Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Zawory upustowe przy montazu kompresora
hin
post Sat, 07 Jul 2007 - 11:35
Post #21


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("TOMEKKK":2yx12oo9)
Jest sprzęgło elektromagnetyczne, które wyłącza charger.


Też ale nie w każdej aplikacji. Owszem, charger ładuje cały czas z tym że np na wolnych obrotach przepustnica jest dla niego dużą restrykcją. Ponadto montuje się właśnie zawór za kompresorem z ujściem przed kompresor (ale za przepustnicę) który otwiera się podciśnieniowo- czyli zamykasz przepustnicę, tworzy się podciśnienie, zawór się otwiera, kompresor co prawda "ładuje", ale nie dośc że praduje w podciśnieniu, czyli ilość ładunku powietrza jaką przemieszcza jest mniejsza, to jeszcze część tego ładunku zza kompresora wraca z powrotem na jego wejście przez właśnie ten zawór. Jak bardzo chcesz to poskanuję schemat i wrzucę.

Przepustnice można montować i za kompresorem, ale zdecydowanie lepiej jest przed.
No i zależy wszystko jeszcze jaki to kompresor, to co piszę jest dla śrubowych i roots-ów, z odśrodkowymi jest inaczej i tu już lepiej mieć przepustnice za kompresorem.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Jul 2007 - 11:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Samcrk
post Sat, 07 Jul 2007 - 12:16
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





a ja kto jest z turbo plus kompresor ?? kompresor wpięty szeregowo za turbo ? są jakieś zawory które na wolnych upuszczały by powietrze z przed przepustnicy za kompresor i turbo ale przed przepływkę a wytrzymywały by ciśnienie do 1.7bar'a ??


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Sat, 07 Jul 2007 - 15:36
Post #23


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("Samcrk":32vu4s1g)
a ja kto jest z turbo plus kompresor ?? kompresor wpięty szeregowo za turbo ? są jakieś zawory które na wolnych upuszczały by powietrze z przed przepustnicy za kompresor i turbo ale przed przepływkę a wytrzymywały by ciśnienie do 1.7bar'a ??


W instalacji którą widziałem i czytałem o niej było tak jak w dwóch odseparowanych instalacjach. Kompresor za przepustnicą a turbo przed. Niestety zawory upustowe albo nie były omawiane albo nie pamiętam, jednak myslę że standardowe zawory jakie stosuje się przy jednej i drugiej instalacji powinny działac prawidłowo, czyli BOV przed przepustnicą może być atmosferyczny i DV do kompresora jak pisałem kilka postów wyżej.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sat, 07 Jul 2007 - 15:51
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





taaaa... tylko zrób coś takeigo w eclipsie ..... jedyna możliwość to zamontowanie kompresora pod alternatorem i jedynie szeregowo ..... trzeba by zobaczyć przy ilu bov przy podciśnieniu upuszcza .... albo wykombinować coś z upuszczaniem powietrza jakimś elektrozaworem sterowanym czujnikiem położenia przepustnicy


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Sat, 07 Jul 2007 - 16:32
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





CYTAT("TOMEKKK":35ry8rh2)
Jest sprzęgło elektromagnetyczne, które wyłącza charger.

jesli wylaczymy kompresor sprzeglem elektromagnetycznym i przelaczymy mape paliwa to czy silnik bedzie pracowal w calym zakresie obrotow jak seryjny N/A (silnik N/A nie odprezony + kompresor srobowy bezposrednio polaczony z kolektorem)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sat, 07 Jul 2007 - 19:09
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





przecież taki kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym można nawet spokojnie smt6 wystroić podłączając pod "spust" używany często do uruchamiania nitro czy natrysku wody na ic.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 07 Jul 2007 - 19:25
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT("hin":8abbhkoo)
CYTAT("TOMEKKK":8abbhkoo)
Jest sprzęgło elektromagnetyczne, które wyłącza charger.


Też ale nie w każdej aplikacji. Owszem, charger ładuje cały czas z tym że np na wolnych obrotach przepustnica jest dla niego dużą restrykcją. Ponadto montuje się właśnie zawór za kompresorem z ujściem przed kompresor (ale za przepustnicę) który otwiera się podciśnieniowo- czyli zamykasz przepustnicę, tworzy się podciśnienie, zawór się otwiera, kompresor co prawda "ładuje", ale nie dośc że praduje w podciśnieniu, czyli ilość ładunku powietrza jaką przemieszcza jest mniejsza, to jeszcze część tego ładunku zza kompresora wraca z powrotem na jego wejście przez właśnie ten zawór. Jak bardzo chcesz to poskanuję schemat i wrzucę.

Przepustnice można montować i za kompresorem, ale zdecydowanie lepiej jest przed.
No i zależy wszystko jeszcze jaki to kompresor, to co piszę jest dla śrubowych i roots-ów, z odśrodkowymi jest inaczej i tu już lepiej mieć przepustnice za kompresorem.



z checia popatrze an te schematy a mowa tutaj o sillniku 2,5 v6 opla
i kompresorze m62
co mozesz polecic zawor jaki i jakie najlepsze jego y bylo podlaczenie
pozdrawiam i czekam na info


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śledziu
post Fri, 13 Jul 2007 - 12:46
Post #28


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 March 2003
Skąd: Gdańsk





materialy od kolegi hin:

Schemat DV1 przedstawia układ z przepustnicą przed kompresorem.

[url=http://imageshack.us:2mhv695m][/url:2mhv695m]

Schemat DV2 przedstawia klasyczny układ z przepustnica za kompresorem, stosowany w kompresorach odśrodkowych i turbosprężarkach.

[url=http://imageshack.us:2mhv695m][/url:2mhv695m]

dzieki Hin !


--------------------
Śledziu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Fri, 13 Jul 2007 - 20:39
Post #29


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Not a problem, dzięki że wrzuciłeś schematy

pozdrawiam


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Sat, 14 Jul 2007 - 19:27
Post #30


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





MKIII VR6 Syncro KOmpresor
KOmpresor Rotrex załozony w Tomsonie

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 02:29