![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Witam. Za namową wielu osób z forum i nie tylko przedstawiam mój skromny projekt. Jest to tzw home made, nie brała udziału w budowie żadna stajnia tunerska, ale mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o druciarstwo <!-- s:D --><!-- s:D -->
MODEL: 99' Cordoba SX 2.0 16v ABF SILNIK - 2.0 16v ABF Modyfikacje głowicy: odprężenie 9.3 : 1 (przekładka uszczelki) Układ dolotowy: kompresor Eaton M62 z Mercedesa CLK 230, bov Properfekt Type II (działa rewelacyjnie w tej instalacji - dodatkowo został delikatnie zmodyfikowany przez HARTMET Sosnowiec), filtr powietrza K&N, intercooler z 1,9 TDI ASZ, system podtlenku azotu NX Sport Compact. Układ wydechowy: kompletny układ wydechowy MG Motorsport 2,5'' plus obróbka kolektora wydechowego Układ wtryskowy: listwa paliwowa z 1.8 T APX, wtryski 380cc @ 3 bar, customowe tulejki pod wtryski, przedłużane przewody paliwowe Elektronika: całe ECU zaadaptowane z silnika VW G60 (komputer zakupiony dzięki voj2ś 2B ! ) STROJENIE ORAZ KONWERSJE WIAZKI ELEKTRYCZNEJ DO ECU WYKONAL NASZ FORUMOWY KOLEGA GTO, ZA CO MU BARDZO DZIEKUJE. Zawieszenie: gwintowane Supersport - jakoś daje rade <!-- s;-) --><!-- s;-) --> Body Kit : seria Cupra plus wygładzony zderzak i przednie błotniki. Dodatkowy wlot do intercoolera z błotnika oraz maska z wlotami do IC i filtra powietrza pomalowana na czarny mat. Krótka historia: Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej w okolicach listopada zeszłego roku. Autem wyjechałem w styczniu z doładowaniem 0,3-0,4 bara. Seryjne wtryski i brak IC. Wykres w tym setupie wyglądał tak: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c04e3c200d4b4599:1rfet3dp] ![]() Po około 2-ch miesiącach bezawaryjnej jazdy apetyt urósł, więc zmniejszyłem kółko na kompresorze (a właściwie zrobił to mój tata). Okazało się, że kompresor jest tak skonstruowany, że kółko można zmniejszyć jedynie o 6 mm, co dałoby niewiele. Z pomocą przyszedł ojciec mojej dziewczyny, który podjął się mechanicznej obróbki obudowy kompresora w taki sposób, że założyliśmy kółko o 12 mm mniejsze <!-- s:D --><!-- s:D -->. Auto znów wyjechało i znów pojechało na strojenie do GTO. Pojawiło się jednak spalanie stukowe, więc zapadła decyzja o odprężaniu. Auto znów jeździło kolejne dwa miesiące i cieszyłem się jak głupi <!-- s:D --><!-- s:D --> Jakieś dwa tygodnie temu zaczęło się na nowo. Przyszedł czas na upgrade, żeby założyć IC i nowe wtryski. Powiększone zostało również (o 20 mm) koło pasowe. Bardzo mnie denerwowało spadające doładowanie powyżej 5000 obrotów, a powiększenie koła pasowego na wale całkowicie wyeliminowało tą niedogodność. Nową listwę paliwową zamontowałem z tulejkami pod wtryski wykonanymi przez mojego ojca z aluminum. Całość przypasowała "prawie" idealnie (było oczywiście jeszcze kilka delikatnych przeróbek). Pod maskę trafił intercooler z 1.9 TDI ASZ, który montowaliśmy chyba z 8 godzin hehe (wielkie dzięki dla Michała z MG i jego Taty ! ). Samochód był strojony w czwartek (wielkie dzięki dla GTO ), bo bardzo chciałem pojechać w klasie street FWD w Kamieniu. Nie było jednak czasu na potrenowanie startów, stąd czas. Samochód startował na zwykłych oponach 17 '' i z różnymi dziwnymi rzeczami w środku (np. miliony narzędzi i kluczy <!-- s;-) --><!-- s;-) --> ) Obecnie brak wykresu, bo nie było kiedy jechać na hamownię. Jest jedynie czas z Kamienia - 14,35 ET PODZIEKOWANIA: Przede wszystkim dla mojej wspaniałej narzeczonej – Karolci, dzięki której w ogóle podjąłem się tego projektu i która zawsze mnie wspierała w chwilach zwątpienia. Dla mojego Taty – za różne elementy całej tej układanki (m.in. małe kółko do Eatona <!-- s;-) --><!-- s;-) -->, tulejki pod wtryski i niedzielną pomoc przy aucie. Dla ojca Karolci (mojego…przyszłego teścia hehe) – za udostępnienie hali swojej firmy (<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.hartmet.sosnowiec.pl">http://www.hartmet.sosnowiec.pl</a><!-- w -->) oraz swojej wiedzy, możliwości technicznych i czasu pracy pracowników (pozdrawiam ekipę Hartmetu). To tu wykonałem większość prac, tu też powstało moje nowe koło pasowe na wale i został zmodyfikowany kompresor pod nowe kółko, wykonane przez mego ojca. Również tu został zmodyfikowany bov Properfekt Type II do pracy z kompresorem. Wielkie podziękowania dla kolegi Krzysia, znanego na forum jako GTO. To on wykonał konwersję wiązki elektrycznej z ABFa pod ECU G60 i to On wystroił to cudo. Również on wykonał wiele prac przy układzie zapłonowym itd. Gdyby nie Krzysztof, pewnie nic by z tego nie wyszło. Naprawdę WIELKIE DZIĘKI ! Dla Michała z MG Motosport, który zawsze miał dla mnie czas i zawsze realizował moje wizje dolotu, wydechu i takich tam <!-- s;-) --><!-- s;-) -->. Wielkie dzięki za montaż Coolera na dwa dni przed zawodami. Dla firmy DROMAR z Dąbrowy Górniczej za ekspresowe wykonanie maski i dla właściciela za listwę wtryskową. Dla kolegi Coube za załatwienie spawacza aluminium ! Fooooty: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=573d812c70534da3:1rfet3dp] ![]() [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3ef4eea5cc23f7cb:1rfet3dp] ![]() [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6bf3e8fafbd1336a:1rfet3dp] ![]() Eaton M62: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=399f1b27579461f2:1rfet3dp] ![]() Bov Properfekt: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ceb2fd9959ace723:1rfet3dp] ![]() Zmodyfikowane koło pasowe: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=552484b9f8714517:1rfet3dp] ![]() Pierwsza przymiarka (na zdjęciu widać zmienione miejsce mocowania alternatora): [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4b40d35b4f135d89:1rfet3dp] ![]() Listwa paliwowa i wtryski: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8823ca1de49234ee:1rfet3dp] ![]() Tulejki pod wtryski: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e9d13344fd226314:1rfet3dp] ![]() Z lewej zmodyfikowane (mniejsze) kółko kompresora [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=86bad5cb3fdf16b6:1rfet3dp] ![]() Uchwyt mocujący charger i zaślepka na jeden z inletów: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eb9699f8accd008e:1rfet3dp] ![]() Flansza outlet'u i uchwyt poziomujący: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=afd58c989be32809:1rfet3dp] ![]() Budowa ściągacza do kółka z kompresora: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ac295ea2baa34485:1rfet3dp] ![]() Cordoba w towarzystwie Mini Coopera S mojej narzeczonej na terenie firmy jej ojca: [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=023ca8dbf452aebf:1rfet3dp] ![]() CDN... pzdr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 March 2006 ![]() |
Gratuluję projektu! Profi wykonanie... No ale pomoc miałeś straszną... Dziewczyna itd Powodzenia w dalszych modach i czekamy na wykres
-------------------- F4R
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Zacny projekcik , osiagi tez niczego sobie
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 12 March 2004 Skąd: z poludnia ![]() |
ja tam jestem pelen podziwu za wklad pracy w to auto tomka znam od dawna i wiem ze wlozyl w cordobe duzo serca i pracy , piekna robota tomek tylko zyczyc udanych startow
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 30 April 2007 Skąd: Grodzisk Maz. ![]() |
SSSSSSSSSSSapie ten SSSSSSSSSSSSSSSSSSeat bardzo!
Tomek gratuluję ciekawej furki, mam nadzieje, że pokażesz ją na łamach pewnego pisma tuningowego z którym współpracujesz. Miałem okazję wczoraj cyknąć jej kilka zdjęć akurat jak z narzeczoną wyjeżdżaliście z Kamienia, moja kobieta powiedziała, że dawno nie słyszała czegoś równie SSSSSSSSSSapiącego. Kiedy odwiedzisz jakąś hamownię? Bemowo kwiecień 2007: [url=http://img158.imageshack.us/my.php?image=dsc0044gp2.jpg:28f0s4h8] ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
Gratki za projekt !
Teraz pytanko podjoł byś się czegoś takiego w V6 jesli tak to szczegoly dawaj na priva -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a moze masz jeszcze jakies nagranie jak to chodzi
ps ladny projekt i dzieki za infoi wiesz jakie pozdrawiam -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("TOMEKKK":249xr1nb) Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej
Respekt Mi się to w głowie trochę nie mieści bo ja mam hmmm "pod górkę" Ten czas to z N20? czy bez? Ładne auto, gratuluje. -------------------- twins on board
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Czas był z N2O, ale po czwartkowym treningu w Krakowie ( ) został mi 1 kg gazu w butli, więc ciśnienie było marniutkie, a niestety nie mam jeszcze kocyka. Nie zdążyłem napełnić butli przed Kamieniem :-/
PS. Leje jak cholera, ale ide nagrać jakieś syczenie hehe Added after 3 minutes: @henry: Nie ma problemu, ciesze się, że mogłem pomóc! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
to czekam
a u mnie juz lezakuje M62,ale ten moj to jakis wiekszy od twojego albo mi sie wydaje ps u mnie piekna pogoda az mnie korci zeby podjechac do ciebie i popatrzec co ijak trzymam kciuki za bezproblemowa eksploatacje -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
No cóż, nie pozostaje nic innego jak tylko oficjalnie pogratulować. Naprawdę należy się Tomkowi RESPECT, pomimo, że projekt jest home made, nie ma tam żadnego druciarstwa.
Patrząc na regularność modów, to pod koniec sierpnia pewnie bedzie kolejny stage PS. jakis taki dieslowaty ten projekt - IC z ASZ, filtr z ARL - za dlugo siedzisz na seat racing, a tam same diesle -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Pierwszy filmik. Kolejne się wrzucają..
http://www.wrzuta.pl/film/zGJbTt6YbY/ Added after 1 minutes: CYTAT("tomp":3meg8f1o) filtr z ARL
A ja oficjalnie dziękuję za ten właśnie filterek |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Zaczynam dażyć tego seata sympatią a powodem są felgi Aluteca ,które kiedyś miałem w starej foce,a teraz używam ich czasami na przedniej osi do wyścigów
Startowaliśmy w tej samej klasie i dlatego nie miałem okazji zobaczyć jak auto się odpycha ale życzę powodzenia w dalszych modach. Pozdro -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Heh dzięki za ciepłe słowa.
@ARTUR WGM: nie jestem w stanie spamiętać wszystkich, którzy mi robili foty, ale jeżeli masz jakies fajne ujęcia to prześlij, proszę na maila: jungtuning@o2.pl Added after 6 minutes: Lecimy dalej: http://www.youtube.com/watch?v=pVkPfAm1zh0 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 19 May 2007 Skąd: Staszów ![]() |
Wielkie gratulacje za profi projekt a szczególnie z tego co słysza za włożony trud, prace i serce w projekt. Kurcze nie moge się doczekać aż sam zaczne coś modzić Jeszcze raz Brawo
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
ladnie ladnie
a nie mozesz nagrac jak pod maska to chodzi -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
No to może jutro nagram.. Pozdr
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 02 July 2007 Skąd: Południe ![]() |
Witam.
Bardzo się cieszę, że projekt jest już opisany, bo już nie mogłam się doczekać... autko jeździ bezawaryjnie, co wynagradza wiele nieprzespanych nocy i chwil zwątpienia. Myślę, że to nie koniec modów, a dopiero skromny początek! Poprawimy kilka szczegółów i będzie naprawdę szybko ( i tak rzuca mnie po całym autku kiedy próbuje coś nakręcić!) Cieszę się, że mogłam towarzyszyć przy pracach. Pozdrawiam -------------------- I don't know, what is LAG !
Mini Cooper S + |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
Tomek, gratki fajnego autka jeździ i wygląda zacnie, teraz pozostaje czerpac fun z jazdy
Paweł -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
No w koncu opisales projekt, gratuluje. Jak myslisz ile hamownia wypluje?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:37 |