Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaka odma zamknieta czy otwarta
Gr00bY
post Mon, 22 Dec 2008 - 21:46
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





A HGW. Ale w u mnie jest tak samo. I na dodatek puszcza bąki jak ma niepodpiętą odme na dole do kolektora ssącego.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Dec 2008 - 21:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Mon, 22 Dec 2008 - 21:58
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Czyli jak podłącze z powrotem wentylację pokrywki to spadnie mi zużycie oleju? blink.gif Az mi sie wierzyc nie chce...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Mon, 22 Dec 2008 - 22:07
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Widocznie niektóre rzeczy należy przyjąć tak jak są.Podłącz i zobacz.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 22 Dec 2008 - 22:31
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Fawor - ja góre mam odpięta. Nie wiem jak w D, ale w B jest odpowietrzenie na pokrywie i z tyłu bloku obok wymiennika ciepła i filtra oleju. Góra jest odpowietrzana do rury od filtra, a doł do kolektora ssącego za przepustnicą/


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Mon, 22 Dec 2008 - 22:36
Post #105


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





CYTAT(Fawor @ Mon, 22 Dec 2008 - 21:40) *
możesz wyjaśnić jaki jest związek spalania oleju z typem odmy?


Czytales wyzej? Masz podcisnienie w odmie, oleju nie zre.

EDIT: Cos mi watki z historii laduje i nie widze za kazdym razem wszystkich odpowiedzi smile.gif

W x20xev jest taki patent, ze odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wpiete w kanal z przodu na gorze dekla zaworow, a z tylu jest wyjscie na dwa przewody podlaczone do dolotu. Grubsza odma podlaczona przed przepustnice, chudsza za.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 22 Dec 2008 - 23:08
Post #106


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(tymon86 @ Mon, 22 Dec 2008 - 22:36) *
W x20xev jest taki patent, ze odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wpiete w kanal z przodu na gorze dekla zaworow, a z tylu jest wyjscie na dwa przewody podlaczone do dolotu. Grubsza odma podlaczona przed przepustnice, chudsza za.

u mnie to samo


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 22 Dec 2008 - 23:28
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Gr00bY @ Mon, 22 Dec 2008 - 23:31) *
Fawor - ja góre mam odpięta. Nie wiem jak w D, ale w B jest odpowietrzenie na pokrywie i z tyłu bloku obok wymiennika ciepła i filtra oleju. Góra jest odpowietrzana do rury od filtra, a doł do kolektora ssącego za przepustnicą/

W D tak samo. Ogólnie to nadal frapuje mnie rozkminka z passworda o wietrzeniu pokrywki. Może wypowiedzą się inni: jeśli odma od pokrywy zaworów jest podłączona w dolot to powietrze spod niej jest zasysane czy doń wpada? Mowa oczywiście o NA. Dla mnie odpowiedź jest jednoznaczna, ale schematy z Hondowej serwisówki ją zabijają...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 23 Dec 2008 - 01:48
Post #108


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





mysle, ze schematy mowia prawde i tylko prawde wink.gif a sprawdzic to mozna podlaczajac wskaznik doladowania pod krociec na pokrywie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 23 Dec 2008 - 10:09
Post #109


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Podciśnienie. Wytwarza się podciśnienie, czyli syf z odmy jest wysysany.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 23 Dec 2008 - 11:40
Post #110


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw







nie ma tu wysysania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Tue, 23 Dec 2008 - 13:30
Post #111


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





ciekawy ten schemat, czyli jak zamkniemy przepustnice to zasysamy lewe powietrze ktore omija przepustnice i "wietrzy" silnik?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 23 Dec 2008 - 14:22
Post #112


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(!markos @ Tue, 23 Dec 2008 - 11:40) *


nie ma tu wysysania.


Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb...

No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 23 Dec 2008 - 14:56
Post #113


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





to rysunek z manuala serwisowego, wiec pewnie jakis inzynier sie pomylil...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Tue, 23 Dec 2008 - 15:34
Post #114


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





A ja zaryzykowal bym stwierdzenie, ze kierunek przeplywu w odmie jest zalezny od obrotow silnika, badalem to oganoleptycznie lapa i na wolnych obrotach mialem wrazenie ze bardziej wialo z odmy niz przy 3tys.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Tue, 23 Dec 2008 - 15:54
Post #115


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





tymon86, tez mi sie tak wydaje, byc moze nizej jest wieksze pulsowanie a na wyzszych obrotach bardziej sie wyrownuje. Ale nie widze jak to by sie wiazalo z patentem hondy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StefanS
post Tue, 23 Dec 2008 - 22:51
Post #116


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2006





CYTAT(Bullitt @ Tue, 23 Dec 2008 - 14:22) *
Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb...

No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem...


Hmm, jak dla mnie to OK. Skoro przez PCV zasysa powietrze to drugim kroćcem będzie ssać - bo to ma być przewietrzanie. Czyli na moje to wydajność ssania przez PCV jest większa i wyssie więcej powietrza niż tylko syf blow-by.

W SR20DET jest podobnie tylko tam jest przepływka, więc ciągnie powietrze policzone. No i są zaworki na nadciśnienie.

S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kivik
post Tue, 23 Dec 2008 - 23:09
Post #117


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Tue, 23 Dec 2008 - 14:22) *
Hondy to bardzo dziwne auta. Albo ten kto narysował ten rysunek nie wie ocb...

No bo od kiedy to odma dekla zasysa powietrze? Ja się jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałem...

Kuba, wiem, że to dziwne na pierwszy rzut oka (a moze jak sie to pierwszy raz słyszy) ale w Hondach tak jest.
Bylo to wiele razy dyskutowane również na zagranicznych forach. Te rysunki sa z manuala Hondy wiec trzeba przyjąć że inżynierowie Hondy nie są głupsi od nas i pewnie wiedzą co piszą.
Nawet kiedyś ktoś robil test czy tym przewodem biegnącym do dekla dolatuje powietrze do silnika czy silnik je wyrzuca.
W wiekszości przypadków codziennej jazdy silnik "wciąga" tamtędy powietrze. Dopiero w górnym zakresie chyba powyżej 6-6.5k rpm (nie pamietam dokładnie juz) silnik zaczyna wywalać powietrze. Dowodem jest delikatnie usyfiony motylek przepustnicy.



--------------------
Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Tue, 23 Dec 2008 - 23:45
Post #118


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Dokładnie tak, jak pisze kivik. Hondy w ogóle cierpią na zbyt słabe odpowietrzanie skrzyni. A już przy doładowaniu to robi się spora lipa.

Ze strony Endyn:
Regardless of piston ring condition, all Honda VTEC engines all suffer from excessive crankcase pressure at high power and RPM levels. This is caused by extreme piston speed, long camshaft timing events, and a PCV system that is completely inadequate at high throttle angles and low manifold vacuum levels.

Many of today's large displacement B series engines are based on new blocks where Honda deleted the breathing "can" (on the rear of the block), causing these engines really suffer from extreme crankcase pressure (frequently high enough to rush past the seals, blowing the spark plug wires off the plugs.) Pressures like these cause oil and other contaminates to severely degrade the quality of the mixture in the cylinders, reducing power and greatly increasing the possibility of detonation.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RALF
post Wed, 24 Dec 2008 - 13:48
Post #119


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: WGM





ja znalazłem taką instrukcje podłączenia do hondy . nie twierdze iz jest ona poprawna
http://img.imotorroom.com/diy/diy1645_1.jpg
ps. długo się ładuje
aha i czy taki montaż będzie ok. w tdi ??

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 24 Dec 2008 - 15:57
Post #120


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Hmmm. Znamienny jest ten system PCV jak sadze. Pytanie co z silnikami bez tego systemu? Tak jak w evo gdzie tylko są dwie odmy wychodzące z della? Wtedy IMO moja propozycja która podawałem wydaje sie być rozssadna. Pozostaje jeszcze kwestia tzw. Rzygniecia olejem przez odme w wyniku usterki silnika. Jak sądzę w takim wypadku Turbo mówi sajonara... przy "wolnej odmie" z catchem czy bez przynajmniej turbo sie ostaje....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 20:44