![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
ja u siebie (c20ne turbo) odetkałem odme:
1) wywaliłem zasyfiowną siateczke spod dekla 2) porzeszyłem otwór wyjściowy, montując gruby wąż 3) catch-tank na końcu węża. Po kilku weekendach zebrała się woda i majonezik: Pytanie do was - czy to normalne, czy mam coś z uczelką pod głowicą jak mi sugerowano? Dodam że nie widziałem innych niepokojących objawów w stylu ubywanie płynu czy rosół w zbiorniczku wyrównawczym. oddzielna rzecz która nie daje mi spokoju to czy wyjście ze zbiorniczka zostawić wolne (smrodek), puścić pod auto (wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej) czy puścić w dolot (gorące wyziewy) -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
generalnie to normalny objaw
![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
bajcik, sprawdz wszystki 3 opcje na sobie, ja bym puscil w dolot. no chyba ze wieksze zuzycie oleju w otwartej odmie dot tylko nowszych silnikow opla
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Majonez to normalna sprawa z tego co widze. W lato zbiera sie troche majonezu, kiedy jest chlodniej dochodzi do tego woda.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 30 December 2008 Skąd: Góra Świętej Anny ![]() |
![]() ![]() Dobrze kombinuje ?? Poprawcie jesli sie myle, chodzi o wolnossaka, króćce na zbiorniczku mialem nabazgrac od gory ale sie zamyslilem i tak jakos wyszlo i nie chcialo mi sie zmieniac, no i jeszcze nie nabazgralem wskaznika ile oleju jest w srodku, chce zrobic samorobe, moze byc ze zwyklej stali czy jednak te opary i cale swinstwo moze spowodowac korozje. |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Wroclaw ![]() |
![]() nie ma tu wysysania. w hondzie 1.416v 90 konnej 5d>=95r tez tak jest (wiec pewnie to powszechny patent w h) z pokrywy idzie normalnie waz do dolotu na odcinek filtr-przepustnica i dodatkowo jest wezyk laczacy skrzynie korbowa z dolotem (na odcinku przepustnica-silnik). Na tym drugim wezu jest mechanizm oporowy sprezynkowy (to chyba ten pcv valve z rysunku) Z jakiegos manuala na sieci do tego auta pamietam ze wynikalo, ze silnik ciagnie "lewe" powietrze przez skrzynie korbowa wot technika Chyba to jednka sladowe zjawisko bo inaczej bylyby problemy z wolnymi obrotami na LPG z mieszaczem (jak sadze) Pozdrawiam, Przemek |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
u mnie waz odpowietrzajacy z pokrywy zaworow ma 3m i konczy sie pod wneka na kolo zapasowe z tylu. nic nie smierdzi no i niestety nie bylo to najlepsze rozwiazanie. rura zamarzla -> wylot sie zatkal -> cisnienie wywalilo uszczelke spod dekla -> olej polecial na kolektor wydechowy -> zrobilo sie male ognisko pod maska. na szczescie w pore komp mi zasygnalizowal braki oleju a i dym spod maski nie jest normalnym objawem pracy silnika. skonczylo sie na holowaniu, wymianie nadtopionej pokrywy zaworow wraz z uszczelka, wymianie czujnika polozenia walu. no i rura z odmy przynajmniej narazie trafila na swoje miejsce w dolocie. i tak jak wczesniej przepustnica i krokowy byla przez 1,5 roku czysciutka, tak teraz po tygodniu syf i falowanie obrotow... pozdr |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
no i niestety nie bylo to najlepsze rozwiazanie. rura zamarzla -> wylot sie zatkal -> cisnienie wywalilo uszczelke spod dekla -> olej polecial na kolektor wydechowy -> zrobilo sie male ognisko pod maska. na szczescie w pore komp mi zasygnalizowal braki oleju a i dym spod maski nie jest normalnym objawem pracy silnika. skonczylo sie na holowaniu, wymianie nadtopionej pokrywy zaworow wraz z uszczelka, wymianie czujnika polozenia walu. no i rura z odmy przynajmniej narazie trafila na swoje miejsce w dolocie. i tak jak wczesniej przepustnica i krokowy byla przez 1,5 roku czysciutka, tak teraz po tygodniu syf i falowanie obrotow... pozdr Jesli mowa o x20xev to tylko odma zamknieta. U mnie w catch tanku skrapla sie litr wody w ciagu poltorej miesiaca. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
u mnie w duże mrozy zamarzł nieopróżniany catch-tank i było podobnie - troche oleju się wysączyło na kolektor, było dużo dymu. Co ciekawe z wydechu też niebiesko. Jak zbiornik odmroziłem i wylałem to wytuacja wróciła do normy, przestał też kopcić z wydechu na niebiesko
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Feluke dziwne jest to, ze nie jezdze na niedogrzanym silniku, kazde odpalenie to wlasciwie pokonanie 25km lub wiecej.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
kiedy u mnie zatkal sie przewod doprowadzojacy podcisnienie do zbiorniczka, tez wypchnelo olej spod pokrywy rozrzadu, ale bylo to na zasadzie bardziej pocenia sie, niz lania sie oleju.
to co w zbiorniku tez zamarzalo, ale po dobrym nagrzaniu silnika lod sie rozpuszczal i mozna bylo wszystko spuscic. byc moze zdolnosc do rozpuszczenia lodu to zasluga malej pojemnosci zbiorniczka(jego fotki na str5) -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2008 ![]() |
Witam przeczytalem , ale nadal nie wiem..prosze o pomoc.
Mam puga uturbionego, odme mam przez trojnik podlaczona do turbo...przy upalaniu strasznie mi pluje olejem z tego trojnika...podlozylem butelke, ale nic nie daje...potrafi delikatnie przez bagnet wyleciec no i przez odme sporo...300 400 ml spokojnie...dopiero jak jest mega niski stan przestaje leciec. Kiedys zalalem do 3/4 stanu olejem i na torze przy przechylach stracilem przez odme prawie caly olej...co radzicie jakie rozwiazanie zastosowac..pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Jakie auto ? bardzo dziwne silnik w jakiej kondycji ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2008 ![]() |
306 gti...silnik hm....kompresja ok, poza tym ze pluje przy upalaniu..i tylko na torze...jak jade cwiare, albo na ulicy nie pluje...przy przechylach, to mysle ze jest ok, nie mialem zadnych problemow nigdy.
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2008 ![]() |
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d88474b6af4bf73.html
widac tam trojnik i waz obok filtra ...teraz waz jest w butelce i tedy pluje. |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Zrób większe i dokładniejsze fotki jak masz to podłączone.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 ![]() |
A ja mam takie pytanie co dają dwa wyprowadzenia odmy z pokrywy zaworów przed (to wiadomo) i za przepustnicą(kolektor ssący) ?.
Mam dwa silniki C20NE jeden w Omedze (ma tylko jedno wyjście) i drugi w garażu od Astry GSI (dwa wyjścia). Niby te same silniki a różnią się tylko tym.Przełożyłem pokrywę zaworów i przepustnice od GSI i różnica jest taka że jak odkręcę korek wlewu oleju to Oma zaczyna ostro kuleć. Morał taki że ten drugi przewód robi spore podciśnienie w bloku. |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2008 ![]() |
Zdjecie w wiekszej rozdzielczosci...
Ps.. po ostatnich zawodach jak jechalem z min poziomem oleju slysze chyba jakis stuk z silnika..wrrrr....nie dolewalem wiecej bo mam zamiar wymienic na new. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f84eae0e45f0f851.html |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
RAFEEK a dlaczego masz dany trójnik ? I dlaczego odma jest otwarta ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 07:08 |