Mitsubishi Eclipse GS 1gen FreqMAF to MAP conversion |
Mitsubishi Eclipse GS 1gen FreqMAF to MAP conversion |
Sat, 22 Sep 2007 - 20:25
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 08 July 2005 |
Hej,
Projekt trochę inny niż wszystkie tu opisywane, ale chyba warty kilku słów. Nie wiem, czy wcześniej ktoś robił już coś podobnego Na wstępie trochę historii. 2 lata temu, na przełomie listopada i grudnia kupiłem wyśnione autko - Mitsu Eclipse'a 1g. Niestety nie udało się dorwać wersji GST/GSX no i fundusze były ograniczone... Autko było kupione od gościa, który wyglądał na pedanta. Ładnie zadbane, utrzymane itp itd. Niestety zapomniał dodać, że w autku był założony gaz. Po pierwszym strzale w kolektor poleciała przepływka. Dla przypomnienia - Mitsu ma przepływkę częstotliwościową Karman-Vortex. Chłopaki szybciutko zdemontowali gaz i wystawili auto do sprzedania. Pamiętam, że auto trochę szarpało do 2500 obr/min i podobno to była wina świec. Jego osiągi były dla mnie szokujące, po przesiadce z golfa MKII 1.3 , więc specjalnie się tym nie przejmowałem. Zrobiłem wszystko co trzeba było po zakupie auta, przyszło lato i... Masakra. Zero mocy, szarpanie, kopanie, prychanie. Przy którejś wizycie w VTG na wymianie oleju, GS rzucił okiem i stwierdził - przepłwyka. Cóż przepływka nic strasznego - kupiłem kolejną. Jak się okazało później - też po strzale gazu 3 razy już mi się nie chciało naciąć na uszkodzony sprzęt, więc założyłem topic: viewtopic.php?t=45850&highlight= No i po 2 miesiącach wracam, żeby pochwalić się rezultatami Autko jeździ na komplecie Ecumaster + MAP do 115kpa. Przepływka służy jako przycisk do papieru na moim biurku Zrobiłem już w takiej konfiguracji około 2000km. Pomijając ciągłe zabawy z dostrajaniem mapy, autko spisuje się cacy Nie będę tutaj opisywał, gdzie który kabelek był podłączony, bo każdy ECU jest inny. Właścicieli GSów zapraszam na priv. A teraz po kolei. Na drugiej popsutej przepływce, auto w VTG uzyskało 132,6KM@7002RPM oraz 153.5NM@5493rpm. Wykres mi wcięło, bo to było dawno Jakby Sebo dorwał go gdzieś jeszcze, to plis podeślij albo wklej tutaj. Po podłączeniu DET'a do samochodu w trybie "na doczepkę" zbierałem logi i bawiłem się wbudowanym dynometrem. Tak wyglądała pierwsza instalacja (większa rozdzielczość http://87.204.28.15/konwersja/): Pacjent wydłubany: Zasilanie: Mamy "prund": [img]http://87.204.28.15/konwersja/4_zasilanie_mini.jpg[/img] Zasilanie i przymiarka obrotów: [img]http://87.204.28.15/konwersja/5_detpodpiety_mini.jpg[/img] Obroty i sygnał z MAF'a na swoim miejscu: [img]http://87.204.28.15/konwersja/6_obroty_maf_mini.jpg[/img] Zasilanie do MAP'a przeciągnięte przez ściankę grodziową... [img]http://87.204.28.15/konwersja/7_zasilanie_do_mapa_mini.jpg[/img] ... oraz pod deską: [img]http://87.204.28.15/konwersja/8_zasilanie_do_mapa_mini.jpg[/img] MAP też już podłączony: [img]http://87.204.28.15/konwersja/9_komplet_mini.jpg[/img] Ze względu na brak miejsca, hamowałem autko na... 2 biegu [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Wiem, że wyniki mogę odbiegać od rzeczywistości, ale chodzi mi tutaj o porównywanie ich w tych samych warunkach i na tej podstawie wyciąganie wniosków. Pierwszy pomiar na DET wypluł 134 KM@6900 obrotów i 177Nm@5064rpm. Niutki pewnie się różnią, ze względu na inny bieg na którym autko było hamowane. Po zebraniu logów, odesłałem komplet do Jadźwina i czekałem na wygenerowaną wstępną mapę i poprawki do firmware-u i klienta. Zabawki wróciły, zaczęło się ciecie kabli [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Przepływka została na seryjnym miejscu, tak, aby szybko dało się wrócić do stanu poprzedniego i ewentualnie kupić kolejną... Po podłączeniu wszystkiego, kluczyk do stacyjki i... zagadało [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Zalewało się okropnie, ale odpaliło. Ręcznie skorygowałem mapkę tak na oko i czekałem na okazję wyjazdu do kolegi na szerokopasmówkę. W międzyczasie okazało się, że muszę pilnie śmignąć tu i tam, więc bez specjalnego deptania zrobiłem trochę kilometrów. W końcu nastał ten dzień [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Zaczęliśmy się bawić w poprawki mapy korzystając z rury w wydechu. Wyniki tej zabawy poniżej: Pierwsze testy: http://87.204.28.15/dyno/afr_bogato.jpg I dwa kolejne: http://87.204.28.15/dyno/afr_lepiej.jpg http://87.204.28.15/dyno/afr_jeszcze_lepiej.jpg Dwa tygodnie później byłem u niego znowu. Na poprawki [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Tym razem wykręciliśmy seryjną sondę i w jej miejsce powędrowała szerokopasmówka. Z braku wiedzy podłączyliśmy wyjście emulowane z LC-1 do ECU. Co to się działo [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Nic nie dało się zrobić z mapą. Skończyła mi się bateria w laptopie i pojechałem wkurzony do domu. To co wyprodukowałem, wyglądało o tak: http://87.204.28.15/dyno/8_wrzesnia_200 ... asmowa.jpg W zeszłą sobotę wypadł mi większy wyjazd. Na skuterze się nie dało, więc musiałem poprawić autko. Wziąłem laptopa, zalałem paliwa i pojechałem na kawałek prostej. Na zasadzie poprawek wprowadzanych z wykresu z dyno udało mi się zrobić coś całkiem przyzwoitego z mapą. Zrobiłem na niej 400km, w tamtą stronę cisnąc ostro (pozdrowienia dla Panów z Passata 1.8T i Audi A6 TDI), a w drodze powrotnej jadąc przepisowo na tempomacie. http://87.204.28.15/dyno/13092007.jpg W ostatni czwartek, wiedząc, że autko się spisuje, zasiadłem do przerabiania przepłwyki [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Wywaliłem wszystko, zostawiając czujnik temperatury i baro sensor. Z loga widać, że powyżej 4600 obr/min, autko jest duszone przez zbyt mała średnicę dolotu: [img]http://87.204.28.15/przeplywka/podcisnienie.jpg[/img] No to tniemy [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Tak wygląda po przeróbkach: http://87.204.28.15/przeplywka/przeplywka_1.jpg A tak wygląda przepłwyka wymontowana: http://87.204.28.15/przeplywka/przeplywka_3.jpg I jeszcze porównanie: na czerwono dziury, przez które powietrze jest zassysane, na niebiesko średnica rury z poprzedniego zdjęcia: http://87.204.28.15/przeplywka/przeplywka_4.jpg Następnego dnia, nie wiedząc co będzie, wyjechałem na strojenie. Pierwsze próby nie przyniosły nic specjalnego, pomijając wykres z całkiem ładnym przebiegiem momentu: http://87.204.28.15/przeplywka/dyno5_3.jpg Na sam koniec udało mi się zestroić to tak: http://87.204.28.15/przeplywka/dyno5.jpg Była też jeszcze jedna próba, na której wyszło 173HP@6362RPM oraz 224Nm@5086RPM. Wykres wyszedł dziwnie koślawy, pewnie za sprawą zerwanych poduszek pod silnikiem, ślizgającego się sprzęgła i kilku innych drobnostek, które muszę pilnie w tym samochodzie zrobić. Jak to wszystko ogarnę, zostanie podłączenie zapłonu i wizyta w VTG na hamowni, żeby porównać dane z DET'a do tych z rolek. OK, wiem, że metoda "na stoper" jest przez Was obśmiewana, ale nie mam nic innego pod ręką [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Do tej pory auto z postoju do odcinki na 2 biegu rozpędzało się w jakieś 11 - 12 sekund - zależy jak mi się wystartowało. Na chwilę obecną mam 5 raz powtórzony czas 8.6-8.8sec [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Jest to dla mnie jakiś wyznacznik poprawy [img]{SMILIES_PATH}/icon_razz.gif[/img] Autko jeździ naprawdę przyjemnie. Bardzo ładnie się zbiera, szybko reaguje na gaz. Jestem mega zadowolony. Z dodatkowych rzeczy w aucie zrobione jest: - końcowy tłumik przelot 2.5 cala by El-Tec, po tym jak "wiadro made by Roman" z końcówkami Remus'a się rozpadło [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - wycięte wnętrzności katalizatora, po tym jak się stopił [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - zawory pierwszy nad wymiar po wypalonej uszczelce pomiędzy 2 a 3 garem Ostatni test kompresji pokazał: 13.5 13 14 13.5 W planach mam wspomniany już zapłon, zrobienie dolotu w ElTecu, wywalenie wałków balansowych, założenie regulowanych kółek i popatrzymy co wyjdzie [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] Aha - na początek sprzęgło ;P Chciałbym tutaj serdecznie podziękować: - mojej żonie - za wyrozumiałość i wytrwałość [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - Colinowi i Jadźwinowi za niesamowite zaangażowanie, potężną dawkę wiedzy i wszystko co dla mnie zrobili, łącznie ze słuchaniem mojego marudzenia [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Chłopaki - odezwijcie się proszę, należą się Wam pochwały. - Samaelowi aka Samcrk za sondę i czas poświęcony przy strojeniu PS: i z tego wszystkiego zapomniałem pokazać mapki: [img]http://87.204.28.15/przeplywka/mapka.jpg[/img] -------------------- Łukasz (cyberluk) Walkowski
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 22 Sep 2007 - 20:25
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 22 Sep 2007 - 20:48
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow |
jakby kogos to interesowalo to w oplowskim c20ne, konwersja takze dziala bez zadnego problemu:]
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Sat, 22 Sep 2007 - 21:34
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow |
Profi opisany projekt , moc na kolach niezla (na silniku pewnie paredziesiat wiecej)
-------------------- |
|
|
Sun, 23 Sep 2007 - 02:46
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
CYTAT("cyberluk":exvx1mth) Tym razem wykręciliśmy seryjną sondę i w jej miejsce powędrowała szerokopasmówka. Z braku wiedzy podłączyliśmy wyjście emulowane z LC-1 do ECU. Co to się działo Nic nie dało się zrobić z mapą
o co chodzi? nie działa ta emulacja? |
|
|
Sun, 23 Sep 2007 - 17:11
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 08 July 2005 |
CYTAT("bajcik":w6i9112j) CYTAT("cyberluk":w6i9112j) Tym razem wykręciliśmy seryjną sondę i w jej miejsce powędrowała szerokopasmówka. Z braku wiedzy podłączyliśmy wyjście emulowane z LC-1 do ECU. Co to się działo Nic nie dało się zrobić z mapą o co chodzi? nie działa ta emulacja? Emulacja działa, w sensie komputer nie wywala błędu, że sonda jest padnięta. Chodzi natomiast o to, że napięcia są rozciągnięte na bardzo szerokie wartości AFR. Właściwie na emulacji, AFR jeździł sobie od 13.2 do 16.5, a jego całkowita zmiana trwała jakieś 3 sekundy. Przekładało się to na bardzo ciekawą pracę silnika. Obroty sobie ładnie same latały Szkoda, że nie zapisałem loga z sondy z emulacją, bo tam ładnie to było widać... Całkiem możliwe, że przepisanie w kontrolerze mapowania AFR na napięcia by coś zmieniło, ale miałem za mało czasu, żeby przy tym grzebać. -------------------- Łukasz (cyberluk) Walkowski
|
|
|
Thu, 27 Sep 2007 - 14:09
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 |
Dodam że tym "kolegą" jestem ja Przy pierwszej próbie udało się ustawić mapę na pełnym otwarciu przepustnicy do odcinki i ogólnie na szybko udało się poustawiać wszystko by jakoś działało.... za drugim razem mieliśmy stroić ale kurna zjechało mi się tyle luda że cyber musiał sobie sam radzić. w sumie wolne obroty zostały bo szerokopasmówka ma trochę wolną reakcję i napięcie na emulacji chodzi od 0,00 do 1,00 także duży zakres....
Powalczymy trochę jeszcze pewnie i będzie fajny N/A Do zobaczenia na torze. -------------------- ...
|
|
|
Fri, 26 Oct 2007 - 16:22
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 26 October 2007 |
Ile Cię to wszystko kosztowało?i gdzie kupiłeś?
|
|
|
Fri, 26 Oct 2007 - 17:27
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 08 July 2005 |
Świnka kupiona od użytkownika Colin - zapytaj się go o cenę i dostępność. MAP 115kPa - 115zł, trochę kabli, koszulek termokurczliwych i jedna sobota w garażu
-------------------- Łukasz (cyberluk) Walkowski
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:24 |