Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
GMS.
post Sat, 16 Mar 2013 - 22:20
Post #201


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





to chyba nie przez odmę biggrin.gif raczej przez te 500 nm i odpowiednie doładowanie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Mar 2013 - 22:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GMS.
post Sat, 16 Mar 2013 - 22:27
Post #202


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





CYTAT(kakao @ Sat, 16 Mar 2013 - 09:49) *
Rozumiem, że w Szwecji są mroźne zimy ale czy w innych bolidach są też takie grzałki na wylocie odmy? Czy są równie restrykcyjne? To jakaś paranoja żeby silnik wyczynowy oddychał przez taką MEGA zwężkę.


też są takie grzałki przykładowo spotkałem się z tym w zwykłym tdi i to nie na Szwecję elektryczna , wiele razy widziałem coś takiego saab ma puszczoną rurkę wodną wewnątrz odmy honda czy tam nissan tez ostatnio widziałem to tak na szybko kto by to spamiętał co w jakim wozie jest... trzeba by zapisywać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Sun, 17 Mar 2013 - 00:09
Post #203


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





Przez odme to dziesięć razy więcej trbo by padało niż deformacja tłok/pierścień.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 17 Mar 2013 - 10:05
Post #204


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jak dla mnie za duże obciążenie termiczne tłoka było. To samo spotyka doładowane silniki BMW na seryjnym dole. Jeśli odma jest wpuszczona w dolot to musi być skrzynia korbowa dobrze odpowietrzana, nie ma innej opcji, oczywiście przy założeniu że układ korbowo tłokowy ma odpowiednie pasowania.

Spójrzmy na to inaczej, gdy odma podpięta jest w dolot, układ taki wtedy dąży do wyrównania ciśnień, czyli do stanu gdy w skrzyni korbowej będzie panowało ciśnienie w układzie dolotowym, czyli w podciśnienie prawda?? Jeśli puścimy odmę w atmosferę to można powiedzieć że psujemy odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo żeby zaczęła się odpowietrzać musi zebrać się w niej ciśnienie większe od atmosferycznego. A jak wiemy takie układy pracują bez zarzutu nawet gdy jest catch tank. Jedyny plus jaki widzę udrożniając odmę to zmniejszenie ciśnienia pod tłokiem, co da jemu łatwiejszy ruch w dół, ale czy jest to w jakiś sposób mierzalne/odczuwalne - wątpię. Z drugiej strony słade odpowietrzenie skrzyni korbowej, lub wzrost w niej ciśnienia z powodu przedmuchów, może wywalić te uszczelnienia w turbo, ale czy z drugiej strony patrząc za dobre odpowietrzenie nie ściągnie z niej oleju, co w konsekwencji doprowadzi do szybszego zużycia?? Dlatego ja bym zostawił odmę tak jak wszyscy, czyli tak jak jest.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 17 Mar 2013 - 11:02
Post #205


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(kakao @ Sat, 16 Mar 2013 - 21:50) *
Odmę już mam przerobioną w atmosferę właśnie:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1042370

A w takim jak mój motorze przez kiepskie odpowietrzenie skrzyni korbowej przy ok. 500Nm seryjne tłoki i pierścienie wyglądają tak:


to stuk zabił tego tłoka a nie źle zrobiona odma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Mar 2013 - 12:48
Post #206


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(GMS. @ Sat, 16 Mar 2013 - 22:20) *
to chyba nie przez odmę biggrin.gif raczej przez te 500 nm i odpowiednie doładowanie...

Niektórzy tutaj uważają inaczej.
Cytat: http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=850607

...po zamontowaniu aftermarketowych aluminiowych głowic oraz ostrzejszego wałka po czym przybyło 90KM! , wybijało mi olej bagnetem za każdym razem jak wkręciłem silnik powyżej 6500 rpm,(seria max6000)olej leciał na kolektor wydechowy,a za autem flary dymu. zamontowałem zamiast korka filterek, odmę w skrzyni korbowej miałem napewno drożną,zrobiłem tak kilka tys km. silnik hulał do samego końca bez żadnych innych objawów, plując "tylko" olejem Po 3 miesiącach kiedy zabrałem się za rozbieranie silnika chcąc dać blok do obróbki pod nadwymiarowe tłoki do strokera 5.7 doznałem olśnienia bo po wyjęciu tłoków okazało się,że prawie wszystkie miały powyłamywane półki między pierścieniami (kawałki aluminium dosłownie wypadały z tłoków) zrozumiałem,że ciśnienie przedostające się do bloku wybijało olej....... ale to nie koniec

po obróbce bloku, założeniu nowego wału korbów tłoków itd.. lekką nogą nie kręcąc silnika wyżej jak 3-4tys. rpm zrobiłem 1500km i wszystko wydawało się być super, jeden raz spróbowałem zakręcić motor wyżej do 5000rpm i co? znowu to samo olej wydostał się i to w nie małych ilościach na zewnątrz dokładnie w ten sam sposób jak na seryjnym dole, niestety silnik ten nie miał tyle szczęścia co seria i skończył się kilka dni póżniej na hamowni z urwaną korbą czyli tak zwany gruz oczywiście półki w większości nowych tłoków również były popękane opisywałem kiedyś temat na forum gdzie większość stwierdziła,że motor zabił stuk co moim zdaniem jest mało prawdopodobne...


U mnie też wybija olej bagnetem i właśnie wymieniam silnik. Jak skutecznie nie odpowietrzę skrzyni korbowej to kaplica... Ma ktoś jakiś pomysł?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 17 Mar 2013 - 14:37
Post #207


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





odpowietrzenie nie ma nic wspólnego z połamanymi półkami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Sun, 17 Mar 2013 - 14:54
Post #208


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





Dokłądnie, gro czynników mogło na to wpłynąć-autor tamtego posta ma chyba na myłsi że wyłamane półki były przyczyną wywalania oleju z odmy i tu ma racje! Nawet bardzo dobrą metodą na sprawdzenie czy półki są całe jest sprawdzenie czy po wyjeciu bagnetu nie będzie z niego dmuchać!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 17 Mar 2013 - 17:08
Post #209


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





koledzy dobrze piszą u siebie też miałem problem z wywalaniem oleju odmą jak przesunąłem odcinkę z 6.5 tyś na 7.5 tyś i jakoś półki mam całe smile.gif zmieniłem "falę olejową" w misce i wywalanie oleju odmą się kończyło, chce jeszcze dalej przesunąć odcinkę o 500 obr na 8 tyś i myślę że znowu problem powróci może nie aż w takim stopniu ale jednak...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Mar 2013 - 20:50
Post #210


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Dzięki panowie za info. Teraz mogę spać spokojnie, przynajmniej dopóki nie przesunę odcinki.

Odnośnie grzałki odmy to są mniej restrykcyjne w volvo dizlu i redblock-u i jeżeli będą na dwa piny to powinny pasować plug&play do mnie. Zrobię też dodatkowe odpowietrzenie dekla zaworów i to powinno rozwiązać mój problem. Zwiększe też średnicę węża wylotu odmy i po za tym seria.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sun, 21 Apr 2013 - 19:24
Post #211


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





w piątek podpiąłem catch tank'a - odma, która seryjnie wchodziła w dolot przed przepustnicą (duża średnica) poszła wężem do catch tank'a, a drugi wąż od niego został skierowany pod auto.
druga odma, która seryjnie była w kolektorze ssący za przepustnicą (mikroskopijna średnica) została wyciągnięta poza kolektor i też idzie w atmosferą, tyle że nie przechodzi przez catch'a.
i teraz problem... dziś jadąc spokojnie (5 bieg - około 90km/h) zaczął lecieć biały dym z rury wydechowej... nie przy pałowaniu.. tylko przy jednostajnej jeździe. przy spokojnym przyspieszaniu brak dymienia, na postoju brak dymienia...
przed podpięciem catch'a nie było tego objawu, dwie odmy były w atmosferę, z tym że z tej o dużej średnicy czasami pluło olejem.. może powinienem teraz przy catch tanku wpiąć tą małą odmę przed turbinę, aby wspomóc odpowietrzenie skrzyni korbowej?


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 21 Apr 2013 - 20:52
Post #212


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(torek @ Sun, 21 Apr 2013 - 19:24) *
druga odma, która seryjnie była w kolektorze ssący za przepustnicą (mikroskopijna średnica) została wyciągnięta poza kolektor i też idzie w atmosferą


U mnie też był króciec odmy w kolektorze ssącym i go zaślepiłem.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Sun, 21 Apr 2013 - 21:38
Post #213


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





też mam taką cieniutką rurkę wchodzącą za przepustnicą i zastanawiałem się do czego ona jest. Myślę że nie pełni ona funkcji odmy a jedynie powoduje że podciśnienie w kolektorze ssącym po zamknięciu przepustnicy jest mniejsze. tylko w jakim celu?

a może ona wyrównuje ciśnienie nad i pod tłokiem po zamknięciu przepustnicy?


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 21 Apr 2013 - 21:52
Post #214


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





U mnie budowa odmy wskazuje, że ta cienka rurka od kolektora ssącego nadaje właściwy ruch odpowietrzeniu silnika, żeby ze skrzyni korbowej opary nie szły do dekla zaworów i na odwrót a kierowały się w dolot przed turbo (rozwiązanie seryjne). U mnie przy większym doładowaniu strzelał olej bagnetem a odkąd zaślepiłem tą rurkę i dałem odmę góry i dołu silnika w atmosferę to po problemie.

W pierwszej wersji volvo T4 z 1997r nie występuje to rozwiązanie z cienką rurką w kolektorze ssącym, więc nie sądzę żeby miało to jakieś kluczowe znaczenie dla pracy tłoków. We wszystkich późniejszych wersjach T4 już jest i ten króciec jest podgrzewany przewodami płynu chłodniczego jak odma, prawdopodobnie po to żeby przy minusowych temperaturach się masło tam nie robiło.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 22 Apr 2013 - 08:20
Post #215


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





no tak, tylko u mnie seryjnie w silniku N/A odpowietrzenie skrzyni korbowej mogło być w kolektorze ssącym bo i tak nie było nadciśnienia. teraz nie mogło by zostać w kolektorze ssącym, tym bardziej, nie mogło by zostać tylko zaślepione. tylko zastanawiam się czy wpiąć to przed turbinę... na pewno żaden olej stamtąd nie leci bo rurka, która obecnie skiierowana jest w dół auta jest czyściutka.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 22 Apr 2013 - 10:43
Post #216


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Z odmą dekla zaworów to jest tak, że w niektórych autach w zależności od obrotów albo tam dmucha albo zasysa. Może ta cienka rurka w kolektorze ssącym jest do zasysania powietrza przez górę silnika?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 22 Apr 2013 - 11:19
Post #217


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa










U mnie to wygląda tak, to duże do rurka od silniczka krokowego, obok to właśnie za spawana dziurka od odmy. Został zrobiony otwór w tym deklieku w innym miejscu i jest wypuszczony poza kolektor. Pod tym dekielkiem jest szereg kanalików i w 2 czy 3 miejscach są otwory które schodzą niżej pod dekiel zaworowy.. . Natomiast ta pozioma długa rurka to odma główna, która pod deklem jest zabudowana i to przez nią od czasu do czasu chlapnie olejem.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pyros
post Sun, 23 Feb 2014 - 14:57
Post #218


User
Dołączył: Sun, 12 November 2006
Skąd: Gdańsk





NIe chce tworzyć nowgo tematu, wiec pytanie zadam tutaj wink.gif
Mam 2litrowego rovera turbo w którego dmucham 1.4bara, z powodu tak wysokiego doładowania podczas katania wywala mi duże ilosci oleju. Podkreślam że do 1 bara, wszystko jest ok, i odma jest sucha. Postanowiłem zamontować catch tanka, oraz zrobić spływ do miski, ponieważ w jeden wieczór latania ~150km potrafi odmą wypluć nawet 2 litry oliwy. Prześledziłem cały temat, ale nadal nie mogę doczytać jak rozwiązać problem ze spływem do miski i z kąd zaadoptować jednokierunkowy zaworek, aby podczas dużego doładowania turbo niezaciągnęło oleju z miski.


--------------------
Rover Coupe Turbo 302km/453Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 23 Feb 2014 - 19:23
Post #219


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Nikt jak dotąd nie opublikował recepty na ten ból, więc musisz raczej sam kombinować. Zaworek nie jest po to, żeby udusić silnik podczas boostu.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CKMotorsport
post Sun, 23 Feb 2014 - 19:49
Post #220


Super User
Dołączył: Sat, 05 October 2013





w temacie odmy znam przypadek że przy zatkanej potrafiło uszczelniacze na wale wypchnaćsmile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 17:11