Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> przeniesienie chłodnicy do bagaznika ?
Albert
post Sat, 03 Nov 2007 - 14:42
Post #21


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wygląda na to ze to bedzie temat dopiero na nastepna zime. Tej zimy prawdopodobnie sie nie wyrobie gdyż musiał bym to robić sam. Niestety nie znam warsztatu ktory mogł by się tego podjąć.

Może ktoś z forumowiczy zna firmę ktora dokonywała takich modyfikacji ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Nov 2007 - 14:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Sat, 03 Nov 2007 - 15:20
Post #22


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Pod koniec wrzesnia podczas MPRC w Toruniu rozmawiałem z serwisantem p.Starobrata który jeżdzi BMW w kl.6 RC oraz wspomnianą wczesniej Toyotą w rajdach terenowych. Mowił on, że zbudował juz niejedną terenówkę z chłodnicą z tyłu, a co jest ciekawostką- wstawia praktycznie na codzień potężne V-ki z Audi, MB i BMW do terenówek, czego przykładem jest Celica z silnikiem 4.2 z A8 umieszczonym za plecami kierowcy.
Co dotyczy konkretnie chłodnicy w bagażniku to orurowanie robi ze spawanych rur aluminiowych, kolanka jak najłagodniejsze, większy zbiorniczek wyrównawczy (w bagażniku), jeżeli silnik jest z przodu to daje on dodatkową elektryczną pompę wody bodajże z autosana (przerabia silnik pompy z 24V na 12V) i umieszcza ją blisko chłodnicy.
Nie mam niestety namiarów do tego fachowca, ale poprzez http://www.autoservice-bis.com.pl można spróbować złapać z nim kontakt.
Pozdr


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Apr 2014 - 15:22
Post #23


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





odkop tygodnia wink.gif

taka sytuacja: silnik VR6 R32, chłodnica w bagazniku

chyba wiekszość VR6 ma dodatkową pompe elektryczną wody , która pradopodobnie załacza się po właczeniu silnika i na rozgrzanym silniku nawet po zgaszeniu motoru wymusza jeszcze obieg płynu chłodzącego w celu schłodzenia głowicy ?

ja mam własnie R32 ale chłodnica bedzie w bagazniku, wiec tym bardziej przyda sie dodatkowe wymuszenie obiegu

pytanie czy zastosowac jakąś oryginalną pompkę:
http://allegro.pl/vw-phaeton-touareg-3-2-p...4147428794.html

czy moze jest cos lepszego, wydajniejszego ?

moze z jakiegoś transportera starego gdzie chłodnice są z przodu a sinik z tyłu (duza odległość i pojemnośc układu), moze jakis inny wynalazek

wymogi:
- elektryczna
- kompaktowa budowa
- niezawodnosc
- duzy przepływ i wydajność
- niska cena
- mozliwość sterowania tego po czujniku temp przez SA - to chyba pomijalne ?

wiecej mi sie nie nasuwa

przy okazji zborniczek wyrównawczy planuje dac na razie jeden przy chłodnicy, wystarczy?

z góry dzieki za sugestie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Tue, 29 Apr 2014 - 16:18
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





CYTAT(cowboy @ Tue, 29 Apr 2014 - 15:22) *
odkop tygodnia wink.gif

taka sytuacja: silnik VR6 R32, chłodnica w bagazniku

chyba wiekszość VR6 ma dodatkową pompe elektryczną wody , która pradopodobnie załacza się po właczeniu silnika i na rozgrzanym silniku nawet po zgaszeniu motoru wymusza jeszcze obieg płynu chłodzącego w celu schłodzenia głowicy ?

ja mam własnie R32 ale chłodnica bedzie w bagazniku, wiec tym bardziej przyda sie dodatkowe wymuszenie obiegu

pytanie czy zastosowac jakąś oryginalną pompkę:
http://allegro.pl/vw-phaeton-touareg-3-2-p...4147428794.html

czy moze jest cos lepszego, wydajniejszego ?

moze z jakiegoś transportera starego gdzie chłodnice są z przodu a sinik z tyłu (duza odległość i pojemnośc układu), moze jakis inny wynalazek

wymogi:
- elektryczna
- kompaktowa budowa
- niezawodnosc
- duzy przepływ i wydajność
- niska cena
- mozliwość sterowania tego po czujniku temp przez SA - to chyba pomijalne ?

wiecej mi sie nie nasuwa

przy okazji zborniczek wyrównawczy planuje dac na razie jeden przy chłodnicy, wystarczy?

z góry dzieki za sugestie

Ta dodatkowa pompka z aukcji to popierdólka, nie nada się.
http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4115936142.html za to taka się nada.



--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Apr 2014 - 16:24
Post #25


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(olozwirski @ Tue, 29 Apr 2014 - 16:18) *
Ta dodatkowa pompka z aukcji to popierdólka, nie nada się.


podpierdołka bo ona zasadniczo to chyba po to jest aby wymuszac obieg po zgaszeniu silnika ?

CYTAT(olozwirski @ Tue, 29 Apr 2014 - 16:18) *


ta aukcji jest super ale nie spełnia warunku niska cena wink.gif

mozliwe ze nie trzeba bedzie dodatkowo wymuszac obiegu ale lepiej zamontowac cos wydajnieszegi niz podpierdołka i troche tanszego niz ta pompa z BMW wink.gif

a taka:

http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4195428570.html


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Tue, 29 Apr 2014 - 16:25
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





CYTAT(cowboy @ Tue, 29 Apr 2014 - 16:24) *
podpierdołka bo ona zasadniczo to chyba po to jest aby wymuszac obieg po zgaszeniu silnika ?



ta aukcji jest super ale nie spełnia warunku niska cena wink.gif

mozliwe ze nie trzeba bedzie dodatkowo wymuszac obiegu ale lepiej zamontowac cos wydajnieszegi niz podpierdołka i troche tanszego niz ta pompa z BMW wink.gif

Sa używki i po 150 zł, poszukaj.
Albo mnie odwiedź i sobie pooglądaj.



--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Apr 2014 - 16:30
Post #27


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4144784341.html

taką znalazłem wink.gif

daj znac kiedy bedziesz na panderozie swojej to podjade i Ci zabiore jedną wink.gif

a poważnie to w BMW jest to podstawowa pompa wody, nie ma mechanicznej ?
wyglada ze jest wydajna, budowe ma podobną do muszli kompresora turbiny

jeszcze jest taka:
http://allegro.pl/pompa-wody-elektryczna-b...4162495103.html

niby sa to rózne pompy oznaczenia mają ciutke inne ale pewnie bedzie wystarczająco wydajna... jakiem mocy jest tam silnik ?


czyli taką pompę montujemy w okolicach chłodnicy w bagazniku na wlocie do chłodnicy - dobrze kombinuje ?
seryjna pompka powinna dopchnac wode rurkami na tył auta, a ta pompka pokona opór chłodnicy...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 29 Apr 2014 - 17:11
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



olożwirski uruchamiałeś taką pompę ? bo z tego co na szybko poczytałem to ona potrzebuje CAN do pracy. Czy to prawda ?
Bo jak tak to chyba lepszą opcją jest zakupić pompy Craig Davies na Ebay np.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolas123
post Tue, 29 Apr 2014 - 18:49
Post #29


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2010
Skąd: Łomża





Moim zdaniem to nie mozesz tej pompy założyć przy chłodnicy w bagazniku, ona nie ma zdolnosci samozasysania, ona musi byc przy bloku i pchac wode która z niego grawitacyjnie dostanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 29 Apr 2014 - 19:33
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



w układzie zamknietym odpowietrzonym zalanym całkowicie płynem nie potrzeba grawitacji do zasysania - wystarczy wypchać wodę z pompy żeby tym samym wtłoczyć ją z drugiej strony ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Apr 2014 - 20:08
Post #31


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(karolas123 @ Tue, 29 Apr 2014 - 18:49) *
Moim zdaniem to nie mozesz tej pompy założyć przy chłodnicy w bagazniku, ona nie ma zdolnosci samozasysania, ona musi byc przy bloku i pchac wode która z niego grawitacyjnie dostanie.


nie musi miec takich zdolności, bo do niej bedzie tłoczyc seryjna pompa napedzana paskiem PK, ta pompa bedzie wspomagac przepływ wody i moze np. załaczac się gdy SA zarejestruje temp. wody np pow. 75st C i moze np pracowac przez kilka minut po wyłaczeniu zapłonu (opcja)

w sumie w takim układzie niepotrzebny jest mi termostat zeby nie zaburzał przepływu, co wiecej obodowa termostatu mi koliduje z drązkiem kierowniczym wiec zostanie dorobiona flansza metalowa z króccem...

gdyby sie okazało ze termostat jest wymagany to trzeba bedzie znaleźc jakiego takiego w samodzielnej obudowie...

CYTAT(kontrolm @ Tue, 29 Apr 2014 - 20:11) *
olożwirski uruchamiałeś taką pompę ? bo z tego co na szybko poczytałem to ona potrzebuje CAN do pracy. Czy to prawda ?
Bo jak tak to chyba lepszą opcją jest zakupić pompy Craig Davies na Ebay np.


zdaje się ze taką ma pracującą...

podobnie jak elektrycznymi pompami wspomagania po CANie jest problem z elektroniką sterującą, dlatego pompe do wspomagania mam taką - i + na zasilanie i pompuje na wyłacznik wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 29 Apr 2014 - 22:12
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Nie potrzebna jest dodatkowa pompa wody. Juz Ci to mowilem. Jak weze nie beda za grube to pompa w silniku da rade. U mnie dawala, u Ola tez dziala.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 30 Apr 2014 - 08:47
Post #33


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ale moje auto ma byc chłostane przez godzine bezproblemowo.
skoro w seryjnych VR6 sa te dodatkowe pompki zeby mieszac wodę to i tu nie zaszkodzi miec takiego diwajsu sterowanego recznie albo przez SA
weże muszą byc pewnie 3/4 cala albo i cal, czyli takie jak wloty do tej pompy / chłodnicy
zwiększy to trochę objętość całego układu no ale powinno poprawić potencjał chłodzenia jak bedzie szybki obieg

ps. u Ola to nie działa, bo po założeniu termostatu fura sie gotowała (tzn. działa ale bez termostatu który jednak blokuje mocno przepływ)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Wed, 30 Apr 2014 - 13:23
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





Pompa wody z bmw jest jako główna pompa na silnik tradycyjnej pompy pędzonej z paska nie ma wydajność pompy jest bardzo duża pompa jest wielkości rozrusznika a króćce przyłączeniowe mają 40 mm średnicy
Niestety jak już ktoś wcześniej wspomniał pompa ma w sobie sterownik a sterownik komunikuję się z resztą auta po can dodatkowo żeby nie było za prosto nie jest tam zwykły silnik komutatorowy tylko silnik bez szczotkowy bldc i nie można sobie tam podać prądu na krótko pomijając sterownik...
Mi z pomocą znajomych udało się uruchomić pompkę na innym sterowniku, mam zamiar jej użyć do coolera wodnego sterowanie ma być progresywne z SA w zależności od temperatury w dolocie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Wed, 30 Apr 2014 - 14:01
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Na innym forum widziałem zaadoptowaną taką pompę z autokarowego Webasto. Króćce przyłączeniowe 40mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 30 Apr 2014 - 14:34
Post #36


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(GMS. @ Wed, 30 Apr 2014 - 13:23) *
Pompa wody z bmw jest jako główna pompa na silnik tradycyjnej pompy pędzonej z paska nie ma wydajność pompy jest bardzo duża pompa jest wielkości rozrusznika a króćce przyłączeniowe mają 40 mm średnicy
Niestety jak już ktoś wcześniej wspomniał pompa ma w sobie sterownik a sterownik komunikuję się z resztą auta po can dodatkowo żeby nie było za prosto nie jest tam zwykły silnik komutatorowy tylko silnik bez szczotkowy bldc i nie można sobie tam podać prądu na krótko pomijając sterownik...
Mi z pomocą znajomych udało się uruchomić pompkę na innym sterowniku, mam zamiar jej użyć do coolera wodnego sterowanie ma być progresywne z SA w zależności od temperatury w dolocie...



dzieki za info, silnik bezszczotkowy troche komplikuje sprawe, potrzebuje cos prostego co bedzie sie krecic po podaniu napięcia

CYTAT(G-Rad @ Wed, 30 Apr 2014 - 17:01) *
Na innym forum widziałem zaadoptowaną taką pompę z autokarowego Webasto. Króćce przyłączeniowe 40mm.


to wydaje sie byc OK, sprawdze ten trop

jest taki oryginał na 24V
http://allegro.pl/pompa-wody-webasto-pompk...4133773930.html

taka pompka tez jest restrykcją dla przepływu, wiec mogłaby robic za termostat wink.gif gdyby była zainstalowa w bagażniku przed króćcem wejsciowym do chłodnicy ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 30 Apr 2014 - 16:15
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





takie cos znalazlem
http://www.carlicious-parts.com/epages/620...mp;Locale=de_DE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_DanQuattro_*
post Thu, 01 May 2014 - 11:21
Post #38









Albert i jak sprawuje się chłodnica w bagażniku? Auto lepiej skręca? Jakieś problemy techniczne? Jak po latach oceniasz tę przeróbkę?

Cowboy jak zrobisz to proszę napisz jakie wrażenia, bo zastanawiam się nad przerzuceniem chłodnicy w mojej CQ .

Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 01 May 2014 - 15:54
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



http://www.ebay.pl/sch/i.html?_sacat=0&...pump%26_arr%3D1


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 08 May 2014 - 09:31
Post #40


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kontrolm @ Thu, 01 May 2014 - 15:54) *



no i w sumie zakupiłem tego craiga daviesa wink.gif




chłodnica z audi S8 4.2 została cała obudowana balchą, dopły i odpływ powietrza jest w tunelach tak żeby powietrze sie nie kotłowało
mam 2 wentylatory ssące chyba 14 cali, mam nadzieje ze bedzie dobrze wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 09:33