Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 10 11 12  
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
wavesound
post Sun, 23 Feb 2014 - 21:05
Post #221


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





Miałem podobny problem u siebie, do 0.8 bara z odmy nie wylatywało nic, mogłem jeździć i jeździć a w zbiorniczku było pusto, po podniesieniu doładowania do 1 bar po przeleceniu 3razy 1/4 miałem pełny zbiornik (1L). Też myślałem żeby zrobić spływ do miski ale okazało się że taki stan rzeczy ma przyczynę. Powyżej pewnej mocy auto na tyle gwałtownie przyśpiesza, że olej zamiast grawitacyjnie spływać do miski olejowej pioł się po tylnej ścianie bloku silnika aż dochodził do przewodu odmy. Wystarczyło dorobić falochron w misce i jak ręką odjął. 1.5bara i pusto w zbiorniku.




Zbiornik odmy mam customowy, do którego wchodzą dwa węże fi20 z bloku silnika, na górze filterek na króćcu fi20, wąż fi16 idzie przed turbo i cienki fi3 przez zaworek zwrotny do kolektora.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Feb 2014 - 21:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CKMotorsport
post Sun, 23 Feb 2014 - 21:37
Post #222


Super User
Dołączył: Sat, 05 October 2013





jak widać sa różne przyczyny wyrzucania oleju:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pyros
post Mon, 24 Feb 2014 - 09:38
Post #223


User
Dołączył: Sun, 12 November 2006
Skąd: Gdańsk





Tylko u mnie odma jest w deklu i tylko w deklu;)


--------------------
Rover Coupe Turbo 302km/453Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafMar
post Mon, 24 Feb 2014 - 23:06
Post #224


Rookie
Dołączył: Sun, 05 January 2014





Zawsze można zrobić u jakiegoś Pana spawacza krućce smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Sun, 13 Apr 2014 - 21:19
Post #225


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Pacjent to Zetec Silvertop NGA 2.0 136PS. Auto do KJS, rajdów itd.

Odma korbowa podpięta do catch tanka, dalej do atmosfery, na krućcu w pokrywie zaworów był filterek.
Jeżdząc po miejscie i w trasie udało się chwilowo dogrzać olej do około 120*C, ciśnienie między 2 bar na jałowym do 5 przy butowaniu. Na zawodach dochodziło do 130*C, wtedy zaczeły się problemy bo z odmy zaworowej lała się spora ilość oleju.
Poprowadziłem odme zaworową i korbową do catch tanka, z catch tanka wężyk do dolotu (przed MAF).
40km trasy i w catch tanku pustka, kilka przejazdów na lotnisku z temp oleju do 110-115*C - dalej pusto.
3 przejazdy - temperatura oleju 120-130*C i catch tank pełny - około 0,4l.

Pytanie jaki może być powód wyrzucania oleju przez odme zaworową? Olej to syntetyk Tedex 5W40, silnik wydaje się zdrowy, kompresja po równo 12,5 na ciepłym silniku, zero podejżancyh obajwów.

Czy problemem może być olej? czy raczej temperatura jaką osiąga? czy jeszcze coś innego...?

Planuje zmiane oleju tak czy siak na VR1 5W50 i czekam na graty do chłodnicy oleju ale nie chciałbym zarżnąć silnika przez jakąś głupote, a dodatkow nie wiem czy te zmiany coś poprawią z odmą.



--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 10 11 12
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:19