![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
Miałem podobny problem u siebie, do 0.8 bara z odmy nie wylatywało nic, mogłem jeździć i jeździć a w zbiorniczku było pusto, po podniesieniu doładowania do 1 bar po przeleceniu 3razy 1/4 miałem pełny zbiornik (1L). Też myślałem żeby zrobić spływ do miski ale okazało się że taki stan rzeczy ma przyczynę. Powyżej pewnej mocy auto na tyle gwałtownie przyśpiesza, że olej zamiast grawitacyjnie spływać do miski olejowej pioł się po tylnej ścianie bloku silnika aż dochodził do przewodu odmy. Wystarczyło dorobić falochron w misce i jak ręką odjął. 1.5bara i pusto w zbiorniku.
Zbiornik odmy mam customowy, do którego wchodzą dwa węże fi20 z bloku silnika, na górze filterek na króćcu fi20, wąż fi16 idzie przed turbo i cienki fi3 przez zaworek zwrotny do kolektora. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Super User Dołączył: Sat, 05 October 2013 ![]() |
jak widać sa różne przyczyny wyrzucania oleju:)
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 12 November 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tylko u mnie odma jest w deklu i tylko w deklu;)
-------------------- Rover Coupe Turbo 302km/453Nm
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 January 2014 ![]() |
Zawsze można zrobić u jakiegoś Pana spawacza krućce
![]() |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Pacjent to Zetec Silvertop NGA 2.0 136PS. Auto do KJS, rajdów itd.
Odma korbowa podpięta do catch tanka, dalej do atmosfery, na krućcu w pokrywie zaworów był filterek. Jeżdząc po miejscie i w trasie udało się chwilowo dogrzać olej do około 120*C, ciśnienie między 2 bar na jałowym do 5 przy butowaniu. Na zawodach dochodziło do 130*C, wtedy zaczeły się problemy bo z odmy zaworowej lała się spora ilość oleju. Poprowadziłem odme zaworową i korbową do catch tanka, z catch tanka wężyk do dolotu (przed MAF). 40km trasy i w catch tanku pustka, kilka przejazdów na lotnisku z temp oleju do 110-115*C - dalej pusto. 3 przejazdy - temperatura oleju 120-130*C i catch tank pełny - około 0,4l. Pytanie jaki może być powód wyrzucania oleju przez odme zaworową? Olej to syntetyk Tedex 5W40, silnik wydaje się zdrowy, kompresja po równo 12,5 na ciepłym silniku, zero podejżancyh obajwów. Czy problemem może być olej? czy raczej temperatura jaką osiąga? czy jeszcze coś innego...? Planuje zmiane oleju tak czy siak na VR1 5W50 i czekam na graty do chłodnicy oleju ale nie chciałbym zarżnąć silnika przez jakąś głupote, a dodatkow nie wiem czy te zmiany coś poprawią z odmą. -------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:19 |