Shoutbox 0 nowych PW 

Molski Motors


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Szpera Ile % ??
nonam3
post Sat, 22 Sep 2007 - 20:23
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Jaworzno






Witam . Jak mozna rozpoznac po sperze ile ma % ?? Jest jakis sposób ?? Mam okazje kupic szpere ( podobno 50 % ) Za dobra kase. Jak procentwo wychodzily szpery ?? ( 25 , 50 , 75 ? ) . Drugie pytanie czy Dyfer z e36 325 ma takie same przelozenia jak w 323 ? czyli 3.15 ??

Z góry dziekuje za Odp.


--------------------
usunieto sygnature komercyjną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj nas !
post Sat, 22 Sep 2007 - 20:23
Post #


Dotacja na forum







Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
korona
post Sun, 23 Sep 2007 - 06:55
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam






Fabrycznie szpery miały 25% (dla "cywilnych" modeli) lub 40% (tylko dla m-power). Nie wiem skąd ktoś podał 50%, jest to możliwe po zacieśnieniu szpery przez fachowców, ale szczerze wątpię czy tak jest... Most z 323 ma przełożenie 2,93 czyli takie jak 328, most w 325 ma 3,15; oba są jednak wzajemnie wymienne


EDIT: mój błąd... Wszystkie seryjne szpery w E36 miały 25%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miras
post Sun, 23 Sep 2007 - 12:28
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: GSi LAND






A jak poznać czy mam szpere z cywila czy z M3?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzeiek
post Sun, 23 Sep 2007 - 12:48
Post #4


User
Dołączył: Fri, 09 April 2004






to dziwne bo ja wyczytalem ze m5 ma 25% :


--------------------
M5 E39,SLK 230 KOMPRESSOR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 23 Sep 2007 - 14:04
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam






CYTAT("Miras":18fgvp4a)
A jak poznać czy mam szpere z cywila czy z M3?


Jeśli chodzi o cały most to najłatwiej po flanszy na wał - M3 ma na 6 śrub, pozostałe E36 na 4. Teoretycznie mógł ktoś włożyć szperę z M3 do zwykłego mostu lub flanszę z 325 do mostu M3, ale w praktyce jest to mało realne bo mało kto się tego podejmie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 23 Sep 2007 - 16:19
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski






CYTAT("nonam3":203kk8qs)
Witam . Jak mozna rozpoznac po sperze ile ma % ?? Jest jakis sposób ??


wydaje mi sie ze jakby sie wzieło dwa klucze dynamometryczne to dałoby rade sprawdzic % szpery

pierwszy problem to jest to ze kluczami trzeba jakos zlapac za flansze

jeden klucz rozkrecamy na max moment a drugi rozkrecamy do takiego momentu az bedziemy w stanie przekrecic flanszami wzgledem siebie


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 23 Sep 2007 - 16:44
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam






OK, teoretycznie tak, ale po pierwsze musisz złapać dokładnie za środek flanszy i tu jest problem, a po drugie sam wynik nic ci nie powie bo trzeba by znać jaki moment odpowiada jakiej szperze, no i chyba stopień zużycia też może fałszować wynik ale to chyba zaleta bo widać czy szpera trzyma serię. Ale to tylko teoria bez porównania kilku mostów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Os_
post Sun, 23 Sep 2007 - 17:51
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Warszawa






Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.


--------------------
E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm
Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 23 Sep 2007 - 18:13
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam






Os_ dzięki, RealOEM twoim (moim) przyjacielem... Wszystkie seryjne szpery w E36 miały 25% . Posta poprawiłem co by ktoś się nie pomylił jak ja, polegając na niesprawdzonym źródle...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nonam3
post Fri, 28 Sep 2007 - 20:27
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Jaworzno






Jutro jade po ten dyfer jak mozna sprawdzic czy szpera jest w bdb stanie ? czy nie przepuszcza ? dyfer jest wyciagniety z auta . Jak szpera bedzie dobra to nie bedzie sie dało obracac jedna strona gdy druga bedzie zablokowana ?? ( jesli bedzie sie dało oznacza to, ze przepuszcza ?? ) przepraszam za lamerskie pytania ale niechce kupic jakiegos szrota .
Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93)

Z góry dziekuje za odp.


--------------------
usunieto sygnature komercyjną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Fri, 28 Sep 2007 - 21:50
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski






CYTAT("nonam3":3e46v61i)
Jutro jade po ten dyfer jak mozna sprawdzic czy szpera jest w bdb stanie ? czy nie przepuszcza ? dyfer jest wyciagniety z auta . Jak szpera bedzie dobra to nie bedzie sie dało obracac jedna strona gdy druga bedzie zablokowana ?? ( jesli bedzie sie dało oznacza to, ze przepuszcza ?? ) przepraszam za lamerskie pytania ale niechce kupic jakiegos szrota .
Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93)

Z góry dziekuje za odp.


dokładnie jak piszesz .jesli szpera trzyma to nie moze dac sie recami przekrecic jedna strona jesli druga jest nie ruchoma.obie flansze powinny krecic sie zawsze w ta sama strone

czy bedzie szybszy do 100 to nikt ci nie powie.biegi sie skróca ale nie za duzo ; szybko o tym skróceniu zapomnisz . byc moze zeby zlapac 100 bedziesz musiał wrzucic 3 a kazda zmiana biegu to "strata czasu" no chyba ze teraz tez juz musiałes wrzucuc 3 to moze nie bedzie tak zle


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Juras325
post Sun, 30 Sep 2007 - 03:36
Post #12


User
Dołączył: Tue, 14 March 2006
Skąd: Katowice/Hull UK






CYTAT("Os_":2rdzk7i9)
Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.


A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 30 Sep 2007 - 10:30
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski






CYTAT("Juras325":2apyh1al)
CYTAT("Os_":2apyh1al)
Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.


A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%?


jaka znowu elektroszpere

elektroszpera to zaspawany dyfer a fabryka raczej takich rzeczy nei robi

szpera która blokuje w zależnosci od sytuacji to wiskoza ale e34 m3 raczej ma cierna


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Os_
post Sun, 30 Sep 2007 - 15:11
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Warszawa






CYTAT("kamil.k":3g7tjsx4)
CYTAT("Juras325":3g7tjsx4)
CYTAT("Os_":3g7tjsx4)
Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.


A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%?


jaka znowu elektroszpere

elektroszpera to zaspawany dyfer a fabryka raczej takich rzeczy nei robi

szpera która blokuje w zależnosci od sytuacji to wiskoza ale e34 m3 raczej ma cierna


Zgadza się. Takie rozwiązanie jest w nowych M5/6, szpera się blokuje coraz mocniej ale max to (edit: 100%).


--------------------
E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm
Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Juras325
post Sun, 30 Sep 2007 - 19:19
Post #15


User
Dołączył: Tue, 14 March 2006
Skąd: Katowice/Hull UK






http://www.arch2.triger.com.pl/2_17_1662664.html
http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30

Zaspawany most i elektroszpera to nie jest to samo. Nie wiem czy sie dobrze wyrazielm z ta elektroszpera, ale w bmw e46 nazywa sie to M Variable Differential Lock. A dziala to tak:

http://www.bmwworld.com/models/config/m3_diff.htm

Os: [url=http://bmw-nigeria.com/products_detail.cfm?objectid=63A77F25-40CA-72B8-68C2200B03963B36&navid=F6E916F5-3005-BE48-22793E7F1C989D00:3dm1tu3p]tu[/url:3dm1tu3p] jest napisane, ze do 100%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Os_
post Sun, 30 Sep 2007 - 22:35
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Warszawa






CYTAT("Juras325":t1gy12qb)
http://www.arch2.triger.com.pl/2_17_1662664.html
http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30

Zaspawany most i elektroszpera to nie jest to samo. Nie wiem czy sie dobrze wyrazielm z ta elektroszpera, ale w bmw e46 nazywa sie to M Variable Differential Lock. A dziala to tak:

http://www.bmwworld.com/models/config/m3_diff.htm

Os: [url=http://bmw-nigeria.com/products_detail.cfm?objectid=63A77F25-40CA-72B8-68C2200B03963B36&navid=F6E916F5-3005-BE48-22793E7F1C989D00:t1gy12qb]tu[/url:t1gy12qb] jest napisane, ze do 100%


Sorry, mój błąd.


--------------------
E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm
Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Mon, 01 Oct 2007 - 14:40
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła






CYTAT("nonam3":3hjhg38q)
Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93)
Z góry dziekuje za odp.


Mam 3.15 w 328i - ori tez bylo 2.93.
Przelozenie jest "krotsze" o ca 8% (3.15/2.93).
Mam odcinke na V-ce przy 236 kmh (MIERZONYCH - na hamowni czy GPS)
Teoretycznie auto powinno sie lepiej zbierac na kazdym biegu, ale faktycznie biegi zmienia sie nieco wczesniej.
Jedynie przy dlugich trasach na autostradach mozesz byc niezadowolony z wiekszych obrotow na V-ce, jest odrobine glosniej i silnik musi sie krecic na wyzszych obrotach - zuzycie silnika i paliwa moze byc wieksze... ale zawsze jest cos za cos.


--------------------
BMW E30 S50B32 : 300 KM 345 Nm
ET 13,271 - 400 metrów Tor Poznań 23.05.2009
---
AUDI RS4 B5 380KM 456Nm
ET ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 11 Jun 2008 - 11:29
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec






po ostatnim zlocie na Bmw Podbeskidzie , i moim debiucie w paleniu gumy na zlotach stanołem przed faktem ze szpera 25% to nie jest to o czym marzyłem .
Musze zaciesnić szperę i nie mówie tu o elektro szperze (spawaniu dyfra) choć mam mój stary dyfer, bo nie chce szpery 100% tylko około 40-50%.
Czy ktoś juz to robił??
jesli ktoś ma juz jakies doświadczenie ,to skorzystam ze wskazówek.
Wstępnie szukałem tematu na tym forum ,ale nie konkretów o które mi chodzi.
Zastanawiam się czy nie można utwardzić tej dociskajacej płytki spręzyny przez dodanie podkładki w celu skrucenia(utwardzenia spręzyny)??
jeszcze jedno :czy ktoś wie ile NM trzeba do przekręcenia szpery 25%??? i która strona w mechaniżmie jest na sztywno bo nie pamietam ,a nie bede rozbierał aby sie dowiedzieć.
chodzi o sprawdzenie jej sprawności aby mieć pogląd ile będzie po przeróbce.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Wed, 11 Jun 2008 - 15:15
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław






Na beemka klub kiedyś ktoś oferował takie usługi. Zdaje sie ,że koszt 500pln


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 11 Jun 2008 - 16:12
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec






CYTAT(Sputnik @ Wed, 11 Jun 2008 - 14:15) *
Na beemka klub kiedyś ktoś oferował takie usługi. Zdaje sie ,że koszt 500pln

tam nie ma napewno nic skomplikowanego , potrzebuje tylko kilku informacji.
więc poco przepłacać 500zł ???


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 23 April 2014 - 21:24