Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> AEB Prośba o pomoc w podłączeniu turbo timera.
Misior
post Tue, 06 Nov 2007 - 17:49
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam.
Zakupiłem sobie tt a dokladnie full auto timer firmy Greddy i teraz pasuje go podlaczyc Pacjent to a4 AEB 95.
Schemat podlaczenia wyglada tak:



ale mam kilka pytan.
1. na schemacie pisze ze ten kabelek co sie podlacza do recznego to musi dostawac +12 ale niewiem czy w a4 tak jak w wielu autach jest sterowanie masą czy + tej kontrolki na liczniku? Bo jesli masą to bede musial pewnie zastosowac przekaznik zeby zmienic bieguny.
2. czy te kable do stacyjki to wpinamy rownolegle? Tych oryginalnych nie przecinamy nigdzie itp? Gdzie najlepiej sie wpiąc?
3. czy ten kabelek od recznego idzie gdzies w okolicach tej półeczki po lewej stronie, nad otwieraniem maski?

Bede wdzieczny za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Nov 2007 - 17:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
J@RO
post Thu, 08 Nov 2007 - 06:03
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 January 2005
Skąd: New Jersey, USA





[url=http://imageshack.us:3eq2byn9][/url:3eq2byn9]

Masz twa kalbe
-wycinasz izolke z jednego - tego do ktorego sie podlaczasz
-owijasz podlaczanym kablem wookolo kabla glownego
-izolujesz izolka elektryczna! zeby audika nie jeblo...

Milego dnia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 09 Nov 2007 - 20:54
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





hahaha to świetna porada. Już wiem, jak sobie w Evo podłączyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 09 Nov 2007 - 22:10
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No super :/ Nijak sie to ma do zadawanych przezemnie pytan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Sat, 10 Nov 2007 - 14:36
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





Podpowiem Ci tyle ze w Audi bedziesz duzo wiecej przewodow przy kostce stacyjki niz na tym rysunku ale sie nie zrazaj... bedziesz mial dwa przewody ON czyli dotyczy cie ta ramka z informacja z obrazka.
Bierzesz miernik elektryczny i sprawdzasz w ktorym z przewodow ON napiecie jest caly czas po wlaczeniu zaplonu a w ktorym znika chwilowo w czasie krecenia rozrusznikiem.
Zielony podlaczas do tego stalego przewodu ON na ktorym jest napiecie caly czas przy wlaczonym zaplonie a niebieski do drugiego "+" na ktorym niepiecie ginie przy kreceniu rozrusznikiem.
Poza tym podlaczasz jeszcze jeden przewod do stalego + ktory jest przy wylaczonej stacyjce i jeden + idacy do rozrusznika.
Mase podlaczas pod jakas srubke pod deska.
Grunt to miernik w reke i posprawdzac kolory przewodow bo w Audi sa rozne niz na wiekszosci instrukcji.
Kabli od stacyjki nie przecinaj zupelnie tylko z odpowiednich kabli sciagnik po kawalku samej izolacji nie przecinajac zyl i dolutuj rownolegle przewody od TT.

Przewodu od recznego nie podlaczalem ale musisz znow wziac miernik i zrobic tak jak na tej instrukci z obrazka.
W zasadzie to nie ma wiekszego sensu podlaczanie pod reczny... chyba ze chcesz miec pelna funkcjonalnosc.

Jesli chodzi o sygnal z predkosciomierza to musisz miec jakis schemat na z ELSA do twojego modelu auta i sprawdzic ktorym przewodem w kostkach za licznikiem jest poprowadzony sygnal z ECU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 11 Nov 2007 - 12:12
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Super. Wlasnie o takie cos mi chodzilo, a juz tez to zaczałem z koniecznosci rozgryzac.
Oczywiscie przewodów jest wiecej i stacyjka wyglada tak:



Tylko Ty napisales mi o podlaczeniu jakiegos kabla do rozrusznika:
"i jeden + idacy do rozrusznika."
O co to chodzi? Bo wedlug Twojego opisu wykorzystalem juz wszystkie kable (niebieski, zielony, czerwony i czarny)

I jeszcze takie jedno pytanko, wedlug drugiego skanu to zeby TT wylaczyl silnik (opuszczony reczny) to trzeba pewnie podac +12 na ten dodatkowy kabelek, czyli musialbym zalozyc dodatkowy wylacznik przy recznym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Sun, 11 Nov 2007 - 19:46
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Misior":1jgl7hy9)
Tylko Ty napisales mi o podlaczeniu jakiegos kabla do rozrusznika:
"i jeden + idacy do rozrusznika."
O co to chodzi? Bo wedlug Twojego opisu wykorzystalem juz wszystkie kable (niebieski, zielony, czerwony i czarny)

I jeszcze takie jedno pytanko, wedlug drugiego skanu to zeby TT wylaczyl silnik (opuszczony reczny) to trzeba pewnie podac +12 na ten dodatkowy kabelek, czyli musialbym zalozyc dodatkowy wylacznik przy recznym?


Moglem sie pomylic w ilosci przewodow bo nie mam tego przed oczami...
w kazdym razie jesli z TT masz 4 przewody z tej glownej kostki to podlaczasz +12V, ON, ON, masa i to wszystko.

Nic wiecej nie musisz podlaczac pod pozostale przewody zeby TT dzialal.
Podlaczasz tylko te przewody pod stacyjka, reszte mozesz zostawic luzno nie podlaczone i wszystko bedzie dzialalo. tzn jesli dobrze sie powpinasz to po wyjaciu kluczyka silnik ma nadal chodzic a na TT powinno sie automatycznie zaczac odliczanie (fabrycznie jest chyba ustawiony na 30sek). bedzie piszczal i wylaczy silnik.
Nie potrzeba do tego w ogole podpinac recznego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Sun, 11 Nov 2007 - 20:37
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





po to sie podpina pod reczny, ze kiedy silnik chodzi na TT i spuszczasz z hamulca silnik gasnie. W TT HKS jesli nie zaciagnales recznego silnik gasl po przekreceniu kluczyka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 11 Nov 2007 - 20:51
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No wlasnie tylko ja bym chcial ten reczny podpiac skoro juz jest taka opcja. I pewnie bede musial dodatkowy przelacznik pod dzwignia zastosowac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Sun, 11 Nov 2007 - 20:59
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





podlaczasz sie pod kontrolke na liczniku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 11 Nov 2007 - 21:36
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No wlasnie Kunio o to mi chodzi zeby silnik gasnał po spuszczeniu recznego, ale wedlug schematu ktory pokazalem wyzej (skan z instrukcji TT) to po opuszczeniu dzwigni na kablu ma sie pojawic +12 a kontrolka odwrotnie bo sie zaswieca po zaciagnieciu recznego.
Chyba ze cos zle rozumuje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Sun, 11 Nov 2007 - 22:54
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





nie wiem stary, ja tam bylem tylko obserwatorem Podrzucilem mu schemat pinow licznika. Wpinal sie w licznik i stacyjke i po robocie. Pozostaje Ci metoda prob i bledow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 12 Nov 2007 - 10:11
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A powiedz mi co to daje ze sie wpina pod licznik? Tam w instrukcji pisze ze mozliwe sa pomiary na 200m i 400m i takie tam, ale czy to nie jakis pic na wode? Czy to moze ma na celu jakies inne dzialanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Mon, 12 Nov 2007 - 12:34
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





z licznika bierzesz sygnal predkosci i obrotow. A co za tym idzie mozliwe są pomiary j/w. Ale z doswiadczenia wiem ze to lipa bo u mnie HKSa nie dalo sie skalibrowac zeby pokazywal idealnie takie same obroty i predkosc jak jest w rzeczywistosci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 12 Nov 2007 - 12:50
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No u mnie jest tylko podpiecie pod predkosc a pod obroty niema.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Mon, 12 Nov 2007 - 13:19
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





czyli TT nie potrzebuje sygnalu obrotow? W takim razie wylicza czas wylaczenia silnika po predkosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Mon, 12 Nov 2007 - 15:13
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





Wedlug instrukcji Greddy TT tryb Auto Countdown dziala wlasnie na zasadzie analizy obrotow silnika.

Ponadto podlaczenie wszystkich przewodow zapewnia pelna funkcjonalnosc m.in.
Battery Mode
Lap Mode (Best Lap Mode)
0-200m
0-400m
0-100km/h
0-200km/h
50-1000km/h
predkosciomierz z mozliwoscia alarmowania limitow
obrotomierz

polecam sciagnac sobie calego manuala... tam wszystko jest opisane jak sie obsluguje kazda z funkcji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 12 Nov 2007 - 19:13
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No taka instrukcje mam. Tylko ze juz niema zadnego wolnego kabelka ktory mozna by podpiac pod obrotek. Mam taka mala ksiazeczke (po ang ) gdzie jest wszystko opisane.
Chyba ze jest jakis inny sposob podpinania obrotka?
MACH - czy te pomiary typu 0-100kmh to sa jakos wiarygodne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Mon, 12 Nov 2007 - 21:45
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





jak skalibrujesz to tak, ale jak pisalem wczesniej, w przypadku HKS nie dalo sie idealnie. Na poczatku mialem ustawione tak ze przeklamywal o ok 10km/h. I zauwazylem ze jak wylicza czas do wylaczenia silnika to czasami turbo jest jeszcze czerwone. Wiec ustawilem go tak zeby zawyzal i obroty i predkosc w stosunku do rzeczywistej, tym samym czas stygniecia wydlyzyl sie i wtedy turbina spokojnie mogla sobie wystygnąć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 13 Nov 2007 - 00:17
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No to teraz tylko podlaczac i heja
Zobaczymy co z tego wyniknie. Dzieki za pomoc Panowie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 06:16