![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Mam pytanie w sprawie kolektora wydechowego, czy takie ostre zawinięcia rury na 3cim i 4tym cyl w niczym nie przeszkadzają ? Nie powinno to być jakoś inaczej rozwiązane, bo od razu przy wylocie zagięcie jest 90 st.
Jeżeli chodzi o projekt to fajnie ci to wszystko wychodzi, mam sentyment do sierry. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 28 November 2004 ![]() |
Nie pochwaliłeś sie że auto już jeździ ,znając zapał berkuta to wyżej wymienione rzeczy które pozostały do zrobienia w aucie już zostały pewnie porobione . Osobiście tak jak ci już wspominałem żeby było szybko po krętym, wypadało by skrócić przełożenia bo ten samochód będzie jeździć praktycznie tylko górą ,do popularek fajnie mieć dobry dół przy takich długich biegach ,dlatego też pozdrawiam twoje sprzęgło ,maxymalne dohamowania i niewchodząca jedynkę Przynajmniej nauczysz sie dobrze machać wajchą auto będzie dostawać w dupę ale jak zwykle naprawisz ,druga sprawa to klamka ,wypadało by coś wymyśleć bo będziesz ewidentnie za dużo tracił na nawrotach a przejechać po suchym gazem z tą mocą będzie nierealne... Za to już wiem co bede robił w ferie zimowe ,z ta masa(laminaty dalej są w planie?) jak go jeszcze nadłubiesz + wystroisz standalone do tego kolce i bedzie subru WRX who?
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ze skruceniem przełożeń nie jest tak łatwo, DOHC w serii miał 3.92, a inne 4x4(cossie i 2.9) mają 3.62, więc pozostaje jakaś śmieszna rzeźba...
Pozdro |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
hwojtek , woytek13
Wielkie dzieki za cieple slowa!! Panowie to jest pierwsze wogole podejscie z budowy kolektora wydechowego, do tej pory tylko wydechy kumplom conajwyzej spawalem To jest pierwszy z serii bo planuje zwiazac swoja dzialanosc z sportem samochodowym, dokladniej mowiac skoncentrowac sie na ogarnieciu budowie silnikow... K@mill Te ostre zawiniecia na 3 i 4 cylindrze sa poto by zmiescil sie kolektor w swoim miejscu i mial rowne dlugosci kanalow. Moglem zrobic 4 kanaly tak samo ale wtedy nie byloby rowno. Niestetu tu nie jest tak prosto jak w aucie z silnikiem poprzecznie, gdyby tak bylo to zrobienie go zabralo by mi moze polowe czasu ) Jelen Wiekszosc rzeczy zroblem dzis, tych najtrudniejszych. Jutro musze tylko dodatkowe gniazdo pod lambde wspawac i jezdzic Silnik powinien przedewszystkim rowno w calym zakresie ciagnac, jedyna roznica w stosunku do tego co bylo to to ze nie traci "umph" przy wysokich obrotach. Pozyjemy zobaczymy - jak bedzie zle to pozostaje zawsze zrobic to do czego mnie namawiaja ludzie i pojsc w TT Kilka ciekawszych fotek z dzis... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moj nowy filtr powietrza. Nie jest skonczony, brakuje mu jeszcze oslony termicznej i wlotu ale polowa roboty juz gotowa i mozna jezdzic mimo tego ze ssie cieple powietrze... Slyszac cene w IC za K&N'a usmialem sie dobrze i przejechalem do Feu Verta... Tam do wyboru mialem Jacky auto sport albo fige z makiem, podrapalem sie po glowie i kupilem najwiekszy stosowny filtr ktory skonczyl jak na zalaczonym obrazku... 2 pieczenie na jednym ogniu upieczone - czyste powietrze z racji dobrego "zwyklego" filtra i duzy przeplyw z powodu rozmiarow ... Srednica rury to chyba 65 albo 70mm. ![]() [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02598s.jpg[/img] Autko czeka na jeszcze kilka elementow. Kolektor otrzymal bonusowo kilka warstw, prawie wszystkie duperele sa zrobione. Jeszcze jutro wspawac drugie gniazdo sondy lambda, odebrac kilka uszczelek, zlozyc wszystko i jazda! Wnetrze jest juz prawie zupelnie zlozone, tylko konsola centralna i deska sa rozgrzebane czesciowo. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 03 March 2005 Skąd: O.B.R. Niestachów ![]() |
berkut
byłem wielkim fanem twojego ERST ale to co robisz z tą ścierką wzbódza jeszcze wiekszy podziw. Powodzenia w pracach i radości z auta życze. Gratuluje -------------------- Nissan Almera GTi
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Hej Puma !
Niestety RST za ktorym zreszta bardzo tesknie i zaluje ze go sprzedalem na czesci poddal sie... Wpierw "skrecilem" skrzynie (2 polowki obudowy do siebie nie pasowaly) i skonczylo sie to nowa skrzynia. Nowa skrzynia (a raczej obudowa) wytrzymala tylko chwile zanim nie wysrala sie i nie zabila silnika (2-4 oraz 1-3 byly "tym samym" biegiem... Po rozbiorce okazalo sie ze znowu obudowa sie skrecila przy okazji, troche mocniej.... Smieszna skrzynia, bebechy trzymaja a obudowa sie wygina jak olowiana... Naturalnie wpierw slizgalo sie sprzeglo, az do update'u Gdy kupilem MTX75 i juz go tam wlozylem (a jak wiesz nie jest to prosta operacja) po 3 tygodniach padlo nastepne slabe ogniwo; buda... Budy juz nie poprawie, a nie mam ochoty jezdzic autem w ktorym lewarujac 1 kolo pozostale 3 nie zmieniaja miejsca w nadkolu. Pozostalem teraz z bardzo mocnym 1.6T i MTX z szpera quaife ktore leza i kurza sie u mnie w garazu, a nie sprzedam tego za psie pieniadze... Gdybym sie bawil w drifting to jak znalazl do scierki silnik a tak to lipa |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
@ berkut
Fajny (i sprawdzony) pomysł z filtrem ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
no nie powiem, projekt mi się podoba, doceniam ludzi którzy robią samemu a nie płacą miliony za części lub za zrobienie od początku do końca.
brawo. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Pajak - wielkie dzieki
Zawsze pod gorke. Ledwie zlozylem auto na gotowe by wyjechac z garazu i zaraz cos innego walnelo, laczenie miedzy magistrala wodna a glowica sie poddalo... Wspomne o tym ze moglo to zrobic 1 godzine wczesniej to mialbym rozebrana akurat te polowe samochodu przy okazji wzmacniania kolektora dolotowego. Korzystajac z okazji wrzucam foty gotowego dolotu i magistrali wodnej: ![]() Ot poskrecany kawalek rurki.... ![]() Nudna polowka kolektora - ta widzi obserwator... ![]() Ciekawsza czesc kolektora Trzeba bylo go poteznie wzmocnic wzgledem poczatkowych 5-7 warstw. Przy okazji nauczylem sie juz jak nalezy takie cos budowac, niestety wnioski przychodza dopiero po eksperymentach. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
respect
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Tue, 06 June 2006 ![]() |
co do kolektora dolotowego to myślę że między PIERWSZE warstwy należałoby wtopić STELARZ - KRATOWNICĘ z drutu stalowego - teraz troche za pużno na to chyba że zrobisz to od wewnątrz .
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
pucha w jakiś sposób liczona, czy 'na pałę'? Fajne są takie homemade mody, dają dużo satysfakcji.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Drut stalowy to o wiele za malo by to sie utrzymalo.
Fawor Nie mialem wzorkow na rezonans Helmotz'a (jesli dobrze pisze) wiec nie jest liczone. Kolektor zrobiony na zasadzie "ma dzialac jak itb" wiec jest dosc spory by powietrze po przeleceniu przez przepustnice zwolnilo jak najbardziej i celowalo w kanaly. W nastepnym projekcie bedzie to juz liczone (wzorki dopadlem kilka dni temu, niestety za pozno...) Dostalem od kolegi zdjecia z troche lepszej sesyjki fotograficznej... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/profoto/PICT1108.jpg[/img] [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/profoto/PICT1093c.jpg[/img] Przystojniak w polarze i bawelnianym dresiku to ja [img]{SMILIES_PATH}/icon_mrgreen.gif[/img] Fotki sa jeszcze sprzed zrobienia dolotu i wlozenia wnetrza. Zostalo jeszcze kilka popierdulek do zrobienia... Magistrala wodna powinna byc zrobiona do konca tygodnia... |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 August 2003 Skąd: Szczecin ![]() |
Berkut Scierka Ekstra Wszystko zrobione tak jak powinno byc;D Naprawde wielkie wielkie Gratki A o RST sie nie martw ja mam teraz to zmartwienie
-------------------- Power by Mg-Motorsport
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: klodzko ![]() |
witam.pierwszy raz na forum.super projekt tylko pogratulowac.od dluzszego czasu przymiezalem sie do takiego swapa{obecnie 2.9 4x4} ale w kjsach zaczyna to byc kosmiczna klasa {subarki,lancery.qatro}.a zwykle dohc jak dlamnie to porazka.a jak dorwalem motorek dohc 16v to dostalem do tego escorta 4x4 w pieknym stanie z rospieprzonym dyfrem centralnym i mosze troche poglowkowac.ale wracajac do twojego swapa mam pytanko czy miska idealnie pasuje z 8v do 16v? pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Pasuje, bo blok ten sam jest w obu, ba trafiały się fabryczne 8v z tłokami na 4 zawory frezowanymi...
Pozdro |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Miska nie pasuje bolt on, trzeba jeden otwor zaslepic (od bagnetu) i przezucic go w inne miejsce wybijajac zaslepke.
Dla mnie 2.9 bylo porazka, auto z tym wogole nie skreca, jazda tym przypominalo taczke z wolnym kolem z przodu ala wozek sklepowy... pomijam fakt ze mi opony z felg sciagalo.. DOHC mozna nawet fajnie zrobic, u mnie zwykle mody (inny dolot- snorkel + dziora w zderzaku, wydech z komora rezonansowa, podniesienie cisnienia na listwie) dalo naprawde spora roznice. Przez to ze ma sie 100kg mniej silnika to lepiej skreca i jest sporo lzejsze... Update... ![]() Kupilem tasme aluminiowa, trzeba zabezpieczyc kilka elementow przed zarem z kolektora wydechowego. 35zl za rolke i jest odziwo nawet gruba a i klej trzyma... zobaczymy jak bedzie za 100km... ![]() Zabezpieczona kolumna kierownicy i kawalek pompy hamulcowej... ![]() Nowe ubranko pompy... ![]() ![]() ![]() Weze, stara odma zabezpieczone... ![]() ![]() Nowa flansza na tyl silnika.... ![]() A to leci do termostatu... Trzeba to jeszcze troche poprawic, w paru miejscach jest miejsce na udoskonalenie... glownie porting. Glupii komputer od RS2000 uzywa dwie sondy lambda, jedna na 1-4 i druga na 2-3... Niestety nie mozna solidarnie podlaczyc obu kabli do jednej sondy bo konczy sie to pluciem benzyna z wydechu. Colin proponowal uzycie ecumastera ale nie bardzo moge w tym momencie. Mam nadzieje ze uzycie 2 sond lambda na wydechu nie spowoduje zadnych "jazd" z paliwem i ECU grzecznie bedzie realizowac AFR 14.7... ![]() [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02613s.jpg[/img] Sondy pochodza z Sierry V6 starej (sondy maja kilka tysiecy przelotu ledwie i sa dobierane parami..). Mam nadzieje ze wszystko bedzie cacy. Wlewka na skrzyni biegow po przewierceniu okazala sie byc dobrym miejscem do mocowania kabli od sondy. Ide pracowac i zobaczymy czy dzis scierka bedzie jezdzic... ***EDIT*** [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02619s.jpg[/img] Nowa flansza na glowicy... Nie dajcie sie zwiesc temu jaka jest plaska... [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02618s.jpg[/img] Termostat na flanszy... Trzeba zrobic porzadne mocowanie... [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02617s.jpg[/img] Odwrocilem wentylator co by miec wiecej miejsca przy silniku... trzeba bedzie skleic nowa oslonke [img]{SMILIES_PATH}/icon_mrgreen.gif[/img] [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala/DSC02621s.jpg[/img] Koncowka wydechu... przyciety diaxem kawalek kwasowki na ori tlumiku forda... |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajny projekt, tym bardziej ze wszystko robisz sam.
IMHO kolektor moglbys owinac tasma termoizolacyjna, koszt kolo 100zl za rolke i nie mialbys problemu z nagrzewaniem sie okolicznych elementow. Z tego co slyszalem owiniety kolektor ma na tyle niska temp ze mozna go zlapac reka (i nie zostawic na nim skory -------------------- pizzabrakes
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Maly update.
Scierka "przejechala" juz 2 filtry oleju oraz >500km. Oczywiscie bylo troche problemow z elektronika, wydechem etc ale wszystko jest na bierzaco poprawiane. Dzisiaj z Feluke wymienilismy olej na swierzy mineralny i nowy filtr, pora na troche ostrzejsze docieranie. Po wkreceniu AFR i przejazdzce upewnilismy sie ze w closed loop komputer daje dobra mieszanke przyszla pora na bardziej emocjonujaca czesc testow: WOT. Mieszanka okazuje sie byc poprawna w dolnej czesci obrotow, po srodku, tam gdzie byl kiedys pik momentu jest troche za duzo paliwa i pod koniec robi sie bardziej ubogo. (13-12-13) Trzeba bedzie porobic logi i wyslac to do anglikow by popisali troche ... Jak jezdzi auto. No coz, powiem od siebie ze to jest (w moich standartach) pornografia. Budzi sie do zycia przy 3000 obrotow, do 4000rpm moment obrotowy rosnie dosc gwaltownie. Pozniej, az do ~5000 czuc ze troche sie stabilizuje (dalej jest delikatny wzrost) i od 5500 do 7000rpm auto znowu wyrywa do przodu. Szkoda ze odciecie to tylko 7000rpm Trzeba bedzie to zmienic ale to w przyszlosci, mam juz konkretne plany na modyfikacje tego auta. Pierwsze pomiary gtechem bede mial dopiero za kilka dni. Jutro pewnie bede mial filmy jak to jezdzi. ![]() ![]() ![]() ![]() Kilka fotek tego jak to wyglada. Auto nie bierze nawet kropli oleju i zachowuje sie bardzo poprawnie, trzeba teraz skonczyc cala kosmetyke (w niej siedzi sporo mocy). |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Duuuzy update!
Auto musialo dostac spowrotem wspomaganie, niestety kiedy trzeba bylo parkowac to 1100kg auto z przekladnia 3 obrotowa nie nadawalo sie do niczego. Wspomaganie zabralo duzo mocy, nie jestem w stanie okreslic ile - przed zalozeniem wspomagania moglem do 100km/h startowac z E36 328, obecnie nie posmierdze poza 1 biegiem. Musze obadac co sie dzieje, czuje ze wspomaganie jest silniejsze niz kiedys bylo i potrafi momentami zniknac, podejzewam ze zawiesza sie zaworek od cisnienia wspomagania. Jest duzy problem z uszczelkami pod wtryskiwaczami a przez to auto pali jak smok albo nie jezdzi, zalezy jak mu sie spodoba. Problem polega na tym ze nie mozna kupic ich a kazdy sklep ktory do tej pory odwiedzilem mowil ze nie maja takich oringow. Bede szukac dalej. Przepustnica jest za mala i dziala jak zwezka. Zmiana biegow trwa mniejwiecej 1.3 - 1.5 sekundy (W rst bylo 0.5-0.6). Auto przejechalo 1600km i nic zlego sie nie dzieje. Na przekor opiniom kolektor dolotowy nie peka, ma sie wysmienicie, podobnie z wydechem ktory wyglada zdrowo, tylko zmienil barwe. Zaden z elementow pod komora nie przegrzewa sie i nic zlego sie nie dzieje, kupilem jednak 1x1m blachy aluminiowej 0.5mm z ktorej bede robic oslony termiczne na kolektor i musze kupic owijke. Kolory swiec sa identyczne na kazdym z cylindrow, mieszanka jest identyczna, tez sie nie spelniaja przepowiednie nostrodamusow w tej kwestii. Auto swietnie sie prowadzi, usztywnienie budy dalo naprawde pyszny efekt, poza mocowaniem i zbierznoscia tylnej belki poraz pierwszy nie moge narzekac na zawieszenie, naprawde jestem pod wrazeniem a do tego trzeba sporo. Teraz postaram sie wrzucic z tylu inna belke z poliuretanowymi mocowaniami i zmienic poduszke tylnego dyfra na znacznie sztywniejsza. Bedzie duzo nauki jazdy bokiem. Na dolocie pojawil sie duuzy filtr K&N, duzo lez kosztowalo mnie szarpniecie sie na niego ale mam porzadny filtr z ogromnym zapasem. Kwestia zmiany biegow. Trwa cala wiecznosc ! Przygotowalem juz inna tarcze sprzegla, rozni sie znacznie od starej - stara byla z coswortha i ma wielki ciezki tlumik drgan grube okladziny. Nowa tarcza sprzegla to odwrotnosc poprzedniej. ![]() Za kazdym razem jak ja biore do reki to przezywam szok jaka jest lekka, licze na to ze to bedzie polowa sukcesu szybszej zmiany biegow. Nie martwie sie brakiem tlumika drgan skretnych, mam po pierwsze ciezkie (7.5kg ) kolo zmachowe, slaby docisk i sprawdzone jest organoleptycznie ze nic sie nie dzieje z skrzynia. Sprzeglo od p. Radzikowskiego. 2 elementem ktory musze przygotowac to short shift z przeniesieniem galki zmiany biegow obok kierownicy. By to zrobic zaopatrzylem sie w 2 lozyska sferyczne ktore posluza mi do zrobienia nowego mechanizmu. ![]() Z lewej 12mm z prawej 6mm. Przy okazji szybszej zmiany biegow bede mial galke w miejscu w ktorym odrywam reke od kierownicy na bardzo krotki czas i musze ja o mala odleglosc przesunac by to zrobic. Ostatnia najwazniejsza kwestia braku mocy. Auto wyjezdzilo juz dotarcie silnika, seryjny komputer spelnil swoj obywatelski obowiazek i leci na zlom, poniewaz zmienia sie komputer to zamierzam zrobic to porzadnie i kolektor dolotowy zostaje zmieniony na cos bardziej konkretnego co planowalem od dluzszego czasu ale nie zrobilem wlasnie ze wzgledu na wizje docierania i jednoczesnego strojenia silnika: ![]() 4x 45mm przepustnice. Auto bedzie mialo 8 wtryskow, 4 seryjne z RS2k i 4x 250cc. Bede eksperymentowac z staged injection, ale to juz przyszlosc pokaze co wyjdzie z tego. Ecu ktore podejmie sie udzwigniecia tego silnika to Megasquirt V3 2.2 na najnowszym sofcie. Musze powiedziec ze w stosunku do tego co bylo wczesniej na poprzednich softach to ten komputer bardzo dojzal. Kilka fotek tego co teraz jest: ![]() Malutki filterek powietrza... roznica miedzy 2x mniejszym a tym to 20zl, chyba nie musze mowic jak wygladal tok mojego rozumowania Miejsca pod maska sporo, jak kiedys TT mi sie zechce albo cokolwiek innego to bedzie sporo zapasu Budowa puszki wokol filtra: ![]() ![]() Aluminiowa blacha sklejana klejem do szyb. Cholernie wytrzymaly klej musze powiedziec, blacha cudo do formowania, 0.5mm mozna doslownie nozyczkami przycinac [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala3/DSC02675s.jpg[/img] Tym otworem bedzie wpadac powietrze do komory wokol filtra, bedzie ono zasysane (a raczej wtlaczane w trakcie jazdy) z zderzaka przedniego. Oprocz tego przycieta zostala uszczelka pod maska. Ruda nie trzeba sie przejmowac, niedlugo blotniki leca i ich laminatowi koledzy sie pojawia. [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala3/DSC02684s.jpg[/img] [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala3/DSC02682s.jpg[/img] [img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/dziala3/DSC02683s.jpg[/img] Pucha filtra powietrza gotowa. Nie mam niestety fotek skonczonego snorkela. Ot taka dziorka w zderzaczku. Wg Gtecha Pro RR: Najlepsze 0-100: 8.3s 1/4 Mili: 15.75s Moc wg. Gtech pro RR: 105 owiec mechanicznych na kolach, plasko od 5000 do 6750, zaczynalem od 90 owiec. Jutro zaczynam instalacje nowego sprzegla, shortshifta i mysle ze na tym zrzuce 0.5s na 1/4. Dzis po zrobieniu dolotu do konca moge poraz pierwszy powiedziec ze auto zaczyna powoli jezdzic. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:17 |