Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
Bullitt
post Thu, 12 Jul 2007 - 08:43
Post #61


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("hz10":3fwxnmjb)
CYTAT("Bullitt":3fwxnmjb)
O kurde- niezła lipa
lipa powiadasz więc inżynierowie z bmw też sie pomylili (e46 np.328)


Tak pomylili się.

Jakies inne rewelacje dotyczace SERYJNYCH SAMOCHODOW nam jeszcze tutaj zapodasz?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Jul 2007 - 08:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Adik
post Tue, 06 Nov 2007 - 00:55
Post #62


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: z Garażu :)





Włącze sie w rozmowe:
własnie wymieniam kolektor ssacy na 100% serie ( ten w aucie miał dodatkowe wtryski od LPGówna ).
Ten "nowy" też jest zabrudzony wewnątrz olejem wiec odrazu go sobie wyczyszcze i przy tej okazji wpadłem na temat Oil Catch Tank.
Bardzo fajna sprawa i z pewnoscią z korzyściami dla turbosprężarki, orurowania IC, samego intercoolera jak również przepustnicy i kolektora.
Generalnie to aż dziw że Opel (i inni ) tego nie wymyślił w serii

I pytanko: GDZIE KUPIĆ (ZAMKNIĘTY) ??????


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 06 Nov 2007 - 07:37
Post #63


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





nigdzie, zrobić sobie


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adik
post Tue, 06 Nov 2007 - 12:40
Post #64


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: z Garażu :)





Brak warunków a Niemcy oferują taki bajer za 160 PLN


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Tue, 06 Nov 2007 - 12:49
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Alfa Romeo 75 miała fabrycznie Oil Catch Tank. Saab 2.3T tez ma i nawet w ASO nie jest taki drogie


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Tue, 06 Nov 2007 - 14:48
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





spokojnie można robić spływ oleju do miski i będzie to olej.....

po za tym olej nie miesza się z wodą i paliwem i jak pisał _evolution to po prostu odparuje w catch tanku lub w misce

a "oil catch tank" to inaczej "oil separator" i jest montowany w wielu seryjnych autach


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 06 Nov 2007 - 18:19
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





np. w hondzie civic 4gen b16a1... ja sobie wyspawałem... 5min roboty... kawałek rurki... dwa krażki metalowe, kawałek blaszki jako przegroda i dwa krućce...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz76
post Tue, 06 Nov 2007 - 20:32
Post #68


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2004
Skąd: Pruszków





Lancia Delta Integrale też ma fabryczny Oil Catch Tank i to taki fajny że olej spływa z powrotem do silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 07 Nov 2007 - 08:54
Post #69


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Jak już wcześniej wspominałem- nie ma w tym nic fajnego, bo to co spływa nie za bardzo przypomina olej- a już na pewno nie trzyma takich parametrów jak reszta znajdująca się w misce.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 07 Nov 2007 - 12:35
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Bullitt":1jrh5rwb)
Jak już wcześniej wspominałem- nie ma w tym nic fajnego, bo to co spływa nie za bardzo przypomina olej- a już na pewno nie trzyma takich parametrów jak reszta znajdująca się w misce.


ale niby dlaczego?? co jest takiego w tym zbiorniczku że ma nie przypominać oleju?? skoro woda i paliwo z olejem są niemieszalne a i tak odparują, a nie ma tam za bardzo innych związków....


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Wed, 07 Nov 2007 - 13:30
Post #71


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





nie dawno spuszczałem ten syf ze zbiornika (catch oil tank)
woda sie nie miesza olejem wiec było widać coś w rodzaju wody z mazami lekko ścięte ala prawdziwe cappuccino po zalaniu mlekiem pod koniec ściągania
było jednolite kawa z mlekiem
a śmierdziało benzyną
więc jakoś mi sie to nie widzi żeby dać to z powrotem do miski olejowej
na przykładzie
zesrasz sie chcesz to pakować z powrotem do buzi lol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 07 Nov 2007 - 13:41
Post #72


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





to następnym razem podgrzej do 120stC przez kilka minut i zobacz co zostanie. zapewniam cię że te najbardziej "niezdrowe" związki pływają cały czas w misce lub część z nich pozostaje w filtrze i jakoś z tego powodu nie wymieniasz oleju co 500km.

a jeśli chodzi o analogię do ekskrementów to jest zupełnie nietrafiona.


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 07 Nov 2007 - 17:43
Post #73


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie dość że trafiona, to zważ jescze, ze to co wydostaje się z odmy tylko dla laika przypomina olej silnikowy - bo jest tłusty.

W samochodzie seryjnym to jeszcze ujdzie- bo po pierwsze mało go tam wycieka a po drugie nie jest spracowany.

Ale w tuningowanym, albo takim pod wyczyn- to już inna para kaloszy bo olej który wydobywa się przez odmę i ma powiedzmy jakies 120 stopni celsjusza, przechodzi następnie przez komorę spalania i głowicę- oleju silnikowego mimo, że wciąż tłusty-już nie przypomina- tu się chyba zgodzimy?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 07 Nov 2007 - 20:45
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





tak ale generalnie to odma jest podłączona z powrotem do układu ssącego tylko ze względów ekologicznych a wydostaje sie z niej głównie 1.niespalona mieszanka
2. spaliny
3. pary oleju
o ile nr 1 nie stanowi problemu dla silnika który wciąga to do siebie z powrotem i spala o tyle nr 2 i 3 może zakłócić proces spalania dlatego w silnikach wyczynowych itp zawsze powinna być odma otwarta a co do tego co klonek napisał to święta prawda bo "masło" robi sie ze względu na spaliny w których jest woda ale jak wiadomo woda wyparuje nawet z emulsji przy odpowiedniej temperaturze i pozostanie czyściutki olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Fri, 03 Oct 2008 - 21:24
Post #75


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





z praktyki juz wiem że nie ma najmniejszego sensu z odma coś grzebać - szczególnie przy słabo modzonych autach


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Sat, 04 Oct 2008 - 00:50
Post #76


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Moze wywalac Ci olej przez odme jesli bedzie go za duzo. Najprosciej sprawdzic czy to wina zbyt wysokiego stanu oleju jesli ponownie wyczyscisz te miejsce i odciagniesz nadmiar oleju, to napewno duzo lepsze niz czekanie az silnik "zezre" nadmiar, bo Ci jeszcze wywali jakis uszczelniacz do tego czasu. Polecam duza strzykawke i waski wezyk, odciagaj przez miejsce na bagnet.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cal-look
post Sat, 04 Oct 2008 - 09:55
Post #77


Rookie
Dołączył: Tue, 25 March 2008





tak czytam i czytam... hmm od połowy lat 50 tych w modyfikowanych VW garbusach do drag racingu występują odmy. Odma to nic innego tak jak Klonek78 napisał zbiornik na OLEJ i gazy wydmuchiwane cisnieniem powstałym w skrzyni kporbowej (także pod podkrywami zawprów - jak w garbusie czy V8).
seryjne odmy połaczone sa z układem dolotowym tylko w jednym celu: spalenie wydzielającyhc się gazów z rozgrzanego oleju - wzdlędy ekologiczne, żadne inne).

to co można znaleźć w odmie (tak zwane masło) jest to substancja powstała z Oleju tylko wtedy gdy mamy do czynienia z parującą wodą. Jesli olej stoi w odmie długo to wlasnie to sie dizeje. Natomiast jeslli odma ma powrót i cały Olej który zostanie wdmuchany z oparami (opary uchoddza przez filterki) podczass pracy na bardzo wysokich obrotach (przykład: znajomy z silnikeim 2332ccm AC boxer na wyścigach podczas 1 przejazdu na 1/4 przez odmę przchodzi około 2 l oleju - i niestety nie jest t efekt zniszczonego silnika w tym przypadku: auto Colina: http://www.youtube.com/watch?v=OL0UAwhn3j0 oraz Glyna: http://www.youtube.com/watch?v=rJgREGaoJaw - obaj używają naszych odm).

typowa odma w podrasowayn garbusie, busie, buggy, carmanie itp itd ma połaczenia: obie głowice, blok silnika, wlew oleju - tu jest powrót oleju do silnika.

(na przykladzie mojego auta) nasze odmy wyglądają tak:


odma to ta aluminiowa rura nad obudową wiatraka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sat, 04 Oct 2008 - 18:37
Post #78


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





j.w


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thoruba
post Sun, 05 Oct 2008 - 12:22
Post #79


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





Kilka spraw o ktorych nie przeczytalem w tym temacie :

1. Otwarta odma wplywa na obnizenie temp.mieszanki w dolocie, zwiekszajac gestosc ladunku.
2. Podcisnienie w komorze korbowej zwieksza srawnosc mechaniczna silnika.

Dlatego pamietajac jeszcze o tym ze skroplone opary oleju nie nie maja takich samych wlasciwosci co olej w misce, w/g mnie najlepszym rozwiazaniem bylo by zastosowanie duzego chlodzonego i polaczonego z dolotem OilCatchTank'a, takiego aby opary zdolaly sie calkowicie wykroplic a reszte suchych gazow ochlodzic do temp. zasysanego powietrza.

Dodam ze w TopFuel, aircraft i nie tylko stosowane sa pompy prozniowe i otwarte OilCatchTank'i, ale to rozwiazanie nieekologiczne - pamietajmy o tym. (google: Racing vacuum pump)

PS. Coponiektorych trzeba zapytac cz chca miec performance czy stock engine. Bo bezobslugowych zbiornikow skroplin, spelniajacych swoje zadanie w 100% - poprostu niema. A rozwiazania z odplywem do miski, to raczej proba kompromisu.


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 05 Oct 2008 - 15:03
Post #80


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Thoruba
TopFuel ma system suchej miski a wiec nie potrzebuje zadnej pompy prozniowej ale trzeba przyznac ze podcisnienie w skrzyni korbowej bardzo pozytywnie wplywa na moc.
Odma ze splywem do miski to nie kompromis ale najlepsze rozwiazanie bo bezobslugowe i o nieograniczonej pojemnosci. Problemem jest natomiast zrobienie takiego zbiornika ktory by dobrze separowal mgle olejowa od gazow ktore przedostaly sie przez pierscienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 06:31