Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Trąbki do ITB
Colin
post Tue, 11 Sep 2007 - 13:04
Post #21


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Tommi moim zdaniem do glowicy fiata wystarcza 2 takie przepustnice 46mm a nie 4 To tylko pogorszy napelnianie, bo jak widzialem glowice 16v w fiucie, to naprawde otworki sa tam mikroskopijne. Zagladnij sobie do obecnego dupowozu, to zobaczysz w co warto inwestowac


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Sep 2007 - 13:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommi
post Tue, 11 Sep 2007 - 13:16
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("Colin":2h56dj7b)
Tommi moim zdaniem do glowicy fiata wystarcza 2 takie przepustnice 46mm a nie 4 To tylko pogorszy napelnianie, bo jak widzialem glowice 16v w fiucie, to naprawde otworki sa tam mikroskopijne. Zagladnij sobie do obecnego dupowozu, to zobaczysz w co warto inwestowac


na nieistniejącej niestety już stronie pewnego angola było pokazane jak dobrze działają te przepustnice w silniku 1.2 16v z seryjnych 86KM wskoczył na ponad 110KM bez ruszania czegokolwiek poza 4P i dobrym sterownikiem silnika, narazie zasadze do zabawki... potem sie pomyśli co dalej

Added after 4 minutes:

CYTAT("Bad-i":2h56dj7b)
he he no faktycznie - mozna miec i takie podejscie. Pytanie czy jak cos sie wysra to naprawa nie bedzie zbyt droga a i tak skonczy sie na profi zestawie.

Mimo wszystko mam nadzieje ze zobacze relacje z tego projetku


profi zestawu na 100% nie kupie bo mnie poprostu na niego nie stać.... to co robie robie sam podobnie jak kilku userów tutaj. 4P od Hajki kupiłem za 350pln do tego max 200pln za zaadoptowanie ich do siebie, satysfakcja jak odpale silniki.... bezcenna


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad-i
post Tue, 11 Sep 2007 - 13:30
Post #23


Super User
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Warszawa





nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.

Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach)


--------------------
Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 11 Sep 2007 - 18:21
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





cibor ja w przyszłym roku będe robił kolektor do siebie. Można zrobić to w prosty sposób. cztery rurki sklepane/sprasowane na końcach by do kolektora pasowały, i jedna duża zbiorcza z prypciami i flanszą na przepustnicę:



oooocoś takiego

choć nie powiem ten z alu wygląda mega, no i do "rurowego" nie włożysz trąbek... jak by co mam prasę i tokarkę to mogę pomóc.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gh0ly
post Tue, 11 Sep 2007 - 19:02
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Sun, 02 May 2004
Skąd: Z centrum dowodzenia Światem





CYTAT("Bad-i":1r9pwu0v)
nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.

Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach)



Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ?


--------------------
Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Tue, 11 Sep 2007 - 19:46
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("Samcrk":29noydka)
cibor ja w przyszłym roku będe robił kolektor do siebie. Można zrobić to w prosty sposób. cztery rurki sklepane/sprasowane na końcach by do kolektora pasowały, i jedna duża zbiorcza z prypciami i flanszą na przepustnicę:



oooocoś takiego

choć nie powiem ten z alu wygląda mega, no i do "rurowego" nie włożysz trąbek... jak by co mam prasę i tokarkę to mogę pomóc.



akurat takiego kolektora nie radze Ci robić, pare osób przekonało się o jego złym działaniu


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 11 Sep 2007 - 19:55
Post #27


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Dkładnie nie wszystkie cylindy będą się równomiernei napełniały.Ja robie duze 1p i mam nieregularny kształt dlatego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 11 Sep 2007 - 20:23
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





CYTAT("Bad-i":29h72wps)
nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.

Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach)


ciekawe ciekawe - podaj jakis link bo ciezko uwierzyc w cos takiego.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 11 Sep 2007 - 20:54
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





czyli niby takie kolektor: http://www.we-todd-did-racing.com/thumb ... ium%29.jpg

będzie lepszy ?? lub taki:
http://www.roadraceengineering.com/part ... nifold.jpg

??? z czego to wynika ? przy aucie turbo kształt zwężający się ku dalszym cylindrom od przepustnicy też jest tak ważny ??

seryjnie jest tak:

i tutaj też jest kaka sama średnica od początku do końca... ale może kolektor "skyline-look" (spotkałem się parę razy z tą dziwną nazwą ...) będzie faktyczie lepszy ...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 11 Sep 2007 - 22:31
Post #30


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Zaczne najpierw od mocy. silnik 1,2 16v 86 koni z wydechowym 4 w 1, 4 gaznikami z motoru i zero elektroniki osiągnął 126 koni na hamowni - dobrze wystrojony dziad.
A to kolektor który działa dobrze ( tommiego sobie pokopiowalismy swoją drogą ):


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pio84
post Tue, 11 Sep 2007 - 22:39
Post #31


User
Dołączył: Mon, 22 November 2004
Skąd: Piaseczno





CYTAT("CZUCZU":3m7rk9bk)
Dkładnie nie wszystkie cylindy będą się równomiernei napełniały.Ja robie duze 1p i mam nieregularny kształt dlatego


zrob taki jak moj w ex cento i bedzie dobrze


--------------------
****************************************

SCS 54KM => CCS 100KM => Gti 101KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 11 Sep 2007 - 22:40
Post #32


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Robie kopie tommiego zobacz na foto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 12 Sep 2007 - 00:36
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT("gh0ly":1tebl88c)
CYTAT("Bad-i":1tebl88c)
nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.

Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach)



Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ?


a moze nie, kolejny przyklad
c16xe opel seria 1.6litra 109km. itb+dobry wydech+dobry program, peka 150, reszta zupelna seria

wlasnie jak to jest z tym zmniejszajacym sie przekrojem ku dalszym cylindra, zy zawsze sie to sprawdza, czy w okreslonych przypadkach tylko?

bo chyba wszystkie seryjne kolektory jakie widzialem, mialy ten sam przekroj "puszki zbioreczej" na calej dlugosci

oraz jak realizujecie/macie zamiar realizowac sterowanie wolnymi obrotami przy itb, silnik krokowy sterujacy uchyleniem rzepustnic? czy w inny sposob?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 12 Sep 2007 - 00:58
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





mala ciekawostka:

c16xe konstruowal lotus i im ten silnik wyszedl cos kolo 160 KM opel go wzial jako konstrukcje w calosci ale zdlawil go mocno glownie za pomoca dolotu i softu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 12 Sep 2007 - 01:10
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





raczej wspolkonstruowal. nie bylo mowy o silniku 2.0 16v z laguny tylko od 2.0 z williamsa

williams, lotus raczej silnikow do dupowozow nie buduja
(czy c20xe tez konstruowal lotus??a ten silnik na sam soft reaguje bardzo ladnie)


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad-i
post Wed, 12 Sep 2007 - 08:44
Post #36


Super User
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("gh0ly":34eqau5p)
CYTAT("Bad-i":34eqau5p)
nie no super projekt - i mocy troche przybedzie.

Dla przykladu w clio williamsie ze 150 KM zrobili 220 KM bez wiekszych przerobek (na seryjnych gratach)



Ty to zyjesz chyba w krainie fantazji ?


he he uwielbiam takich teoretykow; nie da sie, nie mozliwe, fantazja i bajki....

Przeczytaj powyzsze komentarze na temat Opla, moze to da ci cos do myslenia.....

dodam tylko ze te 219 KM wyszlo @ 7.300 rpm. Inny projekt tego samego silnika na kutych gratach zakrecili do 8.000 rpm - ale wtedy wynik byl juz o 20 KM wyzszy


--------------------
Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 12 Sep 2007 - 14:21
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Masz linka do tego projektu? Jaka jest kompresja w tym silniku? Jakie paliwo? Glowica tez cala seryjna?
Sam watpie zeby to bylo mozliwe, nawet z silnikow Hondy nie da sie tyle wyciagnac bez duzych investycji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 12 Sep 2007 - 14:31
Post #38


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Kubek":3vowdt1l)
Masz linka do tego projektu? Jaka jest kompresja w tym silniku? Jakie paliwo? Glowica tez cala seryjna?
Sam watpie zeby to bylo mozliwe, nawet z silnikow Hondy nie da sie tyle wyciagnac bez duzych investycji.

Coprawda w 220 ciezko uwierzyc, ale mysle ze napewno 200 da sie zrobic z podobnych silnikow. Kwestia dobrej obrobki glowicy, regulacji walkow i odpowiednich kolektorow. Jest kilka prostych modow np w silnikach vw, gdzie skladasz puzzle z roznych silnikow i wychodza calkiem przyjemne wyniki. W oplu jest bardzo dobra glowica, ale jak to opel kolektor ssacy jest delikatnie mowiac do dupy. Dlatego kolektor lexmaula potrafi dac kolo 20KM. Mysle ze renault tez jest gdzies zduszony, a zdaje sie ze glowica tam nie bylejaka siedzi.

Bad-i: Nie lepiej bylo isc w ta strone co piszesz?


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad-i
post Wed, 12 Sep 2007 - 14:43
Post #39


Super User
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("Colin":mqsf98os)
Coprawda w 220 ciezko uwierzyc, ale mysle ze napewno 200 da sie zrobic z podobnych silnikow. Kwestia dobrej obrobki glowicy, regulacji walkow i odpowiednich kolektorow. Jest kilka prostych modow np w silnikach vw, gdzie skladasz puzzle z roznych silnikow i wychodza calkiem przyjemne wyniki. W oplu jest bardzo dobra glowica, ale jak to opel kolektor ssacy jest delikatnie mowiac do dupy. Dlatego kolektor lexmaula potrafi dac kolo 20KM. Mysle ze renault tez jest gdzies zduszony, a zdaje sie ze glowica tam nie bylejaka siedzi.

Bad-i: Nie lepiej bylo isc w ta strone co piszesz?


Colin ja ide w ten projekt ktorego podzespoly mam wymienione w podpisie... Dokupienie kutych tlokow i korb to 8.000 PLN i zaden problem w wymianie. Obecnie mam dosc ostre walki Catcamsa ale nadal pod hyrdaulike - mozna isc w mechanike ale wtedy to dodatkowe 4.000 (walki, talezyki, sprezynki itd..) - czyli dodajac okolo 12.000 moge krecic do 8.000 lub 8.500. Na tych walkach ktore mam spokojnie krecilem 7.500

Jezeli chodzi o robienie 200 KM to powiem tyle - jest na tym forum kolega (nie wiem czy jeszcze zaglada) ktory zrobil z tego silnika 200 KM @6.900 i to bez ITB. Nie bede zdradzal co siedzi w silniku, a tylko powiem ze ten wynik jest na takich samych walkach ktore ja teraz mam.

Poczekajcie jeszcze 2 - 3 tygodnie i jezeli wszystko pojdzie zgodnie z kalendarzem to zobaczymy jaki wynik wyjdzie na tym co mam


--------------------
Clio sie sklada
Jest druga A grupa do upalania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 12 Sep 2007 - 14:43
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Colin, ja nie watpie w to co Ty piszesz, widzialem projekty gdzie z 2 litrowego silnika Hondy wyciagaja 300hp w wersji na ulice, ale Bad-i pisze 220KM ze 150KM "na seryjnych gratach" (podejrzewam ze zmieniony jest dolot, wydech i program) w co jest mi ciezko uwierzyc. Czekam na jakis dowod.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 03:38