![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#661
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Z tego co wiem ta dwusprzęgłowa skrzynia Porsche PDK została tez testowo zastosowana w Audi Quattro S1. Właśnie chciałem to napisać, Audi korzystało w niektórych rajdach ze skrzyni PDK w swoim S1. Jednak nie był to pełny sezon tylko pojedyncze rajdy. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#662
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
A to nie jest tak, że one były sztucznie zdławione do poziomu 280KM? Inna sprawa, że obecny GT-R nie wzbudza we mnie entuzjazmu. Za dużo pierdów i gadżetów, za mało samochodu. Takie superfajne, superszybkie, superperfekcyjne tamagochi. Auto, do którego wyeliminowanie kierowcy będzie pasowało jak ulał. Dokładnie, to 280 KM to było tam jak te 250 km/h u nas - takie se ograniczenie. Z GT-R przekombinowali. IMO to dlatego, że poprzednie generacje były tylko JDM. A teraz klient z europy czy hameryki wymagający, to musi być zajebista reklama i o ogóle. Jestem pewny, że gdyby ten samochód był jeszcze bardziej dopracowany niż R34 i po prostu "lepszy", to sprzedałby sie sam, bez jakiegokolwiek marketingu. Z drugiej strony ich posunięcia w celu wypromowania nowego GTRa są po prostu poniżej krytyki. Najpierw sprawa czasów na 'Ringu, potem afera ze skrzyniami biegów, a teraz chore warunki gwarancji... To w połączeniu ze zwyczajnie brzydkimi nowymi modelami może odwrócić dawnych klientów od marki. Dla mnie jako entuzjasty Nissana ich prawdziwe modele skończyły się na S15 i R34. Zgodze sie całkowicie. Jak już mówiłem - ekofaszyzm jest wszędzie, auta mają być tanie i ekologiczne. Tfu. |
|
|
![]()
Post
#663
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
CYTAT No tak, Stefan Belof w 1983 roku ustanowił czas 6:11 i jako jedyny miał średnią szybkość ponad 200 km/h. 25 lat temu ! Ciekawe jaki czas można by dziś uzyskać, mając dostęp do technologii, materiałów i wiedzy, jaką mamy dziś, a jakiej nie było wtedy. Też sobie zadaję to pytanie. Rok temu widziałem w Spa wyścig staroci, takie 956 z kierowcą oldboyem wykręciło czas grubo poniżej 2 minut, jakieś 10 sekund mniej niż rekord F1 (z silnikiem V10) ![]() |
|
|
![]()
Post
#664
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Też sobie zadaję to pytanie. Rok temu widziałem w Spa wyścig staroci, takie 956 z kierowcą oldboyem wykręciło czas grubo poniżej 2 minut, jakieś 10 sekund mniej niż rekord F1 (z silnikiem V10) ![]() W tym Porsche były zdaje sie tunele Venturiego, tak ? (W temacie o Audi Alberta o tym było) |
|
|
![]()
Post
#665
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Też sobie zadaję to pytanie. Rok temu widziałem w Spa wyścig staroci, takie 956 z kierowcą oldboyem wykręciło czas grubo poniżej 2 minut, jakieś 10 sekund mniej niż rekord F1 (z silnikiem V10) . Jak na 8 kilometrowy tor, to różnica dość minimalna porównując kierowcę w szczytowej formie w najszybszym bolidzie na świecie do starego, 20 letniego weterana z kierowcą, który najlepsze lata ma już za sobą. To też pokazuje że dzisiejsze bolidy (przynajmniej w europie) są pod względem aerodynamiki wykastrowane. Rekord F1 z v10 na pokładzie to 1:45:108,czyli to Porsche wykręciło 1:35 ? Cieżko w to uwierzyć. -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#666
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#667
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
CYTAT Rekord F1 z v10 na pokładzie to 1:45:108,czyli to Porsche wykręciło 1:35 ? Cieżko w to uwierzyć. Sorry, źle sie wyraziłem, jakieś 10 sekund więcej, nie pamiętam czy to było 1:56 czy 1:58, ale paę sekund szybciej niż najlepszy czas w F3 które scigało sie tego samego dnia czy rekord np. audi R10 LM.. |
|
|
![]()
Post
#668
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
Dowód na to że stare prototypy sa naprawde szybkie, to było 962. Większość kierowców bardzo oszczędzała auta.
|
|
|
![]()
Post
#669
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
a jaki czas na Ringu jezdza F1?
zawsze myslalem ze jednka bolidy sa najszybsze na torach, ma ktos info nt temat? f3 jest raczej nieporownywalne do f1. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#670
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A 959? Ono też miało dwusprzegłową skrzyię....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#671
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
F1 nikt nie jeździ po ringu od lat 60-tych. Liczac sekundę na okrążeniu na korzyść F1 czas rzędu 5:50 może być osiągalny. Cała tajemnica szybkości aut grupy C to aerodynamika oparta na efekcie gruntu, olbrzymich tunelach Venturiego, a nie na skrzyni biegów.
|
|
|
![]()
Post
#672
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzisiaj widziałem na ul. Dolnej w Warszawie czarnego GT-R'a. Miał tablice zjazdowe z DE.
-------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
![]()
Post
#673
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
to pewnie ten sam ktorego ja widzialem wczoraj,ciemno bylo tablic nie jestem pewien.
-------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#674
|
|
User Dołączył: Mon, 20 February 2006 ![]() |
F1 nikt nie jeździ po ringu od lat 60-tych. Liczac sekundę na okrążeniu na korzyść F1 czas rzędu 5:50 może być osiągalny. Cała tajemnica szybkości aut grupy C to aerodynamika oparta na efekcie gruntu, olbrzymich tunelach Venturiego, a nie na skrzyni biegów. Przeciez ostatnio nawet jechal Heidfeld w celach 'pokazowych', bylo o tym dosyc glosno bo pokazalo to po raz kolejny gigantyczna przewage F1 nad wszystkim innym co jezdzi. Bolid z krotkimi przelozeniami (max ok 270 kmh), mocno podniesiony do gory i z bardzo twardymi oponami 'demo' bridgestone'a, ktore wg Heidfelda mialy beznadziejna przyczepnosc + zwalnial na prostych do zdjec. http://www.youtube.com/watch?v=0ceX5Wk-zSY Zrobil nieoficjalnie ~7:29 na petli razem z torem wyscigowym (najwolniejszy odcinek dla calej petli) = ponad 24km. W F1 Racing byla notka, ze inzynierowie BMW stworzyli symulacje dla ich bolidu F1.06 wg ktorej powinien on robic czas ok. 5:15 na standardowym odcinku. |
|
|
![]()
Post
#675
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 25 November 2006 ![]() |
wczoraj widzialem ciemnego /czarny chyba/ na grojeckiej ok godz 21 na tablicach z usa /z florydy ale nie jestem pewny/. ruch byl wiec jechal spokojnie, jechalismy za nim niecaly 1 km, zrownalismy sie na swiatlach na hynka i 2 zdania zamienilismy z kierowca po czym skrecilismy w lewo a kierowca poszedl ogniem spod swiatel, rewelacja!
|
|
|
![]()
Post
#676
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT To uwierz w 6;11 na Ringu. A gdzie napisałem ze nie wierze w 6:11 na Ringu ? Pokaż palcem. -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#677
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
On 28 April 2007, Nick Heidfeld drove a BMW Sauber F1.06 Formula One car around the Nordschleife, on a BMW publicity day in combination with a VLN 4h endurance race[50]. For safety reasons, BMW announced that the car was slowed with hard demonstration tires, maximum ride height, and 275 km/h top speed limited by the transmission. Heidfeld drove three laps on the combined Nordschleife and short GP-track, as used in VLN races, with a track length of 24.433 km (so comparison with older records is difficult).
The official lap time released by BMW Sauber was declared to be 8:34 (thus ca. 30 seconds slower than the fastest Porsche 996 turbo in VLN). The German press duly reported this lap time, yet criticized BMW. In each lap, Heidfeld slowed down once to pose for a slow video truck, at Schwedenkreuz on the first lap 1, Kesselchen in lap 2, and Döttinger Höhe in the last lap. The two time spans in between the three passes of Heidfeld were clocked by some fans around the track, first Wehrseifen to Wehrseifen in about 7:28, then 7:22 from Klostertal to Klostertal, which is over 50 seconds quicker than the fastest current Porsche 997 GT3 RSR in VLN. This translates to an average of about 200 km/h (120 mph), similar to Bellof's record, but considering the slow GP section, Heidfeld probably was faster on the Nordschleife, close to 6 minutes. Fans who respect the official record of the late Stefan Bellof settle for an "estimated 6:12". Road & Track magazine reported Heidfeld's lap was a 5:57 or 5:58 (for the Nordschleife only), breaking the track's six-minute barrier for the first time in history.[51] However, their times were done by measuring the speed in some corners, and then calculating a lap time, and not timing a full lap. Heidfeld has since expressed his desire to repeat the experience with less restriction. According to F1 Racing magazine of June 2006, BMW engineers had estimated that a BMW-Sauber F1.06 could lap in under 5:15.8[52] which equals to an average of 237 km/h (147 mph). |
|
|
![]()
Post
#678
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A 959? Ono też miało dwusprzegłową skrzyię.... O tym że ją tam wsadziło, to nawet Porsche nie ma pojęcia. Za to do wszystkich wyprodukowanych włożyli sześciobiegowy manual. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#679
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Aha. Czyli nie miało? Tak mam rozumieć? Bo gdzieś kiedyś wyczytałem, ze jednak miało....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#680
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Kuba - w drogowych, nawet superegzotycznych autach dwusprzęgłowe skrzynie to kwestia ostatnich 4 lat. Zobacz jak powoli wchodzą z nimi na rynek.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 01:00 |