![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Tommi moim zdaniem do glowicy fiata wystarcza 2 takie przepustnice 46mm a nie 4 To tylko pogorszy napelnianie, bo jak widzialem glowice 16v w fiucie, to naprawde otworki sa tam mikroskopijne. Zagladnij sobie do obecnego dupowozu, to zobaczysz w co warto inwestowac
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Colin":2h56dj7b) Tommi moim zdaniem do glowicy fiata wystarcza 2 takie przepustnice 46mm a nie 4 To tylko pogorszy napelnianie, bo jak widzialem glowice 16v w fiucie, to naprawde otworki sa tam mikroskopijne. Zagladnij sobie do obecnego dupowozu, to zobaczysz w co warto inwestowac na nieistniejącej niestety już stronie pewnego angola było pokazane jak dobrze działają te przepustnice w silniku 1.2 16v z seryjnych 86KM wskoczył na ponad 110KM bez ruszania czegokolwiek poza 4P i dobrym sterownikiem silnika, narazie zasadze do zabawki... potem sie pomyśli co dalej Added after 4 minutes: CYTAT("Bad-i":2h56dj7b) he he no faktycznie - mozna miec i takie podejscie. Pytanie czy jak cos sie wysra to naprawa nie bedzie zbyt droga a i tak skonczy sie na profi zestawie.
Mimo wszystko mam nadzieje ze zobacze relacje z tego projetku profi zestawu na 100% nie kupie bo mnie poprostu na niego nie stać.... to co robie robie sam podobnie jak kilku userów tutaj. 4P od Hajki kupiłem za 350pln do tego max 200pln za zaadoptowanie ich do siebie, satysfakcja jak odpale silniki.... bezcenna -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.
Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach) -------------------- Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
cibor ja w przyszłym roku będe robił kolektor do siebie. Można zrobić to w prosty sposób. cztery rurki sklepane/sprasowane na końcach by do kolektora pasowały, i jedna duża zbiorcza z prypciami i flanszą na przepustnicę:
![]() oooocoś takiego choć nie powiem ten z alu wygląda mega, no i do "rurowego" nie włożysz trąbek... jak by co mam prasę i tokarkę to mogę pomóc. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
CYTAT("Bad-i":1r9pwu0v) nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.
Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach) Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ? -------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Samcrk":29noydka) cibor ja w przyszłym roku będe robił kolektor do siebie. Można zrobić to w prosty sposób. cztery rurki sklepane/sprasowane na końcach by do kolektora pasowały, i jedna duża zbiorcza z prypciami i flanszą na przepustnicę:
![]() oooocoś takiego choć nie powiem ten z alu wygląda mega, no i do "rurowego" nie włożysz trąbek... jak by co mam prasę i tokarkę to mogę pomóc. akurat takiego kolektora nie radze Ci robić, pare osób przekonało się o jego złym działaniu -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Dkładnie nie wszystkie cylindy będą się równomiernei napełniały.Ja robie duze 1p i mam nieregularny kształt dlatego
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
CYTAT("Bad-i":29h72wps) nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.
Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach) ciekawe ciekawe - podaj jakis link bo ciezko uwierzyc w cos takiego. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
czyli niby takie kolektor: http://www.we-todd-did-racing.com/thumb ... ium%29.jpg
będzie lepszy ?? lub taki: http://www.roadraceengineering.com/part ... nifold.jpg ??? z czego to wynika ? przy aucie turbo kształt zwężający się ku dalszym cylindrom od przepustnicy też jest tak ważny ?? seryjnie jest tak: ![]() i tutaj też jest kaka sama średnica od początku do końca... ale może kolektor "skyline-look" (spotkałem się parę razy z tą dziwną nazwą ...) będzie faktyczie lepszy ... -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Zaczne najpierw od mocy. silnik 1,2 16v 86 koni z wydechowym 4 w 1, 4 gaznikami z motoru i zero elektroniki osiągnął 126 koni na hamowni - dobrze wystrojony dziad.
A to kolektor który działa dobrze ( tommiego sobie pokopiowalismy swoją drogą ): ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 22 November 2004 Skąd: Piaseczno ![]() |
CYTAT("CZUCZU":3m7rk9bk) Dkładnie nie wszystkie cylindy będą się równomiernei napełniały.Ja robie duze 1p i mam nieregularny kształt dlatego
zrob taki jak moj w ex cento i bedzie dobrze -------------------- ****************************************
SCS 54KM => CCS 100KM => Gti 101KM |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Robie kopie tommiego zobacz na foto
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
CYTAT("gh0ly":1tebl88c) CYTAT("Bad-i":1tebl88c) nie no super projekt - i mocy troche przybedzie. Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach) Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ? a moze nie, kolejny przyklad c16xe opel seria 1.6litra 109km. itb+dobry wydech+dobry program, peka 150, reszta zupelna seria wlasnie jak to jest z tym zmniejszajacym sie przekrojem ku dalszym cylindra, zy zawsze sie to sprawdza, czy w okreslonych przypadkach tylko? bo chyba wszystkie seryjne kolektory jakie widzialem, mialy ten sam przekroj "puszki zbioreczej" na calej dlugosci oraz jak realizujecie/macie zamiar realizowac sterowanie wolnymi obrotami przy itb, silnik krokowy sterujacy uchyleniem rzepustnic? czy w inny sposob? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
mala ciekawostka:
c16xe konstruowal lotus i im ten silnik wyszedl cos kolo 160 KM opel go wzial jako konstrukcje w calosci ale zdlawil go mocno glownie za pomoca dolotu i softu |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
raczej wspolkonstruowal. nie bylo mowy o silniku 2.0 16v z laguny tylko od 2.0 z williamsa
williams, lotus raczej silnikow do dupowozow nie buduja (czy c20xe tez konstruowal lotus??a ten silnik na sam soft reaguje bardzo ladnie) -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("gh0ly":34eqau5p) CYTAT("Bad-i":34eqau5p) nie no super projekt - i mocy troche przybedzie. Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach) Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ? he he uwielbiam takich teoretykow; nie da sie, nie mozliwe, fantazja i bajki.... Przeczytaj powyzsze komentarze na temat Opla, moze to da ci cos do myslenia..... dodam tylko ze te 219 KM wyszlo @ 7.300 rpm. Inny projekt tego samego silnika na kutych gratach zakrecili do 8.000 rpm - ale wtedy wynik byl juz o 20 KM wyzszy -------------------- Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Masz linka do tego projektu? Jaka jest kompresja w tym silniku? Jakie paliwo? Glowica tez cala seryjna?
Sam watpie zeby to bylo mozliwe, nawet z silnikow Hondy nie da sie tyle wyciagnac bez duzych investycji. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Kubek":3vowdt1l) Masz linka do tego projektu? Jaka jest kompresja w tym silniku? Jakie paliwo? Glowica tez cala seryjna?
Sam watpie zeby to bylo mozliwe, nawet z silnikow Hondy nie da sie tyle wyciagnac bez duzych investycji. Coprawda w 220 ciezko uwierzyc, ale mysle ze napewno 200 da sie zrobic z podobnych silnikow. Kwestia dobrej obrobki glowicy, regulacji walkow i odpowiednich kolektorow. Jest kilka prostych modow np w silnikach vw, gdzie skladasz puzzle z roznych silnikow i wychodza calkiem przyjemne wyniki. W oplu jest bardzo dobra glowica, ale jak to opel kolektor ssacy jest delikatnie mowiac do dupy. Dlatego kolektor lexmaula potrafi dac kolo 20KM. Mysle ze renault tez jest gdzies zduszony, a zdaje sie ze glowica tam nie bylejaka siedzi. Bad-i: Nie lepiej bylo isc w ta strone co piszesz? -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Colin":mqsf98os) Coprawda w 220 ciezko uwierzyc, ale mysle ze napewno 200 da sie zrobic z podobnych silnikow. Kwestia dobrej obrobki glowicy, regulacji walkow i odpowiednich kolektorow. Jest kilka prostych modow np w silnikach vw, gdzie skladasz puzzle z roznych silnikow i wychodza calkiem przyjemne wyniki. W oplu jest bardzo dobra glowica, ale jak to opel kolektor ssacy jest delikatnie mowiac do dupy. Dlatego kolektor lexmaula potrafi dac kolo 20KM. Mysle ze renault tez jest gdzies zduszony, a zdaje sie ze glowica tam nie bylejaka siedzi.
Bad-i: Nie lepiej bylo isc w ta strone co piszesz? Colin ja ide w ten projekt ktorego podzespoly mam wymienione w podpisie... Dokupienie kutych tlokow i korb to 8.000 PLN i zaden problem w wymianie. Obecnie mam dosc ostre walki Catcamsa ale nadal pod hyrdaulike - mozna isc w mechanike ale wtedy to dodatkowe 4.000 (walki, talezyki, sprezynki itd..) - czyli dodajac okolo 12.000 moge krecic do 8.000 lub 8.500. Na tych walkach ktore mam spokojnie krecilem 7.500 Jezeli chodzi o robienie 200 KM to powiem tyle - jest na tym forum kolega (nie wiem czy jeszcze zaglada) ktory zrobil z tego silnika 200 KM @6.900 i to bez ITB. Nie bede zdradzal co siedzi w silniku, a tylko powiem ze ten wynik jest na takich samych walkach ktore ja teraz mam. Poczekajcie jeszcze 2 - 3 tygodnie i jezeli wszystko pojdzie zgodnie z kalendarzem to zobaczymy jaki wynik wyjdzie na tym co mam -------------------- Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Colin, ja nie watpie w to co Ty piszesz, widzialem projekty gdzie z 2 litrowego silnika Hondy wyciagaja 300hp w wersji na ulice, ale Bad-i pisze 220KM ze 150KM "na seryjnych gratach" (podejrzewam ze zmieniony jest dolot, wydech i program) w co jest mi ciezko uwierzyc. Czekam na jakis dowod.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 03:38 |