![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: www.dogbox.pl ![]() |
CYTAT("losdamianos":e50kug9c) CYTAT("DeviLL":e50kug9c) CYTAT("losdamianos":e50kug9c) miedzianej rurki juz od dawna nie ma, to jest zdjecie z drugiego tygodnia prac lepiej niech ktos odpisze cos madrego na ten post 4 posty wyzej dzial jest o projektach i ich rezultatach , jak chcesz pytac o uturbianie jest inny dzial to jest niestety wymijająca odpowiedź wszyscy dobrze wiedza o co pytam i co chodzi w tym pytaniu poza tym przeciez rozmawiamy o tym co zrobilem i jak mozna to poprawic można to zrobić inaczej, ale musiałbyś zmienić tunera Added after 27 seconds: ale topic ma wzięcie Added after 1 minutes: 3200 wejsc od Pon Paź 15, 2007 21:31 pm, respect -------------------- ...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
ciakawe jak to długo pojeździ,
- jednemu Budyniowo nie udało się dojechać do domu.... a jak dobrze pamiętam projekt był z jego strony dofinansowany łacznie na 16k pln... rozwiązania, widać że ktoś naopowiadał Tobie cudów na kiju, trzeba zejść na ziemię, poczytać trochę w necie..... Gratuluję i życzę jazdy bez awariiiiii!!! |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Nisko ![]() |
oj nie ma co kolegi straszyć ) gdyby nie takie eksperymenty to oglądalibysmy projekty vw i hond.
tak z ciekawośći zapytam : oprócz GMS gdzie można wbijać z takim francuzem na podobne mody ? bo sądze że nie wszyscy podjęliby się takiej roboty. przy zwiększeniu doładowania ile można uzyskać ? bo 0.3 to nawet jak na ulice to dość mało. ogólnie brawo odwagi ) -------------------- Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów, sztuką jest zrobić to bez nich...
VW Golf III na razie nie ma się czym chwalić |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Podejżewam, że problemem będzie elektronika, bo dobrą instalacje turbo conajmniej kilka firm jest w stanie zaprojektować, stworzyć i zamontować, tylko nie wiem kto ogarnie tą elektronike.. Nikt poważny nie będzie robił takich cudów jak GMS. No a głupio do instalacji soft turbo kupować komputer standalone za drugie tyle.. Tzn to nie jest głupie, jest de facto bardzo mądre, tylko kosztuje niemało..
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 23 December 2006 Skąd: Jarocin ![]() |
Parę miechów temu łajaliście go uważając że ten projekt jest bez sensu, niemożliwy do zrealizowania, przez elektronike, przez silnik z papieru, ze nikt na to gwarancji nie da, po prostu była gadka że nie ma racji bytu i że nawet jak wypali to tak czy inaczej właściciel nie będzie zadowolony z tego samochodu i z tego jak on jeździ, bo przecież to tylko.... C2
Teraz gdy projekt jest juz ukończony, jeździ, spisuje sie bez problemów, daję dużo frajdy z jazdy - czyli okazał sie skuteczny, trwaly (raczej wszystko na to wskazuje) i co najważniejsze zmieścił się w niewielkich, ograniczonych ramach finansowych, to mimo to wszystko, czytam pełno postow pisanych z przekąsem, złośliwościami, postów uszczypliwych - oficjalnie wszystko ok, ale jednak nie......... wszyscy to dobrze wiemy Co wy chcecie osiągnąc? Czy każdy musi jeździć rajdówką z profesjonalnymi rozwiązaniami od góry do dołu? Po co szukacie dziury w całym? Rozumiem że można doradzić pewne rzeczy, podsunąć jakieś pomysły co by można było lepiej zrobić - pojawiło się juz pare ciekawych postów, niektóre w przyjaznym tonie, ale jest też dużo o tonie zaczepnym.... I też bez sensu jest przeliczanie C2 na inne samochody i pisanie kto co by za tą kase nie zrobił.... Gdyby tak było najrozsądniej to nikt nie kupowałby nowych samochodów - a jednak, dobrze wszyscy wiemy że ludzie kupują i mają w tym swoją rację - tak samo swoją rację, nieraz troche mniejszą, ale jednak rację - ma każdy user piszący w tym temacie... tak samo jak i losdamianos. Tylko ludzie, po co tyle przekąsu w tym wszystkim? Wierzyłem od początku w to że ten projekt ma rację bytu, tak jak teraz wierzę w to że pojeździ jeszcze długo i bezawaryjnie i tego też życzę. Wiem też ile taki mały projekcik może sprawić frajdy, dlatego SZCZERZE gratuluję! .............. |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("Rey":tr4fqvik) okazał sie (...) trwaly (raczej wszystko na to wskazuje)
na razie nic na to nie wskazuje. z ocena trwalosci calego zestawu i zasadnosci zastosowanych rozwiazan nalezy wstrzymac sie do jakichs wiekszych przebiegow. nie, nie pisze tego w zlosliwosci, czy czepianiu sie, ale taka jest prawda |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Nikt tu nie jest złośliwy, nikt drugiemu nie życzy żeby mu się auto rozleciało. Po prostu widać tutaj z jednej strony mega druciarskie rozwiązania, a z drugiej strony dość naiwny w moich oczach zachwyt damianosa, który widać że podchodzi do tego z ogromnym entuzjazmem, że bardzo cieszy się z tego auta.. Ja bym bardzo chciał, żeby się cieszył jak najdłużej. Jestem na tym forum dość długo, pamiętne tu były debaty z gms (natenczas) przy których kampania wyborcza to zabawa dla przedszkolaków .. I widzieliśmy też niejeden projekt od gms i upadek niejedngo projektu turbo od niego. Zwykła życzliwość i tyle.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
User Dołączył: Wed, 04 December 2002 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Czy troszke nie za bardzo niektorzy czepiaja sie losdamianosa ? Wybral sobie takie a nie inny samochod do uturbiania i zrealizowal swoj cel. Czy dobrze czy ale to jest zupelnie inna sprawa. Pewnie mogl to zrobic lepiej (jak zwykle zreszta) ale na teraz jest zadowolony a to, przynajmniej na ta chwile, jest najwazniejsze. Zapewne wiekszosc krytykantow nie zaryzykowalaby swoich pieniedzy w cos takiego - on sie zdecydowal i chwala mu za to. Lepsze to niz nasta z rzedu uturbiona honda, ktora i tak zreszta z rzadka (a przynajmniej mozna odniesc takie wrazenie) przejezdza bezawaryjnie rok czasu, a zrobina jest oczywiscie bez pisemnej gwarancji. Teraz jak sam przyznaje malo wie o stronie mechaniczno-elektroniczej, pewnie za rok wiedzy przybedzie i wtedy stwierdzi ze do tematu mozna bylo podejsc inaczej. Nawet znawcy albo i uchodzacy za znawcow na tym forum popelniali szkolne bledy i slepo wierzyli w swojego tunera - patrz Bullitt i Montrala vel Lanciatti (czy jak mu tam bylo)
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
samochód jest giit .... ale wykonanie jest tragiczne... na smt6 za 500zł też cię nie stać ... ja sam robie swoje auto i zmagam się z problemami, robię doloty i wydechy z Protim, i jak widzę coś takiego to mnie sciska normalnie.... 0,3bara z td04 ? to równie dobrze t25 by się spisała... intercooler rozmiarowo super ale czemu orurowanie owija go jak pająk swoją ofiarę...
no chłodzenie turbo/sterowanie afr... tragedia... -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 31 August 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
gdy projekt pojawił sie na naszym forum od razu mnie zainteresowała ta armatura dookoła turbo - nie domyślałem sie jednak, ze moze to byc aż taki knot.
brakuje tylko skrzynkowego kolektora.. -------------------- AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było teraz- STI bug |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("Cavaas":j21ry9wa) brakuje tylko skrzynkowego kolektora..
Nie widzę zbyt dobrze na zdjęciach, ale wydaje mi się, że nie brakuje Akurat to najmniejszy problem, budżetowe rozwiązanie które można przeboleć, dodatkowo zajmuje mało miejsca (ale widzę na innych stronach że rurowy się tam mieści, tylko że kosztuje) -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: West UK ![]() |
Latałem z taką czerwoną w UK.po mieście pare minut,polataliśmy bo mój też do najcichszych nie należy i oni też mieli frajde(4-rech 20-25lat) -trzy słowa zamieniliśmy.Chłopaki postawili na hard core.Mianowicie blow-off,flame-żygał ognikiem elegancko.W każdym razie kobiety uciekały,a dzieci krzyczały. Nie zaglądałem pod mache,ale zastrzyk gotówki tam było słychać.
Jak go spotkam pykne fotke jak tam to zrobiono. Mijałem ich jeszcze kilka razy tego samego dnia,jazda 20km/h gaz-świst,odpuszczenie-strzał,flame-przyspieszenie.Ostatnie mijanie to już na przystanku stali z policją-no i niestety laweta. Smutno mi było,ale gdybyście to widzieli to chyba inaczej nie mogło się skończyć....hah Więcej jej nie widziałem,a było to z 1,5-2-a miesiące temu.C2-Czerwona-Bristol Od twojej też uciekają jak zechcesz pewnie?...świetna zabawka Pozdrawiam -------------------- Projekt 4.0 V8 e30-silnik na plecach...-wiosna-lato 2008...,ale jak to w życiu wszystko się może zdażyć...Więc tyram nie zamulam...
-Każde info.na ten temat mile widziane...np:gdzie ? |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
CYTAT("Rey":lxaeflus) Co wy chcecie osiągnąc? Czy każdy musi jeździć rajdówką z profesjonalnymi rozwiązaniami od góry do dołu? Tak to już jest na tym forum... wszystko musi być jak najbardziej poprawne politycznie a tak naprawdę ci co to piszą mają niewielkie albo żadne doświadczenie praktyczne ale za to google znają najlepiej Przecież auto działa poprawnie moc generuje znacznie wyższą jak fabryka i o co tu się pienić ?? Moim zdaniem projekt przemyślany i poparty sporym doświadczeniem p. Grzegorza (pewno to był coś ponad 200 projekt N/A >> turbo w jego karjerze). Turbosprężarka dobrana z myślą na przyszłość ale na te chwile też nie ma co narzekać - można sobie pozwolić o moc rzędu ponad 100KM z litra a korby nie powinny się poddać bowiem doładowanie pojawia się łagodnie i od rozsądnych obrotów. Co do rur tłoczących to w czym to przeszkadza że mają długości niemalże identyczne jak w seryjnych 1,9 TDI - wiadomo że nieznacznie zwiększa to laga i pogarsza reakcję na gaz ale za to jest prościej łatwiej, nie trzeba wycinać (psuć) elementów blacharskich no i do tego można sporo zredukować koszty - alu rurki i kolanka gumowe... Panowie to jest typowo nisko budrzetowy projekt, niektórzy za wydech, wałek i program od znanego tunera wydają podobne jak nie większe pieniądze a przyrosty w ich wozach są niewspółmiernie niskie w stosunku do wydanych pieniędzy... No i jak by nie było 110KM z 1 litra na doładowaniu 0,3 bara - bardzo sympatyczny wynik ciekawe kto w Polsce tyle zrobi za "rozsądną" cenę i da na to gwarancję ?? Przecież już od dawna wiadomo że auta robione przez GMS są głównie kierowane dla klientów którzy chcą poprawić auto pod kontem ulicznym czyli żeby na trasie się milej wyprzedzało, spod świateł sprawniej ruszało, nie powodowało kłopotów w eksploatacji i nie paliło jak smok, nie dręczyło nas nadmiernym hałasem, nie pociągało za sobą wzmacniania układu przeniesienia napędu itd... To wygląda mniej więcej tak: ktoś przychodzi do firmy tuningowej ze standardowym problemem - brakuje mocy i chciałby wzmocnić swój (z reguły) wolnossący silnik, więc robi się standard czyli wydech, dolot, jakaś modyfikacja głowicy ew. agresywniejszy wałek do tego jakieś strojenie i... co ?? Okazuje się że to wszystko wyjdzie drożej jak uturbienie tego auta a ponadto nie straci ono na kulturze pracy, będzie bez porównania bardziej elastczne no i będzie ten turbo kop co w większości nam się tak bardzo podoba Added after 6 minutes: CYTAT("Samcrk":lxaeflus) smt6 za 500zł też cię nie stać, Do tego trzeba doliczyć koszt podłączenia, wystrojenia i ciekawe jakby to współdziałało z jakże to lubianą elektroniczną przepustnicą gazu, przypuszczam że porządna modyfikacja elektroniki w firmie tuningowej nie wliczając w to SA to jakieś pół ceny gotowego, sprawnie jeżdżącego uturbierenia tego samochodu... Added after 8 minutes: Żeby nie było w samych superlatywach to muszę przyznać że to chłodzenie turbiny powietrzem zbytnio mi nie pasuje, pomysł jako taki jest do zaakceptowania ale czy przypadkiem przez tą symboliczną dziurkę w muszli kompresora od turbiny przy jeździe na podciśnieniu nie dostają się jakieś syfy ?? No i co do IC - dokładając ekstra parę stówek można by wstawić do niego alu boczki i ukształtować je tak żeby wlot był z jednej a wylot z drugiej, myślę że dzięki temu pełne doładowanie pojawiało by się 150-200obr.min wcześniej ale wpłynęło by na terminy i koszty... Jak się robi jakiś taki gruby projekt za prawdziwe pieniądze to zauważcie że z reguły trwa to przynajmniej 3-4 miesiące a jak już wyjedzie to dochodzą jakieś poprawki i ew. dodatkowe koszta. Added after 28 minutes: CYTAT("Bullitt":lxaeflus) Jedynie co sobie mogę wyobrażać, to przekłamanie na przepływce i zamierzone przelewanie auta. ALE TEGO SIĘ TAK NIE ROBI. OD TEGO JEST ELEKTRONIKA, ŻEBY TAKIE KOREKTY SOBIE USTAWIAĆ LAPTOPEM, a nie wężykiem wpiętym z muszli w miejsce dopływu wody do wirnika turbiny.
Ten wóz ma map sensor więc nie wpływa to na pracę motoru... Co do Elektroniki to nie ukrywam że widzę tu w przyszłości jakiegoś ECU MASTERA -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Coobcio":3amxonw7) CYTAT("Rey":3amxonw7) Co wy chcecie osiągnąc? Czy każdy musi jeździć rajdówką z profesjonalnymi rozwiązaniami od góry do dołu? Tak to już jest na tym forum... wszystko musi być jak najbardziej poprawne politycznie a tak naprawdę ci co to piszą mają niewielkie albo żadne doświadczenie praktyczne ale za to google znają najlepiej Przecież auto działa poprawnie moc generuje znacznie wyższą jak fabryka i o co tu się pienić ?? Moim zdaniem projekt przemyślany i poparty sporym doświadczeniem p. Grzegorza (pewno to był coś ponad 200 projekt N/A >> turbo w jego karjerze). Turbosprężarka dobrana z myślą na przyszłość ale na te chwile też nie ma co narzekać - można sobie pozwolić o moc rzędu ponad 100KM z litra a korby nie powinny się poddać bowiem doładowanie pojawia się łagodnie i od rozsądnych obrotów. Co do rur tłoczących to w czym to przeszkadza że mają długości niemalże identyczne jak w seryjnych 1,9 TDI - wiadomo że nieznacznie zwiększa to laga i pogarsza reakcję na gaz ale za to jest prościej łatwiej, nie trzeba wycinać (psuć) elementów blacharskich no i do tego można sporo zredukować koszty - alu rurki i kolanka gumowe... Panowie to jest typowo nisko budrzetowy projekt, niektórzy za wydech, wałek i program od znanego tunera wydają podobne jak nie większe pieniądze a przyrosty w ich wozach są niewspółmiernie niskie w stosunku do wydanych pieniędzy... No i jak by nie było 110KM z 1 litra na doładowaniu 0,3 bara - bardzo sympatyczny wynik ciekawe kto w Polsce tyle zrobi za "rozsądną" cenę i da na to gwarancję ?? Przecież już od dawna wiadomo że auta robione przez GMS są głównie kierowane dla klientów którzy chcą poprawić auto pod kontem ulicznym czyli żeby na trasie się milej wyprzedzało, spod świateł sprawniej ruszało, nie powodowało kłopotów w eksploatacji i nie paliło jak smok, nie dręczyło nas nadmiernym hałasem, nie pociągało za sobą wzmacniania układu przeniesienia napędu itd... To wygląda mniej więcej tak: ktoś przychodzi do firmy tuningowej ze standardowym problemem - brakuje mocy i chciałby wzmocnić swój (z reguły) wolnossący silnik, więc robi się standard czyli wydech, dolot, jakaś modyfikacja głowicy ew. agresywniejszy wałek do tego jakieś strojenie i... co ?? Okazuje się że to wszystko wyjdzie drożej jak uturbienie tego auta a ponadto nie straci ono na kulturze pracy, będzie bez porównania bardziej elastczne no i będzie ten turbo kop co w większości nam się tak bardzo podoba Added after 6 minutes: CYTAT("Samcrk":3amxonw7) smt6 za 500zł też cię nie stać, Do tego trzeba doliczyć koszt podłączenia, wystrojenia i ciekawe jakby to współdziałało z jakże to lubianą elektroniczną przepustnicą gazu, przypuszczam że porządna modyfikacja elektroniki w firmie tuningowej nie wliczając w to SA to jakieś pół ceny gotowego, sprawnie jeżdżącego uturbierenia tego samochodu... Added after 8 minutes: Żeby nie było w samych superlatywach to muszę przyznać że to chłodzenie turbiny powietrzem zbytnio mi nie pasuje, pomysł jako taki jest do zaakceptowania ale czy przypadkiem przez tą symboliczną dziurkę w muszli kompresora od turbiny przy jeździe na podciśnieniu nie dostają się jakieś syfy ?? No i co do IC - dokładając ekstra parę stówek można by wstawić do niego alu boczki i ukształtować je tak żeby wlot był z jednej a wylot z drugiej, myślę że dzięki temu pełne doładowanie pojawiało by się 150-200obr.min wcześniej ale wpłynęło by na terminy i koszty... Jak się robi jakiś taki gruby projekt za prawdziwe pieniądze to zauważcie że z reguły trwa to przynajmniej 3-4 miesiące a jak już wyjedzie to dochodzą jakieś poprawki i ew. dodatkowe koszta. Added after 28 minutes: CYTAT("Bullitt":3amxonw7) Jedynie co sobie mogę wyobrażać, to przekłamanie na przepływce i zamierzone przelewanie auta. ALE TEGO SIĘ TAK NIE ROBI. OD TEGO JEST ELEKTRONIKA, ŻEBY TAKIE KOREKTY SOBIE USTAWIAĆ LAPTOPEM, a nie wężykiem wpiętym z muszli w miejsce dopływu wody do wirnika turbiny. Ten wóz ma map sensor więc nie wpływa to na pracę motoru... Co do Elektroniki to nie ukrywam że widzę tu w przyszłości jakiegoś ECU MASTERA Kuba ja za to ecumatera (jak i smt6) w ilosci 1szt nie widze - sa rzeczy, ktore jezeli sie chce zrobic porzadnie to trzeba wylozyc kase. Jak nie to sie polega na takich wyjsciach jak wyzej. Jezeli ktos mi powie, ze uklad z linka i sprezynkami jest najlepszym rozwiazaniem gwarantujacym w najwyzszym stopniu bezpieczenstwo i poprawnosc pracy, to szczerze gratuluje fantazji. Co do chlodzenia sprezarki, to zadnego podcisnienia tam niema natomiast pomysl conajmniej srednio trafiony - przeciez powietrze tamtedy spieprza!!! Turbo wstaje pozniej i kreci sie szybciej niz w normalnym setupie. A w wiekszosci samochodow podpiecie chlodzenia woda, to koszt naprawde kilku(nastu) pln. Ale to by bylo zbyt proste. Proponuje w takim wypadku puscic przez turbo paliwo do szyny - bedzie lepiej odparowywalo i spalanie spadnie -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 June 2007 ![]() |
Witam posiadam citroena xsare 2.0 turbo i ciekawi mnie te rozwiazanie sterowania doładowaniem i zmiana mapy,jakie koszty sa takiej przyjemnosci.
i czy silnik jest seryjny czy zakuty jakie cisnienie ładujesz.Pozdrawiam Gołab... |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#76
|
![]() |
CYTAT("gołąb":prnqyvvg) Witam posiadam citroena xsare 2.0 turbo i ciekawi mnie te rozwiazanie sterowania doładowaniem i zmiana mapy,jakie koszty sa takiej przyjemnosci. czytaj dokladnie, bo jest w temacie.
i czy silnik jest seryjny czy zakuty jakie cisnienie ładujesz.Pozdrawiam Gołab... bez kucia, 3/10 laduje. |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 June 2007 ![]() |
Wiem wyczajiłem po fakcie dzieki pozdrawiam...
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Fajny projekt, gratki
Pozdro P.S. Dlatego nie wstawilem swojego auta do projektow..... -------------------- (EVO)REVOLUTION
www.spaw.pl |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 23 April 2005 Skąd: z tasmanii :) ![]() |
Juz w trakcie wykonywania tego projektu mialem okazje slyszec to i owo i musze powiedziec ze to ciekawa pomyslowa i bardzo skuteczna konstrukcja.
Pogratulowac wlascicielowi auta a GMS pionierskiego know how i skutecznego przetarcia szlaku. -------------------- pozdrowionka z krainy WWL
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
gołąg czy to wygóle czytałeś ten wątek, bo po twoich pytaniach mam wątpliwośći.....
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:03 |