![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("hz10":3fwxnmjb) CYTAT("Bullitt":3fwxnmjb) O kurde- niezła lipa lipa powiadasz więc inżynierowie z bmw też sie pomylili (e46 np.328) Tak pomylili się. Jakies inne rewelacje dotyczace SERYJNYCH SAMOCHODOW nam jeszcze tutaj zapodasz? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: z Garażu :) ![]() |
Włącze sie w rozmowe:
własnie wymieniam kolektor ssacy na 100% serie ( ten w aucie miał dodatkowe wtryski od LPGówna ). Ten "nowy" też jest zabrudzony wewnątrz olejem wiec odrazu go sobie wyczyszcze i przy tej okazji wpadłem na temat Oil Catch Tank. Bardzo fajna sprawa i z pewnoscią z korzyściami dla turbosprężarki, orurowania IC, samego intercoolera jak również przepustnicy i kolektora. Generalnie to aż dziw że Opel (i inni ) tego nie wymyślił w serii I pytanko: GDZIE KUPIĆ (ZAMKNIĘTY) ?????? -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
nigdzie, zrobić sobie
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: z Garażu :) ![]() |
Brak warunków a Niemcy oferują taki bajer za 160 PLN
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Alfa Romeo 75 miała fabrycznie Oil Catch Tank. Saab 2.3T tez ma i nawet w ASO nie jest taki drogie
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
spokojnie można robić spływ oleju do miski i będzie to olej.....
po za tym olej nie miesza się z wodą i paliwem i jak pisał _evolution to po prostu odparuje w catch tanku lub w misce a "oil catch tank" to inaczej "oil separator" i jest montowany w wielu seryjnych autach -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
np. w hondzie civic 4gen b16a1... ja sobie wyspawałem... 5min roboty... kawałek rurki... dwa krażki metalowe, kawałek blaszki jako przegroda i dwa krućce...
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2004 Skąd: Pruszków ![]() |
Lancia Delta Integrale też ma fabryczny Oil Catch Tank i to taki fajny że olej spływa z powrotem do silnika.
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Jak już wcześniej wspominałem- nie ma w tym nic fajnego, bo to co spływa nie za bardzo przypomina olej- a już na pewno nie trzyma takich parametrów jak reszta znajdująca się w misce.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Bullitt":1jrh5rwb) Jak już wcześniej wspominałem- nie ma w tym nic fajnego, bo to co spływa nie za bardzo przypomina olej- a już na pewno nie trzyma takich parametrów jak reszta znajdująca się w misce.
ale niby dlaczego?? co jest takiego w tym zbiorniczku że ma nie przypominać oleju?? skoro woda i paliwo z olejem są niemieszalne a i tak odparują, a nie ma tam za bardzo innych związków.... -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 May 2007 Skąd: Oświęcim ![]() |
nie dawno spuszczałem ten syf ze zbiornika (catch oil tank)
woda sie nie miesza olejem wiec było widać coś w rodzaju wody z mazami lekko ścięte ala prawdziwe cappuccino po zalaniu mlekiem pod koniec ściągania było jednolite kawa z mlekiem a śmierdziało benzyną więc jakoś mi sie to nie widzi żeby dać to z powrotem do miski olejowej na przykładzie zesrasz sie chcesz to pakować z powrotem do buzi lol |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
to następnym razem podgrzej do 120stC przez kilka minut i zobacz co zostanie. zapewniam cię że te najbardziej "niezdrowe" związki pływają cały czas w misce lub część z nich pozostaje w filtrze i jakoś z tego powodu nie wymieniasz oleju co 500km.
a jeśli chodzi o analogię do ekskrementów to jest zupełnie nietrafiona. -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie dość że trafiona, to zważ jescze, ze to co wydostaje się z odmy tylko dla laika przypomina olej silnikowy - bo jest tłusty.
W samochodzie seryjnym to jeszcze ujdzie- bo po pierwsze mało go tam wycieka a po drugie nie jest spracowany. Ale w tuningowanym, albo takim pod wyczyn- to już inna para kaloszy bo olej który wydobywa się przez odmę i ma powiedzmy jakies 120 stopni celsjusza, przechodzi następnie przez komorę spalania i głowicę- oleju silnikowego mimo, że wciąż tłusty-już nie przypomina- tu się chyba zgodzimy? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
tak ale generalnie to odma jest podłączona z powrotem do układu ssącego tylko ze względów ekologicznych a wydostaje sie z niej głównie 1.niespalona mieszanka
2. spaliny 3. pary oleju o ile nr 1 nie stanowi problemu dla silnika który wciąga to do siebie z powrotem i spala o tyle nr 2 i 3 może zakłócić proces spalania dlatego w silnikach wyczynowych itp zawsze powinna być odma otwarta a co do tego co klonek napisał to święta prawda bo "masło" robi sie ze względu na spaliny w których jest woda ale jak wiadomo woda wyparuje nawet z emulsji przy odpowiedniej temperaturze i pozostanie czyściutki olej |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
z praktyki juz wiem że nie ma najmniejszego sensu z odma coś grzebać - szczególnie przy słabo modzonych autach
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Moze wywalac Ci olej przez odme jesli bedzie go za duzo. Najprosciej sprawdzic czy to wina zbyt wysokiego stanu oleju jesli ponownie wyczyscisz te miejsce i odciagniesz nadmiar oleju, to napewno duzo lepsze niz czekanie az silnik "zezre" nadmiar, bo Ci jeszcze wywali jakis uszczelniacz do tego czasu. Polecam duza strzykawke i waski wezyk, odciagaj przez miejsce na bagnet.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
tak czytam i czytam... hmm od połowy lat 50 tych w modyfikowanych VW garbusach do drag racingu występują odmy. Odma to nic innego tak jak Klonek78 napisał zbiornik na OLEJ i gazy wydmuchiwane cisnieniem powstałym w skrzyni kporbowej (także pod podkrywami zawprów - jak w garbusie czy V8).
seryjne odmy połaczone sa z układem dolotowym tylko w jednym celu: spalenie wydzielającyhc się gazów z rozgrzanego oleju - wzdlędy ekologiczne, żadne inne). to co można znaleźć w odmie (tak zwane masło) jest to substancja powstała z Oleju tylko wtedy gdy mamy do czynienia z parującą wodą. Jesli olej stoi w odmie długo to wlasnie to sie dizeje. Natomiast jeslli odma ma powrót i cały Olej który zostanie wdmuchany z oparami (opary uchoddza przez filterki) podczass pracy na bardzo wysokich obrotach (przykład: znajomy z silnikeim 2332ccm AC boxer na wyścigach podczas 1 przejazdu na 1/4 przez odmę przchodzi około 2 l oleju - i niestety nie jest t efekt zniszczonego silnika w tym przypadku: auto Colina: http://www.youtube.com/watch?v=OL0UAwhn3j0 oraz Glyna: http://www.youtube.com/watch?v=rJgREGaoJaw - obaj używają naszych odm). typowa odma w podrasowayn garbusie, busie, buggy, carmanie itp itd ma połaczenia: obie głowice, blok silnika, wlew oleju - tu jest powrót oleju do silnika. (na przykladzie mojego auta) nasze odmy wyglądają tak: ![]() odma to ta aluminiowa rura nad obudową wiatraka. |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
j.w
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
Kilka spraw o ktorych nie przeczytalem w tym temacie :
1. Otwarta odma wplywa na obnizenie temp.mieszanki w dolocie, zwiekszajac gestosc ladunku. 2. Podcisnienie w komorze korbowej zwieksza srawnosc mechaniczna silnika. Dlatego pamietajac jeszcze o tym ze skroplone opary oleju nie nie maja takich samych wlasciwosci co olej w misce, w/g mnie najlepszym rozwiazaniem bylo by zastosowanie duzego chlodzonego i polaczonego z dolotem OilCatchTank'a, takiego aby opary zdolaly sie calkowicie wykroplic a reszte suchych gazow ochlodzic do temp. zasysanego powietrza. Dodam ze w TopFuel, aircraft i nie tylko stosowane sa pompy prozniowe i otwarte OilCatchTank'i, ale to rozwiazanie nieekologiczne - pamietajmy o tym. (google: Racing vacuum pump) PS. Coponiektorych trzeba zapytac cz chca miec performance czy stock engine. Bo bezobslugowych zbiornikow skroplin, spelniajacych swoje zadanie w 100% - poprostu niema. A rozwiazania z odplywem do miski, to raczej proba kompromisu. -------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Thoruba
TopFuel ma system suchej miski a wiec nie potrzebuje zadnej pompy prozniowej ale trzeba przyznac ze podcisnienie w skrzyni korbowej bardzo pozytywnie wplywa na moc. Odma ze splywem do miski to nie kompromis ale najlepsze rozwiazanie bo bezobslugowe i o nieograniczonej pojemnosci. Problemem jest natomiast zrobienie takiego zbiornika ktory by dobrze separowal mgle olejowa od gazow ktore przedostaly sie przez pierscienie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 06:31 |