![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2004 Skąd: Zamość ![]() |
Chopdzi tu o to ze podczas pierwszego odpalenia na nowym kolektorze silnik na biegu jałowym łapie niskie 500-600obr/min, czytałem też ze komuś nawet te falowały. W moim przypadku rzeczywiscie obroty na początku niepokojąco spadły ale po przejechaniu około 80-100km wszytsko wróciło do normy Specem od ECu nie jestem opisuje tylko zaobserowane zmiany.
-------------------- _http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php...sc&start=75
e36 @330i m54b30 modded |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
W porządku, po prostu z tego co wiem wiekszość ecu przy WOT i tak nie korzysta z tego czego sie nauczyło dla ekonomii tylko przechodzi w open loop i czyta bezp z komorek mapy
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Czyli przydaloby sie zremapowac?
Z tego co mi sie wydaje, samo zalozenie regulatora 3.8 przetlusci AFR dolu? A czy ktos w ogole bawil sie w mapy przerabianych NA M52B28 z pozytywnym skutkiem? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 21 March 2007 Skąd: warszawa ![]() |
poczekaj kilka dni i pewna osoba bedzie mogla sie wypowiedziec na ten temat;)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Wałcz / Londyn ![]() |
CYTAT("Just":2f225yu2) Czyli przydaloby sie zremapowac?
Z tego co mi sie wydaje, samo zalozenie regulatora 3.8 przetlusci AFR dolu? A czy ktos w ogole bawil sie w mapy przerabianych NA M52B28 z pozytywnym skutkiem? u kolegi adama z beemka-klub na zdrowym silniku, bez modow typu kolektor itd - czyli czysta seria po programie pisanym u kogos w lodzi, auto wyplulo cos kolo 210km i chyba 311Nm, moze puz zna wiecej szczgolow - wiec chyba warto jest zainwestowac w remap - koszt chyba okolo 1000zl -------------------- jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -
skaleczone 328i oraz e39 M5 _http://www.beemka-klub.pl |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 27 January 2003 Skąd: warszawa ![]() |
Ja mam do sprzedania NIE przerobiony kolektor , takze wymaga troche pracy , mi sie nie chce ale moge podeslac instrukcje w/g ktorej robilismy taki sam u kolegi.
-------------------- Kopnac to mozesz swoja starą |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Kolektor zalozony, razem z regulatorem 3.8 bar i dolotem BMC CDA.
Co mnie zaskoczylo: komputer ogarnal zmiane natychmiast. Dwa razy zafalowal przy odpaleniu, ustabilizowal sie na 700 rpm i pojechalem... bez najmniejszego problemu. Pojezdzilem troche i zresetowalem, ogarnal tak samo szybko. Wydaje sie ze silnik ciagnie lepiej, ale z racji tego ze na boxie silnik brzmi agresywniej moze to byc mylace. Jak shamuje zestawie wykresy przed i po. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 February 2007 Skąd: okolice Torunia ![]() |
tak jak pisze Slawo dziwna sprawa u Adama na seryjnym kolektorze po porgramie wyszlo 210 koni 310 Nm u mnie po strojeniu jest tak
[url=http://imageshack.us:1hrikju8] ![]() dół poszedł ladnie ale u gory wlasciwie stoi w miejscu max momnet zszedl duzo nizej jak myslicie czy powodem moze byc regulator 3,0 barowy? zamierzam zamontowac ten 3,8 czy moze kupic lepiej jakis regolowany? pozdrawiam -------------------- Power Ultimate Zone
http://www.puz.com.pl Swapy, Mechanika, Części BMW, kompleksowa budowa aut do sportu |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
EDIT: ponizszy post jest nieaktualny, znalazlem przyczyne problemu w dolocie.
--- Dorzuce swoje wykresy z hamowni po zalozeniu kolektora: Ta rozmyta linia to reczne przeskalowany i nalozony wykres sprzed zmian, z innej hamowni. Tu nalozylem moc: ![]() A tu moment: ![]() W aucie oprocz kolektora zostal tez wymieniony regulator paliwa z 3.5 na 3.8 bar. Co do AFR, zacytuje wojtreka: "do mniej wiecej 3800 14.7, miedzy 3800 a 5000 spadal z 14.7 do 12.7." Skoro wszystko jest OK to ktoredy uciekl moment ? Do 5000 jest go o wiele mniej |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
mam taki kolektor do sprzedania, gdyby ktoś chciał to PW
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
czy taki kolektor pasuje do 328i double vanos (m52tub28) jesli nie to mozna go jakos dopasowac i czy w ogole zwiekszyloby moc?
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 28 July 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
czyli wniosek jest jeden... kolektor nic nie daje... a skutkiem ubocznym jest spadek momentu tak?
-------------------- Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm 300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
CYTAT("--orzech--":3hbua9su) czyli wniosek jest jeden... kolektor nic nie daje... a skutkiem ubocznym jest spadek momentu tak?
Na co dzień IMO bez sensu. Do pałowania masz w przedziale 5200- odcinka <> 6500 + ok.15ps. Zależy czego oczekujesz. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
CYTAT("Don Pablo":1sg1mzog) CYTAT("--orzech--":1sg1mzog) czyli wniosek jest jeden... kolektor nic nie daje... a skutkiem ubocznym jest spadek momentu tak? Na co dzień IMO bez sensu. Do pałowania masz w przedziale 5200- odcinka <> 6500 + ok.15ps. Zależy czego oczekujesz. Z wykresów które można było wcześniej znaleźć na forum było widać, że do ok 5000obr/min przebieg krzywej momentu pozostawał bez zmian, natomiast wartość maksymalna momentu obrotowego utrzymywała się tylko dłużej - stąd w efekcie przyrost mocy maksymalnej. Mnie bardziej interesowało zachowanie na drodze niż wyniki z hamowni wiec bezpośrednio przez zmianą kolektora porównałem swój samochód (e36 vs e46 2.8 ) - kilka startow na 400m i kilka z rolowaneo 2gi i 3ci bieg od ok. 2000obr/min do odcinki. Przed modyfikacja od ok 5500obr/min e46 wyraźnie odjeżdżało, a e36 dostawało zadyszki. Po modyfikacji sprawdzone na tym samym odcinku drogi również kilkakrotnie nastąpila wyraźna poprawa od 5000obr/min w gore a wyscig z rolowanego wyglądal dokładnie tak samo jak przed wymianą kolektora - tzn. nie dało się zauważyć żadnego pogorszenia elastyczności - w przeciwnym wypadku stary kolektor wrócił by na swoje miejsce Trzeba wziąść pod uwagę, że Just ma wyniki przed i po modyfikacji z dwóch różnych hamowni... Co niestety nie wyklucza możliwości pogorszenia przebiegu krzywej momentu obrotowego - ale ja martwił bym się dopiero gdybym samochód zbadał na tej samej hamowni i w jak najbardziej zbliżonych warunkach. Gdyby okazało się, że moment obrotowy w średnim zakresie prędkości obrotowych faktycznie ucierpiał to chyba zaczął bym od "przeprosin" z fabryczną puszką filtra powietrza |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Faktycznie ktos dzisiaj zwrocil mi uwage ze mam airboxa za blisko przeplywki i moga z tego wyniknac problemy z dolem.
Bede to sprawdzal, dam znac. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
hamowales na dwoch roznych hamowaniach, a akurat nawet jak hamownie pokazuja poprawnie wartosci maksymalne, to czesto przevieg momentu jest rozny...
kilka osob zakladalo kolektor i zazwyczaj ponizej 5000 jest minimalnie gorzej, a powyzej duuuzo lepiej... co przy sciganiu sie jakby nie patrzec poprawia osiagi;] a to, ze auto moze bedzie troche wolniejsze na 5tce od 2000 to chyba nie jest az taki problem?? zwlaszcza w silniku 2,8... -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 February 2007 Skąd: okolice Torunia ![]() |
CYTAT("Just":19j3o3ut) Faktycznie ktos dzisiaj zwrocil mi uwage ze mam airboxa za blisko przeplywki i moga z tego wyniknac problemy z dolem.
Bede to sprawdzal, dam znac. tu sie z Toba nie zgodze bo air box im blizej tym lepiej sprawdone!!! jak odsunelismy to byla lipa straszna -------------------- Power Ultimate Zone
http://www.puz.com.pl Swapy, Mechanika, Części BMW, kompleksowa budowa aut do sportu |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
CYTAT("puz":2k52y2y5) CYTAT("Just":2k52y2y5) Faktycznie ktos dzisiaj zwrocil mi uwage ze mam airboxa za blisko przeplywki i moga z tego wyniknac problemy z dolem. Bede to sprawdzal, dam znac. tu sie z Toba nie zgodze bo air box im blizej tym lepiej sprawdone!!! jak odsunelismy to byla lipa straszna http://www.bmwm.beep.pl/tuning/dol.htm "Należy pamiętać że odległość fabrycznego filtra od kolektora jest istotna dla osiągów silnika, skrócenie tej odległości powoduje wzrost mocy silnika tylko w górnym zakresie obotów (6000 - 10000) i to pod warunkiem usunięcia ogranicznika obrotów oraz przystosowania silnika do takich obrotów, a to cholernie kosztowne i przy normalnej jeździe nie wskazane. Zwiększenie odległości powoduje wzrost momentu obrotowego na niskich i średnich obrotach, ale nie przeszkadza górnemu zakresowi obotów silnika seryjnego." Tyle teoria ale co "tjuner" to inna teza wiec odsune boxa w celach testowych i porownam czasy 80-120 albo ponownie shamuje auto. A jak nie pomoze wsadze standardowa puszke i testy... EDIT: Zestaw BMC CDA do BMW R6 sklada sie z puszki i silikonowego lacznika puszki z przeplywka o dlugosci 85mm. Lacznik niestety z niewiedzy przycialem, zeby bylo wiecej miejsca na rure doprowadzajaca powietrze do boxa. Wszystko jest tu na fotkach: ![]() ![]() Spodziewam sie, ze dlugosc byla dobrana optymalnie - szczegolnie biorac pod uwage cene dolotu wiec zaczne od przywrocenia oryginalnej dlugosci lacznika. Czy ktos moglby mi przy okazji podpowiedziec co to jest ta wysoka pionowa plastikowa puszka znajdujaca sie pod przeplywka (fotka 1) i czy da sie to gdzies przelozyc? Bardzo przeszkadza w obnizaniu dolotu, nie moge go puscic skosem w dol tylko musze robic jakies rury z zakretami. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 May 2007 Skąd: z nikąd... ![]() |
CYTAT("Just":3bwnzegb) Czy ktos moglby mi przy okazji podpowiedziec co to jest ta wysoka pionowa plastikowa puszka znajdujaca sie pod przeplywka (fotka 1) i czy da sie to gdzies przelozyc? Bardzo przeszkadza w obnizaniu dolotu, nie moge go puscic skosem w dol tylko musze robic jakies rury z zakretami.
a to nie jest czasem filtr węgla aktywnego do recyrkulacji oparów paliwa, u mnie też jest taka puszka tylko że na leżąco pod przepływką. -------------------- "Zbyt szybki by żyć, zbyt młody by umrzeć"
"Śmierć jeździ szybko więc..... trzeba być szybszym od niej" ----------------------------------------------------- VW Golf MkI 1.5D "G-style" BMW E36 Coupe M50 B25 "Black Beauty " |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 February 2007 Skąd: okolice Torunia ![]() |
to włąsnie filtr weglowy mozesz go wcisnac w dowolne miejsce u mnie jest przeniesiony obok łapy silnika
-------------------- Power Ultimate Zone
http://www.puz.com.pl Swapy, Mechanika, Części BMW, kompleksowa budowa aut do sportu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 11 October 2025 - 23:35 |