![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Aha, czyli pewnie u mnie też jest odma z bloku przez głowicę. Dlatego w głowicy są dwie...
-------------------- MG ZS 180
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Woczoraj, po kilku miesiącach, zajrzałem do swojego oil catch tank'a. Wylało się z niego ok. ćwierć litra jakiegoś płynu. I tutaj uwaga dla zwolenników spływu do miski: jakbyście zobaczyli to co się z tego wylało napewno nie chcielibyście żeby to trafiło do waszego obiegu oleju. W żadnym przypadku nie przypominało to oleju tylko brudną wodę. Ja zawsze myslałem, że to co zbiera się w catch tanku jest gęste i przypomina bardziej smołę a tu się okazało, że tyo jest bardzo rzadkie. Czy to normalne? Ja mam u siebie dwie odmy w głowicy (dokładnie w pokrywie). Oryginalnie jedna podłączona była do dolotu przed przepustnicą, druga do kolektora ssącego już za przepustnicą. Ja połączyłem je razem w trójnik i potem jedną rurką idą do catch tanka, na którym założony jest filterek. Otwory w dolocie i kolektorze są zaślepione oczywiście. Czy to dobre rozwiązanie? Podgrzej, odparuj ta wode i powiedz co ci zostalo. Normalnie wlasnie te resztki splywaja do miski. |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Jacek1 ja mam podobnie silnik FE3N mazdy były dwie odmy w kopule zaworów jedna do dolotu 2 do kolektora ta do kolektora otwór zaspawałem a tą do dolotu puściłem przez oil cap tank. Rezultat jest taki że u mnie zbiera sie tej wody z czymś tam jeszcze więcej opróżniam raz na 2 miechy bo jest pełny w sezonie jesieni, zima i wiosna. Pozdro
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
Słyszałem coś o systemie PCV - rurka znad głowicy przed przepustnice, rurka z bloku poprzez zaworek jednokierunkowy za przepustnice. Pokrywa zaworów połączona ze skrzynią korbową.
Na czym polega idea? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 ![]() |
I to ma sens bo jak depczesz w pedał więcej przedostaje się gazów pod tłoki a zawór ma na celu żeby skrzynia korbowa nie dostała nadciśnienia (w turbo)
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Heh. Tylko to seryjny układ m.in. z Hondy. A to raczej NA.
EDIT ![]() Idea polega więc na tym, że przez skrzynie korbową realizowane są niejako wolne obroty, a przy okazji zapewnia się jakże potrzebne tam podciśnienie. -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
mam obrazek:
![]() do turbo się to raczej nie nadaje. Konstrukcja bardziej skomplikowana od zwykłej, a jest jakiś zysk? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 ![]() |
No bez jaj to proste jak bat chodzi o wyrównanie ciśnienia i odprowadzanie spalin/oparów z bloku ale tylko przy zamkniętej przepustnicy .
To nie jest zwykły zawór kierunkowy jest na sprężynce coś ala BLOW OFF on działa kiedy jest duże podciśnienie w kolektorze sącym. A co do wolnych obrotów to na pewno nie ma większego wpływu bo jest zbyt mały no może wyrobi 30% całego zapotrzebowania na powietrze. A zalety to szybsze odprowadzanie oparów z bloku i czystszy dolot przepustnica korkowiec a w doładowanych IC i turbo ! . U mnie to działa (turbo) i jest git ! Jak co to mogę wstawić fotke jak to u mnie wygląda. |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
pytanie pomocnicze: czy bez górnej rury i zaworka nie działałoby tak samo?
A to turbo to się nie nadaje, nadmucha górnym wężem i bagnet wystrzeli ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 ![]() |
Co ci tam wystrzeli ? nie ma prawa ! .
Główna odma idzie standardowo przed turbo a mała za przepustnice + zaworek kierunkowy odpowiednio dobrany! Jak sama nazwa wskazuje -zawór kierunkowy - przepuszcza w jedną stronę w naszym przypadku ma za zadanie wyciągać ze skrzyni korbowej kiedy panuje podciśnienie w kolektorze a jak pojawi się nadciśnienie zamyka się żeby nie dmuchało w blok i wtedy zaczyna działać na maksa główną odma bo turbo robi podciśnienie i to cała filozofia ![]() |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
i kończysz z zasmarkaną oparami olejowymi turbiną i całym dolotem... niezbyt fajnie
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2008 ![]() |
mozna foto .... nie moge sobie tego wyobrazic..
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
tego tzn czego?
|
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Czy można podłączyć pod jeden oil catch tank odmę pokrywy zaworów i skrzyni biegów? Gazy idą w atmosferę, nie wracają do dolotu. Aktualnie mam podłączoną tylko odmę pokrywy a ze skrzyni wystaje seryjny smutny fiutek i zastanawiam się, czy założyć tam filtr czy podpiąć pod puszkę skoro 2 wejścia i tak się marnują.
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Skrzyni biegów ?
![]() -------------------- IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Skrzyni biegów ? ![]() Tak, dokładnie, głupotę jakąś palnąłem? Tutaj dobrze widać ten wężyk, w lewym dolnym rogu: http://img6.imageshack.us/i/sdc10843j.jpg/ |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Chodzi Ci zapewne o skrzynie korbową
![]() -------------------- IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Myślę, że wiem czym jest skrzynia biegów i skrzynia korbowa, na fotce którą wkleiłem widać, że owy smutny wężyk który chcę zastąpić filtrem wychodzi ze skrzyni biegów. Pytania są dwa:
1. Czy ma to sens, skoro przez 20 lat był tam wężyk i skrzynia dalej chodzi, czyli nic co miałoby ją zepsuć się tam nie zostało. 2. Czy podpięcie tego pod oct nie zaskoczy mnie jakimiś dziwnymi konsekwencjami. Pytanie pomocnicze brzmi, czy dobrze kombinuję, że to jest odma skrzyni? |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
User Dołączył: Tue, 25 September 2007 ![]() |
Zostaw odpowietrzenie skrzyni biegów w spokoju.
Chyba nie widziałem gorzej zaprojektowanych odm niż w hondach, itd. Chore jest zeby za przepustnicę i map sensor wrzucac odmę ciągnącą syf z silnika i czasami lewe powietrze. |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
No to może ja się wygłupiłem
![]() -------------------- IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 00:35 |