Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
starfish
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:43
Post #41


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





chodzi o to ze nie ma znaczenia czy masz catch tanka czy leci w dolot bo i tak gubisz 0,4l, teraz sobie pomysl jakiej jakosci jest to twoje 0,4l ktore ci wraca do silnika, bo jesli leci ci tego az tyle to znaczy ze musi ci niezle dmuchac do wnetrza silnika, a resztki benzyny i gazy nie sa tym co silnik lubi najbardziej, dodatkowo benzna rozciencza ci olej i w koncu wzrosnie ci spalanie i zwiekszy sie ilosc "oleju" w misce

znam taki przypadek co gosciu w zuku mial wymieniany olej i przyjechal na reklamacje bo jakis "idiota" mechanik przelal i doszlo do maxa
okazalo sie ze to tyle benzyny lecialo do miski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MrSpike
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:44
Post #42


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT("Kefirsky":3iopxni4)
Pamiętajmy, że większa ilość oleju zassana przes silnik może doprowadzić do sytuacji, w której silnik nie zdoła wywalić oleju wydechem. O konsekwencjach nie muszę pisać.


w temacie nie chodzi raczej o to zeby robic zamknieta odme (waz odpowietrzajacy po przejsciu catchoil'a spowrotem w dolot) bo to juz ustalone - bezpieczniej dac waz odpowietrzajacy poza uklad dolotowy.

chodzi o to zeby weza z syfem ktory przez te odpowtrzenie trafia normalnie do dolotu nie kierowac do miski olejowej bo to napewno nie pomoze. widzialem co u mnie z rurki odpowietrzenia dekla zaworowego lecialo niedlugo po wymianie oleju - olej by zolty a z odpowietrzenia "chmurki" lekko brazowawej cieszy wylatywaly...

a skoro gubisz tyle oleju przez odme to zastanow sie raczej nad stanem silnika...

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:45
Post #43


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Jeżeli było jak piszesz- że jest to rozwiązanie z tras rajdów- to na 100% było podyktowane homologacją albo przepisami. Bo ze zdrowym rozssądkiem nie ma zbyt wiele wspólnego.

Tak jak pisałem to co wydostaje się z odmy nie powinno być spowrotem włączne do obiegu ponieważ w zaden sposób nie przypomina oleju silnikowego.


Ot i całe tłumaczenie czemu odma powinna być otwarta.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:49
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":165olkok)
Leo- wiem, ze tego sam nie wymyśliłeś- powiesz kto stoi za tym pomysłem?


Fiat Coupe Turbo ma takie rozwiązanie seryjnie jak dobrze pamiętam


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:54
Post #45


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





O kurde- niezła lipa


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Wed, 11 Jul 2007 - 12:01
Post #46


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Witajcie.
Podepne sie pod temat. Mam Astre F z silnikiem X20XEV. Jest to silnik wolnossacy i ma fabryczny problem z zaciaganiem oleju przez odme. Efektem tego jest zapaprana przepustnica i kolektor ssacy olejem. Opel kiedys przeprowadzal akcje serwisowa i dodawal z drugiej strony pokrywy zaworow filtr na odme prowadzaca od skrzyni korbowej do pokrywy, ale nie dalo to odpowiednich rezultatow. Co sadzicie o tym, zeby dorzucic takiego catch tanka w obiegu zamknietym na odme prowadzaca do przepustnicy? Chyba powinienem uzyskac porzadany efekt. Jesli mam to zilustrowac zdjeciami to napiszcie.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starfish
post Wed, 11 Jul 2007 - 12:01
Post #47


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





tez mi sie wydaje ze jesli tyle leci to raczej powinien remoncik byc a nie zlewac spowrotem to co silnik "wyrzygal". Jesli silnik sam tego nie chce to po co mu pchac na sile
to mniej wiecej tak jak sie jest chorym (moze lunch niektorym zepsuje, ale co tam ) wydmuchiwanej flegmy spowrotem sie nie polyka, to dlaczego silnik zmuszac do takich praktyk?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 11 Jul 2007 - 12:18
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





To co piszecie ma sens ale nie kasuje rozwiązania, które opisałem. Jedyne przeciw, to te syfy, które wrócą do oleju.
Co do obaw o tamten silnik - to przejeździł po ostudzeniu jego temperamentu jeszcze 40tyś i po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą został rozebrany, ale to było 7 silników i trzy auta temu. Paliwa w oleju nie było, olej wymieniany co 5-7tyś, a jedne co było nie tak, to to, że czerniał już po 1000 km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrSpike
post Wed, 11 Jul 2007 - 12:23
Post #49


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT("tymon86":1t89s1l8)
Witajcie.
Podepne sie pod temat. Mam Astre F z silnikiem X20XEV. Jest to silnik wolnossacy i ma fabryczny problem z zaciaganiem oleju przez odme. Efektem tego jest zapaprana przepustnica i kolektor ssacy olejem. Opel kiedys przeprowadzal akcje serwisowa i dodawal z drugiej strony pokrywy zaworow filtr na odme prowadzaca od skrzyni korbowej do pokrywy, ale nie dalo to odpowiednich rezultatow. Co sadzicie o tym, zeby dorzucic takiego catch tanka w obiegu zamknietym na odme prowadzaca do przepustnicy? Chyba powinienem uzyskac porzadany efekt. Jesli mam to zilustrowac zdjeciami to napiszcie.


mam x20xev przedliftowy. pucha o ktorej piszesz jest w kazdym aso za ok 52zl sprawuje sie bardzo dobrze. catchcan w tym przypadku nie ma sensu, bo nic nie bedzie zbieral. jak chcesz cos pomoc procz fabrycznego filtra odmy to zaslep otwor w dolocie a rurke z dekla zaworow wyprowadz gdzies na dol - w dolot nie bedzie lecialo gorace powietrza spod dekla, a w kabinie nie bedzie smierdziec spalinami.

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Wed, 11 Jul 2007 - 12:28
Post #50


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





MrSpike rozwazalem wlasnie dwie opcje, albo odlaczyc odme, albo zrobic catch tanka. W przepustnice nie ida jakies duze ilosci, ale trzeba ja co jakies 20-30kkm przeczyscic, krokowiec tez zbiera syf z odmy. Ten filtr z przodu silnika mam, ale nie do konca spelnia swoja role. Myslalem czy nie kupic nowego, ale w ASO powiedzieli, ze jeszcze sie nie spotkali z tym, zeby ktos go wymienial

Jeszcze przypomniala mi sie jedna rzecz... Zawsze sie zastanwialem czy przy "otwartej" odmie nie jest potrzebne podcisnienie jakie wytwarza dolot?


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrSpike
post Wed, 11 Jul 2007 - 13:21
Post #51


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT("tymon86":3cvg8yy9)
Jeszcze przypomniala mi sie jedna rzecz... Zawsze sie zastanwialem czy przy "otwartej" odmie nie jest potrzebne podcisnienie jakie wytwarza dolot?


nie jest. odlacz ten krotki waz, zaslep na chwile dolot i odpal. z weza beda lecialy spaliny oraz "chmurki" oleju. cisnienie pod deklem robi sie "samo", dlatego tez jakbys zaslepil dekiel zaworow w koncu wywalilo by Ci uszczelke.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starfish
post Wed, 11 Jul 2007 - 13:37
Post #52


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





mi ciagle wywala uszczelke pod deklem hmmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 11 Jul 2007 - 14:45
Post #53


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





nie bede nikogo cytowal ale wszystkich mozna podzielic na dwie grupy,
grupa a wolna odma jest najlepsza bo silnik nie bierze syfu co sie zbiera w catch tanku
grupa b co chce miec powrot oleju z catchtanka do miski....
pogodze was grupa a mimo ze podczas katowania motoru ma silnik czysciutki bez syfooleju to przy spokojnej jezdzie ma troche syfu z zewnatrz z para wodna w silniku, chyba nikt z was nie wie ze silnik w pewnych warunkach w komorze korbowej wytwarza podcisnienie
grupa b nie chce syfu ktory zbiera sie w catchtanku spowrotem w oleju, fakt jest taki ze w zbiorniku zbiera sie mieszanina...oleju silnie absorbujacego h2o z produktow spoalania, nierzadko zmieszanego z co2, skroplonych par paliwa oraz juz wspomnianej h20 teraz chwilka zastanowienia
temperatura wrzenia oleju.... duza....
temperatura oleju w standardzie... 105.. 125 `C
temperatura wrzenia wody 100`C
temperatura wrzenia paliwa... napewno mniej niz woda.. reasumujac wyliczanke, w normalnym silniku woda i pary paliwa ulatniaja sie odma do kolektora ssacego, w luznych silnikach odma wydosatje sie tez olej ktorego nie powinno sie gubic... tyle ze w zbiorniku jest zmieszany z syfem, ktory i tak odparuje i znajdzie sie spowrotem w odmie...
ogolnie wychodzi tak ze i jedno i drugie rozwiazanie ma wady, ale takze polaczenie dwoch sposobow niewiele da pozytku gdyz i tak trzebaby oprozniac zbiornik z samego syfu.... u siebie w acie mam dwa catchtanki, pierwszy z powrotem d miski olejowej z ktorego wylot zkierowany jest do zbiornika bez powrotu. i moge powiedziec ze plusem tego rozwiazania jest nie ubywajacy w zastraszajacym tempie olej, a w drugim zbiorniku i tak jest pelno syfu........... glownie wody.... z lekka domieszka oleju doslownie tylko krople.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrSpike
post Wed, 11 Jul 2007 - 15:35
Post #54


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT("_evolution":1iwqne2a)
u siebie w acie mam dwa catchtanki, pierwszy z powrotem d miski olejowej z ktorego wylot zkierowany jest do zbiornika bez powrotu. i moge powiedziec ze plusem tego rozwiazania jest nie ubywajacy w zastraszajacym tempie olej, a w drugim zbiorniku i tak jest pelno syfu........... glownie wody.... z lekka domieszka oleju doslownie tylko krople.


jeszcze jeden catchcan i z niego woda "destylowana" prosto do akumulatora moze plynac...

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Wed, 11 Jul 2007 - 18:24
Post #55


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





MrSpike dzisiaj podczas wymiany czujnika walka rozrzadu sciagnalem rure dolotowa z przepustnicy i jest ona bardzo lekko usyfiona. Mozliwe, ze pomoglo ostatnie czyszczenie tego filtru z przodu dekla zaworow i spelnia on teraz swoja funkcje. Zawsze bylo widac swiezy, jeszcze mokry nalot, teraz tego nie ma. Musialbym jeszcze odkrecic krokowca i pewnie wtedy sie okaze czy to cos pomoglo, bo tam czesto siedzi swiezy olej.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 11 Jul 2007 - 20:18
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("Bullitt":3uycffs3)
O kurde- niezła lipa
lipa powiadasz więc inżynierowie z bmw też sie pomylili (e46 np.328)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Wed, 11 Jul 2007 - 20:21
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





_evolution masz jakieś fotosy lub coś takiego ?? chętnie zobaczę to rozwiązanie ..... na serio


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 11 Jul 2007 - 20:53
Post #58


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





zdjec nie mam ale zaraz rysunek machne pogladowy.... sprawa wyglada tak ze na ilosc wypluwanego oleju ma najbardziej wplyw pierwszy odcinek weza od silnika, im wieksza srednica tym lepiej, dlugosc dziala identycznie, ale nie przesadzajcie, ponadto dwa trzy zagiecia pod katem prostym pomagaja, z tym ze zawsze do gory waz ma isc z biegiem spalin... zawor zwrotny konieczny...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Wed, 11 Jul 2007 - 21:14
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





o było by super ... bo narazie mam poprotu wężyk z odmy ... po 20cm jest filterek paliwa i dalej ejszcze 50cm węża pod podwozie ..... ale zrobił bym sobie coś z powrotem do miski


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 11 Jul 2007 - 21:17
Post #60


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





zapomnialem dodac ze zaworek zwrotny musi byc dosyc duzej przepustowosci i do tego powienien puszczac pod wplywem lekkiego dmuchniecia. ja w fazie testow stwierdzilem ze najlepiej zamontowac go jak najnizej, ale nie za nisko, w sensie nie za gleboko ponizej lini oleju... sam catchtank pierwszy mam zamontowany bardzo wysoko. olej zbierajacy sie w wezu powoduje grawitacyjne splywanie oleju do miski
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 21:12