Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lanos 1,5 home made turbo
sparci
post Sat, 10 Nov 2007 - 15:04
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





Witam przedstawiam swój projekt wykonany tamtej zimy tj 2006/2007
Od samego początku założeniem projektu było zrobienie wszystkiego od a do z samemu oraz zmieszczenie się w rozsądnych piedniadzach,i udało sie <!-- s:) --><!-- s:) --> koszt wszystkich części uzytych do przeróbki zamknął sie kwota 600zł ponieważ pracuje w serwisie duzo części było zdobycznych z warsztatu co w znaczący sposób obnizyło koszty:) Auto bez żadnych problemów przejezdziło cały sezon tj ok. 10kkm. ( a czasami było gonione po autostradzie do oporu) ale do rzeczy obiekt przeróbek:
Daewoo lanos 1,5 8v 98 r. przy przeróbce 88kkm na liczniku
Silnik:totalna seria, poprawione komory spalania oraz gniazda zawory i kanały w głowicy złożony na seryjnej uszczelce. Wyjscie oleju do turbo z zaślepki na pompie oleju a w misce dorobiony spływ z turbiny wywalony zawór egr
Dolot:
filtr powietrza papierowy walcowy z jakiegoś renaulta intercooler z calibry turbo zamontowany obok chłodnicy wody rury dolotowe kombinacja fi 45 oraz fi 50 bov bosch
Zasilanie:
seryjne wtryski +listwa z 2 seryjnymi wtryskami zamontowanymi przed przepustnica dodatkowe wtryski sterowane przez przekaznik i czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym
Wydech:
turbosprężarka garrett T2 z silnika 1,9 td z volvo v40 (silnik renaulta) doładowanie 0,4- 0,5 bar
za turbina seryjny katalizator a potem prosta rura fi 50 i na końcu tłumik przelotowy
Zawieszenie:sprężyny jamex -40mm, były amory gazowe KYB ale było za twardo i chwilowo seryjne amory, alu 16 cali z opona 215/40, rozpórka przedniego zawieszenia
Hamulce: seria ale czekaja zaciski + tarcze z calibry
Wnętrze:
wskaznik doładowania autogauge, kierownica z naba OMP,2 kubełki speed 2 , wywalone wszystko od przednich foteli do tyłu
Osiągi:
1/4 niezmiezony
0-100 ok 8,5-9 zależnie od warunków i sposobu ruszenia
v max 220 (odcina na 5 biegu)
auto spala ok 10 l przy takiej mieszanej jezdzie w mieście tj troche spokojnie i troche na max
z samochodu jestem zadowolony służy do normalnej jazdy na codzien niestartuje w kjs ani 1/4 .Wiele osób twierdziło że to nie ma szans jezdzić pozdrawiam ich w tym miejscu bo pieprzyli głupoty a teraz maja dziwne miny jak niemogą dać rady daewoo <!-- s:) --><!-- s:) -->, co do dalszych przeróbek to raczej nie będę nic robił (mam suzuki gsxr 750 i jak sie chce wyszaleć to wsiadam na motor) Jedynie planuję wywalić katalizator poprawic orurowanie i wrzucic jakis porzadny intercooler w normalnym miejscu muszę jeszcze dołozyć chłodzenie wody do turbiny bo w tym momecie turbina woła już o pomoc:)
pare fotek mojej fury:
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a8660bf4fa77c2f.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efeb3748d069d972.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5428fc074493295e.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68eede2b88d7cbbc.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/892d5d52c9114711.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20ab64e4b37327be.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f99004b8ada8af2.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c23a24fb88715ef6.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dbf68e0e0c531eb.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3447ddb9ec9a9a5e.html[/url:w9fmtbxe]
[url:w9fmtbxe]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/010be04a45c7f98b.html[/url:w9fmtbxe]





--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 10 Nov 2007 - 15:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Sat, 10 Nov 2007 - 15:31
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Brawka dla Ciebie! Bardzo lubimy HMT Sam kiedyś miałem Laniego i pozostał mi do tych aut sentyment. Jedyne co mógłbym doradzić to właśnie przenieść cooler gdzies pod zderzak, żeby miał lepszy dopływ powietrza. Masz zamiar wpaść tym na hamownie?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sat, 10 Nov 2007 - 16:01
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Brawo


Fajnie byłoby wrzucić większe wtryski i to wystroić

Ale to z 500-600 zł


Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
QSY
post Sat, 10 Nov 2007 - 16:45
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 June 2003
Skąd: Lublin





Brawo! kolejne HMT, w dodatku bardzo podobne do mojego Ta silniczki naprawde duzo wytrzymują wiec baw sie z cisnieniedm doladowania smiało ja w swojego kadettowskiego 1.6 swojego czasu dmuchałem 1 bara i nie wybuch co lepsze do tej pory to silniczysko jezdzi i ma sie naprawde swietnie

Added after 2 minutes:

viewtopic.php?t=31370&start=0

moze Cie to zainteresuje wiec dodałem


--------------------
http://www.katservis.pl - dużo się tu nauczyłem
http://www.autor-tuning.com/ - gorąco polecam
http://www.reampoland.pl - tu pracowalem
http://www.lkt.pl - moje lokalne forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Sat, 10 Nov 2007 - 17:05
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





CYTAT("QSY":11xn9ptd)
Brawo! kolejne HMT, w dodatku bardzo podobne do mojego Ta silniczki naprawde duzo wytrzymują wiec baw sie z cisnieniedm doladowania smiało ja w swojego kadettowskiego 1.6 swojego czasu dmuchałem 1 bara i nie wybuch co lepsze do tej pory to silniczysko jezdzi i ma sie naprawde swietnie

No właśnie korci mnie żeby dmuchnąć 0,7 ale zastanawiam sie czy da rade bo niechce mi sie grzebac z nim jak wybuchnie a chce miec niezawodne auto tylko to mnie powstrzymuje.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 10 Nov 2007 - 17:58
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Fajny projekt


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzeiek
post Sat, 10 Nov 2007 - 18:36
Post #7


User
Dołączył: Fri, 09 April 2004





super.podziwiam .tez bym chcial samemu w domu turbo montowac z powodzeniem...ale niewiem jak.....


--------------------
M5 E39,SLK 230 KOMPRESSOR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sat, 10 Nov 2007 - 18:39
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Świetny projekt. Jaka moc i masa orientacyjnie?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Sat, 10 Nov 2007 - 19:33
Post #9


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





podziwiam za pomysłowość
i życzę bezawaryjnej jazdy...

na Twoim miejscu przemyślałbym jednak montaż większych wtrysków/pompy paliwa i zestrojenie tego jakimś piggybackiem...


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sat, 10 Nov 2007 - 21:01
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ale koło zapasowe ta ja bym jakoś przymocował, bo Ci zrobi kuku przy dachowaniu.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagood
post Sat, 10 Nov 2007 - 22:06
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 27 December 2004
Skąd: Stalowa Wola





CYTAT("pawel934":22okq5ng)
Ale koło zapasowe ta ja bym jakoś przymocował, bo Ci zrobi kuku przy dachowaniu.

przecież jest przykręcone.
a projekt fajny, przydałaby się jeszcze jakaś hamownia żeby zobaczyć ile to ma mocy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Sat, 10 Nov 2007 - 22:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





fajne fajne a jakie koszta takiego uturbienia ?;>


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sat, 10 Nov 2007 - 22:47
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT("ksys":vosltaq5)
CYTAT("pawel934":vosltaq5)
Ale koło zapasowe ta ja bym jakoś przymocował, bo Ci zrobi kuku przy dachowaniu.

przecież jest przykręcone.
a projekt fajny, przydałaby się jeszcze jakaś hamownia żeby zobaczyć ile to ma mocy


Sorry, moje niedopatrzenie


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Sat, 10 Nov 2007 - 23:23
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





CYTAT("Zoltar":1g4d4f1s)
Fajnie byłoby wrzucić większe wtryski i to wystroić

CYTAT("Sane":1g4d4f1s)
na Twoim miejscu przemyślałbym jednak montaż większych wtrysków/pompy paliwa i zestrojenie tego jakimś piggybackiem...


no wlasnie sama koncepcja zasilania motorku w paliwo jest bardzo dobra... jesli auto ma faktycznie jezdzic na codzien wrzucamy dodatkowa listwe... seria sobie smiga jak seria, a w momencie gdy sprezarka zaczyna pompowac zalaczaja sie dodatkowe wtryski...
jednak samo rozwiazanie ... ja bym wrzucil 4 wtryski w kolektorze... no i strojenie... jak masz zylke do experymentow to ecumaster nie wyjdzie drogo
co do pompy paliwa... seryjna na luzaku znosi 150km... moze wiecej:P

tak na marginesie: zrobiles cos co ja prawie zrobilem kilka lat temu... prawie bo kupilem inne auto... ale wiedzialem , ze sie da gratulacje

CYTAT("Spawos":1g4d4f1s)
fajne fajne a jakie koszta takiego uturbienia ?;>

CYTAT("sparci":1g4d4f1s)
koszt wszystkich części uzytych do przeróbki zamknął sie kwota 600zł ponieważ pracuje w serwisie duzo części było zdobycznych z warsztatu co w znaczący sposób obnizyło koszty:)


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mkx
post Sun, 11 Nov 2007 - 16:15
Post #15


User
Dołączył: Mon, 22 October 2007
Skąd: Kraków





co rozumiesz przez metode zdobyczną?tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Sun, 11 Nov 2007 - 16:55
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





CYTAT("mkx":es8ry3bi)
co rozumiesz przez metode zdobyczną?tongue.gif


moze tak ja u mojego mechanika, tez na strychu wala sie dużo częsci którę ktoś wymienił z gorszej na lepszą chociaz ta stara częsc nie była wcale w najgorszym stanie, i zostawia ją do wyrzucenia bo nie chce tego trzymac w garazu czy piwnicy na półce.


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mkx
post Sun, 11 Nov 2007 - 17:16
Post #17


User
Dołączył: Mon, 22 October 2007
Skąd: Kraków





No ja wierze ze o to właśnie chodziło , zresztą sam o tym pomyślałem w pierwszym momencie. W drógim momencie jednak przypomniałemsobie ze mój silnik własnie kończy przechodzenie remontu i miałem chwie niepewności..., ale tak wogóle to jest OT

A jeśli chodzi o sam projekt i jego realizacje, to bardzo mi się podoba!!
Gratuluje:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Sun, 11 Nov 2007 - 17:32
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





fajnie, ze zrobiles sam sobie turbo...

ale jak na moj gust to auto nie ma wiecej niz 110-115km... jedynie, to, ze momentu sporo wiecej...

z drugiej strony za okolo 1000zl to i tak efekt jest dobry:]


teraz dopiero zobaczylem, ze to bylo 8v:] wiec wsumie to calkiem fajna sprawa wyszla:D:P


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Sun, 11 Nov 2007 - 21:11
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





CYTAT("mkx":2qdxnnrh)
co rozumiesz przez metode zdobyczną?tongue.gif

dokładnie chodzi o to :
CYTAT("Warpi":2qdxnnrh)
moze tak ja u mojego mechanika, tez na strychu wala sie dużo częsci którę ktoś wymienił z gorszej na lepszą chociaz ta stara częsc nie była wcale w najgorszym stanie, i zostawia ją do wyrzucenia bo nie chce tego trzymac w garazu czy piwnicy na półce.


CYTAT("Ade":2qdxnnrh)
ale jak na moj gust to auto nie ma wiecej niz 110-115km

moze i tak jest chociaż myśle że jest tego troche wiecej a pozatym mało mnie obchodzi ile tych koni jest ważne jak auto jeżdzi


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 12 Nov 2007 - 23:23
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Jak turbina jest na wyczerpaniu i apetyt wzrósł to proponował bym nie podnosić doładowania a zastąpić suszarkę T25, turbo dziura w zasadzie bez zmian a sporo lepsza góra by się zrobiła i mniej powietrze by się grzało - nie trzeba by było przenosić zgrabnie zamontowanego IC...

Ps. Dla czego trzymasz się tak katalizatora ?? aż się prosi żeby zastąpić go kawałkiem rury albo tłumikiem przelotowym...

Pss. jak będziesz koło warszawy to wpadaj na gratisowy pomiar AFR, nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw twojego projektu


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 21:41