Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Closed TopicStart new topic
> CITROEN C2 TURBO -PIERWSZY W POLSCE !!! A JEDNAK SIĘ DAŁO...
Raceboy
post Tue, 16 Oct 2007 - 00:40
Post #21


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Bardzo schludnie wykonany projekt. Gratulacje i oby się dobrze sprawował!


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Oct 2007 - 00:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
the.wolf
post Tue, 16 Oct 2007 - 00:43
Post #22


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





moze dlatego na TD04 nie ma mega laga


imo za wielka sprezara do takiego silniczka.
Szczerze powiem ze spodziewalem sie lepszych osiagów w takim C2. Ktos wie ile to wazy? bo chyba ciezkie jak cholera...

Inna sprawa ze projekt ciekawy i zycze bezawaryjnej jazdy.


Co by nie mówic Owko ma trochę racji. Kasa władowana, a osiagi srednie i to bardzo. (wszystko jest wzgledne oczywiscie)


OCB z ta puszką połączoną z linką ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 16 Oct 2007 - 01:07
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Dziwne smarowanie tej turbosprezarki, splyw idzie w dolot ? W sumie minimum kombinacji maximum korzysci
Brawo za odwage i projekt, rozwiazania jak zwykle dziwaczne, ale mialo dzialac i dziala, oby jak najdluzej, a i dodatkowe 50 pare km to wynik calkiem ok, nie wszyscy musza miec 300koni z litra i jezdzic tylko na 1/4 mili.
Ps. Moze teraz niektorzy nabiora troche oglady do otaczajacego ich swiata i ludzi


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaNaar
post Tue, 16 Oct 2007 - 02:02
Post #24


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





Zdjęcie nr 11 i 12 - czepiam sie, a bedac na twoim miejscu czepialbym sie jeszcze bardziej wykonania tego slupka - krawedz od szyby przedniej zdaje sie byc cokolwiek nierowna.

Poza tym powodzenia!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekCK1
post Tue, 16 Oct 2007 - 02:12
Post #25


User
Dołączył: Sat, 26 August 2006
Skąd: Kielce





Projekcik bardzo profi:)) mały killerek który napewno zaskakuje na drodze inne autka co do skrzyni to chyba wszyscy maja znimi problemy...


--------------------
Mazda 323 GT>>>
Citroen Xsara VTS>>>ASTRA GSI RALLY
Fiat Stilo Abarth
Fiat 125 1973r - SPRZEDAM
GO!!! GO!!! YAMAHA YZF R6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Tue, 16 Oct 2007 - 09:07
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("tomeQ":2ucm3c2i)
Dziwne smarowanie tej turbosprezarki, splyw idzie w dolot ?


spływ bokiem, a nie w dół?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 16 Oct 2007 - 09:17
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie żebym się czepiał, bo projekt ciekawy ale...
Ten diwajs pod gazem to działa jedynie jak dasz opór, a we wszystkich innych położeniach mamy taką "prawie serię"???
Jeśli tak to mało przydatne choćby do zabaw w jakieś skręcanie...bo raczej przydaje się mieć moc jadąc powiedzmy 2/3 gazu przez zakręt i dopiero dając opór prostując. Bardzo zerojedynkowy system wychodzi.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 16 Oct 2007 - 09:32
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Gratuluje uporu w dążeniu do celu i w końcu wykonania projektu. Fajnie że się udało !!


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 16 Oct 2007 - 09:37
Post #29


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("Feluke":39d2frne)
Ja mam tylko jedno male pytanko:


WTF??


Feluke mistrz- mi się rzuciło w oczy że przewody nie są w oplocie, i dopiero po chwili obczaiłem ten fuckup.

Ogłaszam wszem i wobec to jest Side boost- czyli chłodzenie wirnika turbo powietrzem doładowywanym. Takie małe Perpetum Pipetum.

Niektórzy jeszcze próbowali smarowania powietrzem wirnika, ale jakoś słabo wychodziło.

A wracając do auta, to chciałem zauważyć, że ten IC jest skandaliczny. Jest to przykład partackiej roboty, dokładnie tak samo jak zdjęcie powyżej.

Ale co tam, gratuluje odwagi bo:

a właściciel zdecydował się na GMS (mam nadzieję ze będzie auto śmigało jak sie masz- ale złudzeń nie mam)
b GMS wziął się za francuzkie wynalazki i nie wysadził tego na pierwszej prostej (co nie wykluczone w dalszej eksploatacji na którejś kolejnej prostej)


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Tue, 16 Oct 2007 - 09:58
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





CYTAT("Bullitt":3ty6qrzw)
CYTAT("Feluke":3ty6qrzw)
Ja mam tylko jedno male pytanko:


WTF??


Feluke mistrz- mi się rzuciło w oczy że przewody nie są w oplocie, i dopiero po chwili obczaiłem ten fuckup.

Ogłaszam wszem i wobec to jest Side boost- czyli chłodzenie wirnika turbo powietrzem doładowywanym. Takie małe Perpetum Pipetum.

Niektórzy jeszcze próbowali smarowania powietrzem wirnika, ale jakoś słabo wychodziło.

A wracając do auta, to chciałem zauważyć, że ten IC jest skandaliczny. Jest to przykład partackiej roboty, dokładnie tak samo jak zdjęcie powyżej.

Ale co tam, gratuluje odwagi bo:

a właściciel zdecydował się na GMS (mam nadzieję ze będzie auto śmigało jak sie masz- ale złudzeń nie mam)
b GMS wziął się za francuzkie wynalazki i nie wysadził tego na pierwszej prostej (co nie wykluczone w dalszej eksploatacji na którejś kolejnej prostej)


Bullitt ja zaraz zauwazylem ten diwajs.Gdzie jeszcze jestem w stanie uwierzyc ze powietrze troche ochlodzi korpus mimo ze ma to wady to co ma za sens podgrzewac turbine spalinami.Na 1 zdjeciu ewidentnie widac ze rurka z DP idzie do korpusu turbiny.Przeciez w duzej czesci czasu w ukladzie panuje podcisnienie a w wydechu zawsze nadcisnienie.Chetnie dowiem sie na jakiej zasadzie to mialo dzialac skoro wiadomo ze spaliny musialy podgrzewac korpus i przedostawac sie do muszli sacej Prosze bo normalnie umieram z ciekawosci.
Teraz 2 pytanie jezeli teraz powietrze zapierdziela przez korpus i wylatuje sobie gdzies to co na to przepływomierz.Chyba ze citroen go nie ma to nie ma tematu.Troche robienie otworu w dolocie nie ma sensu.Jeszecze jedno pytanie.Dlaczego nie ma sterowania seryjnym DV ktory znajduje sie na turbinie.Po to zeby sie otwieral w momencie kiedy pojawia sie doladowanie?


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:04
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT("Bullitt":3vmhhmcg)
A wracając do auta, to chciałem zauważyć, że ten IC jest skandaliczny. Jest to przykład partackiej roboty, dokładnie tak samo jak zdjęcie powyżej.


A co chcesz od IC, IC jak Ic, taki dobrany i pewnie działa.

To że jest dodatkowo 5 kolan 90 stopni i 2 metry rury to inna sprawa, lag większy i straty. Każdy robi jak chce, pewnie miało za rozsądne pieniądze i się mieścić. Czasami trzeba iść na kompromis (byle rozsądnie)


co to "chłodzenia" turbo powietrzem, to Pan G. stosuje ten system od dawna, powietrze wesoło wylatuje sobie w atmosfere.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shilon_2M
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:05
Post #32


User
Dołączył: Tue, 29 November 2005
Skąd: Mińsk Maz.





No tak, projekt fajny bo... orginalny.

Na zimę prosi się zaprojektowanie alu boczków do chłodnicy i skrócenie dolotu oraz odizolowanie pasa przedniego od turbo, gdyż plastk po pałowaniu może się zdeformować (niby blacha jest, ale wydaje mi się, że to mało)

Życzę bezawaryjnej jazdy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:17
Post #33


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("kisielisodd":2aef6pdo)
A co chcesz od IC, IC jak Ic, taki dobrany i pewnie działa.

To że jest dodatkowo 5 kolan 90 stopni i 2 metry rury to inna sprawa, lag większy i straty. Każdy robi jak chce, pewnie miało za rozsądne pieniądze i się mieścić. Czasami trzeba iść na kompromis (byle rozsądnie)


Gratuluje dobrego humoru- bo ja rozumiem żeby dobierać IC z seryjnego auta, ale jeśli tak- to z głową właśnie, a nie dokładając do niego 100 metrów rur i kolanek.

CYTAT("kisielisodd":2aef6pdo)
co to "chłodzenia" turbo powietrzem, to Pan G. stosuje ten system od dawna, powietrze wesoło wylatuje sobie w atmosfere.


tekst "an G. stosuje ten system od dawna" może zostac zrozumiany mniej wiecej tak- stosuje od dawna, znaczy się sprawdza, no bo skoro stosuje od dawna to pewnie dlatego, że nic lepszego nie ma na tym świecie.

Otóż jest to FUCKUP do kwadratu- bezmyślne podłączenie przewodów kompletnie wbrew sztuce. Jedynie co sobie mogę wyobrażać, to przekłamanie na przepływce i zamierzone przelewanie auta. ALE TEGO SIĘ TAK NIE ROBI. OD TEGO JEST ELEKTRONIKA, ŻEBY TAKIE KOREKTY SOBIE USTAWIAĆ LAPTOPEM, a nie wężykiem wpiętym z muszli w miejsce dopływu wody do wirnika turbiny.

Szkoda słów po prostu.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:28
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT("Bullitt":35xdhn3p)
CYTAT("kisielisodd":35xdhn3p)

co to "chłodzenia" turbo powietrzem, to Pan G. stosuje ten system od dawna, powietrze wesoło wylatuje sobie w atmosfere.



Otóż jest to FUCKUP do kwadratu ...

Szkoda słów po prostu.


Easy , wiem o tym, mówię tylko że pierwszy raz spotkałem się z takim rozwiązaniem 2 lata temu i widzę że sie nie zmieniło.
Z tym Ic też sobie żartowałem, dopiero po Twoim poscie zwróciłem uwagę na to że rura dolotowa "opasa przedniego pasa", uważam skromnie, ze można by było to zrobić inaczej, jednakże za pewne to jako tako działa.

Reasumując nieszczelnością w układzie dolotowy mówię stanowczo NIE. Takie rozwiązanie zniszczy turbospręzarkę
a) nie zapewni jej odpowiedniego chłodzenia
cool.gif turbo będzie musiała "bardziej się napocić" żeby utrzymać sinienie w dolocie. Zaowocuje to w końcu poceniem się dosłownym tego delikatnego urządzenia.

Mimo wszystko nadal się cieszę się ze Właściciel jest zadowolony, bo wiem z jakim uporem dążył do uturbienia C2.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:46
Post #35


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





Ogolnie ten projekt turbo i jego osprzetu jest jakby mocno na wyrost jesli chodzi o to ten silnik w tym aucie. Tak naprawde wystarczyloby zalozyc malego i taniego Garretta T25 i bylby swiat i ludzie przy takim doladowaniu. Jesli chodzi o IC i orurowanie to IMO tez jest tu wyrazny przerost formy nad potrzebami (duzy IC, duzo za duzo grubych rur). Przy takim doladowniau i takim trybie jego pracy mozna bylo sobie wogole odpuscic IC (tak jest w kitach do tego silnika ladujacych do max 6 PSI).
Przydaloby sie za to zbudowac jakis uklad chlodzenia oleju.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:50
Post #36


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





dobor turbo, czy IC wyglada troche tak, jakby zestaw byl szykowany pod wiekszy lub inny silnik, ale ktos zrezygnowal i przyjechal C2, no to sie wsadzilo do C2...


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:51
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("kisielisodd":2tc0gv1n)
CYTAT("Bullitt":2tc0gv1n)


CYTAT("kisielisodd":2tc0gv1n)

co to "chłodzenia" turbo powietrzem, to Pan G. stosuje ten system od dawna, powietrze wesoło wylatuje sobie w atmosfere.



Otóż jest to FUCKUP do kwadratu ...

Szkoda słów po prostu.


Reasumując nieszczelnością w układzie dolotowy mówię stanowczo NIE. Takie rozwiązanie zniszczy turbospręzarkę
a) nie zapewni jej odpowiedniego chłodzenia
cool.gif turbo będzie musiała "bardziej się napocić" żeby utrzymać sinienie w dolocie. Zaowocuje to w końcu poceniem się dosłownym tego delikatnego urządzenia.




dziury w dolocie niema bo powietrze "wchodzi" od zimnej strony i "wychodzi" prosto w wydech, widać to na fotkach
piękne rozwiązanie chłodzenia turbiny, tak samo zresztą jak sterowanie WG


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:56
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





konstrukcja low budget ktora sie sprawdza . auto jezdzi na codzien z otwartym wg a przy wcisnieniu opor gazu silownik zamyka klapke a jednoczesnie uruchamia przekaznik dodatkowego wtrysku ktory zalacza sie jak maluchowy diwajs od przyspieszania zaplonu zobaczy cisanienie .
stad dol na wykresie bo w pierwszym momencie auto jest przelane.
generalnie jesli egt w porzadku to auto bedzie i 100 lat jezdzilo.

Oczywiscie ze mozna wszystko zrobic profi , wystroic i wogole ale to podraza konstrukcje - a pewnie jakies ramy cenowe byly.

Gratuluje fajnego sleepera.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
losdamianos
post Tue, 16 Oct 2007 - 10:57
Post #39


User
Dołączył: Sat, 20 January 2007
Skąd: Wrocław





dobra postaram się odpwoiedzieć na tyle na ile będę umiał, ale w razie jakichś braków i niedociąnięć w mojej wypowiedzi to najlepiej zwracajcie sie do p. Grabowskiego, bo to on to robił a ja generalnie jestem tylko użytkownikiem tego auta, dla mnie ma to jeżdzić szybciej od serii i tak też się dzieje i jestem zadowolony....

jeżeli chodzi o miedzianą rurkę to miała ona za zadanie dostarczać doaldowanego powietrza do wydechu tak aby lambda zauwazyla zwiekszoną ilosci powietrza i sama wzbogacila mieszanke. spaliny by sie nie cofaly bo byl zaroodporny zaworek zwrotny. jest to rozwiazanie dla nektorych prymitywne, ale na stand alone to ja siana juz nie mialem, mialo byc tanio i dobrze i w zasdazie tot ak jest. poza tym w wielu autach to zdalo egzamin a u mnie nie i nawet do konca nie wiem dlaczego, bo nie mialem okazji spytac

jezeli chodzi o chlodzenie powietrzem to tez nie jestem ekspertem i nie uturbiam aut, ale tyle co mi wiadomo, to zdaje to dosyc niezle egzamin, chociaby dlatego, ze powietrze przewaznie ma nizsza temperature od wody chlodzocaej ktora ma przeciez przewaznie kolo 90 stopni albo i wiecej.

jeseli chodzi o IC to jest to bardzo wydajny coolerek ktory zdal swietnie egzamin w wielu bardzo mocno doladowanych Hondach i mnie smiga tez bardzo dobrze. orurowanie jest z dur aluminium, ktore dobrze uwalnia cieplo a przez odetkany grill powietrze jeszcze chlodzi te rury i proces jest jeszcze wydajniejszy. jezeli chodzi o laga to odsylam do wykresow... jest tam hjakis lag?

jezeli chodzi o slabe osiagi, to przypomne ze auto ma seryjny silnik, wiec niespelna 180 KM i 230 Nm to i tak spore ryzyko. poza tym doladowanie jest tylko 0,3 wiec taka moc i moment to clakiem niezly wynik.

wielkosc turbo.... jest taka a nie inna bo byc moze w przyszlosci zechce zakuc motor i dmuchnac cos wiecej, a laga i tak nie ma, co mozna zobaczyc na wykresie i poczuc za kierownica. samochod odpycha sie przywoicie i to od 3000 obr, jak na francuski motor 1.6 to nie az taka straszna bida

slupki zaczely sie rozklejac niedawno a przyczyna jest to, ze byly natryskiwane flokiem i jak schly to tam na zagieciu bylo bardzo duze naprezenie i zaczal klej puszczac. generlanie poprawic to da sie latwo, tylko trzeba caly slupek zdemonotwac pozniej musi to znowu troche schnac i trzeba zamonotwac. na razie nie mam czasu sie z tym bawic. a w praktyce to pewnie zrobie to dopiero jak mi spadnie na deske

no i na koniec dodam, ze moim zamyslem nie bylo robic z tego 200 KM z litra tylko poprawic serie bo byla zamulona na maxa. samochod jest do dojezdzania do pracy i na uczelnie a nie do bicia rekordow na 1/4 mili

pozdrawiam wszystkich!!

dziekuje za zyczliwe slowa uznania oraz za konstruktywna krytyke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saxorulez
post Tue, 16 Oct 2007 - 11:01
Post #40


Rookie
Dołączył: Sat, 11 December 2004
Skąd: Konstancin





Co do kitów do tego motoru to w Holandii jest firma DP ENGINEERING ostatnio bardzo wyspecjalizowali się w robieniu aut z kraju smacznej bagietki.

Tutaj kit do silników serii TU
http://www.dp-engineering.com/EN/produc ... _compo.php

Ten sam projekt w ich wykonaniu:




Oczywisciejest to silnik TU5JP4 a nie JP4S który jest w C2 VTS ale różnice konstrukcyjne nie są az tak duże.

Tutaj jeszcze w 205 wylądował:


Power:
Flywheel power;
290 HP @ 7158 RPM
370 NM @ 5066 RPM
Wheel power;
256 HP and 338 NM

Performance:
1/4 mile @ KOE '06;
12.8 @ 186 km/h

Te foty to tak poglądowo ze takei bądż też zblożone projekty powstawały.
A po UK już kilka uturbionych się buja.

A co do C2 VTS Turbo - bardzo fajniy, mi się podoba i gratuluję przecierania szlaków.


--------------------
Mój drugi samochód to Porsche ale że się śpiesze to jeżdze Saxo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:32