![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Witam.
Zakupiłem sobie tt a dokladnie full auto timer firmy Greddy i teraz pasuje go podlaczyc Pacjent to a4 AEB 95. Schemat podlaczenia wyglada tak: ![]() ![]() ale mam kilka pytan. 1. na schemacie pisze ze ten kabelek co sie podlacza do recznego to musi dostawac +12 ale niewiem czy w a4 tak jak w wielu autach jest sterowanie masą czy + tej kontrolki na liczniku? Bo jesli masą to bede musial pewnie zastosowac przekaznik zeby zmienic bieguny. 2. czy te kable do stacyjki to wpinamy rownolegle? Tych oryginalnych nie przecinamy nigdzie itp? Gdzie najlepiej sie wpiąc? 3. czy ten kabelek od recznego idzie gdzies w okolicach tej półeczki po lewej stronie, nad otwieraniem maski? Bede wdzieczny za pomoc. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 January 2005 Skąd: New Jersey, USA ![]() |
[url=http://imageshack.us:3eq2byn9]
![]() Masz twa kalbe -wycinasz izolke z jednego - tego do ktorego sie podlaczasz -owijasz podlaczanym kablem wookolo kabla glownego -izolujesz izolka elektryczna! zeby audika nie jeblo... Milego dnia. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
hahaha to świetna porada. Już wiem, jak sobie w Evo podłączyć
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No super :/ Nijak sie to ma do zadawanych przezemnie pytan.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Podpowiem Ci tyle ze w Audi bedziesz duzo wiecej przewodow przy kostce stacyjki niz na tym rysunku ale sie nie zrazaj... bedziesz mial dwa przewody ON czyli dotyczy cie ta ramka z informacja z obrazka.
Bierzesz miernik elektryczny i sprawdzasz w ktorym z przewodow ON napiecie jest caly czas po wlaczeniu zaplonu a w ktorym znika chwilowo w czasie krecenia rozrusznikiem. Zielony podlaczas do tego stalego przewodu ON na ktorym jest napiecie caly czas przy wlaczonym zaplonie a niebieski do drugiego "+" na ktorym niepiecie ginie przy kreceniu rozrusznikiem. Poza tym podlaczasz jeszcze jeden przewod do stalego + ktory jest przy wylaczonej stacyjce i jeden + idacy do rozrusznika. Mase podlaczas pod jakas srubke pod deska. Grunt to miernik w reke i posprawdzac kolory przewodow bo w Audi sa rozne niz na wiekszosci instrukcji. Kabli od stacyjki nie przecinaj zupelnie tylko z odpowiednich kabli sciagnik po kawalku samej izolacji nie przecinajac zyl i dolutuj rownolegle przewody od TT. Przewodu od recznego nie podlaczalem ale musisz znow wziac miernik i zrobic tak jak na tej instrukci z obrazka. W zasadzie to nie ma wiekszego sensu podlaczanie pod reczny... chyba ze chcesz miec pelna funkcjonalnosc. Jesli chodzi o sygnal z predkosciomierza to musisz miec jakis schemat na z ELSA do twojego modelu auta i sprawdzic ktorym przewodem w kostkach za licznikiem jest poprowadzony sygnal z ECU |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Super. Wlasnie o takie cos mi chodzilo, a juz tez to zaczałem z koniecznosci rozgryzac.
Oczywiscie przewodów jest wiecej i stacyjka wyglada tak: ![]() ![]() Tylko Ty napisales mi o podlaczeniu jakiegos kabla do rozrusznika: "i jeden + idacy do rozrusznika." O co to chodzi? Bo wedlug Twojego opisu wykorzystalem juz wszystkie kable (niebieski, zielony, czerwony i czarny) I jeszcze takie jedno pytanko, wedlug drugiego skanu to zeby TT wylaczyl silnik (opuszczony reczny) to trzeba pewnie podac +12 na ten dodatkowy kabelek, czyli musialbym zalozyc dodatkowy wylacznik przy recznym? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Misior":1jgl7hy9) Tylko Ty napisales mi o podlaczeniu jakiegos kabla do rozrusznika:
"i jeden + idacy do rozrusznika." O co to chodzi? Bo wedlug Twojego opisu wykorzystalem juz wszystkie kable (niebieski, zielony, czerwony i czarny) I jeszcze takie jedno pytanko, wedlug drugiego skanu to zeby TT wylaczyl silnik (opuszczony reczny) to trzeba pewnie podac +12 na ten dodatkowy kabelek, czyli musialbym zalozyc dodatkowy wylacznik przy recznym? Moglem sie pomylic w ilosci przewodow bo nie mam tego przed oczami... w kazdym razie jesli z TT masz 4 przewody z tej glownej kostki to podlaczasz +12V, ON, ON, masa i to wszystko. Nic wiecej nie musisz podlaczac pod pozostale przewody zeby TT dzialal. Podlaczasz tylko te przewody pod stacyjka, reszte mozesz zostawic luzno nie podlaczone i wszystko bedzie dzialalo. tzn jesli dobrze sie powpinasz to po wyjaciu kluczyka silnik ma nadal chodzic a na TT powinno sie automatycznie zaczac odliczanie (fabrycznie jest chyba ustawiony na 30sek). bedzie piszczal i wylaczy silnik. Nie potrzeba do tego w ogole podpinac recznego. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
po to sie podpina pod reczny, ze kiedy silnik chodzi na TT i spuszczasz z hamulca silnik gasnie. W TT HKS jesli nie zaciagnales recznego silnik gasl po przekreceniu kluczyka
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No wlasnie tylko ja bym chcial ten reczny podpiac skoro juz jest taka opcja. I pewnie bede musial dodatkowy przelacznik pod dzwignia zastosowac?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
podlaczasz sie pod kontrolke na liczniku
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No wlasnie Kunio o to mi chodzi zeby silnik gasnał po spuszczeniu recznego, ale wedlug schematu ktory pokazalem wyzej (skan z instrukcji TT) to po opuszczeniu dzwigni na kablu ma sie pojawic +12 a kontrolka odwrotnie bo sie zaswieca po zaciagnieciu recznego.
Chyba ze cos zle rozumuje? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
nie wiem stary, ja tam bylem tylko obserwatorem Podrzucilem mu schemat pinow licznika. Wpinal sie w licznik i stacyjke i po robocie. Pozostaje Ci metoda prob i bledow
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A powiedz mi co to daje ze sie wpina pod licznik? Tam w instrukcji pisze ze mozliwe sa pomiary na 200m i 400m i takie tam, ale czy to nie jakis pic na wode? Czy to moze ma na celu jakies inne dzialanie?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
z licznika bierzesz sygnal predkosci i obrotow. A co za tym idzie mozliwe są pomiary j/w. Ale z doswiadczenia wiem ze to lipa bo u mnie HKSa nie dalo sie skalibrowac zeby pokazywal idealnie takie same obroty i predkosc jak jest w rzeczywistosci.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No u mnie jest tylko podpiecie pod predkosc a pod obroty niema.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
czyli TT nie potrzebuje sygnalu obrotow? W takim razie wylicza czas wylaczenia silnika po predkosci
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wedlug instrukcji Greddy TT tryb Auto Countdown dziala wlasnie na zasadzie analizy obrotow silnika.
Ponadto podlaczenie wszystkich przewodow zapewnia pelna funkcjonalnosc m.in. Battery Mode Lap Mode (Best Lap Mode) 0-200m 0-400m 0-100km/h 0-200km/h 50-1000km/h predkosciomierz z mozliwoscia alarmowania limitow obrotomierz polecam sciagnac sobie calego manuala... tam wszystko jest opisane jak sie obsluguje kazda z funkcji |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No taka instrukcje mam. Tylko ze juz niema zadnego wolnego kabelka ktory mozna by podpiac pod obrotek. Mam taka mala ksiazeczke (po ang ) gdzie jest wszystko opisane.
Chyba ze jest jakis inny sposob podpinania obrotka? MACH - czy te pomiary typu 0-100kmh to sa jakos wiarygodne? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
jak skalibrujesz to tak, ale jak pisalem wczesniej, w przypadku HKS nie dalo sie idealnie. Na poczatku mialem ustawione tak ze przeklamywal o ok 10km/h. I zauwazylem ze jak wylicza czas do wylaczenia silnika to czasami turbo jest jeszcze czerwone. Wiec ustawilem go tak zeby zawyzal i obroty i predkosc w stosunku do rzeczywistej, tym samym czas stygniecia wydlyzyl sie i wtedy turbina spokojnie mogla sobie wystygnąć
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No to teraz tylko podlaczac i heja
Zobaczymy co z tego wyniknie. Dzieki za pomoc Panowie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 06:16 |