![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
dlatego w firmowych catch tankach są specjalne membrany siatkowe które w tym pomagają a w większosci "chińczyków" nie
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
wlocze sie moze do rozmowy...
po pierwsze niebardzo rozumiem dlaczeko niby pary z odmy sa tak szkodliwe... catch tank jak przetlumaczymuy z angielskiego to lapacz oleju czyli prosciej separator oleju... czytalem pwyzej dosc nietafione porownania odmy doo... moze przyjzymy sie silnikom z zamkietym systemem odny mam tu na mysli skrzynia korbowa z podcisneiniem... zaleta tego rozwiazania jest lepsze uszczelienie pierscieni i dlaredo mamy przyrost mocy ... wiekszosc silnikow ma okolo 800 mbar podcisneinia czyli okolo 200 mniej niz atmosferyczne. Podcisnienie to moze byc uzyskane na dwa sposoby pompa prozniowa ( mokra miska) i pompa od sysytemu suchej miski olejowej tzw scavenge pump, wydajnosc jej jest zwykle 3-4 krotnie wyzsza niz ilosc dosraczonego oleju tak wiec w wiekszosci czasu zasysa pary ze skrzyni korbowej ktore nastepnie ida do zbiornika w ktorym olej ulega separacji. jest on taksamo "dobry" jak ten ktory jest w misce. to ze w odmie znajdujemy cos podobnego do gestej kawy z mlekiem to nici innego jak skroplona para wodna skarapla sie w wyniku shclodzenia, zjawisko to nasila sie zima... Znacznie bardziej i wieczej tego jest na odmach silnikoew zasilanych LPG... wiecej pry wodnej w spalinach.. -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
Thoruba TopFuel ma system suchej miski a wiec nie potrzebuje zadnej pompy prozniowej ale trzeba przyznac ze podcisnienie w skrzyni korbowej bardzo pozytywnie wplywa na moc. Przeciez jedno drugiego nie wyklucza. -------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
No niby masz racje. Ale tu zaczyna sie juz sztuka dobierania setup'u w kwestii sucha/mokra miska, jedna pompa kilku stopniowa, jednostopniowa + pompa podcisnienia, napedzane paskiem czy elektryczne (Moroso, Frank Weiss Racing Components, STAR Machine itp.) no i kwestia wytworzenia "odpowiedniego" podcisnienia.
-------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
to odkope temat.
trafilem na taki problem. silnik opel: dlubane n/a (100KM/L). po wymienie kol dolotowego odma poszla pod silnik, zupelnie wolna. latalem tak przez jakies 3-4kkm bez zadnych problemow. po podlaczeniu odmy w dolot tak jak w serii przed przepustnice, zalozeniu catch tanka i jakis 1-2kkm zauwazylem wyciek spod pokrywy zaworow. ze zbiorika zawsze wylatywala tylko woda, wypelniony byl w calosci wata stalowa ![]() nie jest zbyt wielki bo ok 200ml, dodatkowo wata troche objetosci odebrala. po rozlozeniu tego wszystkiego na wacie bylo troche slamu olejowego, jednak tak samo niewiele jak wydobywajacego sie oleju z wolnej odmy. przewod biegnacy ze zbiornika w dolot w koncu podlaczonym do zbiornika byl przypchany slamem olejowym. wlasnie wlot do tego przewodu rozpoczynal filterek/tlumiczek uzywany w pneumatyce. widac go na foto. czy ten zapchany przewod moze byc powodem wypchniecia oleju pod uszczlka? jak do przewodu dostal sie ten slam? zauwazylem tez ze silnik zaczal zuzywac mniej oleju po podlaczeniu odmy w obieg -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Porszak dokladnie to samo bylo u mnie jesli chodzi o zuzycie oleju. Zrobilem wolna odme i samochod zaczal ciagnac olej, po podlaczeniu jej w dolot razem z catch tankiem przestal brac. Mam x20xev, ale jak widac objawy sa podobne. Wniosek wyciagnalem taki, ze w oplu musi byc podcisnienie na odmie, bo inaczej zaczyna walic przez uszczelniacze, a moze pierscienie.
Jezeli odma stracila droznosc to nie dziwilbym sie, ze wypchnelo olej spod pokrywy zaworow, poprostu bylo za duze cisnienie. U mnie rowniez zbiera sie woda w catch tanku, plus jeszcze troche "majonezu". Zastanawiam sie z czego zaadoptowac jakis dobry zbiornik, ktory mozna w latwy sposob oprozniac. Mialem puszke z nierdzewki, ale problem byl z uszczelnieniem i pozniejszym oproznianiem. Obecnie mam troche druciarskie rozwiazanie, bo zwykla litrowa banke po oleju, sprawdza sie, ale zakretki pekaja i wyglada dziwnie ![]() Porszak co to za puszke wykorzystales do catch tanka, wlasnie czegos takiego szukam, zakrecane, okragle, sztywne i metalowe ![]() -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
a nie prościej kupić gotowe sprawdzone rozwiązanie - np. taki Forge:
![]() -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Tez to widzialem na allegro. ale znam lepsze sposoby na wydanie ~200zl Szczerze zastanwialem sie nad oryginalnym catch tankiem.
Wpadlem na pomysl, ze zbiornik wyrownawczy z Clio I bylby idealny. EDIT: Przeczytalem Twoj podpis i wiem, czemu akurat podsunales mi ten zbiornik ![]() -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
mozna tez podlaczyc wentylacje pokrywy do takiego diwajsu (gwint -10AN / zakretka):
![]() jesli komus nie zalezy na estetycznych wezach -10AN, to mozna wykonac podobna puszke z jakimis prostymi kroccami + gumowy waz/obejma |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Tez to widzialem na allegro. ale znam lepsze sposoby na wydanie ~200zl Szczerze zastanwialem sie nad oryginalnym catch tankiem. Wpadlem na pomysl, ze zbiornik wyrownawczy z Clio I bylby idealny. EDIT: Przeczytalem Twoj podpis i wiem, czemu akurat podsunales mi ten zbiornik ![]() nie wiem zupełnie czemu akurat ten... ![]() wracając do tematu, jak będzie robi sobie catch tanka to pamiętaj że nie jest to pusta puszka z 2 króćcami, w środku powinna być jeszcze odpowiednio ustawiona przegroda albo membrana i rurki wychodzące na zewnątrz do króćcy. niby głupota ale w jednych chińskich catch tankach było to tak niefortunnie dobrane (wielkość zbiorniczka, średnica króćcy itp) że często jak poleciał olej to wylatywał w dużej części przez drugi króciec... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Tez to widzialem na allegro. ale znam lepsze sposoby na wydanie ~200zl Szczerze zastanwialem sie nad oryginalnym catch tankiem. Wpadlem na pomysl, ze zbiornik wyrownawczy z Clio I bylby idealny. EDIT: Przeczytalem Twoj podpis i wiem, czemu akurat podsunales mi ten zbiornik ![]() Odwrocony "do gory nogami" zbiornik na plyn do wspomagania? Ma dwa krocce, latwo sie oproznia. Nie wiem tylko czy srednica kroccy bedzie ok i czy ma wysarczajaca pojemnosc. |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Chłopaki przyznam się że jako orędownik "wolnej odmy" nie za bardzo chce mi to przejść przez gardło...
Ale. Patrzyłem dzisiaj na instrukcję montażu odmy, która mi przypadkowo wpadła w ręce... Instrukcja popełniona przez wiodącego tunera 4G63 w UK... No i teraz uwaga: Jesli chodzi o 4G63... to z dekla zaworów odchodza dwie odmy. Mała z boku i duża z tyłu. Małą każe podłączać przy pomocy zaworka zwrotnego do filtra powietrza przed turbo.... a Dużą za pomocą takiego samego zaworka bezpośrednio do kolektora dolotowego ZA przepustnicą... Stosowanie Catch Tanków zabronione. Argumentacja- Lepsze uszczelnienie pierścieni i zmniejszone zużycie oleju i UWAGA: lepsze smarowania gładzi cylindra. Teraz tak. Ponieważ ja wiem i jestem na 100% pewien, że w sporcie mają zazwyczaj luźne odmy... albo odmy do Catchtanka... zastanawiam sie nad tym,czy np. w połowie drogi miedzy odmą za zaworkiem jednak nie powinno się takiego catchtanka na zasadzie separatora zainstalować? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
W sumie sam mam chec miec podlaczana odme u mnie z wielu denerwujacych mnie powodow i poprostu ze wzgledu na pozbycie sie problemu .
Zaworki zwrotne OK . ale w doladowanym silniku oznacza to ze nie mozna palowac bez konca lub trzeba to rozwiazc w posredni sposob aby pozbyc sie cisnienia ze skrzyni korbowej. Chyba wlasnie sposob jaki opisuje Bullitt jest posredni i maly wezyk przed filtrem przejmuje role wlasnie pozbycia sie cisnienia a duzy odprowadzenia oparow niebrudzac calego ukladu W M50 mam wlasnie dwa wezyki wiec Bullitt dzieki za patent ![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Zaworki oczywiście w autach z turbo.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
dokladnie bo w wolnossakach w dolocie jest przewaznie podcisnie
![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jak dla mnie to odma nie powinna być powiązana z dolotem !
Na razie nic mnie nie przekonuje do tego typu odmy moim zdaniem tylko otwarta, Lecz argument o uszczelnieniu pierścieni i lepszej smarowności gładzi cylindra nie jest głupi. |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Porszak co to za puszke wykorzystales do catch tanka, wlasnie czegos takiego szukam, zakrecane, okragle, sztywne i metalowe ![]() ojciec kiedys wytoczyl, mial to byc rezonator chyba do malucha. ogolnie jest ok. jednak powinien byc z pokrywka, a nie nakretka i miec przegrode wewnatrz,a na dole pod przegroda welna stalowa. nalatwiej bedzie takie cos zrobic od poczatku, pakujac kroćce o duzych srednicach, jak w serii np. mysle ze w 100pln mozna sie zmiescic z materialem i robota. ja swoj umiescilem na lapie skrzyni biegow. + to, to ze jest w "nieuzywanym" miejscu wiec nie przeszkadza, - to pojemnosc. chce zrobi taki sam, tylko wiekszy i z deklem. mysle ze wywalilo olej bo stan "plynu" w zbiorniku, podniosl sie az pod nakretke i przytkalo potem ssanie ![]() Cieniu masz conajmniej 2 przyklady, ze jednak otwarta odma w niektorych silnikach ma wplyw na zuzycie oleju. moj i Tymon86. i u mnie jest to latwo zauwazanlne, mniejsze zuzycie -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Zawsze po wymianie oleju przez 3tys. km nie musze bagnetu ogladac, bo zuzycie jest bardzo male. W tym samym czasie zmienilem olej i zrobilem otwarta odme i nadziwic sie nie moglem, ze silnik wciaga sporo oleju. Wtedy wlasnie zrobilem catch tanka, odme podlaczylem w dolot i sytuacja wrocila do normy.
x20xev jest znane z problemow z obrotami na biegu jalowym, jest to spowodowane syfem wywalanym przed odme prosto na krokowca, dlatego takie kombinacje. Co do samego rozwiazania w moim przypadku jest potrzebny odstojnik na przewodzie odmy, przegroda nie jest potrzebna, bo od roku jezdze na bance po oleju z dorobionymi kroccami i mam stabilne wolne obroty. Pewne ilosci tego co jest w catch tanku dostaja sie do przepustnicy, ale nie jest zle. Litrowa banka dobrze sie sprawdza, nie trzeba zbyt czesto zagladac do srodka, ale wyglada slabo i zmieniam to na zbiornik wyrownawczy plynu chlodzacego z Clio I 1,2 ![]() -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Zawsze po wymianie oleju przez 3tys. km nie musze bagnetu ogladac, bo zuzycie jest bardzo male. W tym samym czasie zmienilem olej i zrobilem otwarta odme i nadziwic sie nie moglem, ze silnik wciaga sporo oleju. Wtedy wlasnie zrobilem catch tanka, odme podlaczylem w dolot i sytuacja wrocila do normy. możesz wyjaśnić jaki jest związek spalania oleju z typem odmy? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 06:31 |