![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
chodzi o to ze nie ma znaczenia czy masz catch tanka czy leci w dolot bo i tak gubisz 0,4l, teraz sobie pomysl jakiej jakosci jest to twoje 0,4l ktore ci wraca do silnika, bo jesli leci ci tego az tyle to znaczy ze musi ci niezle dmuchac do wnetrza silnika, a resztki benzyny i gazy nie sa tym co silnik lubi najbardziej, dodatkowo benzna rozciencza ci olej i w koncu wzrosnie ci spalanie i zwiekszy sie ilosc "oleju" w misce
znam taki przypadek co gosciu w zuku mial wymieniany olej i przyjechal na reklamacje bo jakis "idiota" mechanik przelal i doszlo do maxa okazalo sie ze to tyle benzyny lecialo do miski -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Kefirsky":3iopxni4) Pamiętajmy, że większa ilość oleju zassana przes silnik może doprowadzić do sytuacji, w której silnik nie zdoła wywalić oleju wydechem. O konsekwencjach nie muszę pisać.
w temacie nie chodzi raczej o to zeby robic zamknieta odme (waz odpowietrzajacy po przejsciu catchoil'a spowrotem w dolot) bo to juz ustalone - bezpieczniej dac waz odpowietrzajacy poza uklad dolotowy. chodzi o to zeby weza z syfem ktory przez te odpowtrzenie trafia normalnie do dolotu nie kierowac do miski olejowej bo to napewno nie pomoze. widzialem co u mnie z rurki odpowietrzenia dekla zaworowego lecialo niedlugo po wymianie oleju - olej by zolty a z odpowietrzenia "chmurki" lekko brazowawej cieszy wylatywaly... a skoro gubisz tyle oleju przez odme to zastanow sie raczej nad stanem silnika... pozdr |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Jeżeli było jak piszesz- że jest to rozwiązanie z tras rajdów- to na 100% było podyktowane homologacją albo przepisami. Bo ze zdrowym rozssądkiem nie ma zbyt wiele wspólnego.
Tak jak pisałem to co wydostaje się z odmy nie powinno być spowrotem włączne do obiegu ponieważ w zaden sposób nie przypomina oleju silnikowego. Ot i całe tłumaczenie czemu odma powinna być otwarta. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":165olkok) Leo- wiem, ze tego sam nie wymyśliłeś- powiesz kto stoi za tym pomysłem?
Fiat Coupe Turbo ma takie rozwiązanie seryjnie jak dobrze pamiętam -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
O kurde- niezła lipa
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Witajcie.
Podepne sie pod temat. Mam Astre F z silnikiem X20XEV. Jest to silnik wolnossacy i ma fabryczny problem z zaciaganiem oleju przez odme. Efektem tego jest zapaprana przepustnica i kolektor ssacy olejem. Opel kiedys przeprowadzal akcje serwisowa i dodawal z drugiej strony pokrywy zaworow filtr na odme prowadzaca od skrzyni korbowej do pokrywy, ale nie dalo to odpowiednich rezultatow. Co sadzicie o tym, zeby dorzucic takiego catch tanka w obiegu zamknietym na odme prowadzaca do przepustnicy? Chyba powinienem uzyskac porzadany efekt. Jesli mam to zilustrowac zdjeciami to napiszcie. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
tez mi sie wydaje ze jesli tyle leci to raczej powinien remoncik byc a nie zlewac spowrotem to co silnik "wyrzygal". Jesli silnik sam tego nie chce to po co mu pchac na sile
to mniej wiecej tak jak sie jest chorym (moze lunch niektorym zepsuje, ale co tam ) wydmuchiwanej flegmy spowrotem sie nie polyka, to dlaczego silnik zmuszac do takich praktyk? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
To co piszecie ma sens ale nie kasuje rozwiązania, które opisałem. Jedyne przeciw, to te syfy, które wrócą do oleju.
Co do obaw o tamten silnik - to przejeździł po ostudzeniu jego temperamentu jeszcze 40tyś i po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą został rozebrany, ale to było 7 silników i trzy auta temu. Paliwa w oleju nie było, olej wymieniany co 5-7tyś, a jedne co było nie tak, to to, że czerniał już po 1000 km. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("tymon86":1t89s1l8) Witajcie.
Podepne sie pod temat. Mam Astre F z silnikiem X20XEV. Jest to silnik wolnossacy i ma fabryczny problem z zaciaganiem oleju przez odme. Efektem tego jest zapaprana przepustnica i kolektor ssacy olejem. Opel kiedys przeprowadzal akcje serwisowa i dodawal z drugiej strony pokrywy zaworow filtr na odme prowadzaca od skrzyni korbowej do pokrywy, ale nie dalo to odpowiednich rezultatow. Co sadzicie o tym, zeby dorzucic takiego catch tanka w obiegu zamknietym na odme prowadzaca do przepustnicy? Chyba powinienem uzyskac porzadany efekt. Jesli mam to zilustrowac zdjeciami to napiszcie. mam x20xev przedliftowy. pucha o ktorej piszesz jest w kazdym aso za ok 52zl sprawuje sie bardzo dobrze. catchcan w tym przypadku nie ma sensu, bo nic nie bedzie zbieral. jak chcesz cos pomoc procz fabrycznego filtra odmy to zaslep otwor w dolocie a rurke z dekla zaworow wyprowadz gdzies na dol - w dolot nie bedzie lecialo gorace powietrza spod dekla, a w kabinie nie bedzie smierdziec spalinami. pozdr |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
MrSpike rozwazalem wlasnie dwie opcje, albo odlaczyc odme, albo zrobic catch tanka. W przepustnice nie ida jakies duze ilosci, ale trzeba ja co jakies 20-30kkm przeczyscic, krokowiec tez zbiera syf z odmy. Ten filtr z przodu silnika mam, ale nie do konca spelnia swoja role. Myslalem czy nie kupic nowego, ale w ASO powiedzieli, ze jeszcze sie nie spotkali z tym, zeby ktos go wymienial
Jeszcze przypomniala mi sie jedna rzecz... Zawsze sie zastanwialem czy przy "otwartej" odmie nie jest potrzebne podcisnienie jakie wytwarza dolot? -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("tymon86":3cvg8yy9) Jeszcze przypomniala mi sie jedna rzecz... Zawsze sie zastanwialem czy przy "otwartej" odmie nie jest potrzebne podcisnienie jakie wytwarza dolot?
nie jest. odlacz ten krotki waz, zaslep na chwile dolot i odpal. z weza beda lecialy spaliny oraz "chmurki" oleju. cisnienie pod deklem robi sie "samo", dlatego tez jakbys zaslepil dekiel zaworow w koncu wywalilo by Ci uszczelke. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
mi ciagle wywala uszczelke pod deklem hmmm
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Super User Dołączył: Sun, 21 May 2006 Skąd: WROCŁAW ![]() |
nie bede nikogo cytowal ale wszystkich mozna podzielic na dwie grupy,
grupa a wolna odma jest najlepsza bo silnik nie bierze syfu co sie zbiera w catch tanku grupa b co chce miec powrot oleju z catchtanka do miski.... pogodze was grupa a mimo ze podczas katowania motoru ma silnik czysciutki bez syfooleju to przy spokojnej jezdzie ma troche syfu z zewnatrz z para wodna w silniku, chyba nikt z was nie wie ze silnik w pewnych warunkach w komorze korbowej wytwarza podcisnienie grupa b nie chce syfu ktory zbiera sie w catchtanku spowrotem w oleju, fakt jest taki ze w zbiorniku zbiera sie mieszanina...oleju silnie absorbujacego h2o z produktow spoalania, nierzadko zmieszanego z co2, skroplonych par paliwa oraz juz wspomnianej h20 teraz chwilka zastanowienia temperatura wrzenia oleju.... duza.... temperatura oleju w standardzie... 105.. 125 `C temperatura wrzenia wody 100`C temperatura wrzenia paliwa... napewno mniej niz woda.. reasumujac wyliczanke, w normalnym silniku woda i pary paliwa ulatniaja sie odma do kolektora ssacego, w luznych silnikach odma wydosatje sie tez olej ktorego nie powinno sie gubic... tyle ze w zbiorniku jest zmieszany z syfem, ktory i tak odparuje i znajdzie sie spowrotem w odmie... ogolnie wychodzi tak ze i jedno i drugie rozwiazanie ma wady, ale takze polaczenie dwoch sposobow niewiele da pozytku gdyz i tak trzebaby oprozniac zbiornik z samego syfu.... u siebie w acie mam dwa catchtanki, pierwszy z powrotem d miski olejowej z ktorego wylot zkierowany jest do zbiornika bez powrotu. i moge powiedziec ze plusem tego rozwiazania jest nie ubywajacy w zastraszajacym tempie olej, a w drugim zbiorniku i tak jest pelno syfu........... glownie wody.... z lekka domieszka oleju doslownie tylko krople. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("_evolution":1iwqne2a) u siebie w acie mam dwa catchtanki, pierwszy z powrotem d miski olejowej z ktorego wylot zkierowany jest do zbiornika bez powrotu. i moge powiedziec ze plusem tego rozwiazania jest nie ubywajacy w zastraszajacym tempie olej, a w drugim zbiorniku i tak jest pelno syfu........... glownie wody.... z lekka domieszka oleju doslownie tylko krople.
jeszcze jeden catchcan i z niego woda "destylowana" prosto do akumulatora moze plynac... pozdr |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
MrSpike dzisiaj podczas wymiany czujnika walka rozrzadu sciagnalem rure dolotowa z przepustnicy i jest ona bardzo lekko usyfiona. Mozliwe, ze pomoglo ostatnie czyszczenie tego filtru z przodu dekla zaworow i spelnia on teraz swoja funkcje. Zawsze bylo widac swiezy, jeszcze mokry nalot, teraz tego nie ma. Musialbym jeszcze odkrecic krokowca i pewnie wtedy sie okaze czy to cos pomoglo, bo tam czesto siedzi swiezy olej.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("Bullitt":3uycffs3) O kurde- niezła lipa lipa powiadasz więc inżynierowie z bmw też sie pomylili (e46 np.328)
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
_evolution masz jakieś fotosy lub coś takiego ?? chętnie zobaczę to rozwiązanie ..... na serio
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Sun, 21 May 2006 Skąd: WROCŁAW ![]() |
zdjec nie mam ale zaraz rysunek machne pogladowy....
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
o było by super ... bo narazie mam poprotu wężyk z odmy ... po 20cm jest filterek paliwa i dalej ejszcze 50cm węża pod podwozie ..... ale zrobił bym sobie coś z powrotem do miski
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Sun, 21 May 2006 Skąd: WROCŁAW ![]() |
zapomnialem dodac ze zaworek zwrotny musi byc dosyc duzej przepustowosci i do tego powienien puszczac pod wplywem lekkiego dmuchniecia. ja w fazie testow stwierdzilem ze najlepiej zamontowac go jak najnizej, ale nie za nisko, w sensie nie za gleboko ponizej lini oleju... sam catchtank pierwszy mam zamontowany bardzo wysoko. olej zbierajacy sie w wezu powoduje grawitacyjne splywanie oleju do miski
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 21:12 |