![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1tbpfqyc) Z kolektora ssącego...Jak zawsze
Słaba sprawa w wyścigowym/rajdowym aucie z turbo ;) -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Nie wiem jak jest w C-Maxie ale ale w Focusach magle tez się strasznie sypią
![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Sun, 15 October 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
A nie można przed turbiną podłaczyć?
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Że jak?
Albert, U mnie w Audi płyn gotował się po 3 okrażeniach na Poznaniu. Założyłem chłodnice od 1,9TDI od chłodzenia paliwa na powrót pompy i jak ręką odjął. Co do hamulców- większość samochodów wyścigowych wogóle nie ma wspomagania hamulców. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Albert":1q8jfxp6) Każdy koń mechaniczny jest cenny. Na razie nie stać mnie na suchą miskę olejową która tych koni może dać najwięcej. Dlatego planuje zamianę wspomagania napędzanego paskiem z wału głównego na elektryczne, w swoim wyścigowym Audi.
Chciałem się was zapytać czy są jakieś przeciwwskazania ? Czy trzeba na coś konkretnego uważać ? Czy można miksować maglownice z Audi ze pompą np. z Forda Galaxy czy C-Max ? http://moto.allegro.pl/item209602589_po ... c_max.html Auto będzie używane na torze, dużo kręcenia kierownicą, opony 275/35/18. Alternator jest mocny, 60A, ale czy zwiększony opór na alternatorze nie sprawi iż cała zabawa z KM przestanie mieć sens ? Dotychczasowy system strasznie się grzał więc planuje także zamieścić chłodnicę płynu. W związku z tym kolejne pytanie czy zrobić do na powrocie czy na wyjściu z pompy ? będę zmieniał u siebie właśnie pompę wspomagania na elekrtyczną z nowszych opli + przełącznik żeby móc wspomaganie odłączyć kiedy chcę. jest również firma w UK, która robi sprzęgła elektromagnetyczne na alternatory -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
CYTAT("Bullitt":zn1rtwx0) Że jak?
Albert, U mnie w Audi płyn gotował się po 3 okrażeniach na Poznaniu. Założyłem chłodnice od 1,9TDI od chłodzenia paliwa na powrót pompy i jak ręką odjął. Co do hamulców- większość samochodów wyścigowych wogóle nie ma wspomagania hamulców. może chyba też być z bmw e36 diesel, na alledrogo sa w granicach stówy , wyglądają nie inaczej jak te z diesla. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Albert,
Pompa hydrauliczna kiedy nie krecisz kierownica pobiera bardzo malo mocy, jedyne obciazenie to opor samej pompy oraz trzymanie cisnienia na stalym poziomie przez zawor upustowy w pompie. Jak mowili poprzednicy to cos kolo 3 koni. Jesli chcesz by taka pompa pobierala mniej mocy to mozesz zalozyc zawor upustowy ktory zupelnie upuszczalby cisnienie (w Fordach statyczne cisnienie to 15 bar) jak to jest zrobione np. w Scorpio i wtedy jedyne straty mocy wynikaja z oporow lozysk i strat pompowania. Mozna zastosowac rowniez sprzeglo elektromagnetyczne na pompie. Tylko poco rzezbic skoro pewnie mozna od jakiegos VW kupic taki zawor ? W obu przypadkach moze byc zjawisko minimalnego "laga" przy kreceniu kierownica chyba ze dosc sprytnie wysterujesz taki zawor. Czy myslales nad underdrive pulley ? Musisz szybko krecic ta kierownica czy raczej wspomaganie sluzy ci do pokonania duzego oporu kol ? Chlodnice oleju mozesz dobrac z automatycznej skrzyni biegow, biega to nawet na takim samym oleju, oczywiscie na powrot bym zalozyl. Mysle ze alternator 60A to za malo, zreszta mamy wtedy straty na alternatorze, na kablu i w samym silniku elektrycznym - poco to wszystko ? To takze kosztuje jakas moc, mysle ze dodatkowy akumulator tylko do zasilania pompy elektrycznej to z kolei 15kg zbednej masy. Elektryczne wspomaganie przynajmniej w autach w ktorych ja jezdzilem daje ZUPELNIE dretwe czucie... |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("berkut":1t4khrzg) Elektryczne wspomaganie przynajmniej w autach w ktorych ja jezdzilem daje ZUPELNIE dretwe czucie...
Ja zrozumiałem że Albert chce hydrauliczne wspomaganie pędzone prądem... -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wygląda na to że na razie sobię odpuszczę, zrobie na seryjnej pompie napędzanej paskiem, dodam chłodnicę na powrocie i powinno być git
jak już będzie mi brakło mocy to pewnie zimą zrobię profi zestaw -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Ja zrozumiałem że Albert chce hydrauliczne wspomaganie pędzone prądem...
Mowilem tutaj o konkretnym przypadku gdyby zdecydowal sie na wpelni elektryczne. Wyzej jest napisane moje zdanie o elektrycznej pompie wspomagania |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 02 May 2005 ![]() |
CYTAT("RedKivi":6832azeb) Z kolektora ssącego...Jak zawsze
dzieki za uwagę a teraz polecam Google i S2 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
odkopie ten temat, mnie pompa elektryczna interesuje z innego powodu, nie mam miejsca na pompe mechaniczna.
mam maglownice do tradycyjnego wspomagania, ale podobno niekotre pompy elektryczne wymagaja sygnalu z maglownicy do dzialania, inne nie i wlasnie pytanie, od czego szukac pompy by nie wymagala sygnalu z maglownicy -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nie będe zaśmiecał forum,
brak miejsca powoduje że musze założyć elektryczną pompe wspomagania. od czego kupić aby była nie awaryjna i łatwa w podłączeniu? |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-trw-op...3718812932.html - tylko przykład, na pewno znajdziesz taniej.
4 kabelki do podpięcia : + stały z aku (czerwony bezp. 60A), + po stacyjce (czarny), wzbudzenie z alternatora (chyba niebiesko biały), masa (brązowy) Mam taką u siebie zamiast orginalnej mechanicznej i daje radę. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-trw-op...3718812932.html - tylko przykład, na pewno znajdziesz taniej. 4 kabelki do podpięcia : + stały z aku (czerwony bezp. 60A), + po stacyjce (czarny), wzbudzenie z alternatora (chyba niebiesko biały), masa (brązowy) Mam taką u siebie zamiast orginalnej mechanicznej i daje radę. O, to ja mam pytanie. Mam taką właśnie pompe, wszystko niby ok ale kurde strasznie wolno się rozpędza po włączeniu. Jak już chodzi to jest ok ale rozpędza się z 15s jak nic.. albo i więcej.. Jakieś pomysły co jest źle? Dodam, że nie mam wzbudzenia po stacyjce, tylko wlącznik w kabinie. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
O, to ja mam pytanie. Mam taką właśnie pompe, wszystko niby ok ale kurde strasznie wolno się rozpędza po włączeniu. Jak już chodzi to jest ok ale rozpędza się z 15s jak nic.. albo i więcej.. Jakieś pomysły co jest źle? Dodam, że nie mam wzbudzenia po stacyjce, tylko wlącznik w kabinie. Masz źle podłączoną. Musi być zachowana sekwencja kolejności pojawiania się napięcia. Cały czas + na grubym kablu następnie po przekręceniu kluczyka pojawia się + na czarnym a na końcu po odpaleniu silnika pojawia się + wzbudzenia alternatora. Pewnie połączyłeś + altka i + czarny razem i wtedy tak wolno startuje pompa. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Noorec masz ją w swojej Audi zamontowaną?Naprawdę tak mocno na minus zmieniła się "precyzja" kierowania?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:23 |