![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("saxorulez":39l7896s) Co do kitów do tego motoru to w Holandii jest firma DP ENGINEERING ostatnio bardzo wyspecjalizowali się w robieniu aut z kraju smacznej bagietki.
Tutaj kit do silników serii TU http://www.dp-engineering.com/EN/produc ... _compo.php A co do C2 VTS Turbo - bardzo fajniy, mi się podoba i gratuluję przecierania szlaków. no ten projekcik wypasiony jak dla mnie, ale chyba bylby sporo drozszy z reszta i tak jest musztarda po obiedzie, w koncu auto juz uturbione eee nie jest nawet taki drogi, dopiero co przylukalem, ceny od 1900 euro, no ale i tak juz musztarda po obiedzie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
losdamianos gdzie przerabiałeś lampy na xenon i ile to kosztowało?
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("michalp21":3anouh01) losdamianos gdzie przerabiałeś lampy na xenon i ile to kosztowało?
VIP Audio ul. Przedmiejska, gdzieś na jej końcu (boczna Legnickiej, łatwo trafić) koszt 1500 zł z fakturą VAT, bez rachunku moze taniej, ale to tez bylo gdzies 1,5 roku temu i ceny mogly sie zmienic jak jestes zainteresowany to njalepiej do nich podjechac i pogadac |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
CYTAT("Tommi":2o97vm7s) dziury w dolocie niema bo powietrze "wchodzi" od zimnej strony i "wychodzi" prosto w wydech, widać to na fotkach
piękne rozwiązanie chłodzenia turbiny, tak samo zresztą jak sterowanie WG Fakt, to kolejna rzecz której nie zauważyłem ostatnia konstrukcja która widziałem wentylowała ciśnienie do atmosfery ale to to już jest jakieś dziwactwo. Chciał poznać uzasadnienie takiego rozwiazania -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
a tak w ogole Natenczas pojawia się na forum? Moze sam powie co i jak.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 16 December 2002 Skąd: POZNAN ![]() |
CYTAT("losdamianos":3mt2hqvl) jeżeli chodzi o miedzianą rurkę to miała ona za zadanie dostarczać doaldowanego powietrza do wydechu tak aby lambda zauwazyla zwiekszoną ilosci powietrza i sama wzbogacila mieszanke. spaliny by sie nie cofaly bo byl zaroodporny zaworek zwrotny. jest to rozwiazanie dla nektorych prymitywne, ale na stand alone to ja siana juz nie mialem, mialo byc tanio i dobrze i w zasdazie tot ak jest. poza tym w wielu autach to zdalo egzamin a u mnie nie i nawet do konca nie wiem dlaczego, bo nie mialem okazji spytac
jezeli chodzi o chlodzenie powietrzem to tez nie jestem ekspertem i nie uturbiam aut, ale tyle co mi wiadomo, to zdaje to dosyc niezle egzamin, chociaby dlatego, ze powietrze przewaznie ma nizsza temperature od wody chlodzocaej ktora ma przeciez przewaznie kolo 90 stopni albo i wiecej. jeseli chodzi o IC to jest to bardzo wydajny coolerek ktory zdal swietnie egzamin w wielu bardzo mocno doladowanych Hondach i mnie smiga tez bardzo dobrze. orurowanie jest z dur aluminium a przez odetkany grill powietrze jeszcze chlodzi te rury i proces jest jeszcze wydajniejszy. jezeli chodzi o laga to odsylam do wykresow... jest tam hjakis lag? jezeli chodzi o slabe osiagi, to przypomne ze auto ma seryjny silnik, wiec niespelna 180 KM i 230 Nm to i tak spore ryzyko. poza tym doladowanie jest tylko 0,3 wiec taka moc i moment to clakiem niezly wynik. wielkosc turbo.... jest taka a nie inna bo byc moze w przyszlosci zechce zakuc motor i dmuchnac cos wiecej, a laga i tak nie ma, co mozna zobaczyc na wykresie i poczuc za kierownica. samochod odpycha sie przywoicie i to od 3000 obr, jak na francuski motor 1.6 to nie az taka straszna bida slupki zaczely sie rozklejac niedawno a przyczyna jest to, ze byly natryskiwane flokiem i jak schly to tam na zagieciu bylo bardzo duze naprezenie i zaczal klej puszczac. generlanie poprawic to da sie latwo, tylko trzeba caly slupek zdemonotwac pozniej musi to znowu troche schnac i trzeba zamonotwac. na razie nie mam czasu sie z tym bawic. a w praktyce to pewnie zrobie to dopiero jak mi spadnie na deske no i na koniec dodam, ze moim zamyslem nie bylo robic z tego 200 KM z litra tylko poprawic serie bo byla zamulona na maxa. samochod jest do dojezdzania do pracy i na uczelnie a nie do bicia rekordow na 1/4 mili pozdrawiam wszystkich!! dziekuje za zyczliwe slowa uznania oraz za konstruktywna krytyke Odnosnie kiedzianej rurki z zaworkiem To taki super zaworek ktrory spowoduje kosmiczne zachowianie sie cisnien.Max ladujesz 0,3 bara.Mysle ze to nie wystarczy zeby przepchac spaliny. Powietrze jak sie wszystko ladnie zagrzeje a zagrzeje sie dlatego ze turbo jest cieple to nie bedzie duzo zimniejsze od cieczy.A pojemnosc cieplna wody jest troche inna jak powietrza.Teraz turbo sobie wesolo dmucha powietrze przez turbo na zewnatrz, ale 3 napewno?W momencie podcisnienia turbo radosnie zassysa sobie powietrze z syfem.Moze unerowi przyjdzie w koncu do glowy zeby jak juz chce pipetum mobile chlodzic turbo powietzema to niech ta rurke wyjsciowa wpusci w dolot miedzy przeplywomierz a turbo. Jezeli proces jest wydajniejszy bo powietrze zapierdlaa przez rurki to Dlaczego nie zrobiliscie zamiast ic takiej wezownicy z rurek?Przez rury dolotowe powietrze tak szybko zapier... ze nie ma to wiekszego znaczenia ze sa odsloniete i z aluminium.Nie przynosi to wymiernego zysku w stosunku do strat na dlugosci.Moze intercooler sie sprawdzil w hondach ale dlatego ze tam wlot i wylot mial byc po 1 stronie.Dla twojej instalacji nie pasuje zupelnie. Turbo jest mega fajne.Spokojnie starcza do 270-280KM.Jest kilkka aut kore maja granice 300KM na tym turbo.Ile ty chcesz docelowo zrobic?Jedeyn sens jaki widze to zapobieganie dzieki duzej turbinie spalaniu stukowemu i max opoznienie doladowania coby sie komp nie buntowal. Mam nadzieje ze uznasz ze wiekszosc ludzi pisze Tobie te uwagi nie po to zeby cie zdolowac ,ale zebys wiedzial co mozna jeszcze poprawic.Nigdy nie jest tak zeby nie moglo byc lepiej -------------------- Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
losdamianos nic dziwnego ,ze autko fajnie sie od dolu odpycha , wkoncu CR 11:1 , co do chlodzenia powietrzem to gdyby to bylo lepsze od wodnego to porsche chyba by pozostalo przy nim ...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("the.wolf":26l0vrl5) a tak w ogole Natenczas pojawia się na forum? Moze sam powie co i jak.
konto ma, ale ponoc ma zakaz wypowiadnaia sie, zakaz nalozony przez moderatorow ale tak jak mowilem wczesniej, mozecie pisac do niego na priv i tak byloby najlepiej, bo to on to wymyslal, a ja mam szczątkoe informacje |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("losdamianos":11z5d6e7) jakiś czas temu wiele ważnych osobistości tego forum twierdziło, że uturbianie tego auta jest niemożliwe i bezsensowne i potrwa ponad pół roku albo i nawet rok. CYTAT("28 stycznia 2007 roku hwojtek":11z5d6e7) I mogę przyjąć zakład o duże pieniądze, że to auto nie zostanie skutecznie uturbione w ciągu pół roku a następnie nie wytrzyma roku bez poważnej awarii Jeśli się nie mylę, to pół roku od 28 stycznia minęło 29 lipca, więc mając na uwadze fakt, iż dzisiaj jest 16 pażdziernika, to mamy obsuw rzędu 2,5 miesiąca czyli jakieś 45%. Ale OK, niech będzie że przymkniemy oko, chociaż to chyba nie jest gotowy produkt? Jakaś przymiarka pierwsza, czy coś? Jeśli jednak jest to ukończony projekt (być może, ale to by było przerażające), to poczekamy rok aż konstrukcja GMS wykaże się dojrzałością. Na razie ma chyba jakieś problemy wieku dziecięcego, bo 0.3 bara z TD04 to wybór z d...y, TD04 + te metry bieżące rur to pomysł jeszcze bardziej z d..y, sideboost to jakieś nieporozumienie, ten solenoid do otwierania WG co ma być jakoby takim bajerem, to ci nawciskał p. Grzegorz a to żadna sensacja - sensacją jest jego połączenie z przełącznikiem pod pedałem gazu, to jest drutowisko pierwszej wody. Ach, przełącznik pod gazem plus piąty wtryskiwacz. Nie wypada w XXI wieku stosować tych patentów z lat 1950. Bo to jest po prostu prymitywne, odrażająco toporne rozwiązanie. Wykonanie sterowania paliwem w taki sposób (rurka itd) jest oznaką pójścia nie tyle "na skróty" tylko "po linii najmniejszego oporu". Potwornie tanie, potwornie prost(acki)e, potwornie nieodporne na jakiekolwiek awarie. To jest prowizorka. Nie chcesz chyba powiedzieć, że tak to zostawisz. No i chyba nie chcesz powiedzieć, że to kosztowało więcej niż 3000 zeta. Mimo, że wciąż uważam że to bez sensu (szczególnie po zrobieniu paru ładnych km fabrycznie nowym VTS'em - nie wiem ile odporności trzeba mieć, żeby jeździć tym autem przez tory tramwajowe, ja tyle nie mam), to naprawdę gratuluję uporu. Wypada pożałować, że wybrałeś GMS, ale jakoś mnie to nie dziwi - p. Grzegorz potrzebuje klientów, więc bierze nawet kosmicznie bezsensowne projekty. Generalnie uważam (i nie będę samotny w tej opinii), że albo powinieneś poprosić grzecznie p. Grzegorza żeby to zrobił porządnie (ale on tego nie zrobi), albo powinieneś przygotować się na dużą ilość przygód w przyszłości. Jeśli będziesz chciał (wszyscy uturbiający zawsze chcą a potem w 90% sprzedają auta) "zakuć" i "dmuchnąć", to nie uciekniesz do zrobienia tego porządnie - czyli na nowym komputerze, bez tej karykatury sterowania, z porządnie zrobionym układem chłodzenia i smarowania turbiny, z prawdziwym orurowaniem... Więc po co ci było wydawać na tą prowizorkę? Mimo wszystko, jeszcze raz gratuluję uporu. CYTAT("DeviLL":11z5d6e7) co do chlodzenia powietrzem to gdyby to bylo lepsze od wodnego to porsche chyba by pozostalo przy nim ...
Tu chodzi o chłodzenie turbosprężarki a nie samego silnika. Turbo KKK stosowane w 930 turbo i następnych były specjalnie skonstruowane tak, aby przeżyć na samym chłodzeniu olejem. To turbo nie jest. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: europa ![]() |
Ty to Wojtek umiesz obedrzec z marzen
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
hwojtek wiem (niektore T3 tez sa tylko z chlodzeniem olejowym) , pisalem o wyzszosci chlodzenia wodnego nad powietrznym a czy silnik czy turbo to chodzi o odebranie ciepla mimo iz w innym celu
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Mi jest po prostu szkoda auta, Damiana i jego nadziei. No i tego, że moim zdaniem jego wyobrażenie tego, jak powinno się robić takie rzeczy zostało zamglone w GMS.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
panowie takie techniczne sprawy to tak jak mowilem, odsylam do Pana Grabowksiego. ja sie juz na tym nie znam
i z a nic sie nie obrazam wrecz przeciwnie, nawet wczesniej dziekowalem za krytyke. na prawde na zenetrzny komputer nie mialem siana, to mialo byc za rozsadne pieniadze i mialo byc bezawaryjne, a dostalem 18 miesiecy gwarancji na pismie na turbo i na ewentulane szkody wyrzadzone przez turbo, to moze jednak p. Grabowki jest pewny swojej roboty, ale zalatwiajcie to miedzy soba. nie chce tu takiej klotni jak byla ostatnio. same rozwiazania technicnze na prawde nie obchodza mnie do poki samochod dobrze smiga a na razie smiga bardzo dobrze i jest to moje subiektywne odczucie a propo czasu trwania to ja licze czas gdy nie mialem auta pod domem i trwaly nad nim prace i bylo to 8 tygodni a trwalo to mnie wiecej tak... od 09.06.07 do 07.07.07 (zasadnicze uturbianie) od 07.07.07 do 01.09.07 smigalem duzo po polsce juz z turbo na specyfikacji 185 KM i 250 Nm ale moment byl bardzo pozno i prosilem zeby to zrobic i od 01.09.07 do 29.09.07 trwalo dorabianie tego ukladu sterowaniem WG, przerabianie maski zegary i inne pierdoly |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
.
------------------------------------------------------------------------------------- wiecie co Panowie, przejrzalem jeszcze raz caly watek od poczatku i mam wrazenie, ze ja sie troche za bardzo tlumacze generalnie auto zostalo uturbione szybko, skutecznie, tanio, pod maska w cale nie ma obory i mam na nie 1,5 roku gwarancji na pismie skoro niektorzy tutaj maja taki zajebisty "know-how" to proszę bardzo czekam na oficjalne oferty na forum który z was zrobilby to lepiej? jakby to zrobil? ile by to kosztowalo? ile by trwalo? na ile gwarancja? czy spisze ze mna umowe i gwarancje na pismie? i w reszcie jaka bylaby roznica od tego co mam teraz? bo jak widac wykres jest ok a samochod nic nie prycha. tak wiec czekam na powazne oferty od powaznych ludzi i nie chce żadnych wymijających odpowiedzi ani pyskówki |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: www.dogbox.pl ![]() |
CYTAT("hwojtek":19hkgdey) Mi jest po prostu szkoda auta, Damiana i jego nadziei. No i tego, że moim zdaniem jego wyobrażenie tego, jak powinno się robić takie rzeczy zostało zamglone w GMS.
narazie jezdzi, gwarancja jest i oby obejmowała wieksze usterki spowodowane przeróbkami dla niektórych takie modyfikacje są nie do przyjęcia i tak też mi sie wydaje , ale jak chłopak sie cieszy i nic jeszcze nie popsuł to znaczy ze jest to skuteczne dla własnego spokoju pojedz na pomiar AFRu do Jetronika, moze tam ci zmierzą AFR i bedziesz wiedział czy coś sie moze stać czy jest ok -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
CYTAT("losdamianos":a8sd9ov5) no max to w sumie 750, sredniego nie pokazuje ale przy normlanej jezdzie trzyma sie na 600-650
byl sprawdzany i wskazuje mi dobrze tylko że z tego co widać na foto to termopare masz za turbiną -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("grencan":vdg58kc0) dla własnego spokoju pojedz na pomiar AFRu do Jetronika, moze tam ci zmierzą AFR i bedziesz wiedział czy coś sie moze stać czy jest ok nie ma sensu mierzyć, bo... CYTAT("losdamianos":vdg58kc0) jeżeli chodzi o miedzianą rurkę to miała ona za zadanie dostarczać doaldowanego powietrza do wydechu tak aby lambda zauwazyla zwiekszoną ilosci powietrza i sama wzbogacila mieszanke.
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
miedzianej rurki juz od dawna nie ma, to jest zdjecie z drugiego tygodnia prac
lepiej niech ktos odpisze cos madrego na ten post 4 posty wyzej |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("losdamianos":9e9ma7vs) miedzianej rurki juz od dawna nie ma, to jest zdjecie z drugiego tygodnia prac
lepiej niech ktos odpisze cos madrego na ten post 4 posty wyzej dzial jest o projektach i ich rezultatach , jak chcesz pytac o uturbianie jest inny dzial -------------------- |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 January 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("DeviLL":1r90tznv) CYTAT("losdamianos":1r90tznv) miedzianej rurki juz od dawna nie ma, to jest zdjecie z drugiego tygodnia prac lepiej niech ktos odpisze cos madrego na ten post 4 posty wyzej dzial jest o projektach i ich rezultatach , jak chcesz pytac o uturbianie jest inny dzial to jest niestety wymijająca odpowiedź wszyscy dobrze wiedza o co pytam i co chodzi w tym pytaniu poza tym przeciez rozmawiamy o tym co zrobilem i jak mozna to poprawic |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:51 |