Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
bajcik
post Thu, 25 Dec 2008 - 21:55
Post #121


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





ja u siebie (c20ne turbo) odetkałem odme:

1) wywaliłem zasyfiowną siateczke spod dekla


2) porzeszyłem otwór wyjściowy, montując gruby wąż


3) catch-tank na końcu węża.

Po kilku weekendach zebrała się woda i majonezik:


Pytanie do was - czy to normalne, czy mam coś z uczelką pod głowicą jak mi sugerowano? Dodam że nie widziałem innych niepokojących objawów w stylu ubywanie płynu czy rosół w zbiorniczku wyrównawczym.

oddzielna rzecz która nie daje mi spokoju to czy wyjście ze zbiorniczka zostawić wolne (smrodek), puścić pod auto (wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej) czy puścić w dolot (gorące wyziewy)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Dec 2008 - 21:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Fri, 26 Dec 2008 - 00:11
Post #122


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





generalnie to normalny objaw wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 26 Dec 2008 - 11:03
Post #123


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





bajcik, sprawdz wszystki 3 opcje na sobie, ja bym puscil w dolot. no chyba ze wieksze zuzycie oleju w otwartej odmie dot tylko nowszych silnikow opla


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Fri, 26 Dec 2008 - 11:44
Post #124


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Majonez to normalna sprawa z tego co widze. W lato zbiera sie troche majonezu, kiedy jest chlodniej dochodzi do tego woda.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iron666
post Wed, 14 Jan 2009 - 19:42
Post #125


User
Dołączył: Tue, 30 December 2008
Skąd: Góra Świętej Anny








Dobrze kombinuje ?? Poprawcie jesli sie myle, chodzi o wolnossaka, króćce na zbiorniczku mialem nabazgrac od gory ale sie zamyslilem i tak jakos wyszlo i nie chcialo mi sie zmieniac, no i jeszcze nie nabazgralem wskaznika ile oleju jest w srodku, chce zrobic samorobe, moze byc ze zwyklej stali czy jednak te opary i cale swinstwo moze spowodowac korozje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekk74
post Wed, 14 Jan 2009 - 21:12
Post #126


User
Dołączył: Wed, 02 April 2003
Skąd: Wroclaw





CYTAT(!markos @ Tue, 23 Dec 2008 - 12:40) *

nie ma tu wysysania.

w hondzie 1.416v 90 konnej 5d>=95r tez tak jest (wiec pewnie to powszechny patent w h)
z pokrywy idzie normalnie waz do dolotu na odcinek filtr-przepustnica i dodatkowo jest wezyk laczacy skrzynie korbowa z dolotem (na odcinku przepustnica-silnik). Na tym drugim wezu jest mechanizm oporowy sprezynkowy (to chyba ten pcv valve z rysunku)
Z jakiegos manuala na sieci do tego auta pamietam ze wynikalo, ze silnik ciagnie "lewe" powietrze przez skrzynie korbowa
wot technika
Chyba to jednka sladowe zjawisko bo inaczej bylyby problemy z wolnymi obrotami na LPG z mieszaczem (jak sadze)
Pozdrawiam,
Przemek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrSpike
post Fri, 13 Mar 2009 - 08:46
Post #127


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT(MrSpike @ Mon, 09 Jul 2007 - 22:40) *
u mnie waz odpowietrzajacy z pokrywy zaworow ma 3m i konczy sie pod wneka na kolo zapasowe z tylu. nic nie smierdzi


no i niestety nie bylo to najlepsze rozwiazanie.
rura zamarzla -> wylot sie zatkal -> cisnienie wywalilo uszczelke spod dekla -> olej polecial na kolektor wydechowy -> zrobilo sie male ognisko pod maska.

na szczescie w pore komp mi zasygnalizowal braki oleju a i dym spod maski nie jest normalnym objawem pracy silnika.
skonczylo sie na holowaniu, wymianie nadtopionej pokrywy zaworow wraz z uszczelka, wymianie czujnika polozenia walu.

no i rura z odmy przynajmniej narazie trafila na swoje miejsce w dolocie.
i tak jak wczesniej przepustnica i krokowy byla przez 1,5 roku czysciutka, tak teraz po tygodniu syf i falowanie obrotow...

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Fri, 13 Mar 2009 - 09:01
Post #128


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





CYTAT(MrSpike @ Fri, 13 Mar 2009 - 08:46) *
no i niestety nie bylo to najlepsze rozwiazanie.
rura zamarzla -> wylot sie zatkal -> cisnienie wywalilo uszczelke spod dekla -> olej polecial na kolektor wydechowy -> zrobilo sie male ognisko pod maska.

na szczescie w pore komp mi zasygnalizowal braki oleju a i dym spod maski nie jest normalnym objawem pracy silnika.
skonczylo sie na holowaniu, wymianie nadtopionej pokrywy zaworow wraz z uszczelka, wymianie czujnika polozenia walu.

no i rura z odmy przynajmniej narazie trafila na swoje miejsce w dolocie.
i tak jak wczesniej przepustnica i krokowy byla przez 1,5 roku czysciutka, tak teraz po tygodniu syf i falowanie obrotow...

pozdr


Jesli mowa o x20xev to tylko odma zamknieta. U mnie w catch tanku skrapla sie litr wody w ciagu poltorej miesiaca.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 13 Mar 2009 - 12:57
Post #129


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(tymon86 @ Fri, 13 Mar 2009 - 09:01) *
Jesli mowa o x20xev to tylko odma zamknieta. U mnie w catch tanku skrapla sie litr wody w ciagu poltorej miesiaca.

Podgrzej, daj wodzie odparowac i masz to samo co w misce olejowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Fri, 13 Mar 2009 - 13:30
Post #130


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





u mnie w duże mrozy zamarzł nieopróżniany catch-tank i było podobnie - troche oleju się wysączyło na kolektor, było dużo dymu. Co ciekawe z wydechu też niebiesko. Jak zbiornik odmroziłem i wylałem to wytuacja wróciła do normy, przestał też kopcić z wydechu na niebiesko smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Fri, 13 Mar 2009 - 14:45
Post #131


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Feluke dziwne jest to, ze nie jezdze na niedogrzanym silniku, kazde odpalenie to wlasciwie pokonanie 25km lub wiecej.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 15 Mar 2009 - 18:23
Post #132


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





kiedy u mnie zatkal sie przewod doprowadzojacy podcisnienie do zbiorniczka, tez wypchnelo olej spod pokrywy rozrzadu, ale bylo to na zasadzie bardziej pocenia sie, niz lania sie oleju.

to co w zbiorniku tez zamarzalo, ale po dobrym nagrzaniu silnika lod sie rozpuszczal i mozna bylo wszystko spuscic. byc moze zdolnosc do rozpuszczenia lodu to zasluga malej pojemnosci zbiorniczka(jego fotki na str5)


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 15 Nov 2009 - 14:41
Post #133


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Witam przeczytalem , ale nadal nie wiem..prosze o pomoc.
Mam puga uturbionego, odme mam przez trojnik podlaczona do turbo...przy upalaniu strasznie mi pluje olejem z tego trojnika...podlozylem butelke, ale nic nie daje...potrafi delikatnie przez bagnet wyleciec no i przez odme sporo...300 400 ml spokojnie...dopiero jak jest mega niski stan przestaje leciec.
Kiedys zalalem do 3/4 stanu olejem i na torze przy przechylach stracilem przez odme prawie caly olej...co radzicie jakie rozwiazanie zastosowac..pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 15 Nov 2009 - 15:30
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jakie auto ? bardzo dziwne silnik w jakiej kondycji ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 15 Nov 2009 - 15:47
Post #135


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





306 gti...silnik hm....kompresja ok, poza tym ze pluje przy upalaniu..i tylko na torze...jak jade cwiare, albo na ulicy nie pluje...przy przechylach, to mysle ze jest ok, nie mialem zadnych problemow nigdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Sun, 15 Nov 2009 - 15:50
Post #136


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d88474b6af4bf73.html

widac tam trojnik i waz obok filtra ...teraz waz jest w butelce i tedy pluje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 16 Nov 2009 - 01:11
Post #137


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Zrób większe i dokładniejsze fotki jak masz to podłączone.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romeo
post Mon, 16 Nov 2009 - 07:52
Post #138


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009





A ja mam takie pytanie co dają dwa wyprowadzenia odmy z pokrywy zaworów przed (to wiadomo) i za przepustnicą(kolektor ssący) ?.
Mam dwa silniki C20NE jeden w Omedze (ma tylko jedno wyjście) i drugi w garażu od Astry GSI (dwa wyjścia).
Niby te same silniki a różnią się tylko tym.Przełożyłem pokrywę zaworów i przepustnice od GSI i różnica jest taka
że jak odkręcę korek wlewu oleju to Oma zaczyna ostro kuleć.
Morał taki że ten drugi przewód robi spore podciśnienie w bloku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RAFEEK
post Mon, 16 Nov 2009 - 15:32
Post #139


User
Dołączył: Fri, 18 July 2008





Zdjecie w wiekszej rozdzielczosci...
Ps.. po ostatnich zawodach jak jechalem z min poziomem oleju slysze chyba jakis stuk z silnika..wrrrr....nie dolewalem wiecej bo mam zamiar wymienic na new.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f84eae0e45f0f851.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 16 Nov 2009 - 18:38
Post #140


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





RAFEEK a dlaczego masz dany trójnik ? I dlaczego odma jest otwarta ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 07:08