Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
RAFEEK
post Mon, 16 Nov 2009 - 19:13
Post #141


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Hmmm jedyne co moge odpowiedziec to to iz tak mi zrobili...i zalali motulem 15w50...a chyba za gesty jest...
I nie robil tego jakis kurcze laik...tylko GRABOWSKI...wiec co ja mam wam powiedziec...tak mi zrobil i tak mam...pomocy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Nov 2009 - 19:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RAFEEK
post Tue, 17 Nov 2009 - 19:47
Post #142


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





moge liczyc na pomoc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 18 Nov 2009 - 01:46
Post #143


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Moim zdaniem tak nie powinno byś bo to mija sie z celem dawania filtra powietrza jak cały syf może wciągać tym przewodem zaślep to i zobacz co sie dzieje. Jak będzie ok to przyinwestuj w oil cap tank. A jeśli dalej będzie pił olej zaczniesz kombinować z zwężka w przewodzie od odmy aby zmniejszyć silę ssania. Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Wed, 18 Nov 2009 - 07:39
Post #144


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Boje sie tak zrobic, bo na 99% wypluje mi wtedy bagnetem albo cosi innego.Tam sie robi jakies dziwne podcisnienie albo coc...jak mialem wezyk od odmy o zmniejszonej srednicy ( lekko zgiety ) to plul niemilosiernir bagnetem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 18 Nov 2009 - 19:37
Post #145


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jesli nie zrobisz tak jak ci mówie to nie jestem stanie ci pomóc.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Wed, 18 Nov 2009 - 20:39
Post #146


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





znaczy c ma dokladnie zrobic...??
mialem juz zwezke i walilo bagnetem...
a moze catch tanka ze spustem do miski olejowej??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Wed, 18 Nov 2009 - 21:25
Post #147


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





też to miałem na myśli że powinno pomóc catch tank ze spływem do miski ale jak wali bagnetem miarki to może być kicha....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 18 Nov 2009 - 21:29
Post #148


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Wieć nie dawaj zwężki tylko wywal trujnik i podepnij bez tego i zobacz co wtedy sie dzieje. A przedewszystkim to zobacz co jest pod pokrywą zaworó czy tam wszystko od odmy jest ok. I jeszcze jedno obok odmy jest 2 przewód do czego on idzie ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Thu, 19 Nov 2009 - 10:06
Post #149


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





MOge wywalic trojnik...boje sie tylko ze turbina na przechylach zassa mi caly olej
Rozebrac i zobaczyc czy nie ma gdzies jakiegos babola , jak rozumiem...ten 2 waz pozostalosc po lpg...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Fri, 20 Nov 2009 - 15:17
Post #150


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Jak na razie cisza....chyba jestem za splywem do miski...
Putanie..czy jak powieksze waz od odmy to ze zwrostem srednicy bedzie wiecej plul? czy tez moze odwrotnie cisnienie bedzie mniejsze i bedzie mniej...?
Bagnet mi wywala jak mam np zgieeta odme...i zassie odma, waz jest pelen oleju wiec troszke wywali bagnetem...moze powiekszyc jak pisalem wyzej ta dziure do weza od odmy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brevis
post Thu, 26 Nov 2009 - 22:32
Post #151


User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Lubliniec , Gliwice





Przeczytawszy cały topić i kurcze ciężko wybrać jedyny słuszny kierunek działania ..... co prawda w moim Stilo jtd do tego momentu wszytko jeżeli chodzi o odpowietrzenie sprawowało sie dobrze ...przelot 270 tys ... to teraz mam problem .... oryginalnie odma skrzyni korbowej w tych silnikach wpada do pokrywy zaworów a z dalej do rurki przeplywka turbo ..... w tym tez wężu jest także odprowadzenie nagromadzonego oleju do odstojnika .....

Jednak ostatnia zmiana dmuchawki ... pociągnęła za sobą zmianę tej opcji .... musiałem połączyć zastosować otwarta odmę przez tanka puszczona pod samochód ... smrod jest ... ale to nie kwestia problemowa ... z calej dyskusji wynika , ze niektóre motory nie lubią takiego moda ...inaczej lubią mieć podciśnienie w odpowietrzeniu odmy .... jak na razie jakiś złych objawów nie zauważyłem ///

Macie jakieś doświadczenie z klekotami ..?


--------------------
Fiut na rope
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Fri, 27 Nov 2009 - 10:51
Post #152


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





podejrzewam że wszystkie silniki lubią mieć podciśnienie w skrzyni korbowej bo:

- zmniejsza to szanse wycieków, bo raczej zassie powietrze przez szczeline niż wypchnie olej
- ułatwia odparowanie benzyny z oleju (tej zmytej z gładzi cylindrów) lub wody
- mniejsze opory rzadszego powietrza wink.gif Ale nie wiem czy ma to mierzalne znaczenie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Sat, 28 Nov 2009 - 15:21
Post #153


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Czy w przypadku otwartej odmy, zmniejszenie średnicy na wężu (montaż catch tanka z króćcami o średnicy otworu 10 mm) może mieć jakiś negatywny wpływ? Czy nie spowoduje to zwiększenia ciśnienia w skrzyni korbowej i nie będzie wywalało uszczelek? Silnik 2.0 16v ABF turbo - ostro wali z odmy. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Sat, 28 Nov 2009 - 17:13
Post #154


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





jemiol7 im wieksza srednica tym lepsza te 10 jest bardzo malym kroccem biorac wymiar fabrycznej odmy, z tym ze abf ma fabryczna fajna i ze nie powinien rzucac oliwa z odmy bez catchtanka nawet przy 1,5 bara... moze diabli zabrali pierscienie???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Sat, 28 Nov 2009 - 18:13
Post #155


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Kupiłem catch tanka i tam średnica wewnętrzna króćców wynosi 6mm. Dorobiłem "customowe" o śr. wewn. 10 mm, przelece je jeszcze wiertłem 12. A co do pierścieni, to nie wykluczam opcji że się kończą, na wiosnę planuje rozbiórkę silnika. Zobaczę ile oleju się będzie gromadziło w catch tanku, da mi to jakiś "podgląd" na ich stan. Pozdr.


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sun, 28 Feb 2010 - 09:21
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Woczoraj, po kilku miesiącach, zajrzałem do swojego oil catch tank'a. Wylało się z niego ok. ćwierć litra jakiegoś płynu. I tutaj uwaga dla zwolenników spływu do miski: jakbyście zobaczyli to co się z tego wylało napewno nie chcielibyście żeby to trafiło do waszego obiegu oleju. W żadnym przypadku nie przypominało to oleju tylko brudną wodę. Ja zawsze myslałem, że to co zbiera się w catch tanku jest gęste i przypomina bardziej smołę a tu się okazało, że tyo jest bardzo rzadkie. Czy to normalne?

Ja mam u siebie dwie odmy w głowicy (dokładnie w pokrywie). Oryginalnie jedna podłączona była do dolotu przed przepustnicą, druga do kolektora ssącego już za przepustnicą. Ja połączyłem je razem w trójnik i potem jedną rurką idą do catch tanka, na którym założony jest filterek. Otwory w dolocie i kolektorze są zaślepione oczywiście. Czy to dobre rozwiązanie?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 28 Feb 2010 - 11:44
Post #157


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Też się z niczym innym nie spotkałem jak z brudną tłustą wodą, żeby to był naprawdę olej to musiało by chyba komuś dziure w tłoku wywalić albo musiałby być bardzo zmęczony silnik.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 28 Feb 2010 - 12:40
Post #158


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





przy takim podlaczeniu odpowietrzenia bloku jak u mnie puszka dostaje 0.5l OLEJU po 300km jazdy. to kwestia marnej lokalizacji otworow w bloku - sa w kanalach, ktorymi olej splywa z glowicy ph34r.gif tak wiec nie musi to byc wina nieszczelnego silnika. swoja droga bede cos z tym musial zrobic, bo nieco denerwujaca jest koniecznosc dolewania oleju i oprozniania puszki po paru godzinach jazdy angry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sun, 28 Feb 2010 - 12:42
Post #159


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





A mi nie daje spokoju jeszcze jedna rzecz: nie mogę znaleźć odmy w bloku mojego silnika. Nawet jak był wyjęty oglądałem go ze wszystkich stron... nie ma... Czy to możliwe żeby w bloku nie było odmy? Za to w głowicy są dwie... ciekawe po co?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 28 Feb 2010 - 13:38
Post #160


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT(Jacek1 @ Sun, 28 Feb 2010 - 12:42) *
A mi nie daje spokoju jeszcze jedna rzecz: nie mogę znaleźć odmy w bloku mojego silnika. Nawet jak był wyjęty oglądałem go ze wszystkich stron... nie ma... Czy to możliwe żeby w bloku nie było odmy? Za to w głowicy są dwie... ciekawe po co?


Nie zawsze musi być bezpośrednio w bloku, fiat FIRE też ma np. przez glowice, a w sohc w bloku, i w obu miałem samą brudną wodę.

W przypadku !markosa to można by pomyśleć o powrocie do miski rolleyes.gif


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 12:56