![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wygląda na to ze to bedzie temat dopiero na nastepna zime. Tej zimy prawdopodobnie sie nie wyrobie gdyż musiał bym to robić sam. Niestety nie znam warsztatu ktory mogł by się tego podjąć.
Może ktoś z forumowiczy zna firmę ktora dokonywała takich modyfikacji ? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Pod koniec wrzesnia podczas MPRC w Toruniu rozmawiałem z serwisantem p.Starobrata który jeżdzi BMW w kl.6 RC oraz wspomnianą wczesniej Toyotą w rajdach terenowych. Mowił on, że zbudował juz niejedną terenówkę z chłodnicą z tyłu, a co jest ciekawostką- wstawia praktycznie na codzień potężne V-ki z Audi, MB i BMW do terenówek, czego przykładem jest Celica z silnikiem 4.2 z A8 umieszczonym za plecami kierowcy.
Co dotyczy konkretnie chłodnicy w bagażniku to orurowanie robi ze spawanych rur aluminiowych, kolanka jak najłagodniejsze, większy zbiorniczek wyrównawczy (w bagażniku), jeżeli silnik jest z przodu to daje on dodatkową elektryczną pompę wody bodajże z autosana (przerabia silnik pompy z 24V na 12V) i umieszcza ją blisko chłodnicy. Nie mam niestety namiarów do tego fachowca, ale poprzez http://www.autoservice-bis.com.pl można spróbować złapać z nim kontakt. Pozdr -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
odkop tygodnia
![]() taka sytuacja: silnik VR6 R32, chłodnica w bagazniku chyba wiekszość VR6 ma dodatkową pompe elektryczną wody , która pradopodobnie załacza się po właczeniu silnika i na rozgrzanym silniku nawet po zgaszeniu motoru wymusza jeszcze obieg płynu chłodzącego w celu schłodzenia głowicy ? ja mam własnie R32 ale chłodnica bedzie w bagazniku, wiec tym bardziej przyda sie dodatkowe wymuszenie obiegu pytanie czy zastosowac jakąś oryginalną pompkę: http://allegro.pl/vw-phaeton-touareg-3-2-p...4147428794.html czy moze jest cos lepszego, wydajniejszego ? moze z jakiegoś transportera starego gdzie chłodnice są z przodu a sinik z tyłu (duza odległość i pojemnośc układu), moze jakis inny wynalazek wymogi: - elektryczna - kompaktowa budowa - niezawodnosc - duzy przepływ i wydajność - niska cena - mozliwość sterowania tego po czujniku temp przez SA - to chyba pomijalne ? wiecej mi sie nie nasuwa przy okazji zborniczek wyrównawczy planuje dac na razie jeden przy chłodnicy, wystarczy? z góry dzieki za sugestie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
odkop tygodnia ![]() taka sytuacja: silnik VR6 R32, chłodnica w bagazniku chyba wiekszość VR6 ma dodatkową pompe elektryczną wody , która pradopodobnie załacza się po właczeniu silnika i na rozgrzanym silniku nawet po zgaszeniu motoru wymusza jeszcze obieg płynu chłodzącego w celu schłodzenia głowicy ? ja mam własnie R32 ale chłodnica bedzie w bagazniku, wiec tym bardziej przyda sie dodatkowe wymuszenie obiegu pytanie czy zastosowac jakąś oryginalną pompkę: http://allegro.pl/vw-phaeton-touareg-3-2-p...4147428794.html czy moze jest cos lepszego, wydajniejszego ? moze z jakiegoś transportera starego gdzie chłodnice są z przodu a sinik z tyłu (duza odległość i pojemnośc układu), moze jakis inny wynalazek wymogi: - elektryczna - kompaktowa budowa - niezawodnosc - duzy przepływ i wydajność - niska cena - mozliwość sterowania tego po czujniku temp przez SA - to chyba pomijalne ? wiecej mi sie nie nasuwa przy okazji zborniczek wyrównawczy planuje dac na razie jeden przy chłodnicy, wystarczy? z góry dzieki za sugestie Ta dodatkowa pompka z aukcji to popierdólka, nie nada się. http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4115936142.html za to taka się nada. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ta dodatkowa pompka z aukcji to popierdólka, nie nada się. podpierdołka bo ona zasadniczo to chyba po to jest aby wymuszac obieg po zgaszeniu silnika ? http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4115936142.html za to taka się nada. ta aukcji jest super ale nie spełnia warunku niska cena ![]() mozliwe ze nie trzeba bedzie dodatkowo wymuszac obiegu ale lepiej zamontowac cos wydajnieszegi niz podpierdołka i troche tanszego niz ta pompa z BMW ![]() a taka: http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4195428570.html -------------------- |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
podpierdołka bo ona zasadniczo to chyba po to jest aby wymuszac obieg po zgaszeniu silnika ? ta aukcji jest super ale nie spełnia warunku niska cena ![]() mozliwe ze nie trzeba bedzie dodatkowo wymuszac obiegu ale lepiej zamontowac cos wydajnieszegi niz podpierdołka i troche tanszego niz ta pompa z BMW ![]() Sa używki i po 150 zł, poszukaj. Albo mnie odwiedź i sobie pooglądaj. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-b...4144784341.html
taką znalazłem ![]() daj znac kiedy bedziesz na panderozie swojej to podjade i Ci zabiore jedną ![]() a poważnie to w BMW jest to podstawowa pompa wody, nie ma mechanicznej ? wyglada ze jest wydajna, budowe ma podobną do muszli kompresora turbiny jeszcze jest taka: http://allegro.pl/pompa-wody-elektryczna-b...4162495103.html niby sa to rózne pompy oznaczenia mają ciutke inne ale pewnie bedzie wystarczająco wydajna... jakiem mocy jest tam silnik ? czyli taką pompę montujemy w okolicach chłodnicy w bagazniku na wlocie do chłodnicy - dobrze kombinuje ? seryjna pompka powinna dopchnac wode rurkami na tył auta, a ta pompka pokona opór chłodnicy... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
olożwirski uruchamiałeś taką pompę ? bo z tego co na szybko poczytałem to ona potrzebuje CAN do pracy. Czy to prawda ?
Bo jak tak to chyba lepszą opcją jest zakupić pompy Craig Davies na Ebay np. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
Moim zdaniem to nie mozesz tej pompy założyć przy chłodnicy w bagazniku, ona nie ma zdolnosci samozasysania, ona musi byc przy bloku i pchac wode która z niego grawitacyjnie dostanie.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
w układzie zamknietym odpowietrzonym zalanym całkowicie płynem nie potrzeba grawitacji do zasysania - wystarczy wypchać wodę z pompy żeby tym samym wtłoczyć ją z drugiej strony ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Moim zdaniem to nie mozesz tej pompy założyć przy chłodnicy w bagazniku, ona nie ma zdolnosci samozasysania, ona musi byc przy bloku i pchac wode która z niego grawitacyjnie dostanie. nie musi miec takich zdolności, bo do niej bedzie tłoczyc seryjna pompa napedzana paskiem PK, ta pompa bedzie wspomagac przepływ wody i moze np. załaczac się gdy SA zarejestruje temp. wody np pow. 75st C i moze np pracowac przez kilka minut po wyłaczeniu zapłonu (opcja) w sumie w takim układzie niepotrzebny jest mi termostat zeby nie zaburzał przepływu, co wiecej obodowa termostatu mi koliduje z drązkiem kierowniczym wiec zostanie dorobiona flansza metalowa z króccem... gdyby sie okazało ze termostat jest wymagany to trzeba bedzie znaleźc jakiego takiego w samodzielnej obudowie... olożwirski uruchamiałeś taką pompę ? bo z tego co na szybko poczytałem to ona potrzebuje CAN do pracy. Czy to prawda ? Bo jak tak to chyba lepszą opcją jest zakupić pompy Craig Davies na Ebay np. zdaje się ze taką ma pracującą... podobnie jak elektrycznymi pompami wspomagania po CANie jest problem z elektroniką sterującą, dlatego pompe do wspomagania mam taką - i + na zasilanie i pompuje na wyłacznik ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Nie potrzebna jest dodatkowa pompa wody. Juz Ci to mowilem. Jak weze nie beda za grube to pompa w silniku da rade. U mnie dawala, u Ola tez dziala.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ale moje auto ma byc chłostane przez godzine bezproblemowo.
skoro w seryjnych VR6 sa te dodatkowe pompki zeby mieszac wodę to i tu nie zaszkodzi miec takiego diwajsu sterowanego recznie albo przez SA weże muszą byc pewnie 3/4 cala albo i cal, czyli takie jak wloty do tej pompy / chłodnicy zwiększy to trochę objętość całego układu no ale powinno poprawić potencjał chłodzenia jak bedzie szybki obieg ps. u Ola to nie działa, bo po założeniu termostatu fura sie gotowała (tzn. działa ale bez termostatu który jednak blokuje mocno przepływ) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
Pompa wody z bmw jest jako główna pompa na silnik tradycyjnej pompy pędzonej z paska nie ma wydajność pompy jest bardzo duża pompa jest wielkości rozrusznika a króćce przyłączeniowe mają 40 mm średnicy
Niestety jak już ktoś wcześniej wspomniał pompa ma w sobie sterownik a sterownik komunikuję się z resztą auta po can dodatkowo żeby nie było za prosto nie jest tam zwykły silnik komutatorowy tylko silnik bez szczotkowy bldc i nie można sobie tam podać prądu na krótko pomijając sterownik... Mi z pomocą znajomych udało się uruchomić pompkę na innym sterowniku, mam zamiar jej użyć do coolera wodnego sterowanie ma być progresywne z SA w zależności od temperatury w dolocie... |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Na innym forum widziałem zaadoptowaną taką pompę z autokarowego Webasto. Króćce przyłączeniowe 40mm.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Pompa wody z bmw jest jako główna pompa na silnik tradycyjnej pompy pędzonej z paska nie ma wydajność pompy jest bardzo duża pompa jest wielkości rozrusznika a króćce przyłączeniowe mają 40 mm średnicy Niestety jak już ktoś wcześniej wspomniał pompa ma w sobie sterownik a sterownik komunikuję się z resztą auta po can dodatkowo żeby nie było za prosto nie jest tam zwykły silnik komutatorowy tylko silnik bez szczotkowy bldc i nie można sobie tam podać prądu na krótko pomijając sterownik... Mi z pomocą znajomych udało się uruchomić pompkę na innym sterowniku, mam zamiar jej użyć do coolera wodnego sterowanie ma być progresywne z SA w zależności od temperatury w dolocie... dzieki za info, silnik bezszczotkowy troche komplikuje sprawe, potrzebuje cos prostego co bedzie sie krecic po podaniu napięcia Na innym forum widziałem zaadoptowaną taką pompę z autokarowego Webasto. Króćce przyłączeniowe 40mm. to wydaje sie byc OK, sprawdze ten trop jest taki oryginał na 24V http://allegro.pl/pompa-wody-webasto-pompk...4133773930.html taka pompka tez jest restrykcją dla przepływu, wiec mogłaby robic za termostat ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
|
|
|
gość_DanQuattro_* |
![]()
Post
#38
|
![]() |
Albert i jak sprawuje się chłodnica w bagażniku? Auto lepiej skręca? Jakieś problemy techniczne? Jak po latach oceniasz tę przeróbkę?
Cowboy jak zrobisz to proszę napisz jakie wrażenia, bo zastanawiam się nad przerzuceniem chłodnicy w mojej CQ . Pozdrawiam! |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
no i w sumie zakupiłem tego craiga daviesa ![]() ![]() ![]() chłodnica z audi S8 4.2 została cała obudowana balchą, dopły i odpływ powietrza jest w tunelach tak żeby powietrze sie nie kotłowało mam 2 wentylatory ssące chyba 14 cali, mam nadzieje ze bedzie dobrze ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 09:33 |