![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A HGW. Ale w u mnie jest tak samo. I na dodatek puszcza bąki jak ma niepodpiętą odme na dole do kolektora ssącego.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Czyli jak podłącze z powrotem wentylację pokrywki to spadnie mi zużycie oleju?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
Widocznie niektóre rzeczy należy przyjąć tak jak są.Podłącz i zobacz.
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Fawor - ja góre mam odpięta. Nie wiem jak w D, ale w B jest odpowietrzenie na pokrywie i z tyłu bloku obok wymiennika ciepła i filtra oleju. Góra jest odpowietrzana do rury od filtra, a doł do kolektora ssącego za przepustnicą/
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
możesz wyjaśnić jaki jest związek spalania oleju z typem odmy? Czytales wyzej? Masz podcisnienie w odmie, oleju nie zre. EDIT: Cos mi watki z historii laduje i nie widze za kazdym razem wszystkich odpowiedzi ![]() W x20xev jest taki patent, ze odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wpiete w kanal z przodu na gorze dekla zaworow, a z tylu jest wyjscie na dwa przewody podlaczone do dolotu. Grubsza odma podlaczona przed przepustnice, chudsza za. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
W x20xev jest taki patent, ze odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wpiete w kanal z przodu na gorze dekla zaworow, a z tylu jest wyjscie na dwa przewody podlaczone do dolotu. Grubsza odma podlaczona przed przepustnice, chudsza za. u mnie to samo -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Fawor - ja góre mam odpięta. Nie wiem jak w D, ale w B jest odpowietrzenie na pokrywie i z tyłu bloku obok wymiennika ciepła i filtra oleju. Góra jest odpowietrzana do rury od filtra, a doł do kolektora ssącego za przepustnicą/ W D tak samo. Ogólnie to nadal frapuje mnie rozkminka z passworda o wietrzeniu pokrywki. Może wypowiedzą się inni: jeśli odma od pokrywy zaworów jest podłączona w dolot to powietrze spod niej jest zasysane czy doń wpada? Mowa oczywiście o NA. Dla mnie odpowiedź jest jednoznaczna, ale schematy z Hondowej serwisówki ją zabijają... -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
mysle, ze schematy mowia prawde i tylko prawde
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Podciśnienie. Wytwarza się podciśnienie, czyli syf z odmy jest wysysany.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
![]() nie ma tu wysysania. |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
ciekawy ten schemat, czyli jak zamkniemy przepustnice to zasysamy lewe powietrze ktore omija przepustnice i "wietrzy" silnik?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
![]() nie ma tu wysysania. Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb... No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
to rysunek z manuala serwisowego, wiec pewnie jakis inzynier sie pomylil...
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
A ja zaryzykowal bym stwierdzenie, ze kierunek przeplywu w odmie jest zalezny od obrotow silnika, badalem to oganoleptycznie lapa i na wolnych obrotach mialem wrazenie ze bardziej wialo z odmy niz przy 3tys.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
tymon86, tez mi sie tak wydaje, byc moze nizej jest wieksze pulsowanie a na wyzszych obrotach bardziej sie wyrownuje. Ale nie widze jak to by sie wiazalo z patentem hondy
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2006 ![]() |
Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb... No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem... Hmm, jak dla mnie to OK. Skoro przez PCV zasysa powietrze to drugim kroćcem będzie ssać - bo to ma być przewietrzanie. Czyli na moje to wydajność ssania przez PCV jest większa i wyssie więcej powietrza niż tylko syf blow-by. W SR20DET jest podobnie tylko tam jest przepływka, więc ciągnie powietrze policzone. No i są zaworki na nadciśnienie. S |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb... No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem... Kuba, wiem, że to dziwne na pierwszy rzut oka (a moze jak sie to pierwszy raz słyszy) ale w Hondach tak jest. Bylo to wiele razy dyskutowane również na zagranicznych forach. Te rysunki sa z manuala Hondy wiec trzeba przyjąć że inżynierowie Hondy nie są głupsi od nas i pewnie wiedzą co piszą. Nawet kiedyś ktoś robil test czy tym przewodem biegnącym do dekla dolatuje powietrze do silnika czy silnik je wyrzuca. W wiekszości przypadków codziennej jazdy silnik "wciąga" tamtędy powietrze. Dopiero w górnym zakresie chyba powyżej 6-6.5k rpm (nie pamietam dokładnie juz) silnik zaczyna wywalać powietrze. Dowodem jest delikatnie usyfiony motylek przepustnicy. -------------------- Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Dokładnie tak, jak pisze kivik. Hondy w ogóle cierpią na zbyt słabe odpowietrzanie skrzyni. A już przy doładowaniu to robi się spora lipa.
Ze strony Endyn: Regardless of piston ring condition, all Honda VTEC engines all suffer from excessive crankcase pressure at high power and RPM levels. This is caused by extreme piston speed, long camshaft timing events, and a PCV system that is completely inadequate at high throttle angles and low manifold vacuum levels. Many of today's large displacement B series engines are based on new blocks where Honda deleted the breathing "can" (on the rear of the block), causing these engines really suffer from extreme crankcase pressure (frequently high enough to rush past the seals, blowing the spark plug wires off the plugs.) Pressures like these cause oil and other contaminates to severely degrade the quality of the mixture in the cylinders, reducing power and greatly increasing the possibility of detonation. |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: WGM ![]() |
ja znalazłem taką instrukcje podłączenia do hondy . nie twierdze iz jest ona poprawna
http://img.imotorroom.com/diy/diy1645_1.jpg ps. długo się ładuje aha i czy taki montaż będzie ok. w tdi ?? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Hmmm. Znamienny jest ten system PCV jak sadze. Pytanie co z silnikami bez tego systemu? Tak jak w evo gdzie tylko są dwie odmy wychodzące z della? Wtedy IMO moja propozycja która podawałem wydaje sie być rozssadna. Pozostaje jeszcze kwestia tzw. Rzygniecia olejem przez odme w wyniku usterki silnika. Jak sądzę w takim wypadku Turbo mówi sajonara... przy "wolnej odmie" z catchem czy bez przynajmniej turbo sie ostaje....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 20:44 |