![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Mon, 02 April 2007 Skąd: Mysłowice ![]() |
Daniel z beemka klub zacieśnia - tutaj też conieco pisze.
Zmiana przełożenia również mozliwa -------------------- E46 330Ci
E30 ~S52 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
..... Zastanawiam się czy nie można utwardzić tej dociskajacej spręzyny przez dodanie podkładki w celu skrucenia(utwardzenia spręzyny)?? jeszcze jedno :czy ktoś wie ile NM trzeba do przekręcenia szpery 25%??? i która strona w mechaniżmie jest na sztywno bo nie pamietam ,a nie bede rozbierał aby sie dowiedzieć. chodzi o sprawdzenie jej sprawności aby mieć pogląd ile będzie po przeróbce. Tu masz temat gdzie wklejona jest procedura sprawdzenia % spięcia szpery: http://www.streetracing.pl/forum/index.php...7&hl=szpery z tymi podkładkami dobrze myślisz, sam się za to wezmę jak będę miał więcej czasu i drugi most |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
korona z tego opisu nie bardzo wiem o co chodzi , bo z angielskim jestem na bakier.
![]() czy mozesz cos jasniej napisać. pozatym na zdjeciu wyglada ze klucz nie jest złapany centralnie na srodku piasty, chyba że to tylko tak mi sie wydaje. a co do podkładek to ja narazie tylko gdybam , i niewiem jak to wyglada w zeczywistości. czy Ty masz juz ten temat jakoś zwąchany?? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
1. unieść tył auta, odkręcić oba koła
2. na jedną z piast przykręcić felgę 14" (nie większa bo ważny jest promień felgi) i owinąć linką jak na zdjęciach. 3. linkię obciążyć ciężarem 100lbs (poszukaj ile to kg) 4. do drugiej piasty przykręcić takie ustrojstwo jak na zdjęciu i zamocować klucz dynamometryczny 5. obracać kluczem tak by ciężar zamocowany na drugiej piaście (feldze) swobodnie zwisał nie dotykając ziemi i ustalić jakiemu momentowi to odpowiada Potem masz odpowiednie wzory i obliczenia, na drugiej stronie widać tabelę - z niej możesz w prosty sposób odczytać jakiemu momentowi odpowiada jakie spięcie szpery |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: wwa ![]() |
pozwolę sobie tutaj wtrącić mały offtopic:
Jakie jest przełożenie w e30 325i? I gdzie mogę znaleźć info o nich, bo jakoś jestem ślepy i nie mogę trafić? Pozdro ![]() edit: oczywiscie chodzi mi o internet -------------------- "Dzięki internetowi dowiedziałem się, jak wielu idiotów jest na świecie" S. Lem
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: wwa ![]() |
Merci
-------------------- "Dzięki internetowi dowiedziałem się, jak wielu idiotów jest na świecie" S. Lem
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
jak ktoś pisał wyżej zacieśniamy szpery na żądane spięcie, kosztuje to 500 zł w tym jest olej za 1xx?zł płytki cierne, podkładki za xxx? zależnie od stanu szpery zostaje 100-150zł za cały dzień pracy wiec powiem wam żeczywiście że to w h...
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
wiem ze szpera to nic innego jak mechanizm składający się z jednej półosi spietej na 100% do wału napedowego ,a na drugą jest przekazywany napęd przez sprężyny(sprężynę) dociskajacą płytki cierne do tarczy przekazujacej naped na drugą półoś. i która strona w mechaniżmie jest na sztywno bo nie pamietam ,a nie bede rozbierał aby sie dowiedzieć. chodzi o sprawdzenie jej sprawności aby mieć pogląd ile będzie po przeróbce. w rozwiązaniu gdzie jedna półoś jest tak jak napisałeś w 100% spięta z wałem nie mozna mówić o mechaniźmie różnicowym z blokadą lub bez a jest to raczej stały napęd( w jakim celu miało by sie dołączać to drógie koło ? w założeniu "szpery" naped przekazuje głownie koło które w danym momęcie ma lżej a drógie koło wspiera go w określony procentowo sposób, pewnie że to nie skomplikowana rzecz tak jak wymiana synchronizatorów w skrzyni, malowanie auta itp. gdyby była skomplikowana nie robił bym tego |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
w rozwiązaniu gdzie jedna półoś jest tak jak napisałeś w 100% spięta z wałem nie mozna mówić o mechaniźmie różnicowym z blokadą lub bez a jest to raczej stały napęd( w jakim celu miało by sie dołączać to drógie koło ? w założeniu "szpery" naped przekazuje głownie koło które w danym momęcie ma lżej a drógie koło wspiera go w określony procentowo sposób, pewnie że to nie skomplikowana rzecz tak jak wymiana synchronizatorów w skrzyni, malowanie auta itp. gdyby była skomplikowana nie robił bym tego tak mi się wydawało jak rok temu po kupnie szpery rozebrałem ją w celu zdiagnozowania w jakim stanie jest mechanizm i na oko wygladał czysto , zęby bez zmatowień i uszczerbień ogulnie git i wtedy wydawało mi się że jedna flansza jest spięta na sztywno ,ale najwyrazniej tak niejest bo wszyscy mnie prostuja ![]() Wiem ; napewno masz doświadczenie ze szperami , i nie śmiem Cię nawet prosić o uchylenie rąbka tajemnicy jak to robisz ![]() Jednak ja i tak bede prubował bo za duzo roboty wyjmować szperę , i wkładać ori dyfer razem z półosiami i flanszami piast bo miałem mniejszy rozstaw otworów, a nie moge zostawić auta na kilka czy kilkanascie dni aby to wysłać i czekac na przeróbke. ale co do sprawdzania % to juz wiem że 1lb=0.4535924kg 0.4535924kg x 100lbs= 45.35942kg czy dobrze liczę ;lbs to to samo co lb ??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 ![]() |
"wiem ze szpera to nic innego jak mechanizm składający się z jednej półosi spietej na 100% do wału napedowego ,a na drugą jest przekazywany napęd przez sprężyny(sprężynę) dociskajacą płytki cierne do tarczy przekazujacej naped na drugą półoś."...
ok, a wiec widze, ze wiekszosc jest dobrze zorientowanych w tym co to jest szpera, i na jakiej zasadzie dziala itd. A wiec ja zadam pytanie, ktore dla wielu wyda sie byc durne, ale szpera jest dla mnie czyms zupelnie nowym i nawet po tym jak przejrzalem wszystkie posty na ten temat, dalej czuje sie jak przedszkolak. Wiec moze ktos mi doradzi. Ja mam oryginalny most w mojej 328i z przelozeniem 2,93. Mam okazje kupic szpere (25%) z przelozeniem 3,15. Najlepsze jest to, ze szpera jest w takim samym samochodzie co moj, wiec mam mozliwosc ja sprawdzic przed kupnem. Czy oryginalny most, ktory ja posiadam ma jakiekolwiek zblokowanie na kolach? czy zawse jedno kolo bedzie sie krecilo, czyli zblokowanie 0%? i sa ogolne korzysci ze szpery? Koledzy pisza, ze beda krotsze biegi (rozmawialem z kolesiem, ktory ja ma na samochodzie i mowi, ze na kazdym biegu mniej o 10km/hr), ale czy na szperze 25% zawsze beda sie krecily dwa kola rownoczesnie? (np udaloby sie spalic dwa kapcie na raz, czy wtedy jedno kolo sie kreci bo jest za duzy opor na kolach i jedno pusci? ![]() pozdrawiam i z gory dzieki za info. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
korzysci ze szpery sa takie ze praktycznie w kazdych warunkach napedzane sa oba kola dzieki czemu np. na wyjscu z zakretu gdy przednie kola sa juz ustawione na wprost mozesz dolozyc do pieca i auto bedzie lepiej sie napedzac niz to bez szpery (no chyba ze masz 24km to nie bedzie roznicy:) pozatym autko duzo lepiej slycha kierowcy w poslizgu co jest jej chyba glowna zaleta.
przy kupnie szpery zwroc uwage na rozmiar dyfra ( szpery w e36 tak samo jak w e30 byly w malej i duzej glowie) bo moze cie czekac wymiana polosi i walu, no i mala glowa szybko sie rozleci przy takim motorze wiec lepiej ja sobie odpuscic Twoj ori dyfer prawdopodobnie nie ma zadnego stopnia zblokowania kol ( chyba ze masz szpere a o tym nie wiesz) Jak bedziesz sprawdzal szpere najlepiej wjedz autem na podnosnik i sproboj zakrecic kolami w rozne strony, jezeli sam moment zerwania nastapi po uzyciu duzej sily a nastepnie "odpusci" (bedziesz uzywal mniejszej sily) to znaczy ze plytki sa juz spalaone ( a ostatnio ciezko je kupic) przy 25% sprzeze jesli jest zdrowa bedziesz mogl spalic kapcia ale kola nie zawsze beda sie krecily z ta sama predkoscia( np przy 200km/h w luku gdy sila odsrodkowa i nacisk na kola jest dosc spory) ktos wczesniej pisal ze da sie sprawdzic rekami sprawnosc szpery gdy dyfer jest wymontowany z auta-szczeze watpie by ktos mial tyle sily nawet gdy szpera jest spalona |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 ![]() |
Dziekuje za info. Mam oferte szpery 3,15 za 1400zl. Szpera pochodzi od m3 3.0 litra, od 3,2 ponoc nie podchodzi. A czy jakies poloski itd sie niszcza przy manewrowej jezdzie (parkowanie, miasto itd) jesli sie jezdzi ze szpera? Czy 25% jest ok?
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
CYTAT Czy 25% jest ok? szpera 25% została stworzona dla dziadków żeby się nie zabili na zakretach , taka opinię słyszałem ![]() W m3 były stosowane szpery 40% , i to już jest lekki hardcoor , niemówiąc o 100% szperze czyli spawanym mechanizmie ruznicowym. Tak że szpera 25% , nie przeszkadza w codziennym uzytkowaniu ani przy parkowaniu ani przy normalnej jeżdzie, choć na śliskiej nawierzchni może mieć większe tendencje do wyrzucania dupy z zakretu niż mechanizm rużnicowy. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
szpera 25% została stworzona dla dziadków żeby się nie zabili na zakretach , taka opinię słyszałem ![]() W m3 były stosowane szpery 40% , i to już jest lekki hardcoor , niemówiąc o 100% szperze czyli spawanym mechanizmie ruznicowym. Tak że szpera 25% , nie przeszkadza w codziennym uzytkowaniu ani przy parkowaniu ani przy normalnej jeżdzie, choć na śliskiej nawierzchni może mieć większe tendencje do wyrzucania dupy z zakretu niż mechanizm rużnicowy. Po prostu jak doda sie za duzo gazu zabuksuja oba tylne kola a nie jedno, jak to sie konczy to chyba jasne - zerwaniem przyczepnosci tylnej osi. Bez szpery jedno kolo zamieli a drugie sie toczy wiec auto "w polowie" utrzyma przyczepnosc. A tak w praktyce to bez szpery chocby 25% nie wyobrazam sobie zabawy RWD. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
szpera 25% została stworzona dla dziadków żeby się nie zabili na zakretach , taka opinię słyszałem ![]() W m3 były stosowane szpery 40% , i to już jest lekki hardcoor , niemówiąc o 100% szperze czyli spawanym mechanizmie ruznicowym. Tak że szpera 25% , nie przeszkadza w codziennym uzytkowaniu ani przy parkowaniu ani przy normalnej jeżdzie, choć na śliskiej nawierzchni może mieć większe tendencje do wyrzucania dupy z zakretu niż mechanizm rużnicowy. w m3 do modelu e46 orginalnie były w spięciu 25% |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
w m3 do modelu e46 orginalnie były w spięciu 25% sorki ![]() ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Sun, 04 May 2008 ![]() |
szpera 25% została stworzona dla dziadków żeby się nie zabili na zakretach , taka opinię słyszałem ![]() W m3 były stosowane szpery 40% , i to już jest lekki hardcoor , niemówiąc o 100% szperze czyli spawanym mechanizmie ruznicowym. Tak że szpera 25% , nie przeszkadza w codziennym uzytkowaniu ani przy parkowaniu ani przy normalnej jeżdzie, choć na śliskiej nawierzchni może mieć większe tendencje do wyrzucania dupy z zakretu niż mechanizm rużnicowy. wychodzi na to że w e36 M3 stosowana była szpera 25% doszły mnie słuchy o limitowanej wersji M3 GT w której własnie byla szpera 40% wie ktoś cos o tym?? |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
wychodzi na to że w e36 M3 stosowana była szpera 25% doszły mnie słuchy o limitowanej wersji M3 GT w której własnie byla szpera 40% wie ktoś cos o tym?? kumpel ma właśnie szperę 40% w e36m3, tyle że z tego co wiem to jego auto było z 3 litrowym silnikiem ale poprzedni własciciel zmienił na 3,2 . W realoem prubowałem coś znależć ale nie było nawet napisane ile ma % , a teraz też nic nie znajdę bo coś się realoem wiesza . -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
User Dołączył: Sun, 04 May 2008 ![]() |
no dokładnie M3 Gt miały byc własnie 3.0 i w wiekszosci w takim zgniłym zielonym kolorze
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 23:10 |