![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Obserwując to wszystko myślę, że GT-R (z zamiarem, czy bez - nie wiem) stał się 'legendą' zanim jeszcze zjechał z fabryki.
Teraz ktoś bardzo się stara aby podtrzymać, że wszystko jest takie och i ach, a ktoś wręcz przeciwnie udowodnić, że to przereklamowany wózek. Plus opinie jednostek niezależnych - jeden po takim rozgłosie w mediach oczekiwał więcej, i dla niego to nic specjalnego, drugi zaś powie, że to auto jest mega. Z tym że obaj mogą mieć odmienne podejścia co do oceny (a raczej jej kryteriów) sportowego auta. I tak w kółko. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Kolejny zonk z GT-R'em.
Jeden ze szczęśliwych właścicieli zarżnął skrzynię. Auto trafiło do dealera, który po analizie logów z ECU uznał, że zbyt często używano launch control, co jest - uwaga - niezgodne z warunkami gwarancji!!!. Żeby użyć LC, trzeba wyłączyć układ VDC (czyli ESP). Instrukcja, pod groźbą utraty gwarancji zakazuje wyłączania ESP, chyba że auto zakopało się... A komputerek notuje, czy trakcja była, czy nie... Awaria za $20000, która powstała ze względu na używanie jednej z funkcji samochodu, a kupując auto podpisuje się papier, że nie będzie się tej funkcji używać! -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
drift freak Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: kterej.pl ![]() |
paranoja!
-------------------- _http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl |
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Kolejny zonk z GT-R'em. Jeden ze szczęśliwych właścicieli zarżnął skrzynię. Auto trafiło do dealera, który po analizie logów z ECU uznał, że zbyt często używano launch control, co jest - uwaga - niezgodne z warunkami gwarancji!!!. Żeby użyć LC, trzeba wyłączyć układ VDC (czyli ESP). Instrukcja, pod groźbą utraty gwarancji zakazuje wyłączania ESP, chyba że auto zakopało się... A komputerek notuje, czy trakcja była, czy nie... Awaria za $20000, która powstała ze względu na używanie jednej z funkcji samochodu, a kupując auto podpisuje się papier, że nie będzie się tej funkcji używać! To teraz taka moda zeby jechac na GT-Ra? ![]() Z jednej strony, no niefajnie ze nie mozna poszalec... Ale z drugiej 1) Masz napisane jak wol w gwarancji ktora chcesz czy nie musisz zaakceptowac 2) Normalne chyba ze Nissan nie ma zamiaru wymieniac setek skrzyn za darmo co pewnie by nastapilo biorac pod uwage jak dostaje ona w dupe podczas uzywania Launch Control ... |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Bez wyłączania ESP nie ma sensu kupować tego samochodu, wtrąca się to to bardziej niz Toyocie Avensis.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#526
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
A w m5 tez czegos takiego nie bylo ze bylo ze bylo napisane ile mozna razy tego uzyc ?
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#527
|
|
![]() Mr Boost Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
w m3 e46 tak bylo.
W jakims innym aucie byl limit ile razy na godzine mozna cos takiego zrobic, ale nie pamietam gdzie. Ogolnie rzecz biorac to konkurencja jakos sobie radzi z tym problem. |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT From Nissan on LC and VDC: Switching VDC off doesn't void the warranty nor does running the Launch Control on the car. However, if someone switches off VDC, enables Launch Control and then breaks something while doing this, we wouldn't pay (under warranty) for the specific parts that break during this action.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
w m3 e46 tak bylo. W jakims innym aucie byl limit ile razy na godzine mozna cos takiego zrobic, ale nie pamietam gdzie. Ogolnie rzecz biorac to konkurencja jakos sobie radzi z tym problem. Co do BMW to jakos ciezko znalezc jakies 100% wiarygodne potwierdzenie tego kiedy i po ilu razach gwarancja przestanie dzialac... Taka plota internetowa. Z checia przeczytam jak ktos znajdzie dowod. A co do Launch Control - Nowe Porsche z PDK ja ma i podobno nie odmawiaja gwarancji tylko po ilus uzyciach w krotkim okresie czasu "skrzynia musi odpoczac" |
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Podany przez hwojtka wątek czytałem z niedowierzaniem.
Z tego, co wynika z wypowiedzi tamtejszych userów, to każdy nowy właściciel GT-Ra ma obowiązek jeszcze przed płatnością podpisać papier, że zgadza się na takie a nie inne warunki gwarancji. Do tej pory wszystko jest w porządku, ale... ...gwarancja nie będzie realizowana, jeśli specjaliści wykryją, że VDC było wyłączone w innej sytuacji niż przy wyjeździe auta z błota/śniegu/whatever. Oznacza to również, że nie można korzystać z funkcji launch control, bo aby ją włączyć należy przełączyć skrzynię i zawias na R-mode, wyłączyć VDC, wcisnąć hamulec, wcisnąć gaz podłogę i puścić hamulec. Innymi słowy, podane osiągi w postaci 3,4s do 100km/h są możliwe do osiągnięcia wyłączenie dzięki wyłączeniu VDC, co siłą rzeczy doprowadza do utraty gwarancji, bo pan z Nissana może w "czarnej skrzynce" sprawdzić czy VDC było wyłączone czy nie, a jeśli tak to w którym momencie, w którym miejscu na logu obrotów itp. Oznacza to więc, że przy przestrzeganiu gwarancji auto ma niższe osiągi (podawane przez userów tamtego forum czasy oscylują w granicach 4 sekund do 100km/h) niż zadeklarowane. Śmierdzi mi to zawyżaniem mocy przez Mazdę w RX-8... Edit: powyższe stało się nieaktualne wobec cytatu z postu Alberta. Przychodzi mi na myśl coś takiego - pan technik z Nissana nie wie o tym, czy auto wyjeżdżało z błota czy nie, mimo całej hipertechnologii zawartej w tym wozie. Ok, ma do dyspozycji log, ale skąd wie, że pan kierowca nie używał tych obrotów do wydostania się z rzeczonego błota? Cała ta sprawa strasznie śmierdzi, i coś czuję, że Nissan zmotał takie "atrakcyjne" warunki gwarancji po to, aby się wykaraskać z ewidentnie za słabej konstrukcji skrzyni, notabene konstrukcji Borg Warner, a produkowanej w Japonii. Fakt, że nie jest to pojedynczy przypadek zdaje się potwierdzać, że skrzynia jest po prostu do dupy, a już na pewno niemożność wyciągnięcia z samochodu tego, co matka fabryka dała pod groźbą utraty gwarancji nie zapewni Nissanowi nowych klientów. Najpierw krzywa akcja z 'Ringiem, teraz to. Głupio mi, że moja ulubiona marka schodzi na psy... EDIT: [cytat przytoczony przez Alberta] CYTAT From Nissan on LC and VDC: Switching VDC off doesn't void the warranty nor does running the Launch Control on the car. However, if someone switches off VDC, enables Launch Control and then breaks something while doing this, we wouldn't pay (under warranty) for the specific parts that break during this action. Jedno słowo - I-DI-O-TYZM. Żal dupę ściska. Ten samochód miał być stworzony by zapieprzać, dlaczego więc gwarancja nie bierze pod uwagę wykorzystania jego możliwości w 100%?! |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A co ten LC daje? Po prostu tak jak w m3 e90 można ruszyć z określonych obrotów? Chyba nie po to się kupuje GT-Ra, żeby napierać od świateł do świateł pełnym ogniem, więc nie dramatyzowałbym...
-------------------- twins on board
|
|
|
![]()
Post
#532
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Ja rowniez czytalem go z niedowierzaniem. Szok.
Jesli ktos nadal chce kupic GT-Ra, to juz nie musi sie obawiac kupna nowego auta w USA. Gwarancja i tak na nic sie nie przyda. Lepiej zaoszczedzic na aucie i naprawic za to skrzynie, -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Wg cytatu Alberta, wyłączenie ESP nie jest jednoznaczne z utrata gwarancji. Jeśli by tak było, to faktycznie paranoja i dlatego nie chce mi się w to wierzyć.
-------------------- twins on board
|
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Ja bym chcial posluchac kogos kto zakupil w salonie M3/M5/M6 jak tam wygladaly warunki korzystania z LC, bo jakos to wszystko sie kupy nie trzyma. To albo ma sie auto na gwarancji bez lc albo bez z lc i na pelnym potencjale?
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#535
|
![]() |
Lamborghini maja zawsze Check'a ![]() Co do GTRa... jawnie lamie prawa fizyki. Jestem w szoku. Spokojnie Panowie, jak każdy będzie miał okazję się przejechać i 997 TT i GTR to wtedy można będzie coś powiedzieć. Prawa fizyki ? Ogólnie wiele testów pokazuje, że jest za 997, a część z nich na pewno nie jest robiona pod Porsche. Nie ma na co się obrażać, ale produkcja samochodów supersportowych to nie GT4 ![]() |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Wg cytatu Alberta, wyłączenie ESP nie jest jednoznaczne z utrata gwarancji. 1. Poczytaj podlinkowany wątek. 2. "However, if someone switches off VDC, enables Launch Control and then breaks something while doing this, we wouldn't pay" Żeby włączyć LC, trzeba wyłączyć ESP. Jeśli użyjesz LC i coś ci się zmieli, Nissan nie zapłaci. Czyli to jest tak samo, jakby była zamontowana klimatyzacja, ale jeśli się zepsuje podczas chłodzenia, to Nissan nie uznaje tego za godne naprawy gwarancyjnej. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Co do BMW to jakos ciezko znalezc jakies 100% wiarygodne potwierdzenie tego kiedy i po ilu razach gwarancja przestanie dzialac... Taka plota internetowa. Z checia przeczytam jak ktos znajdzie dowod. Z 10 (albo i wiecej) lat temu czytałem o tym w Motomagazynie. Artykuł traktował o M3 E36 SMG I i była tam podana dopuszczalna ilość startów z LC w ramach gwarancji. Niestety moja kolekcja motomagazynów leży u kumpla, więc nie przywołam konkretnego cytatu. -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A teraz o systemach, którymi Nissan się nie chwali. Kaźdy GT-R ma czarną skrzynkę zapisującą historię wszystkich parametrów samochodu. Choć jest pewne, że bez zgody właściciela Nissanowi nie wolno korzystać z tych danych, mogą (i jak widać są) one wykorzystywane w celu uniknięcia naprawy gwarancyjnej.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#539
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
Jedno słowo - I-DI-O-TYZM. Żal dupę ściska. Ten samochód miał być stworzony by zapieprzać, dlaczego więc gwarancja nie bierze pod uwagę wykorzystania jego możliwości w 100%?! Zapłaci 20k i będzie zapieprzał dalej... Wykorzystanie możliwości GT-Ra to chyba nie tylko przyspieszanie ze świateł i kilowanie stojacych obok pojazdów... Moim zdaniem trochę przesadzacie z ocena gwarancji w GT-R... Gwarancja ma służyć użytkowaniu auta i pomocy właścicielowi w przypadku gdy coś nawali z winy producenta lub niedomagania części - ciekawi mnie ile razy używał LC nim skrzynia padła. Jeszcze nie spotkałem auta, którego nie można zajeździć... Dziś 14/10 jest na Copart licytacja uszkodzonego przodem GT-Ra biały (palący i jeżdżący) przebieg ok 300mil; Teoretycznie facet także mógłby się skarżyć do Nissana - jechałem szybko bo to auto ma zapieprzać i nie wyhamowałem - wina hamulców... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Szeli daj znać za ile poszedł. Ciekawy jestem.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 16:44 |