ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Thu, 12 Mar 2020 - 22:46
Post
#5301
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
siema. bede montował emu black. skąd wziąć manuala do tego sterownika? znalazłem tylko do starego/classica i brnę przez lekturę ale widzę dużo różnic.
czy w blacku mogę sterować dwie listwy paliwowe po 5 wtrysków przelaczane 1 rząd do danych obrotow/obciazenia, drugi rzad powyżej? wtedy podstawową listwe podłączam do inj 1...5 a drugą inj 6,7,8 oraz aux 1 i 2? do emu bede mial oddzielny czujnik CLT. czy może on być odlewie głowicy albo bloku czy musi być tam gdzie seryjny, na termostacie? nie wiem tam na termostacie szybciej dostaje bieżącą temperaturę silnika niż gdyby był na bloku? |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 12 Mar 2020 - 22:46
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 13 Mar 2020 - 23:19
Post
#5302
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
na wstępie to nie temat o EMU , manuala dla blacka nie ma i pewnie nie będzie , podstawowe funkcje są wyjaśnione w manualu dla classica ,
-dodatkowe funkcje są dość intuicyjne , możliwości emu black można poznać po kilkunastu minutach zabawy w samym software -działanie większości funkcji jest objaśnione w zakładkach po kliknięciu znaku zapytania -czujnik temperatury to chyba oddzielne pytanie , powinien być tam gdzie seryjnie , lub w najbardziej narażonym na przegrzanie miejscu czyli np w głowicy , w większości czujniki są w głowicy , nie kojąże które silniki mają czujnik w termostacie , jak już to na wylocie wody z głowicy do termostatu , jaki to silnik ? |
|
|
Tue, 24 Mar 2020 - 20:09
Post
#5303
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
Taki mały news zupełnie nie związany z przedrostkiem "korona"
Od jakiegoś czasu dostępne jest " DIGITAL ECU TUNER 3+ ", być może ktoś to zauważył i zastanawia sie co sie zmieniło , wiec taki krótki review -Ma nowy wzór PCB , wbudowany domyślnie Map sensor , i tu niespodzianka nie jest podłączony pod " analog 2 in " natomiast to wejście podpięte jest pod procesor , co sugeruje ze kiedyś "dostaniemy" dodatkowe wejście -Nowe tranzystory mocy , BTS3142 , rezystancja w stanie przewodzenia podobna ,lecz praktycznie 10krotnie mniejszy prąd max choć to tak na prawdę na plus , w wypadku uszkodzenia nie powinno powypalać ścieżek a niespełna 4.6A ciągłego obciążenia jest wystarczające -Tranzystory mocy zostały lepiej rozmieszone na PCB , szerszy odstęp i dużo większe pole laminatu zapewnia lepsze chłodzenie -wyjście "Frequency Out" wyposażone w tranzystor mocy i to w sumie najciekawsza zmiana tym bardziej ze sam osobiście myślałem ze rozwój det3 już dawno sie zakończył , a dzięki tej zmianie nie ma potrzeby stosowania zewnętrznego tranzystora do sterowania zaworem EBC w wypadku pracy w pół sekwencji ps. nie są to oficjalne informacje , jedynie moje osobiste porównanie DET3 do DET3+ |
|
|
Wed, 25 Mar 2020 - 12:28
Post
#5304
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 |
A ja mam naklejkę DET3+ ale nie mam wbudowanego map sensora
-------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
Wed, 25 Mar 2020 - 13:31
Post
#5305
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
może źle sie wyraziłem , PCB ma wydzielone miejsce na map sensor i osobne podłączenie , nie jest jak wcześniej doklejony i podłączony pod odcięte "analog2 in"
|
|
|
Wed, 25 Mar 2020 - 15:13
Post
#5306
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Myślisz, że analog in2 może być w det3+ z mapsensorem użyty do czegoś własnego dzięki temu?
Fajnie byłoby mieć pod analog in2 możliwość LC, a pod pin2 AFR na przykład. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 25 Mar 2020 - 19:32
Post
#5307
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
ogólnie map sensor i analog in2 w tech chwili wpięte są pod osobne nogi procesora , wiec hardwarowo wejscie2 jest wolne mimo mapsensora , pozostaje czekać aż pojawi sie soft z opcja wykorzystania tego wejścia
|
|
|
Wed, 25 Mar 2020 - 21:17
Post
#5308
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW |
fajnie gdyby również pojawiła się obsługa regulatora wolnych obrotów pod Frequency Out
|
|
|
Fri, 27 Mar 2020 - 11:32
Post
#5309
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 |
A ja się zastanawiałem czemu że mam map sensor nie pokazuje nic na analog 2
Czyli że teraz właściciele tego det 3 + nie mogą korzystać z mapsensora bo muszą czekać na aktualizacje softa? |
|
|
Fri, 27 Mar 2020 - 12:49
Post
#5310
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
nie tutaj nic sie nie zmienia dla użytkownika , każde wersje det3 wyposażone w map sensor miały odłączone analog 2 in
chyba że masz det3+ bez mapsensora i nie działa ci wejście 2 to jest coś nie tak |
|
|
Sat, 28 Mar 2020 - 18:49
Post
#5311
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 |
Mam takie pytanie odnośnie Injection Out z Loga. Czy to co jest wyświetlone np 8ms to jest to czas wtrysku w jednostce na cykl, jeden obrót czy jak ??
Jak myślicie dlaczego wykres jest taki zniekształcony na początku ? Hydrokinetyk ślizga ? Jak coś to to moc już na silniku po korekcie z strat. -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
Sun, 29 Mar 2020 - 20:58
Post
#5312
|
|
User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Tarnów |
Pytanie związane z mapsensorem, wiem że det3 ma wyjście które generuje sygnał mapsensora dla seryjnego komputera, czy moge ten sygnał podpiąć pod wskaźnik doładowania? mam wskaźnik firmy addco i padł w nim mapsensor, jest 3 pinowy czyli + - i skala na nim to chyba od -0.8 do 2.0 bar
-------------------- fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo |
|
|
Sun, 29 Mar 2020 - 21:19
Post
#5313
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Jak masz wbudowany w det3 map sensor i masz wolne wyjście analog out to tak.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 31 Mar 2020 - 22:50
Post
#5314
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 10 June 2019 |
Witam wszystkich, mam pytanie o czujnik IAT w silniku n/a + turbo, w którym miejscu najlepiej mierzyć temperaturę powietrza? Do teraz brałem wskazania z przepływki, ale jak by się tak zastanowić to najlepiej gdybym mierzył temperaturę przy samym kolektorze ssącym. Zastanawiam się czy zostawić tak jak jest teraz czy dokupić czujnik i wspawać przy przepustnicy?
|
|
|
Tue, 31 Mar 2020 - 23:05
Post
#5315
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Obojętne, najlepiej przepustnica jak kolektor ssący aluminiowy, jak plastikowy to może być w kolektorze.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 01 Apr 2020 - 08:11
Post
#5316
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk |
BMW M50B25+T na zimnym silniku dopoki sie nie rozgrzeje slaba reakcja na gaz,dlawi sie dopoki sie nie rozgrzeje,zrobilem korekty po CLT w "Warm up enrichment" jest lepiej ale silnik mocno zalany AFR ok.10 i smierdzi benzyna,jak to poprawic? Zrobic jeszcze korekte po IAT?
|
|
|
Wed, 01 Apr 2020 - 08:39
Post
#5317
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Warm up enrichment i korekty po TPS na dodanie gazu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 01 Apr 2020 - 08:48
Post
#5318
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława |
BMW M50B25+T na zimnym silniku dopoki sie nie rozgrzeje slaba reakcja na gaz,dlawi sie dopoki sie nie rozgrzeje,zrobilem korekty po CLT w "Warm up enrichment" jest lepiej ale silnik mocno zalany AFR ok.10 i smierdzi benzyna,jak to poprawic? Zrobic jeszcze korekte po IAT? Do ilu Ci skacze AFR przy gwałtownym dodaniu gazu na zimnym? -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
Wed, 01 Apr 2020 - 10:03
Post
#5319
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk |
Warm up enrichment i korekty po TPS na dodanie gazu. Jak wyzej pisalem "Warm up enrichment" zrobione az zalany ,sprobuje jeszcze korekty po TPS. AFR przy dodawaniu gazu na zimnym musze sprawdzic musze sprawdzic ,na cieplym jest ok BTW tak samo jest na Batch i Bank fire |
|
|
Wed, 01 Apr 2020 - 15:33
Post
#5320
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 |
Co to jest opcja static angle correction -> static ignition correction type ? (stała zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu ?)
Do czego służy w takim DET 3 FIT ? Do sprawdzania poprawności kąt zapłonu za pomocą lampy strobo ? |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:04 |