Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana wspomagania kierownicy na elektryczne
Azrael
post Mon, 02 Jul 2007 - 10:38
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":1tbpfqyc)
Z kolektora ssącego...Jak zawsze



Słaba sprawa w wyścigowym/rajdowym aucie z turbo ;)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Jul 2007 - 10:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rasta_fkp
post Mon, 02 Jul 2007 - 11:22
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Nie wiem jak jest w C-Maxie ale ale w Focusach magle tez się strasznie sypiąsad.gif


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmd
post Mon, 02 Jul 2007 - 11:24
Post #23


User
Dołączył: Sun, 15 October 2006
Skąd: Warszawa





A nie można przed turbiną podłaczyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 02 Jul 2007 - 12:15
Post #24


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Że jak?


Albert, U mnie w Audi płyn gotował się po 3 okrażeniach na Poznaniu. Założyłem chłodnice od 1,9TDI od chłodzenia paliwa na powrót pompy i jak ręką odjął.


Co do hamulców- większość samochodów wyścigowych wogóle nie ma wspomagania hamulców.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Mon, 02 Jul 2007 - 14:17
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Albert":1q8jfxp6)
Każdy koń mechaniczny jest cenny. Na razie nie stać mnie na suchą miskę olejową która tych koni może dać najwięcej. Dlatego planuje zamianę wspomagania napędzanego paskiem z wału głównego na elektryczne, w swoim wyścigowym Audi.

Chciałem się was zapytać czy są jakieś przeciwwskazania ? Czy trzeba na coś konkretnego uważać ? Czy można miksować maglownice z Audi ze pompą np. z Forda Galaxy czy C-Max ?

http://moto.allegro.pl/item209602589_po ... c_max.html

Auto będzie używane na torze, dużo kręcenia kierownicą, opony 275/35/18.

Alternator jest mocny, 60A, ale czy zwiększony opór na alternatorze nie sprawi iż cała zabawa z KM przestanie mieć sens ?

Dotychczasowy system strasznie się grzał więc planuje także zamieścić chłodnicę płynu. W związku z tym kolejne pytanie czy zrobić do na powrocie czy na wyjściu z pompy ?


będę zmieniał u siebie właśnie pompę wspomagania na elekrtyczną z nowszych opli + przełącznik żeby móc wspomaganie odłączyć kiedy chcę.

jest również firma w UK, która robi sprzęgła elektromagnetyczne na alternatory


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 02 Jul 2007 - 14:48
Post #26


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





CYTAT("Bullitt":zn1rtwx0)
Że jak?


Albert, U mnie w Audi płyn gotował się po 3 okrażeniach na Poznaniu. Założyłem chłodnice od 1,9TDI od chłodzenia paliwa na powrót pompy i jak ręką odjął.


Co do hamulców- większość samochodów wyścigowych wogóle nie ma wspomagania hamulców.


może chyba też być z bmw e36 diesel, na alledrogo sa w granicach stówy , wyglądają nie inaczej jak te z diesla.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 02 Jul 2007 - 18:55
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Albert,

Pompa hydrauliczna kiedy nie krecisz kierownica pobiera bardzo malo mocy, jedyne obciazenie to opor samej pompy oraz trzymanie cisnienia na stalym poziomie przez zawor upustowy w pompie. Jak mowili poprzednicy to cos kolo 3 koni. Jesli chcesz by taka pompa pobierala mniej mocy to mozesz zalozyc zawor upustowy ktory zupelnie upuszczalby cisnienie (w Fordach statyczne cisnienie to 15 bar) jak to jest zrobione np. w Scorpio i wtedy jedyne straty mocy wynikaja z oporow lozysk i strat pompowania.

Mozna zastosowac rowniez sprzeglo elektromagnetyczne na pompie. Tylko poco rzezbic skoro pewnie mozna od jakiegos VW kupic taki zawor ?

W obu przypadkach moze byc zjawisko minimalnego "laga" przy kreceniu kierownica chyba ze dosc sprytnie wysterujesz taki zawor.

Czy myslales nad underdrive pulley ? Musisz szybko krecic ta kierownica czy raczej wspomaganie sluzy ci do pokonania duzego oporu kol ?

Chlodnice oleju mozesz dobrac z automatycznej skrzyni biegow, biega to nawet na takim samym oleju, oczywiscie na powrot bym zalozyl.

Mysle ze alternator 60A to za malo, zreszta mamy wtedy straty na alternatorze, na kablu i w samym silniku elektrycznym - poco to wszystko ? To takze kosztuje jakas moc, mysle ze dodatkowy akumulator tylko do zasilania pompy elektrycznej to z kolei 15kg zbednej masy.

Elektryczne wspomaganie przynajmniej w autach w ktorych ja jezdzilem daje ZUPELNIE dretwe czucie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 02 Jul 2007 - 20:11
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("berkut":1t4khrzg)
Elektryczne wspomaganie przynajmniej w autach w ktorych ja jezdzilem daje ZUPELNIE dretwe czucie...



Ja zrozumiałem że Albert chce hydrauliczne wspomaganie pędzone prądem...


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 02 Jul 2007 - 21:14
Post #29


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wygląda na to że na razie sobię odpuszczę, zrobie na seryjnej pompie napędzanej paskiem, dodam chłodnicę na powrocie i powinno być git

jak już będzie mi brakło mocy to pewnie zimą zrobię profi zestaw


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 02 Jul 2007 - 22:19
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





CYTAT
Ja zrozumiałem że Albert chce hydrauliczne wspomaganie pędzone prądem...


Mowilem tutaj o konkretnym przypadku gdyby zdecydowal sie na wpelni elektryczne. Wyzej jest napisane moje zdanie o elektrycznej pompie wspomagania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2limo
post Tue, 03 Jul 2007 - 20:21
Post #31


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 May 2005





CYTAT("RedKivi":6832azeb)
Z kolektora ssącego...Jak zawsze

dzieki za uwagę a teraz polecam Google i S2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Wed, 18 Jul 2007 - 09:49
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





odkopie ten temat, mnie pompa elektryczna interesuje z innego powodu, nie mam miejsca na pompe mechaniczna.
mam maglownice do tradycyjnego wspomagania, ale podobno niekotre pompy elektryczne wymagaja sygnalu z maglownicy do dzialania, inne nie
i wlasnie pytanie, od czego szukac pompy by nie wymagala sygnalu z maglownicy


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 12 Dec 2013 - 22:27
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nie będe zaśmiecał forum,
brak miejsca powoduje że musze założyć elektryczną pompe wspomagania.
od czego kupić aby była nie awaryjna i łatwa w podłączeniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Thu, 12 Dec 2013 - 23:19
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





http://allegro.pl/pompa-wspomagania-trw-op...3718812932.html - tylko przykład, na pewno znajdziesz taniej.




4 kabelki do podpięcia :

+ stały z aku (czerwony bezp. 60A),

+ po stacyjce (czarny),

wzbudzenie z alternatora (chyba niebiesko biały),

masa (brązowy)




Mam taką u siebie zamiast orginalnej mechanicznej i daje radę.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Fri, 13 Dec 2013 - 00:24
Post #35


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





http://allegro.pl/listing/listing.php?cate...spomagania+saxo

tylko 2 przewody + i -
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 13 Dec 2013 - 00:52
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(wavesound @ Thu, 12 Dec 2013 - 23:19) *
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-trw-op...3718812932.html - tylko przykład, na pewno znajdziesz taniej.




4 kabelki do podpięcia :

+ stały z aku (czerwony bezp. 60A),

+ po stacyjce (czarny),

wzbudzenie z alternatora (chyba niebiesko biały),

masa (brązowy)




Mam taką u siebie zamiast orginalnej mechanicznej i daje radę.


O, to ja mam pytanie.
Mam taką właśnie pompe, wszystko niby ok ale kurde strasznie wolno się rozpędza po włączeniu.
Jak już chodzi to jest ok ale rozpędza się z 15s jak nic.. albo i więcej.. Jakieś pomysły co jest źle?
Dodam, że nie mam wzbudzenia po stacyjce, tylko wlącznik w kabinie.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Fri, 13 Dec 2013 - 22:03
Post #37


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





CYTAT(noorec @ Fri, 13 Dec 2013 - 00:52) *
O, to ja mam pytanie. Mam taką właśnie pompe, wszystko niby ok ale kurde strasznie wolno się rozpędza po włączeniu. Jak już chodzi to jest ok ale rozpędza się z 15s jak nic.. albo i więcej.. Jakieś pomysły co jest źle? Dodam, że nie mam wzbudzenia po stacyjce, tylko wlącznik w kabinie.


Masz źle podłączoną. Musi być zachowana sekwencja kolejności pojawiania się napięcia.

Cały czas + na grubym kablu następnie po przekręceniu kluczyka pojawia się + na czarnym a na końcu po odpaleniu silnika pojawia się + wzbudzenia alternatora. Pewnie połączyłeś + altka i + czarny razem i wtedy tak wolno startuje pompa.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 14 Dec 2013 - 07:51
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Noorec masz ją w swojej Audi zamontowaną?Naprawdę tak mocno na minus zmieniła się "precyzja" kierowania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:23