Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> objawy wytartych wałków rozrządu w audi a6 2.5 tdi 150KM
pancho
post Tue, 18 Sep 2007 - 19:44
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 04 February 2007





witam serdecznie!!! mam wielką prośbę do was!!!! otóż posiadam audi a6 2.5tdi 150KM i dużo osób twierdzi ze padają w nim wałki rozrządu co jest bardzo kosztowne!! pytanie moje brzmi: jaki8e są objawy tego ze wałki poprostu już nadają sie do wymiany???? pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 18 Sep 2007 - 19:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
arti_dg
post Tue, 18 Sep 2007 - 22:13
Post #2


User
Dołączył: Mon, 10 April 2006
Skąd: dąbrowa g.





Nie wiem czy to typowe objawy, ale u nas auto zaczelo coraz ciezej zapalac, tracilo moc i bardzo wolno osiagalo temperature robocza (co do tego nie jestem pewien czy wytarte walki maja na to wplyw). Jesli wszsytko z osprzetem jest w porzadku, a auto nie jezdzi jak potrzeba lepiej sobie odpusc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 19 Sep 2007 - 02:38
Post #3


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("pancho":15mmv2a9)
posiadam audi a6 2.5tdi 150KM i dużo osób twierdzi ze padają w nim wałki rozrządu co jest bardzo kosztowne!! pytanie moje brzmi: jaki8e są objawy tego ze wałki poprostu już nadają sie do wymiany???? pozdrawiam


Pierwsze słyszę- wałki w vag są akurat bardzo trwałe, przynajmniej jezeli chodzi o krzywki.
Jeżeli silnik zacznie chodzić na mniej niż 6 cylindrów trzeba zdjąć pokrywy rozrządu i obejrzeć krzywki- jeżeli któraś krzywka jest krótsza (ma mniejszy wznios) od pozostałych to ten wałek jest do wymiany.

Inna sprawa to problem ciśnienia oleju czyli wytarcie się wałka na jego ułożyskowaniu. To zdarza sie częściej. Objaw będzie taki, że często zapalała się będzie kontrolka ciśnenia oleju. Wtedy trzeba wyjąć wszystkie 4 wałki i po weryfikacji wymienić zużyty wałek wraz z głowicą w której pracował.

Pozdr


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Wed, 19 Sep 2007 - 11:09
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





ja mialem czesto klopoty z pompa wtryskowa. zazwyczaj bezawaryjnie pracowala przez jakies 150tys km a pozniej dzialy sie cyrki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 19 Sep 2007 - 11:58
Post #5









CYTAT("pavel":3d2aoav2)
Pierwsze słyszę- wałki w vag są akurat bardzo trwałe, przynajmniej jezeli chodzi o krzywki


To jedna z głównych bolączek (jest ich więcej) silników 2.5TDI z literką "A" na poczatku.

O ile się nie mylę poprawiono to w silnikach od 2003 roku które mają jako pierwszą literkę "B" w oznaczniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saleen
post Wed, 19 Sep 2007 - 13:05
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT("pavel":cxp1svbh)
CYTAT("pancho":cxp1svbh)
posiadam audi a6 2.5tdi 150KM i dużo osób twierdzi ze padają w nim wałki rozrządu co jest bardzo kosztowne!! pytanie moje brzmi: jaki8e są objawy tego ze wałki poprostu już nadają sie do wymiany???? pozdrawiam


Pierwsze słyszę- wałki w vag są akurat bardzo trwałe, przynajmniej jezeli chodzi o krzywki.


Ale nie w starszych egz. 2.5TDI V6, VW chciał za bardzo oszczędzić na materiałach i wyszło jak wyszło... krzywki się robią jajka

A co do objawów wytartych wałków to chyba, podkreślam chyba trudno rozpoznać, co najwyżej może trochę bardziej kopcić z tego co słyszałem. Jak nie będzie palić na jeden gar to już chyba extremalnie wytarty musi być chyba?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pancho
post Wed, 19 Sep 2007 - 16:18
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 04 February 2007





z tego co wiem kolego to objawami kopcenia jest to ze zamiast wtryski rozpylać to ,,leją" ropke wiec najczęściej to wina wtryskiwaczy ale tak czy siak dzięki za podpowieź!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 19 Sep 2007 - 20:40
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Silnik bedzie sie wolniej i niechetnie wkrecal, straci moc i chec do przyspieszania, cos podobnego do slizgajacego sie sprzegla tylko z obrotami w zwolnionym tempie


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pancho
post Wed, 19 Sep 2007 - 20:49
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 04 February 2007





dzieki serdeczne!!! czyli wychodzi na to ze jezeli autko bedzie miało mułka i obroty silnika beda niepokojące tzn ze wałki do wymiany????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 19 Sep 2007 - 20:52
Post #10









Niekoniecznie... ale to też trzeba wziąć pod uwagę.

Jak szybko się wytrą zależy od sposobu jazdy, jakości stosowanego oleju i częstości jego wymiany..... no i tego jaki egzemplarz się trafi

Więcej dowiesz się na forum Audi. Napisz do usera meszrum.

http://www.audiklub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pancho
post Wed, 19 Sep 2007 - 20:55
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 04 February 2007





dzięki za poważne podejście do tematu:D pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bond.
post Thu, 20 Sep 2007 - 15:29
Post #12


User
Dołączył: Thu, 07 September 2006
Skąd: Białystok





Tak dla ciekawości wyglądają wałeczki z takiego modelu








--------------------
Octavia 255/498 by Rogalotti
E36 M50B25-->S50B30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Thu, 20 Sep 2007 - 16:36
Post #13


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





akurat AKNy i AFB mają problemy z wałkami, niestety. A także z pompą wtryskową... To nie nowość, dlatego lepiej kupić z silnikiem 2.5 tdi R5 niż 2.5 tdi v6 (do pewnego rocznika )


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaloh1
post Sat, 29 Dec 2007 - 20:40
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 31 July 2005
Skąd: Sieradz





hmm, tak przylukałem temat wałków w 2.5 tdi i mam pewne obserwacje. Zainteresowałem się, ponieważ sam posiadam 2.5 tdi AKE w wersji 180KM. Z tego co słyszałem od osób mających jako takie pojęcie o tym silniku(kolega robi soft dla kompotów) wycieranie wałków miało miejsce przede wszystkim w silnikach o mocy 150KM, natomiast w wersji 163KM i 180KM wada została usunięta za pomocą większego ciśnienia oleju w wyniku zastosowania mocniejszej pompy. Nie wiem ile w tym jest prawdy, ostatnio wymieniałem olej u mechanika i ten był mocno wyczulony na ten silnik. Powiedział cytując go: "ch***** ten silnik 2.5 w audi. Psuje się wszystko, od wałków rozrządu, przez pompy wtrysku do turbo". Później dowiedziałem się, że mój silnik już ma ślady zużycia na wałkach-113kkm przebiegu, że pewnie niedługo mi umrze auto i żebym sprzedał, bo to takie srakie itp. Logicznym jest, że się wku*wiłem. Rozumiem, turbo można zajechać złym traktowaniem, pompę albo wtryski syfiastym napędem bądź czerwonym paliwem, a olej trzeba wymieniać częściej niż pokazuje komputer i wałki może trochę dłużej pożyją. Nie wiem czy gość jest tak maksymalnie wyczulony na ten silnik, czy rzeczywiście w przeciągu 4 miesięcy zaczęły mi się wycierać wałki niby, bo z uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym byłem w sierpniu na hamowni i wyszło 184KM zamiast 180 i seryjny moment, vag pokazywał wszystkie parametry w normie bądź nawet delikatnie lepsze, do tego po wymianie wtryskiwacza auto zaczęło jechać jak nigdy wcześniej, także nie wiem jak to wszystko interpretować?
Audi przez długi czas pracowało w serwisie w Austrii i cały czas miało robione przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta, ja też pierwszy raz skusiłem się na innego mechanika poza ASO. Uznałem, że gość zobaczył to co chciał zobaczyć i puściłem to w niepamięć, jedyne zalecenie mechanika to to, abym dolał oleju aby poziom był na maksie bądź minimalnie pod i żebym sprzedał auto jak będzie mieć 150-170kkm, lol.


--------------------
A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm
R1 RN12 -->172KM@105Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fmaverick
post Sat, 29 Dec 2007 - 21:01
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 August 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT("kaloh1":3i1dv3k4)
sam posiadam 2.5 tdi AKE w wersji 180KM. Z tego co słyszałem od osób mających jako takie pojęcie o tym silniku(kolega robi soft dla kompotów) wycieranie wałków miało miejsce przede wszystkim w silnikach o mocy 150KM, natomiast w wersji 163KM i 180KM wada została usunięta za pomocą większego ciśnienia oleju w wyniku zastosowania mocniejszej pompy.

w wersji 180 km wałki również się wycierają, we wrześniu w audi allroad ojca, symbol silnika AKE, po odpaleniu na ciepłym silniku słychać było mocny stukot, auto trafiło do audi, okazało się, że wszystkie 4 wałki do wymiany z powodu wytarcia, auto z 2002r 220kkm, taka impreza wyszła grubo ponad 10kzł, ponoć do 200kkm silniki te dają radę, a później wszystko może się zdarzyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Sat, 29 Dec 2007 - 23:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Jest tak jak piszą przedmówcy ale także zupełnie inaczej. Będziesz normalnie jeździł, auto będzie dynamiczne, będzie pracowało równo a już wtedy mogą latać elementy po głowicach !, Generalnie to będzie np. słuchać lekkie stukanie na wolnych obrotach i widać czasami to po diagnostyce na VAGu.

Generalnie to trzeba sprawdzić stan wałków oraz hydrauliki, zalewać dobry olej i koniecznie wymienić odme.

Zdjęcia zamieszczone przez Bond`a pochodzą z auta jednego z Naszych klientów. To był AKE z 2003roku...

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Dec 2007 - 00:28
Post #17









Rogalotti, a jak wygląda sytuacja w silnikach 2.5TDI V6 ale z literką "B" na poczatku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 30 Dec 2007 - 02:26
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Tak mnie cos naszlo to nie jest przypadkiem objaw tego ze walki maja za slabe smarowanie olejem? Jak tam wyglada sprawa smarowania krzywki? Tylko mgla olejowa czy jest jakis specjalny natrysk?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaloh1
post Sun, 30 Dec 2007 - 10:29
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 31 July 2005
Skąd: Sieradz





super to świadczy o audi..."przewaga dzięki technice"...jakbym miał naprawiać 2.5tdi to wolałbym wsadzić 3.0tdi już, porażka.


--------------------
A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm
R1 RN12 -->172KM@105Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fmaverick
post Sun, 30 Dec 2007 - 11:23
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 August 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT("kaloh1":96maiqz0)
jakbym miał naprawiać 2.5tdi to wolałbym wsadzić 3.0tdi już, porażka.

no faktycznie porażka, zwłaszcza, że przy wymianie wałków trzeba wymienić kupe innych części, poczynając od dźwigienek, w moim przypadku zawory wydechowe, przez szpilki głowicy na pasku rozrządu kończąc
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 06:24