Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana wspomagania kierownicy na elektryczne
Albert
post Sun, 01 Jul 2007 - 10:34
Post #1


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Każdy koń mechaniczny jest cenny. Na razie nie stać mnie na suchą miskę olejową która tych koni może dać najwięcej. Dlatego planuje zamianę wspomagania napędzanego paskiem z wału głównego na elektryczne, w swoim wyścigowym Audi.

Chciałem się was zapytać czy są jakieś przeciwwskazania ? Czy trzeba na coś konkretnego uważać ? Czy można miksować maglownice z Audi ze pompą np. z Forda Galaxy czy C-Max ?

http://moto.allegro.pl/item209602589_po ... c_max.html

Auto będzie używane na torze, dużo kręcenia kierownicą, opony 275/35/18.

Alternator jest mocny, 60A, ale czy zwiększony opór na alternatorze nie sprawi iż cała zabawa z KM przestanie mieć sens ?

Dotychczasowy system strasznie się grzał więc planuje także zamieścić chłodnicę płynu. W związku z tym kolejne pytanie czy zrobić do na powrocie czy na wyjściu z pompy ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Jul 2007 - 10:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k11
post Sun, 01 Jul 2007 - 20:35
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Każde wspomaganie musisz czymś napędzić. Na pewno przy kręceniu będzie odbierać jakąs moc od silnika, nie ma cudów, natomiast nie wiem, jak jest z zapotrzebowaniem na moc w tradycyjnym wspomaganiu, gdy nie kręcisz (pompa coś tam bierze, ale ile, nie wiem, być może skórka nie jest warta...).

To, co jest niezbyt śmieszne we wspomaganiu elektrycznym, to miejsce, gdzie jest przykładany moment. O ile w tradycyjnym wspomaganiu siła idzie na listwę, to w elektrycznym moment jest przykładany do wałka i cała przekładnia przenosi większe siły. Podobno, zaznaczam słowo podobno, w niektórych autach (np. małych Oplach) magle sypały się na potęgę, właśnie z tego powodu.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 01 Jul 2007 - 20:40
Post #3


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





A ile traci się koni przez wspomaganie? 1, 3? Nie przesadzasz troszkę? Na Twoim miejscu ja bym bardziej zaangażował się w wyeliminowanie potencjalnych problemów, a nie w zwiększanie mocy. Przynajmniej na tym etapie. Jak już uznasz, ze wszystko działa sprawnie- wtedy można by się zastanawiać skąd wytrzasnąć dodatkowe kilka koni.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jul 2007 - 20:53
Post #4


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





mam problem z pompą, dlatego wymyśliłem sobie by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 01 Jul 2007 - 20:56
Post #5


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





BTW chłodnicy- ja mam ją na powrocie


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jul 2007 - 20:58
Post #6


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





aha, okazało się że chłopaki w USA zakładają pompę od MR2 91 i śmiga ... tylko ten pobór prądu mnie martwi

zastanawiam się jakie są doświadczenia innych

z tego co pamiętam to taką pompę ma też Ford Cosworth


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekS
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:01
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 October 2003
Skąd: 100lica





Mitsubishi ma na powrocie do zbiorniczka chłodzenie płynu.
Co do poprawiania fabryki - obiema łapami podpisuję się pod wypowiedzią Bullitta - wyścigi wygrywają ci co są na mecie......


--------------------
Mitsumaniak

Legnum VR-4 '99
Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz
Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucifuge
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:07
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 March 2004





pytanie czy ze wspomaganiem el. bedzie jezdzilo sie tak dobrze jak z hydraulika? to zupelnie inne czucie auta, warto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:11
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Ford cosworth(i sierra i escort)miały hydraulika napędzanego paskiem...
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:22
Post #10


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Dziku":261cj6g2)
Ford cosworth(i sierra i escort)miały hydraulika napędzanego paskiem...
Pozdro




--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdiiK
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:26
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 28 August 2005
Skąd: Łomża/Warszawa





Ale jest elektryka przy przekladni i elektryka napędzająca pompe wspomagania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:41
Post #12


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





u mnie elektryki przy przekładni brak


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sun, 01 Jul 2007 - 21:46
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("Albert":2nom8oga)
Na razie nie stać mnie na suchą miskę olejową która tych koni może dać najwięcej.

Przepraszam ze odejscie od tematu, ale chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob sucha miska olejowa dodaje mocy?


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 02 Jul 2007 - 01:25
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Wiele samochodow przygotowywanych do Rallycross'u i wyscigów górskich ma elektryczną pompe wspomagania zasilaną z niedużej baterii (bez alternatora), ale tam są krótkie wyscigi trwające kilka minut.
W przypadku wyscigów płaskich (nie mówiąc juz o 3-godzinnych) wymiana na układ elektryczny nie ma większego sensu, gdyż po kilku minutach jazdy alternator zacznie pochłaniać tyle samo mocy z silnika ile pompa hydrauliczna. Chłodnica płynu hydraulicznego bedzie chyba najlepszym rozwiązaniem


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 02 Jul 2007 - 03:02
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Albert - wiele wyścigowych Cosworthów ma elektryczną pompę do hydraulicznego wspomagania. Często jeszcze wewnątrz kabiny. To dobre rozwiazanie. Martin z http://www.reyland.co.uk Ci to ogarnie jak coś, on coś takiego miał pod nogami pasażera.

W wyścigowym aucie dużo mniej się kręci kierownicą niż w rajdówce czy w KJSach - nie wiem czy Ci się będzie gotował płyn. Masz seryjnie chłodnicę w postaci poskręcanych rurek alu przy maglu? Jak nie to można coś takiego dodać - mogę Ci przy okazji zrobić foto jak to wygląda w Fordzie. jak się nie gotuje płyn to po prostu dobrą pompe i często zmieniać płyn.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 02 Jul 2007 - 08:51
Post #16


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("pavel":d6hjdk6l)
W przypadku wyscigów płaskich (nie mówiąc juz o 3-godzinnych)


zmieniony regulamin umożliwia mi starty w sprintach, co właśnie będę czynił

Added after 5 minutes:

CYTAT("Azrael":d6hjdk6l)
W wyścigowym aucie dużo mniej się kręci kierownicą niż w rajdówce czy w KJSach - nie wiem czy Ci się będzie gotował płyn. Masz seryjnie chłodnicę w postaci poskręcanych rurek alu przy maglu? Jak nie to można coś takiego dodać - mogę Ci przy okazji zrobić foto jak to wygląda w Fordzie. jak się nie gotuje płyn to po prostu dobrą pompe i często zmieniać płyn.


na razie nie wiem czy się gotuje czy nie, bo przejechałem z 30km, ale mini chłodniczka która jest w audi w formie karbowanej rury alu była bardzo gorąca. Teraz chce dodać normalną chłodnicę podobną do tej jaka jest przy oleju na powrocie z pompy.

Jakie auta oprócz evo mają seryjne chłodzenie płyny wspomagania kierownicy ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Mon, 02 Jul 2007 - 08:54
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("Albert":2sfz28f1)
Jakie auta oprócz evo mają seryjne chłodzenie płyny wspomagania kierownicy ?

Wiekszość aut ma chłodnice w postaci rurki dociagnietej do pasa przedniego zamontowana na powrocie oleju z maglownicy do zbiorniczka.
A jak chcesz mieś wieksza to bardzo dobrze sie nadaja chłodnice ze skrzyń automatycznych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2limo
post Mon, 02 Jul 2007 - 08:58
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 May 2005





a skąd weźmiesz wspomaganie hamulca?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Mon, 02 Jul 2007 - 09:02
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Z kolektora ssącego...Jak zawsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 02 Jul 2007 - 09:41
Post #20


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":700ttxat)
Z kolektora ssącego...Jak zawsze


wspomaganie hamulca nie jest planowane w moim aucie. Rozwiąże to odpowiednio przygotowany system hamulcowy (odpowiedni skok pedału hamulca + odpowiedni tłoczki)


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 01:26