Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
Jacek1
post Sun, 28 Feb 2010 - 13:44
Post #161


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Aha, czyli pewnie u mnie też jest odma z bloku przez głowicę. Dlatego w głowicy są dwie...


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 28 Feb 2010 - 13:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Sun, 28 Feb 2010 - 13:59
Post #162


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Jacek1 @ Sun, 28 Feb 2010 - 09:21) *
Woczoraj, po kilku miesiącach, zajrzałem do swojego oil catch tank'a. Wylało się z niego ok. ćwierć litra jakiegoś płynu. I tutaj uwaga dla zwolenników spływu do miski: jakbyście zobaczyli to co się z tego wylało napewno nie chcielibyście żeby to trafiło do waszego obiegu oleju. W żadnym przypadku nie przypominało to oleju tylko brudną wodę. Ja zawsze myslałem, że to co zbiera się w catch tanku jest gęste i przypomina bardziej smołę a tu się okazało, że tyo jest bardzo rzadkie. Czy to normalne?

Ja mam u siebie dwie odmy w głowicy (dokładnie w pokrywie). Oryginalnie jedna podłączona była do dolotu przed przepustnicą, druga do kolektora ssącego już za przepustnicą. Ja połączyłem je razem w trójnik i potem jedną rurką idą do catch tanka, na którym założony jest filterek. Otwory w dolocie i kolektorze są zaślepione oczywiście. Czy to dobre rozwiązanie?

Podgrzej, odparuj ta wode i powiedz co ci zostalo. Normalnie wlasnie te resztki splywaja do miski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 28 Feb 2010 - 15:40
Post #163


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jacek1 ja mam podobnie silnik FE3N mazdy były dwie odmy w kopule zaworów jedna do dolotu 2 do kolektora ta do kolektora otwór zaspawałem a tą do dolotu puściłem przez oil cap tank. Rezultat jest taki że u mnie zbiera sie tej wody z czymś tam jeszcze więcej opróżniam raz na 2 miechy bo jest pełny w sezonie jesieni, zima i wiosna. Pozdro


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 04 Mar 2010 - 22:49
Post #164


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





Słyszałem coś o systemie PCV - rurka znad głowicy przed przepustnice, rurka z bloku poprzez zaworek jednokierunkowy za przepustnice. Pokrywa zaworów połączona ze skrzynią korbową.

Na czym polega idea?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romeo
post Thu, 04 Mar 2010 - 23:41
Post #165


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009





I to ma sens bo jak depczesz w pedał więcej przedostaje się gazów pod tłoki a zawór ma na celu żeby skrzynia korbowa nie dostała nadciśnienia (w turbo)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 04 Mar 2010 - 23:45
Post #166


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Heh. Tylko to seryjny układ m.in. z Hondy. A to raczej NA.

EDIT



Idea polega więc na tym, że przez skrzynie korbową realizowane są niejako wolne obroty, a przy okazji zapewnia się jakże potrzebne tam podciśnienie.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 04 Mar 2010 - 23:52
Post #167


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





mam obrazek:


do turbo się to raczej nie nadaje. Konstrukcja bardziej skomplikowana od zwykłej, a jest jakiś zysk?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romeo
post Fri, 05 Mar 2010 - 00:22
Post #168


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009





No bez jaj to proste jak bat chodzi o wyrównanie ciśnienia i odprowadzanie spalin/oparów z bloku ale tylko przy zamkniętej przepustnicy .
To nie jest zwykły zawór kierunkowy jest na sprężynce coś ala BLOW OFF on działa kiedy jest duże podciśnienie w kolektorze sącym.
A co do wolnych obrotów to na pewno nie ma większego wpływu bo jest zbyt mały no może wyrobi 30% całego zapotrzebowania na powietrze.
A zalety to szybsze odprowadzanie oparów z bloku i czystszy dolot przepustnica korkowiec a w doładowanych IC i turbo ! .
U mnie to działa (turbo) i jest git !
Jak co to mogę wstawić fotke jak to u mnie wygląda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Fri, 05 Mar 2010 - 10:32
Post #169


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





pytanie pomocnicze: czy bez górnej rury i zaworka nie działałoby tak samo?
A to turbo to się nie nadaje, nadmucha górnym wężem i bagnet wystrzeli wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romeo
post Fri, 05 Mar 2010 - 11:14
Post #170


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009





Co ci tam wystrzeli ? nie ma prawa ! .
Główna odma idzie standardowo przed turbo a mała za przepustnice + zaworek kierunkowy odpowiednio dobrany!
Jak sama nazwa wskazuje -zawór kierunkowy - przepuszcza w jedną stronę w naszym przypadku ma za zadanie
wyciągać ze skrzyni korbowej kiedy panuje podciśnienie w kolektorze a jak pojawi się nadciśnienie zamyka się żeby nie dmuchało w blok
i wtedy zaczyna działać na maksa główną odma bo turbo robi podciśnienie i to cała filozofia cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Fri, 05 Mar 2010 - 15:42
Post #171


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





i kończysz z zasmarkaną oparami olejowymi turbiną i całym dolotem... niezbyt fajnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 08 Aug 2010 - 18:32
Post #172


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





mozna foto .... nie moge sobie tego wyobrazic..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 08 Aug 2010 - 22:58
Post #173


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





tego tzn czego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Thu, 30 Sep 2010 - 18:27
Post #174


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





Czy można podłączyć pod jeden oil catch tank odmę pokrywy zaworów i skrzyni biegów? Gazy idą w atmosferę, nie wracają do dolotu. Aktualnie mam podłączoną tylko odmę pokrywy a ze skrzyni wystaje seryjny smutny fiutek i zastanawiam się, czy założyć tam filtr czy podpiąć pod puszkę skoro 2 wejścia i tak się marnują.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Thu, 30 Sep 2010 - 18:38
Post #175


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Skrzyni biegów ? wink.gif


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Thu, 30 Sep 2010 - 18:51
Post #176


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(jemiol7 @ Thu, 30 Sep 2010 - 17:38) *
Skrzyni biegów ? wink.gif


Tak, dokładnie, głupotę jakąś palnąłem?

Tutaj dobrze widać ten wężyk, w lewym dolnym rogu:

http://img6.imageshack.us/i/sdc10843j.jpg/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Thu, 30 Sep 2010 - 18:59
Post #177


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Chodzi Ci zapewne o skrzynie korbową wink.gif


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Thu, 30 Sep 2010 - 21:01
Post #178


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





Myślę, że wiem czym jest skrzynia biegów i skrzynia korbowa, na fotce którą wkleiłem widać, że owy smutny wężyk który chcę zastąpić filtrem wychodzi ze skrzyni biegów. Pytania są dwa:
1. Czy ma to sens, skoro przez 20 lat był tam wężyk i skrzynia dalej chodzi, czyli nic co miałoby ją zepsuć się tam nie zostało.
2. Czy podpięcie tego pod oct nie zaskoczy mnie jakimiś dziwnymi konsekwencjami.
Pytanie pomocnicze brzmi, czy dobrze kombinuję, że to jest odma skrzyni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maruda
post Thu, 30 Sep 2010 - 21:35
Post #179


User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Zostaw odpowietrzenie skrzyni biegów w spokoju.

Chyba nie widziałem gorzej zaprojektowanych odm niż w hondach, itd. Chore jest zeby za przepustnicę i map sensor wrzucac odmę ciągnącą syf z silnika i czasami lewe powietrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Thu, 30 Sep 2010 - 21:46
Post #180


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





No to może ja się wygłupiłem tongue.gif Sorry, jeszcze się z takim rozwiązaniem nie spotkałem, a na fotce nic nie dostrzegłem, jak nie mam racji to zwracam honor. Pozdr


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 00:35