Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Modyfikacja 2.0TDI 170PS DPF
Master/s
post Sat, 23 Jun 2007 - 10:50
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Narazie jako pierwsi i jedyni w kraju modyfikujemy elektronicznie nowe silniki 2.0TDi 170PS z DPF-em. Montowane są one w Golfach V, Audi A3, A4, Passatach Touranach, Seatach oraz Octawiach RS. Wspomniany silnik to nowa konstrukcja koncernu VW oparta na pompowtryskiwaczach piezoelektrycznych. Konstrukcja układu korbowo-tłokowego różni się nieznacznie od silnika 140PS. Inna jest także konstrukcja głowicy. Praktycznie od momentu wprowadzenia tych silników na rynek pracuję nad modyfikowaniem ich systemu wtryskowego a muszę powiedzieć że nie jest to takie proste. Głównym założeniem jest znalezienie kompromisu między oczekiwaniami klienta a realnymi możliwościami systemu zapewniającymi bezawaryjną pracę. Silnik ten bowiem spełnia normy spalin Euro4 i jest wyposażony w DPF (filtr cząstek stałych) a to oznacza emisję sadzy na poziomie 13mg/km więc podczas modyfikacji nie można sobie pozwalać na zbyt wiele. Ponadto układ wydechowy silnika jest mocno oprzyżądowany (czujniki temperatury rórki różnicowe, map-sensory i inne hujostwa) które skutecznie zabezpieczają silnik przed modyfikacjami.
Generalnie moje doświadczenia z tym silnikiem trwały dość długo i wstrzymywałem się z pisaniem na ten temat dopuki muj testowy samochód nie przeszedł wszelkich testów drogowych na zmodyfikowanym programie. Uważam że jeżeli auto upalane jest przez 10tyś km i nie występują z nim absolutnie żadne problemy to modyfikacja jest wykonana poprawnie. Jeśli chodzi o te silniki to w/g homologacji osiągają one 170PS_350Nm. Z praktyki wiem że posiadają one tzw "gifty" od fabryki i zazwyczaj mają kilka koni więcej. Największy gift dotyczy momentu obrotowego i wynosi ok 20Nm czyli finalnie w serii 370Nm. Zdaża się jednak że nie posiadają żadnych giftów i jest totalnie goła seria. Dotyczy to głównie Passatów silnik BMR.
Oto wykres serii



Oczywiście krążą mity że z tych silników można uzyskać dużo więcej...210 PS a nawet słyszałem że ktoś wybiegł swoimi marzeniami tak daleko że 240PS i 460Nm.....i ja się z tym zgodzę...tylko jest jeden problem....napewno nie na tym osprzęcie. Jeśli ktoś zdecyduje się na wycięcie FAP-a i wyłączenie jego sterowania w sofcie to napewno silnik ten ma ogromny potencjał. Puki co nie robiłem takich doświadczeń z prostej przyczyny...brak odpowiedniego królika doświadczalnego. Nikt nie zdecyduje się aby w nowym samochodzie będącym na gwarancji dokonywać tak dalece posuniętych modyfikacji. Puki co moja uwaga skupiona została na modyfikacji tego co jest zabudowane na aucie z uwagą na bezawaryjną pracę systemu
Najodpowiedniejszą wydaje się modyfikacja dająca takie parametry jak 200PS_400Nm....oto wykres



Auto przejeździło na tej modyfikacji 10kkm. Głównie miasto i miejskie korki. Były oczywiście 2 długie trasy średnio po 1500km. Głowną uwagę skupiliśmy na DPF-ie ...jego pracy i częstotliwości regeneracji.
Wcześniej robiliśmy inne modyfikacje dające więcej mocy i momentu jednak praca i regeneracja DPF-a była niewłaściwa więc ta opcja modyfikacji softu na chwilę obecną jest optymalna. Właściciel testowego auta zna dwa położenia pedału gazu 0% czyli bieg jałowy podczas postoju na światłach i 100% czyli pełna p.... . Nie znaczy to że jeździ trybem zero-jedynkowym cały czas gdyż korki to uniemożliwiają ale w tracie poruszanie się z prędkością w przedziale 190-220 jest u niego rzeczą naturalną.
Niebawem przeprowadzimy kolejne prace doświadczalne ze zmodyfikowanym DPF-em. Mamy już taki w magazynie który czeka tylko na zamontowanie...jednak ciągły brak czasu uniemożliwia nam to


pzdr wszystkich


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Jun 2007 - 10:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Brychu
post Wed, 27 Jun 2007 - 08:29
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Czy to jest taki sam silnik jak w Leonie FR, którego kiedyś tutaj opisywałeś ? Czy z DPF to jakiś inny ?


--------------------
srtb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Wed, 27 Jun 2007 - 11:16
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Ten sam Brychu

Identyczna jednostka
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 22:32