ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Fri, 12 Oct 2018 - 03:48
Post
#5021
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
wartość Feedback to wielkość %DC o jaką korygujemy na plus lub minus , a nie wartość % korekcji z chwilowego DC zaworu , dlatego masz 65%DC dodać do tego max Feedback 10%dc i wychodzi 75
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 12 Oct 2018 - 03:48
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 08:26
Post
#5022
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos |
1. ustaw na wejściu doładowania niższą wartość Boost target niż aktualnie osiąga turbo to pik będzie mniejszy
2. ustaw p=2 i=0 d=0 wind=100 feedback = +5 i -15 i sprawdz co będzie wtedy -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 10:14
Post
#5023
|
|
User Dołączył: Thu, 18 September 2008 |
|
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 10:25
Post
#5024
|
|
User Dołączył: Thu, 18 September 2008 |
1. ustaw na wejściu doładowania niższą wartość Boost target niż aktualnie osiąga turbo to pik będzie mniejszy 2. ustaw p=2 i=0 d=0 wind=100 feedback = +5 i -15 i sprawdz co będzie wtedy 1. Przy zmianie biegu pik będzie mniejszy ale podczas przyspieszania regulator będzie dążył do zmniejszenia doładowania. 2. dzięki, obetnę trochę parametry i może się poprawi. |
|
|
Sun, 21 Oct 2018 - 19:46
Post
#5025
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Ma ktoś może linka do nieoficjalnych wersji testowych firmware?
-------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Sun, 21 Oct 2018 - 22:23
Post
#5026
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 October 2018 |
Da się ogarnąć "szybszą" odcinkę podczas LC w det3?
I drugie pytanie, sterowanie zaworem MAC da się to jakoś szybciej ogarnąć żeby ładował jak najszybciej powiedzmy 0,8b a resztę upuszczał, wiem że w trybie FI to kilka kliknięć ale w trybie świniaka trzeba rzeźbić mapkę? Pacjent: DET3 zamontowany w s13 (ca18det), w trybie świniaka |
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 17:20
Post
#5027
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Kto ma uruchomiony LC w fuel implant i na jakiej wersji firmware?
-------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 19:27
Post
#5028
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Ja mam na 1.46, ale ostatnio jest jakiś problem z tym. Miałem ostatnio kilka przypadków że na fabrycznie nowych świnkach nie dało się załączyć lc, a po przepięciu mojego starego DET'a wszystko śmigało jak trzeba.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 19:33
Post
#5029
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
A w trybie świnki det nie steruje tak samo ebc jak w fi ? jeśli tak to musisz dc table podnieść początek do np 3-4tys obr jeśli coś to da to lepiej naciągnąć gruszkę albo zmienić na twardszą bo upuszczanie powietrza(dziurka w dolocie ) pogarsza wstawanie turbiny
Miałem podłączony lc i średnio to działało największym problemem były zakłócenia częstotliwości lc albo się nie wyłączało albo podczas odcinki na ułamki sekund wchodziło na większe obr niż zadane , szkoda że nie można zrobić normalnie na pedał sprzęgła poza tym chyba szybkiej odcinki nie da się zrobić bez pełnej kontroli nad cewkami ;p -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 20:25
Post
#5030
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Ja mam na 1.46, ale ostatnio jest jakiś problem z tym. Miałem ostatnio kilka przypadków że na fabrycznie nowych świnkach nie dało się załączyć lc, a po przepięciu mojego starego DET'a wszystko śmigało jak trzeba. Czyli wychodzi że mój przypadek nie jest odosobniony. Dziś przeniosłem z jednego auta na próbę (gdzie nie był nikomu potrzebny LC) innego deta i to samo. Czyli wychodzi że mam w obiegu dwie "skopane" sztuki. Napisałem ponad tydzień temu maila do Ecumajstrów wraz z moim wsadem i nadal nic nie odpisane, więc nie wiadomo czy w ogóle mają zamiar coś robić z tym... Co do odcinki na pedał sprzęgła to będzie się dało jak naprawią w/w buble. Pin 2, ciągniesz z niego kabelek na "pstryczek" domontowany na pedał. Ja stosuję do tego celu włącznik świateł stop z Ursusa Wg schematu w instrukcji ma wtedy łączyć pin 2 z masą. Elektryka u mnie ok, bo nawet spięty "na krótko" nie rusza. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 21:24
Post
#5031
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Myślałem żeby czujnik abs zamontować na koronce od wału silnika i żeby pełniło to rolę źródła Hz i w ten obwód mikroprzełącznik na pedał sprzęgła wtedy det będzie albo widział częstotliwość albo nie , bo pin 2 mi potrzebny do afr i 2xmap a i u mnie wersja 1.42 . Są nowsze i co dają?
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Thu, 25 Oct 2018 - 01:48
Post
#5032
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 29 March 2018 |
CYTAT Czyli wychodzi że mam w obiegu dwie "skopane" sztuki. Napisałem ponad tydzień temu maila do Ecumajstrów wraz z moim wsadem i nadal nic nie odpisane, więc nie wiadomo czy w ogóle mają zamiar coś robić z tym... Bo najwidoczniej sprzedali już tyle detów i emu, że mają to w dupie bo hajs i tak się już zgadza. Nawet w wątku się przestali udzielać. Tak to już jest niestety na świecie... |
|
|
Thu, 25 Oct 2018 - 15:45
Post
#5033
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Na obu sztukach i na wersjach 1.43 oraz 1.46 mi nie działa LC, włącznie z wejściem częstotliwościowym (gdyby działało w sumie sprytny pomysł z czujnikiem, albo jakiś generator impulsów). Jedyna sytuacja kiedy działa to jak dam z poziomu klienta w konfiguracji "always active". W SA fuel implant -> tables switch input mam oczywiście zadedykowane do LC...
Mogę jeszcze sprawdzić na trzeciej sztuce, gdy kiedyś spotkam się z właścicielem auta. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Thu, 25 Oct 2018 - 18:57
Post
#5034
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Z moich obserwacji wynika że każda świnka działa nieco inaczej. Jedna załączała tylko po odznaczeniu always active, w drugiej lc załączał się permanentnie po podłączeniu pulapa do wejścia częstotliwościowego (na map switch nie reagowała), jeszcze inna świnia załącza tylko przez map switch, a na wejście częstotliwościowe nie reaguje. Kraków trochę się miga z tego co wiem.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Thu, 25 Oct 2018 - 19:13
Post
#5035
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
DET3+ (jakaś nowa wersja bo "+") i problemy z LC. LC jest aktywne gdy na extra analog input napięcie jest powyżej 4,8V. Problem jest taki że nie jest aktywne bo pullup na pinie 2 dociąga tylko do 4,8V gdy ten pin "wisi" w powietrzu. Co ciekawe po zaznaczeniu opcji odwrócenia wejścia nadal LC nie idzie aktywować, nawet pomimo podłączenia pinu 2 do masy (jak to jest w schemacie). Na always active działa, odcina i pluje strzałami. Problem w tym że jest to bezużyteczne bez krańcówki sprzęgła podpiętej pod pin 2. Wygląda na jakiś bug w sofcie. Firmware do fuel implant, wersja 1.46. Niższe wersje do tego DET3+ nie widzą wbudowanego MAPsensora, więc nie jestem w stanie sprawdzić. EDIT: Podciągnięcie +5V z pinu 12 do tables switch (jest wtedy 5,0V zamiast 4,8) nadal nie zmienia sprawy. Weź 12V i po sprawie, będzie 5V przekraczać, sprawdzone. Czasem kupa z tym zabawy ale ZAWSZE jest to do ogarnięcia, daj invert input przy okazji, jeśli działa przy always active to problem jest w Twojej robocie, a nie urządzeniu. Pamiętaj też, że chcąc na przykład LC po drążku hamulca ręcznego albo pedale sprzęgła potrzebujesz podawać 0V lub 12V cały czas, nie rób tak, że przy LC podajesz 12V, a bez LC nie podajesz nic, bo świnka głupieje, nie ma gdzie się napięcie podziać. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 26 Oct 2018 - 14:38
Post
#5036
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Nie poczuwam się do tego że to mój problem, sorry Po pierwsze po to mam instrukcję żeby do niej się stosować, do schematów w niej zawartych a nie robić jakieś dziwne kombinacje co wymieniłeś. Chyba że producent czegoś nie wymienił w instrukcji, ale to go nie usprawiedliwia bo przez takie kombinowania tracę godziny a robota stoi. A po drugie próby podawania na analog in napięcia wyższego niż 5V nie jest zalecane o czym wspominał gdzieś Ecumaster, gdyż w ten sposób można uwalić przetwornik A/C. Nie mam zamiaru tego testować na swoich, ani klientów sprzętach. Ma działać jak w instrukcji i kropka.
PS: Pin 2 ma zrobiony wewnętrznie pullup do 4,8V. Też komedia jakby nie mogli 5V, lub rezystor o wysokiej oporności do masy, żeby wyrównać "wiszący" koniec do 0V. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Fri, 26 Oct 2018 - 20:13
Post
#5037
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Miał ktoś kiedyś problem z Ebc (mac)? bo mi jakiś czas temu nagle przestał działać, wczoraj zabrałem się do sprawdzenia i sam zaworek na krótko działa instalacja przewody są okej , wymieniłem też tranzystor i dalej nic , niestety dotknęło mi się +12V na pin 7 i teraz ebc jest ciągle zamknięte i przeładowuje turbo , da się to jeszcze naprawić ?
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Sun, 28 Oct 2018 - 03:39
Post
#5038
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
Nie poczuwam się do tego że to mój problem, sorry Po pierwsze po to mam instrukcję żeby do niej się stosować, do schematów w niej zawartych a nie robić jakieś dziwne kombinacje co wymieniłeś. Chyba że producent czegoś nie wymienił w instrukcji, ale to go nie usprawiedliwia bo przez takie kombinowania tracę godziny a robota stoi. A po drugie próby podawania na analog in napięcia wyższego niż 5V nie jest zalecane o czym wspominał gdzieś Ecumaster, gdyż w ten sposób można uwalić przetwornik A/C. Nie mam zamiaru tego testować na swoich, ani klientów sprzętach. Ma działać jak w instrukcji i kropka. PS: Pin 2 ma zrobiony wewnętrznie pullup do 4,8V. Też komedia jakby nie mogli 5V, lub rezystor o wysokiej oporności do masy, żeby wyrównać "wiszący" koniec do 0V. wewnętrzny pullup nie zależy od ich widzi mi sie a od poszczególnej partii stabilizatorów napięcia , które nieraz naprawdę sporo przekłamują bądź są wrażliwe na temp. Wejście można uszkodzić podając napięcie większe niż 5V jeśli przekroczy sie maksymalny próg prądu dla wejścia , w rzeczywistość śmiało możesz podciągać wejście do 12v przez rezystor np 10Kohm nic sie nigdy złego nie stanie Miał ktoś kiedyś problem z Ebc (mac)? bo mi jakiś czas temu nagle przestał działać, wczoraj zabrałem się do sprawdzenia i sam zaworek na krótko działa instalacja przewody są okej , wymieniłem też tranzystor i dalej nic , niestety dotknęło mi się +12V na pin 7 i teraz ebc jest ciągle zamknięte i przeładowuje turbo , da się to jeszcze naprawić ? jesli "dotkneło ci sie " to niestety det3 do naprawy , do wymiany jest tranzystor wyjściowy na pin7 , dlatego nie działa i działać nie będzie nie zależnie czy wymieniłeś zewnętrzny tranzystor sterujący |
|
|
Fri, 02 Nov 2018 - 22:29
Post
#5039
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 November 2018 Skąd: szczecin |
Witam, zamontowałem deta3 w seicento z silnikiem uturbionym z punto1 1,2 8v + wtryski 320ccm i zaczęły sie schody.
Chodzi o nagły skok AFR przy niewielkim wzroście obrotów, stałym TPS i stałym ciśnieniu w kolektorze dolotowym. Występuje to najczęściej miedzy 60-100mPa i ok 1900-2500obr. Próbowałem wzbogacić mape ve w ty miejscu ale efekt jest zerowy, przedział obrotów wzbogaca sie ale skok afr pozostaje. Pojawia sie to zawsze kiedy uchylenie przepustnicy zostaje bez zmian, a przyspieszam na wysokim biegu. Kiedy od razu butuje i szybko wkrecam na obr wszystko pozostaje płynne. Korekty przyspieszenia nic nie dają. Robiłem tez próby na odpiętym oryginalnym mapie od ori sterownika i odpiętym krokowcu - bez zmian. dodam ze auto jeździło na oryginalnych wtryskach bez podłączonego deta. Powoli rozkładam juz ręce i nie wiem za co sie złapać. przesyłam loga, i projekt https://drive.google.com/drive/folders/1vZq...Jw-?usp=sharing |
|
|
Sun, 04 Nov 2018 - 18:31
Post
#5040
|
|
Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 |
Wypadania zapłonów nie ma?
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 16:09 |