Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
TJung
post Tue, 10 Jul 2007 - 17:32
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Mnie na odmie otwartej, z filterkiem skierowanym w dół w Kamieniu tak walnęło olejem podczas przejazdu, że olej, który wydostał się z odmy został rozpryskany przez działający wentylator i znalazł się w całej komorze silnika. Wyglądało to mało estetycznie i od razu był strach, czy to aby na pewno odma...

Mam również pytanie nieco inne: co się stanie jeżeli w catch tank-u zbierze się na tyle oleju, że odma nie będzie mogla ssać powietrza, lecz olej ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Jul 2007 - 17:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Tue, 10 Jul 2007 - 19:07
Post #22


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





przecież z catchcana olej spływa do miski, więc o co chodzi ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 10 Jul 2007 - 19:08
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT("TOMEKKK":1xeol5kk)
Mam również pytanie nieco inne: co się stanie jeżeli w catch tank-u zbierze się na tyle oleju, że odma nie będzie mogla ssać powietrza, lecz olej ?

zacznie Ci ciagnac olej w dolot ,IMO

ja zadalem pytanie o odme pod katem wolnossacego silnika o mocy ok 100KM/L. wiec czy rozrzad moze ucierpiec od jakiejs duzej ilosci oleju zassanej do cylindrow?
moglby sie podniesc stopien sprezania chwilowo, lub cos gorszego

Bullit te 2-3L oleju to przez cale zawody na 1/4 rozumiem? czy jakies latanie po torze?

w zasadzie do szalenstw na torze czy zawody odme zamknieta mozna prosto otworzyc, to tez jest rozwiazanie

Strafish, masz catch tanka u siebie? ile tam lapiesz w niego i przez jaki czas?


np. krociec odmy w ukladzie dolotowym w 1.6 16v opla ma srednice wew 10mm, tyle samo ma waz idacy z pokrywy zaworow. ale odma idaca z bloku do pokrywy, jest metalowa, polaczona guma z pokrywa zaworow i ma srednice ok 15-20mm, nie mierzylem wiec mowie na oko

Leo, a gdzie ten splyw wpuscic? robic dziure w misce?na fotkach ktore widziale,a w odmach ktore ogladalem nie bylo splywu oleju z odmy, zreszta to nie jest olej ale tez inne opary i skropliny, np z wilgoci, ktore w oleju nie sa potrzebne


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Tue, 10 Jul 2007 - 19:48
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





CYTAT("Leo":1gl1kddu)
przecież z catchcana olej spływa do miski, więc o co chodzi ?


Leo, catchcan jest po to zeby lapal olej i w sobie go zatrzymal. O co chodzi z miska bo moze czegos nie wiem?


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:03
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Dokładnie. Na ogół catch can jest odkręcany i można sobie z niego olej "odzyskać". Pomysł z miską też wg mnie jest realny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:13
Post #26


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





normalnie, ja mam catchcana z powrotem do miski olejowej, i wszystkie chyba kręcone 2.2T 20v mają tak zrobione - bez sensu jest robienie odstojnika dla zbierającego się oleju , skoro i tak wlejecie go spowrotem do miski!


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:20
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Leo":2zu88x9v)
bez sensu jest robienie odstojnika dla zbierającego się oleju , skoro i tak wlejecie go spowrotem do miski!


no ja Cię bardzo przepraszam ale tego co się zbiera w odstojniku to ja bym do silnika z powrotem nie wlał... czarna, wodnista ciecz z gęstym olejowym szlamem na dole nie jest tym co było by idealnym dodatkiem dla Motula w mojej misce...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:32
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





CYTAT("Leo":9crn81zr)
normalnie, ja mam catchcana z powrotem do miski olejowej, i wszystkie chyba kręcone 2.2T 20v mają tak zrobione - bez sensu jest robienie odstojnika dla zbierającego się oleju , skoro i tak wlejecie go spowrotem do miski!


To wedlug mnie troche bez sensu miec catchcan skoro olej i tak wraca spowrotem. Bo po co on nam wtedy? Mozna podlaczyc odme bezposrodnio do miski i po problemie.

Co do wlewania tego spowrotem podzielam zdanie Filipa.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:35
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





CYTAT("subek":119vaon4)
CYTAT("Leo":119vaon4)
normalnie, ja mam catchcana z powrotem do miski olejowej, i wszystkie chyba kręcone 2.2T 20v mają tak zrobione - bez sensu jest robienie odstojnika dla zbierającego się oleju , skoro i tak wlejecie go spowrotem do miski!


To wedlug mnie troche bez sensu miec catchcan skoro olej i tak wraca spowrotem. Bo po co on nam wtedy? Mozna podlaczyc odme bezposrodnio do miski i po problemie.

Co do wlewania tego spowrotem podzielam zdanie Filipa.



Wtedy w skrzyni korbowej będziesz miał nadciśnienie i będzie wywalało olej każdą możliwą drogą (przynajmniej w Lanci tak miałem)


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Tue, 10 Jul 2007 - 20:44
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





Pomyslalem o zbiorniczku z dwoma kroccami bez odpowietrznika.

Leo jaki masz?


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 10 Jul 2007 - 21:41
Post #31


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





z odpowietrznikiem i z powrotem do miski olejowej. nic specjalnego, działa i nic się nie dzieje.
Filipn , oczywiście, że ja też bym tego nie wlał, tyle, że to się bierze z silnika a nie z zewnątrz, i silnik na seryjnych odmach też jakoś sobie z tym radzi. nie zmienia to oczywiście faktu, że wylewanie tego działa na plus dla silnika. Podstawowym zadaniem catchcana jest to,żeby olej nie dostawał się do dolotu. i spełnia je bardzo dobrze.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Tue, 10 Jul 2007 - 22:33
Post #32


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





To co się zazwyczaj zbiera w catch can, to nie jest czysty olej, ale głównie skroplona para wodna zmieszana z oparami oleju, benzyny i kto wie czego jeszcze.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 11 Jul 2007 - 07:30
Post #33


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





ja mam u siebie zwykla butle po oleju pod maska i tam sie wlewa ten syf... bo olejem to na pewno nie moze byc, mala wlasciwosc zauwazona na kilku autach... im wieksza srednica odmy tym mniej oleju pluje... mam teraz u siebie fi 30 i prawie nie pluje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jul 2007 - 09:13
Post #34


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Powrót z Catch Cana do miski- to jakiś kompletnie idiotyczny i poroniony pomysł. To co się zbiera w Catch Can jedynie mozna wylać do szamba, mając nadzieję, ze ekolodzy nie zrobią rabanu. Na pewno nie do silnika. To tak jak byś chciał tam wlewać przepracowany olej przekładniowy z dodatkiem wody i rozpuszczalnika do farb, przepuszczony przez rurę wydechową.

Leo- wiem, ze tego sam nie wymyśliłeś- powiesz kto stoi za tym pomysłem?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 11 Jul 2007 - 09:23
Post #35


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





bullitt, zgadnij.
Doskonale rozumiem Wasze wątpliwości bo nie sposób im nie przyznać racji, niemniej jednak jeszcze raz powtórzę - jeżdżę tak od 4 lat i nic się nie stało, może to przez to, że wymieniam olej co 5000 km i jeżdżę na motulu? Nie wiem.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starfish
post Wed, 11 Jul 2007 - 09:26
Post #36


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





CYTAT("Porszak":d0rqn785)
Strafish, masz catch tanka u siebie? ile tam lapiesz w niego i przez jaki czas?


np. krociec odmy w ukladzie dolotowym w 1.6 16v opla ma srednice wew 10mm, tyle samo ma waz idacy z pokrywy zaworow. ale odma idaca z bloku do pokrywy, jest metalowa, polaczona guma z pokrywa zaworow i ma srednice ok 15-20mm, nie mierzylem wiec mowie na oko


nie mam u siebie catch tanka, w c20xe tez jest cos kolo 10mm i w pokrywie i w przepustnicy, tyle ze jest jeszcze jeden bardzo cienki przewod idacy z pokrywy do przepustnicy on ma z 2mm ale wewnatrz przepustnica ma ten otwor zatkany, zaslepiony?!?! kiedys mialem druga przepustnica pod reka i tam tez byl zatkany.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:18
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Zbiornik z powrotem do miski ma jak najbardziej sens. Trzeba tylko określić co chcemy uzyskać.
Jeżeli chcemy odetkać odmę żeby luźny silnik miał lżej i żeby nie było dużych różnic w ciśnieniu w karterze i w komorze zaworowej, to jak najbardziej taka opcja jest ok.
Jeżeli martwimy się, że olej zawali nam cały zbiornik, to odpływ uspokoi nam nasze czarne myśli.
Jeżeli nie mamy ochoty zlewać oleju i godzić się na jazdę z obniżonym stanem oleju w przypadku gdy olej już będzie w zbiorniku...to jak najbardziej odpływ musi być.
I na koniec...zbiornik w każdym wykonaniu powinien mieć wkład, który będzie zbierał najgorsze syfy. Olej w większości spłynie.

Ale widzę, że większość z Was korzysta ze statystyki zdjęciowej z netu, a to, że takie jakieś rozwiązania spotyka się najczęściej nie znaczy wcale, że są najlepsze.
A "źródło" Leo wzięło te rozwiązanie z tras wyścigów i rajdów, w których samochody Audi - również fabryczne miały właśnie powrót ze zbiornika do miski.

W moim pierwszym 2,2 10v turbo zrobiłem test i zbierałem 0,4 litra oleju po ostrym pałowaniu przez max 30min. Silnik był już mocno luźny, ale nie dymił. Po zastosowaniu odmy z powrotem do miski zapomniałem o problemie.

I jeszcze może jedno...większość z nas tak mocno przejmuje się syfem z odmy, który zassie silnik, a godzimy sie na syf w silniku z filtrów i wkładek sportowych...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:23
Post #38


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie chce mi się komentować. Na prawdę. Pozwol że napiszę- Mylisz sie w 95%.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starfish
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:25
Post #39


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





obnizony stan oleju przy catch tanku nie ma znaczenia bo tyle samo szlo by w dolot.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 11 Jul 2007 - 11:35
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Bullitt - wolałbym abyś jednak wymęczył te kilka słów, bo Twoja wypowiedź przeczy zdrowej dyskusji. Zakładam, że nie masz uczulenia na "źródło" tej metody (choć nie z tego źródła ja czerpałem inspirację).

starfish - Uważasz, że tak jak w moim przypadku 0,4 litra oleju nie ma znaczenie? To 1,6 litra oleju na dwie godziny, zakładając, że zbiornik ma dużą pojemność i nie ma odpływu.

Pamiętajmy, że większa ilość oleju zassana przes silnik może doprowadzić do sytuacji, w której silnik nie zdoła wywalić oleju wydechem. O konsekwencjach nie muszę pisać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 09:08