Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 275 276 277 278 279 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
moritz86
post Tue, 30 Jun 2020 - 12:39
Post #5521


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Ta cewka fiatowska z 16v jest mocna. Ładowaliśmy 1.5 bara, albo i więcej i nie było problemu z iskra. Sam miałem Fiatowska założoną do puga uturbionego.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Jun 2020 - 12:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Tue, 30 Jun 2020 - 16:09
Post #5522


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kondziaaa12 @ Tue, 30 Jun 2020 - 13:15) *
Tak, chodziło mi o N75, ale o cewkach też się chętnie dowiem tongue.gif z tego co wiem jeszcze jeden plus tego jest taki że przy większym doładowaniu może zdmuchiwać iskrę w systemie wasted spark, a w indywidualnych cewkach ciężej o to bo wyładowuje tylko w jedną świecę



Ok, ale musisz sterować nimi odpowiednio, a jak masz DETa i ori sterownik pod wasted spark, to nie wykrzesasz mocniejszej iskry.
Owszem, cewki P65 są bardzo dobre do wysokich doładowań.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Tue, 30 Jun 2020 - 17:35
Post #5523


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





CYTAT(Ziuzio @ Tue, 30 Jun 2020 - 16:09) *
Ok, ale musisz sterować nimi odpowiednio, a jak masz DETa i ori sterownik pod wasted spark, to nie wykrzesasz mocniejszej iskry.
Owszem, cewki P65 są bardzo dobre do wysokich doładowań.

Pytanie czy uzyskam iskrę taką samą jak na tej oryginalnej cewce? potężnego doładowania raczej nie będzie, chodzi mi jedynie o więcej miejsca


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Fri, 10 Jul 2020 - 11:05
Post #5524


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





Cześć. Jestem tu nowy i dopiero zaczynam zabawę z DET3, już na samym początku mamy problem, więc przyszedłem się poradzić, proszę o wyrozumiałośćsmile.gif
Samochód: Renault Laguna 2 przed liftem, silnik F4RT 2.0T 163hp, sterownik silnika SAGEM S2000 (SAGEM S2000RPMT). W aucie większe turbo, zrobiony dolot, wydech i parę innych rzeczy, na ori ECU odpala, jeździ normalnie, ale można z niego wycisnąć więcej.. Prawie nikt fabrycznego sterownika ruszać nie chce, więc do wyboru zmiana sterownika i wiązki silnika na S3000 lub jakaś świnka.. wymyśliliśmy sobie, że postaramy się odpalić auto na DET3 i trochę się go nauczyć bo przyda się do innych projektów, ale wróćmy do tematu.

Czujnik położenia wału jest 2 pinowy. Od czegoś należy zacząć, więc na początek chcemy puścić tylko ten jeden czujnik przez DET3, bez żadnych dodatkowych konfiguracji. Zaznaczę, że na chwilę obecną (dla testów) wpięliśmy się przewodami z DET3 miedzy czujnikiem a wiązka silnika silnika (kostka) a zasilanie DET3 bezpośrednio z akumulatora (w DET3 piny 1, 11)

Czujnik położenia wału: jeden pin czujnika do masy akumulatora, drugi pin do DET3 - Ignition In (9) oraz z DET3 piny Bipoloar Ign. Out (5) oraz Bipoloar Ign. Out Inv. (4) do wiązki ECU.
Teraz konfiguracja zapłonu... Max. RPM według licznika ustawiam na 7000 oraz tryb wejściowy Ingition#1 "Czujnik indukcyjny adaptive threshold", po wyborze:
- "opóźnij/przyśpiesz sygnał 60-2" auto odpala, kuleje na wolnych obrotach (przekłamuje obroty na minus o ok 30rpm względem wcześniej podpiętego, dedykowanego komputera diagnostycznego renault CLIP) i nie wkręca się wyżej jak +-1500rpm,
- "Opóźnij sygnał pojedynczy", "Ilość syg. (720 stopni): 116" - odpala, wolne obroty idealnie, pokrywają się z obrotami z CLIPa (na niskich i wysokich obrotach), jednak po dodaniu gazu następuję odcięcie zapłonu w granicach 1800rpm..
- "Reteard two ingition module signals inverted" - odpala, wolne obroty idealne, auto wkręca się bez żadnego zająknięcia do ok 4000rpm i tu następuje odcięcie
- na innych ustawieniach albo nie odpala wcale albo jest tragedia

Co robimy źle? coś więcej należy podpiąć do DET3 aby puścić same obroty przez niego do ECU? jak to poprawnie skonfigurować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Fri, 10 Jul 2020 - 12:56
Post #5525


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Tak klikacie, klikacie, a sprawdził ktoś jakie tam jest koło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Fri, 10 Jul 2020 - 14:00
Post #5526


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





No właśnie, a tam czasem nie ma koła 40-2? Jeśli tak to jedyna opcja "opóźnij niesymetryczny sygnał" i wpisać liczbę zębów/sygnałów na 720* (dwa obroty wału) tj. 76.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Fri, 10 Jul 2020 - 14:24
Post #5527


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





CYTAT(pszczelaszkov @ Fri, 10 Jul 2020 - 12:56) *
Tak klikacie, klikacie, a sprawdził ktoś jakie tam jest koło?


Ogólnie, póki co, to tylko z informacji z sieci. Jest to dwumasa o oznaczeniu OE 7701479180
Nikt chyba w temat aż tak bardzo nie wchodził co do grzebania ze świnka przy tym silniku, więc po internetach ciężko znaleźć coś na ten temat, przewinęło się kilka forów zagranicznych, na których pisali, że przy silniku f4r trigger to 60-2

Czy da się w jakiś sposób sprawdzić to koło jeżeli silnik jest jeżdżący na ori sterowniku? oscyloskop (nie mamy, póki co) pod czujnik? jakieś podpowiedzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Fri, 10 Jul 2020 - 14:38
Post #5528


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Tak, oscyloskopem da się wychwycić, to są niskie częstotliwości i praktycznie te zabawkowe dadzą rade. Ale idealnie było by mieć jakiś 2 kanałowy i wtedy mamy referencje względem czegoś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Fri, 10 Jul 2020 - 16:01
Post #5529


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





a gdybym miał takie koło w ręce, to rozumiem że wystarczy policzyć ilość zębów i wziąć pod uwagę ewentualną przerwę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Fri, 10 Jul 2020 - 16:10
Post #5530


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(poprostuandi @ Fri, 10 Jul 2020 - 16:01) *
a gdybym miał takie koło w ręce, to rozumiem że wystarczy policzyć ilość zębów i wziąć pod uwagę ewentualną przerwę?

Tak, to wystarczy.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Fri, 10 Jul 2020 - 19:38
Post #5531


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





DET ma w budowany oscyloskop więc dużo nie trzeba szukć


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 10 Jul 2020 - 22:39
Post #5532


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





dokładnie , det przeciez ma oscyloskop i dokładnie widać na nim typ sygnału nawet jak jest nie obsługiwany , po drugie jeśli to dwumas OE 7701479180 to gołym okiem widać 60-2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Fri, 10 Jul 2020 - 22:59
Post #5533


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





CYTAT(przema72 @ Fri, 10 Jul 2020 - 22:39) *
dokładnie , det przeciez ma oscyloskop i dokładnie widać na nim typ sygnału nawet jak jest nie obsługiwany , po drugie jeśli to dwumas OE 7701479180 to gołym okiem widać 60-2

o, muszę rozkminić bardziej w takim razie na weekend jak to wychwycić smile.gif

Mam drugą dwumasę już na wierzchu, wygląda dokładnie tak samo jak to ze zdjęcia: https://drive.google.com/file/d/1pq-bazuo1c...iew?usp=sharing
dookoła 57 małych zębów, później jeden duży (połączone ze sobą dwa małe) i przerwa na dwa następne, oba czerwone i oba pomarańczowe zaznaczenia mają te same rozmiary (więc na chłopski rozum 61-2?)
Jeżeli jest to 60-2, to tak jak pisałem wcześniej była wybrana opcja "opóźnij/przyśpiesz sygnał 60-2" auto odpala, kuleje na wolnych obrotach (przekłamuje obroty na minus o ok 30rpm względem wcześniej podpiętego, dedykowanego komputera diagnostycznego renault CLIP) i nie wkręca się wyżej jak +-1500rpm" dlatego przyszedłem po poradę co może być przyczyną i jak to ogarnąć
Wpiąć się bliżej ECU? Zmienić przewody na inne przy DET3? skrócić je?... no ale z drugiej strony na innych ustawieniach wkręca się do ponad 4k rpm..

Z góry dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sat, 11 Jul 2020 - 15:37
Post #5534


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





stroiłem ten silnik z tym ze na EMU , dla oka wieniec wygląda trochę inaczej ale jest to wieniec 60-2 , przy tym wieńcu ma znaczenie zbocze sygnału , wiec zrób wszystkie 4 kombinacje z zamianą miejscami przewodów z czujnika położenia wału do det3 i z det3 do ecu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Sun, 12 Jul 2020 - 20:22
Post #5535


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





Przy ustawieniu koła jako 60-2 i na wszystkie mozliwe kombinacje podłączenia kabli udało sie ustalić na której auto chodzi najlepiej ... ale:
- czujnik indukcyjny (adaptive threshold) - max rpm: 2760, wolne obroty są ok
- czujnik indukcyjny (fixed thrrshold) - max rpm: 2854, wolne obroty są ok
- inne czujniki - max rpm: 6167 (tyle samo na ori sterowniku), na wolnych obrotach gaśnie...

Po wypięciu deta auto jeździ bez kłopotu.
Dalej nie mam pomysłu co moze być nie tak, jakieś rady?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 12 Jul 2020 - 22:10
Post #5536


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





poprostuandi po ostatnich doświadczeniach z groundloopem i jego wpływem na det3 oraz odczyt czujnika wału przy jego podłączaniu mam dwa pytania i sugestie.
1) Skąd brałeś masę dla DET3? Musi być ona wzięta z tego samego przewodu z ECU
2) Dobrze doczytałem że masę czujnika wału podpiąłeś bez pośrednio do akumulatora? Spróbuj podpiąć ją do bloku silnika lub tak jak det3 do ECU



--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Sun, 12 Jul 2020 - 22:41
Post #5537


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





Dla det3 zarówno zasilanie jak i masę bezpośrednio z aku, masę dla czujnika położenia wału także bezpośrednio z aku.
W takim razie tak jak mówisz spróbuję podpiąć się z masami do ECU. Zasilanie DETa też musi być z zasilania ECU wzięte czy to nie ma znaczenia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 12 Jul 2020 - 22:47
Post #5538


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(poprostuandi @ Sun, 12 Jul 2020 - 22:41) *
Dla det3 zarówno zasilanie jak i masę bezpośrednio z aku, masę dla czujnika położenia wału także bezpośrednio z aku.
W takim razie tak jak mówisz spróbuję podpiąć się z masami do ECU. Zasilanie DETa też musi być z zasilania ECU wzięte czy to nie ma znaczenia?

No to mamy prawdopodobnie winowajce. Pętle masowe (ground loops) potrafią napsuć krwi. Spójrz sobie w instrukcję EMU str 28. W instrukcji DET3 o tym nie wspominali, ale na samym schemacie widać że masa i zasilanie idą z ECU a nie z dowolnego miejsca.

Zasilanie też lepiej wziąć z ecu, no i szkoda zęby det żarł prąd przy zgaszonym silniku.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostuandi
post Sun, 12 Jul 2020 - 23:11
Post #5539


Rookie
Dołączył: Wed, 08 July 2020





Teraz podłączyliśmy "na krótko", bo ecu jest zabudowany w komorze silnika, pod stertą plastików, dodatkowo pod akumulatorem, nie ma do niego ani szybkiego ani latwego dostepu no ale sytuacja się właśnie zmieniła i bez tego sie nie obejdzie widzę. Docelowo det też się tam ma znaleźć, tylko najpierw chcieliśmy to uruchomić i sprawdzić czy sie da smile.gif dzięki za wskazówki, mam nadzieję ze jutro dam radę coś zadziałać i sprawdzić, mam nadzieję że ruszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Thu, 16 Jul 2020 - 07:12
Post #5540


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





Panowie pytanie w imieniu kolegi, jest w trakcie swapa w pandzie 100hp 1.4 16v na 1.4 Tjet, chciałby to wystroić na DET3, pytanie czy taki bardziej zaawansowany komputer z czujnikiem położenia wałka będzie chciał współpracować? czy przy korektach zapłonu będzie widział brak synchronizacji?


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 275 276 277 278 279 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 09:39