Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
Jaqo
post Fri, 01 Oct 2010 - 01:54
Post #181


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (maruda @ Thu, 30 Sep 2010 - 22:35) *
Zostaw odpowietrzenie skrzyni biegów w spokoju.

Chyba nie widziałem gorzej zaprojektowanych odm niż w hondach, itd. Chore jest zeby za przepustnicę i map sensor wrzucac odmę ciągnącą syf z silnika i czasami lewe powietrze.

k seria rovera ma odme przed i za przepustnica bez rzadnych zaworków i dziala. Jak by byl maf to by bylo zle a przy mapie to co za roznica?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 Oct 2010 - 01:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pucek
post Fri, 01 Oct 2010 - 08:38
Post #182


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(maruda @ Thu, 30 Sep 2010 - 21:35) *
Chyba nie widziałem gorzej zaprojektowanych odm niż w hondach, itd. Chore jest zeby za przepustnicę i map sensor wrzucac odmę ciągnącą syf z silnika i czasami lewe powietrze.


Przestudiuj jeszcze raz rysunek ktory wkleil GrOOby , bo nie pojmujesz istoty dzialania.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 23 Jan 2011 - 18:31
Post #183


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





CYTAT(Romeo @ Fri, 05 Mar 2010 - 00:22) *
No bez jaj to proste jak bat chodzi o wyrównanie ciśnienia i odprowadzanie spalin/oparów z bloku ale tylko przy zamkniętej przepustnicy .
To nie jest zwykły zawór kierunkowy jest na sprężynce coś ala BLOW OFF on działa kiedy jest duże podciśnienie w kolektorze sącym.
A co do wolnych obrotów to na pewno nie ma większego wpływu bo jest zbyt mały no może wyrobi 30% całego zapotrzebowania na powietrze.
A zalety to szybsze odprowadzanie oparów z bloku i czystszy dolot przepustnica korkowiec a w doładowanych IC i turbo ! .
U mnie to działa (turbo) i jest git !
Jak co to mogę wstawić fotke jak to u mnie wygląda.



A chetnie lukne jak to wyglada wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Sun, 23 Jan 2011 - 18:59
Post #184


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





ja u siebie w aucie mam taki system jak jest wklejony kilka stron wczesniej, sa dwie odmy, jedna przed przepustka i jedna za wlasnie z tym zaworkiem. i powiem tak, dokad mialem gorna odne nie wpieta w dolot, to moje auto pozeralo ogromne ilosci oleju, szczegolnie jak go wkrecalem na wysokie obroty, teraz po wpiediu gornej odmy w dolot nie mam z tym zadnego problemu. doraznie sprawdzam stan oleju, ale na bagnecie ani drgnie, pomimo przejechanych tysiecy. dodatkowo w kolektorze ssacym mialem pod przepustnica kaluze oleju jak mialem gorna odme w atmosfere. przypuszczam, ze teraz po prostu przy wcisnietym na maksa gazie wyrownuja sie cisnienia i tak samo ciagnie gora jak i dolem, przez co w porownaniu z wersja otwarta z jednej strony skrzynia korbowa nie robi sie przelotowka dla powietrza, ktore zasysane gorna odma bylo wciagane przez dolot dolna odma wraz z ogromnymi ilosciami oleju. Na gornej odmie mialem oczywiscie malutki filterek powietrza.

Takze kazdemu, kto ma jedna odme otwarta i auto wpierdziela olej, szczegolnie jak zuzycie zwieksza sie, gdy auto czesciej widzi wysokie obroty polecam serdecznie poszukanie drugiej odmy na dole w skrzyni korbowej i wpiecie gornej w dolot przed przepustnica za filtrem powietrza.

Pozdrawiam


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 23 Jan 2011 - 21:45
Post #185


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





a mozesz foto jakies dac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Sun, 23 Jan 2011 - 22:05
Post #186


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





foto swojej odmy?? jak chcesz to moge zrobic, ale w sumie nic oprocz wezyka z pokrywy zaoworow nie zobaczysz. wezyk ze skrzyni korbowej wchodzi mi w kolekotor ssacy i przez zaworek tam umieszczony laczy sie z kanalami dla powietrza dodatkowego w kolektorze. jutro pstrykne fotke jak chcesz.


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Mon, 24 Jan 2011 - 04:36
Post #187


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Interesuje mnie najbardziej ten zaworek...jaki i gdzie kupiony wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Mon, 24 Jan 2011 - 11:14
Post #188


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





a to zaworka nie zobaczysz, bo on jest wbudowany w kolektor ssacy pomiedzy kanalami... jak zdejmowalem kolektro to bylo widac. niestety chyba nie mam fotki zdjetego kolektora od strony silnika, zeby moc ci pokazac jak to wyglada dokladnie, ale wydaje mi sie, ze byla to zwykla redukcja np z 8mm srednicy wewnetrznej na 2mm...


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 14 Mar 2013 - 20:48
Post #189


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Temat stary ale dla mnie bardzo aktualny dlatego postanowiłem go odświeżyć.

Podsumowanie:
Dyskusja dotyczy tego czy lepiej uwolnić odmę i puścić przez Catch Tanka w atmosferę (rura z oparami oleju pod auto) czy też dać ją w dolot. W pierwszej opcji po upalaniu trzeba dolewać oleju i opróżniać tanka. W drugiej opcji olej może rzygać bagnetem przy większym doładowaniu ale za to podciśnienie panujące w skrzyni korbowej robi dobrze na przyrost mocy ale jak sobie silnik łyknie oleju przez kolektor ssący do może powiedzieć sajonara razem z turbo.

Mój silnik ma seryjnie słabe odpowietrzenie skrzyni korbowej a przy zwiększonym boost-ie to już tragedia się robi i tak mnie naszło pytanie:

Czy jeżeli zwiększam moc auta o 75% to czy słuszne i sprawiedliwe a dla silnika zbawienne byłoby zwiększenie przepływów seryjnej odmy o podobną wartość? Przecież zwiększa się ilość gazów w układzie i ich przepływy.
Tak się pytam, bo o tym nikt nie napisał a wylot wszystkich odm w dolocie przed turbo u mnie jest zakończony czujnikiem oparów oleju, który jest zwężką o masakrycznej średnicy ok. 3mm - przy czym wyjście na odmę skrzyni korbowej ma ok. 30mm.
Czy można zrobić za duże podciśnienie w skrzyni korbowej? Jeżeli zwiększę światło wylotu odm przed turbo to czy to zaszkodzi silnikowi?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 15 Mar 2013 - 21:52
Post #190


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Odma w moim bolidzie jest jak czeski film...






--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 16 Mar 2013 - 00:40
Post #191


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





A to nie jest czujnik ciśnieniowy jakiś??? Że w razie za dużego ciśnienia wywali check i pomoże stwierdzić że jest za duży przedmuch?? Jeśli tak jest to ja bym to zostawił tak jak jest, w razie jak będzie wywalało błąd wtedy bym albo to rozwiercił albo po prostu usunął i wpiął się normalnie w dolot lub puścił w atmosferę przez catch tanka.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sat, 16 Mar 2013 - 09:01
Post #192


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





to nie czujnik tylko grzałka żeby w zimie nie zamarzło
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 16 Mar 2013 - 09:49
Post #193


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(GMS. @ Sat, 16 Mar 2013 - 09:01) *
to nie czujnik tylko grzałka żeby w zimie nie zamarzło

Rozumiem, że w Szwecji są mroźne zimy ale czy w innych bolidach są też takie grzałki na wylocie odmy? Czy są równie restrykcyjne? To jakaś paranoja żeby silnik wyczynowy oddychał przez taką MEGA zwężkę.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 16 Mar 2013 - 09:58
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





to pewnie zalezy od konstrukcji odmy i tego w jaki sposób ułozone są przewody. blisko silnika i od strony przegrody(przy poprzecznym silniku) trudniej zamarznać.
ja mam catch tanka na lapie skrzyni czyli tak mniej wiecej 15-20cm za chłodnica, ale nie w jej swietle, dalej przewody biegna do pokrywy zaworów( konieć wałka rozrządu), tez wystawione na przepływ powietrza, dalej jeden przewód biegnie przed przepustnice na kol dolotowym. nigdy mi odma nie zamarzła, a grzałki nie ma.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 16 Mar 2013 - 10:57
Post #195


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





U mnie w M50B25, odma jest mocowana do pokrywy zaworów na taki plastik podobny do tego, w pokrywie zaworów jest otwór na półtora cm (tak na oko) a plastik ma otwór (rurkę) 5mm, ludzie jak uturbiają to nic z tym nie robią i wszystko działa, choć nie widziałem jak podłączają odmy, czy dają w atmosferę czy przed turbo, ale i w jednym i w drugim przypadku nikt nie narzeka, więc ja bym zostawił jak jest, jak będzie coś nie tak, puścił w atmosferę, zawsze ucieknie tyle opar ile musi, nic mniej nic więcej.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Sat, 16 Mar 2013 - 13:33
Post #196


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





jezeli damy przed turbo czyli zasysami powietrze ze skrzyni korbowej i w ten sposob splyw oleju z turbo ma lzej.Bedzie za slabe to olej bedzie przeciskal sie przez uszczelniacze w turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 16 Mar 2013 - 14:37
Post #197


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





No tak ale w silniku o prawidłowym stopniu przedmuchów, nie powinno wzrosnąć ciśnienie pod tłokiem jakoś drastycznie, Więc rzeźba z odmą jak dla mnie nie ma większego sensu, jeśli będzie się działo coś niepokojącego to raczej nie z powodu złej odmy, a zwiększenia przedmuchu na cylindrze. Jak widziałem poturbowane M50 nie słyszałem żeby ktoś zwiększał światło tej plastikowej przelotki o której pisałem. która notabene mocuje całą odmę do pokrywy zaworów. Rurka w niej ma normalnie 5mm a przewód odmy do rury dolotowej ma normalną średnicę otworu w pokrywie czyli 15 do 20 mm, i wszystko działa a moce są 100% większe.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Sat, 16 Mar 2013 - 16:30
Post #198


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





No tak.Ale w seri n/a odma do dolotu czyli zasysa (czyli w skrzyni zrobi się niby podcisnienie) a nie jak catch tank że przeciwstawia się atmosferze jeszcze .Nie twierdzę że się popsuje ale można zawsze bezpieczniej spać jak odma jest dobrze odpowietrzana i olej z turbo z grawtacyjnie spływa sobie szczęśliwie;-)raz testowalem na turbo którym raz po raz zadymilo na wolnych,że zablokowalem odme i patrzyłem jak kleba dymu z wydechu nagle się wydostaje,nie polecam;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 16 Mar 2013 - 17:53
Post #199


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(kakao @ Sat, 16 Mar 2013 - 09:49) *
Rozumiem, że w Szwecji są mroźne zimy ale czy w innych bolidach są też takie grzałki na wylocie odmy? Czy są równie restrykcyjne? To jakaś paranoja żeby silnik wyczynowy oddychał przez taką MEGA zwężkę.


Masz tam całkiem fajnie zrobioną odmę z fabrycznym catch tankiem, zamontowanym w ciepłym miejscu. Ja bym tego nie przerabiał. Jak odma jest w rurę dolotową, to grzałka albo ogrzewanie płynem chłodniczym powinno być. Średnice odm w N/A są większe, ale podciśnienie w dolocie na odwrót. Bez restrykcji z dużą średnicą odpowietrzenia w dolot, zmiany ciśnienia mogłyby zaburzyć pracę separatora. Mgiełka olejowa zamiast osadzać się na jego ściankach byłaby częściowo zasysana do dolotu i po spaleniu truła środowisko i mordowała foki.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 16 Mar 2013 - 21:50
Post #200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Odmę już mam przerobioną w atmosferę właśnie:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1042370

A w takim jak mój motorze przez kiepskie odpowietrzenie skrzyni korbowej przy ok. 500Nm seryjne tłoki i pierścienie wyglądają tak:



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 19:07