![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
z tym kolektorem z włókna chodziło mi o to, że temperatury jakie tam panują są już niebezpieczne dla laminatu i może się zwyczajnie rozpłynąć. daj znać jak to się będzie zachowywało, bom ciekaw.
co do wydechu to mam namiar na typa, który bez problemu wygnie rury na kolektor wg. dostarczonego szablonu - jakość gięcia całkiem dobra, cena niewygórowana, ale ma zakład dobre 300 km od warszawy. nie wierze jednak aby w stolicy nie było zakładu, gdzie budują całe wydechy i gną rury na trzpieniu. moim zdaniem lepiej poszukać niż spawać z kolanek czy giąć na zwykłej giętarce z piachem na gorąco. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Sam kolektor jest oddzielony od silnika przekladka wiec nie rozgrzewa sie za bardzo. Bardziej martwii mnie to ze przy pewnych obrotach bedzie wpadac w rezonans i cykle cieplo - zimno + opary benzyny.
raW - kasa kasa kasa..... To po pierwsze. Po drugie - to ja mam pracowac nad autem i sie czegos uczyc czerpiac z tego przyjemnosc. Nie widze sensu robic auta kiedy nie robi sie tego samemu. Wiem ze kazda rzecz ktora zrobie zaprocentuje w przyszlosci ktora nie ukrywam wiaze z budowa szybkich aut. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Raw ja tam temperatury bym sie az tak nie bał laminat wytrzyma.
A swoją droga panie berkut dał mi pan do mysenia - mam do zrobienia kolektor puszkowy mam wymiary i z zywicy łatwiej bedzie to zrobic. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
CYTAT("berkut":1v0tgo69) raW - kasa kasa kasa..... To po pierwsze. Po drugie - to ja mam pracowac nad autem i sie czegos uczyc czerpiac z tego przyjemnosc. Nie widze sensu robic auta kiedy nie robi sie tego samemu. Wiem ze kazda rzecz ktora zrobie zaprocentuje w przyszlosci ktora nie ukrywam wiaze z budowa szybkich aut.
no wiadomo, ale realia są takie, że gdybyś chciał wszystko robić sam to wydałbyś o wiele więcej kasy niż zlecając komuś kto ma odpowiedni sprzęt (jeżeli efekt ma być identyczny - czasem nie da się np. w tym przypadku uzyskać go "domowymi" metodami), a jakbyś nawet miał dosłownie wszystko to by Ci i tak dnia nie starczyło. też robiłem taki kolektor - giąłem rury na zwykłej giętarce na gorąco z piachem, ale mimo, że się narobiłem jak głupi osioł to i tak efekt był mizerny w porównaniu z rurą wygiętą na trzpieniu. a wiadomo, że przy dokładnie dobranym kolektorze o równych długościach wszelkie przewężenia i zmiany kształtu profilu są niepożądane. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
pytanie z serii trudne.... jak oceniasz możliwość zastosowania laminatu/ takiego kolektora w dołądowanym ok 1.5 bara silniku. wytrzyma? ofc więcej maty może jakieś aluminiowe obręcze wzmacniające itp.
-------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Tommi - napewno sie da, problemem moze byc polaczenie 2 polowek kolektora z soba. Na laczeniu dziala najwieksza sila, tym wieksza im wieksza jest powierzchnia kolektora przy podstawie. Trzeba tez wziac pod uwage to ze sily dzialaja pewna dzwignia wzgledem srob mocujacych. Sam laminat zniesie obciazenie, prawdopodobnie po prostu trzeba by to zrobic np. z wlokna weglowego. Moim zdaniem lepiej jest kombinowac z aluminium, pamietaj ze ja to tak zrobilem poniewaz nie mam mozliwosci rzezbienia w aluminium i jest to n/a. Z tego co widzialem na GC masz mozliwosc spawania alu.
Wczoraj wrocilem z zakopca i zajelem sie kolektorem wydechowym. Efekt dzisiejszych prac, od 7 do 15: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Calosc musi zostac jeszcze przycieta na dlugosc odpowiednia (80cm), musze przyspawac do konca flansze, obrobic wloty i zalozyc puszke zbiorcza. Musze przyznac ze jak na pierwszy kolektor w zyciu nie jest tak zle i mi sie podoba. Miejsca przez pompe Teves jest potwornie malo i nie da sie innych kolanek uzyc :/ Krytykow zapraszam z zdjeciami ich kolektorow. Koszt produkcji: 50zl + 8h pracy. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
A te kolanka da się spolerować czy taki będzie efekt końcowy jeśli chodzi o wygląd. jak dla mnie suuuper jak na 50zł i choćby 20h pracy
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
![]() ![]() W samochodziku, trzeba jeszcze go skonczyc. Pasuje, ale jest ciasno powaznie. ![]() Sasiad scierki |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
YB Silver Top... ale te z alu deklem bez plastików ładniejsze były...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
no coraz ciekawiej wyglada ten Twoj silniczek !
A ja sie musze pochwalic dzis jade po nowa bude do swojego projektu MKI coupe w serii wazy 1040 z 1,6 wiec mysle ze jeszcze z tego uda mi sie zejsc a zawsze to bedzie wiekszy klasyk niz moja MKII coupe teraz tylko sie zastanawiam czy jechac na klatkowanie do http://www.ireco.com.pl/ czy cos innego poszukac jeszcze ale niecierpliwie czekam jak Twoja maszynka wrescie wyjedzie na drogi ! -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 March 2007 ![]() |
I na wykres z hamowni
Co jak co gratki |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Wyszło Ci to całkiem przyjemnie, choć dodatkowo kolektor wydechowy jakimś taśmeksem bym owinął. A co do kolektora ssącego to dodatkowy jego atut jest taki że się nagrzewać zbytnio nie powinien jak to bywa z aluminiowymi...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
laminat ma słabą przewodność cieplną, więc wolno się nagrzewa i wolno chłodzi. to jest właściwie jedyny powód, dla którego nie robi się elementów silnika z laminatów na skalę przemysłową.
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("raW":3cc2vfo7) laminat ma słabą przewodność cieplną, więc wolno się nagrzewa i wolno chłodzi. to jest właściwie jedyny powód, dla którego nie robi się elementów silnika z laminatów na skalę przemysłową.
A może dlatego, że dużo łatwiej jest zrobić takie elementy z plastiku... -------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
plastiku tzn. czego? i jakie elementy? blok? głowicę? bo o takie coś mi chodziło a nie np. puszki filtra powietrza.
|
|
|
gość_Szyd(L)o_* |
![]()
Post
#36
|
![]() |
Przedmówcy chodzi o kolektor ssący a nie blok czy głowicę.
Projekt super coś ala s2000 . |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
![]() Wydech kompletny. Trzeba jeszcze zalozyc wieszaki wszystkie. Oba tlumiki przelotowe z Escorta RS2000. Tlumik koncowy pozbawiony zwezki 50mm. Tlumik srodkowy przesuniety maksymalnie do tylu, jest obecnie dokladnie kolo skrzynki od akumulatora. Jeszcze troche mniej masy z przodu i wiecej miejsca dla gazow ... ![]() ![]() ![]() Kolektor wydechowy gotowy. Tak jak wyglada tak leci do auta, nie bede nic polerowal ani poprawial. Wielka chwila nastapila dzis. ![]() Male przedmuchanie z sadzy po starym silniku. ![]() ![]() Nowe barwy kolektora wydechowego... ![]() Tutaj zlozone + cieknacy olej spod pokrywy glowicy... Jutro bede sie z tym meczyl. Jest kilka rzeczy do poprawienia: -wzmocnic kolektor dolotowy (strasznie wibruje i lekko sie zapada) -podlaczyc do konca osprzet silnika -zalozyc wydech do konca -wlac olej do dyfrow i skrzyni -zamontowac duperele w komorze silnika -zaizolowac termicznie kolektor wydechowy -zmienic uszczelke pokrywy glowicy Jest jeszcze pare rzeczy pewnie ale nie mam sily myslec juz. Dzis caly dzien meczylem sie z autem i jestem padniety. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Za-je-fajny projekt.
Taki wydech to poproszę raz -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
szczerze mówiąc to mógłbyś robić takie kolektory na zamówienie i dobrze byś na tym wychodził Jeżeli Scierka żyje to jest gud. czekamy na ostateczne odpalenie po dokończeniu i jakiś filmik prezentujący bestię.
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
A tak zapytam.ile warstw poleciało na kol dolotowy ?
Bo rzeźbimy coś podobnego i nei wiemy ile warstw dać. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:16 |