ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Tue, 29 May 2018 - 10:01
Post
#4981
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 29 May 2018 - 10:01
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 01 Jun 2018 - 16:57
Post
#4982
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk |
Czym sa spowodowane roznice np w "TPS" w LOG'u a w oknie np mapy VE(male okno z wartosciami).Przyklad pod mapa mam 80% a w LOG'u 90%,nza ktos odpowiedz?Ktora wartosc jest prawdziwa?
|
|
|
Fri, 01 Jun 2018 - 17:32
Post
#4983
|
|
User Dołączył: Tue, 26 September 2017 |
Już pisałem o tym pół roku temu, ale nikt nie odpowiedział, a mam tak jak rekin528
Mam dziwny problem z wartościami logów... Chodzi o tps: wartości procentowe z loga i komórki TPS np. z zakładki VE są różne o parę procent! Przykłady TPS w VE: 5% | TPS w logu: 0% TPS w VE: 16% | TPS w logu: 7% TPS w VE: 98% | TPS w logu: 100% Co dziwne przy niewielkim wciśnięciu przepustnicy typu 5-10% (z zakładki VE) w logu rysuje na wykresie fakt wciśnięcia przepustnicy i wyraźnie to widać, ale wartość po najechaniu myszką wskazuje 0%. O co tu chodzi? |
|
|
Sat, 02 Jun 2018 - 01:10
Post
#4984
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
a możecie podesłać loga i projekt ? system operacyjny i laptop pochodzi z PL dystrybucji ?
|
|
|
Sat, 02 Jun 2018 - 13:59
Post
#4985
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk |
Nie wiem czy ten LOG cos pomoze
Sprawa jest jeszcze tego typu ze tak naprawde nie wiem na ktorych Pinach mierzyc napiecie na przepustnicy,miedzy 1 a 2 czy 2 a 3 (BMW M50B25)na obu sa napiecia ale rozne,wiem ze to banalne pytanie ale dopiero sie ucze Projekt moge wyslac na maila,laptop mam uzywany ,bez naklejek wiec nie wiem |
|
|
Mon, 04 Jun 2018 - 16:16
Post
#4986
|
|
User Dołączył: Tue, 26 September 2017 |
Ta, system PL, ordżinal w dodatku. Projekt mogę wysłać na maila ew nawet podjechać kiedyś gruzem, bo w krk mieszkam
|
|
|
Mon, 04 Jun 2018 - 17:22
Post
#4987
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn |
Boost target to nie powinien wynosić 130kpa a nie 30? Nie pamiętam już dawno nie patrzyłem na deta.
-------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
Wed, 06 Jun 2018 - 11:27
Post
#4988
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 June 2015 |
Witam
Auto to E36 M42B18 + Eaton M45, DET3 FI, przepustnica przed kompresorem. Wszystko niby działa, można jeździć i stroić, z tym że mam dwa pytania... 1. Czy sonda ma pozostać wpięta w ECU ? 2. Jak precyzyjna ma być mapa konwersji MAF>MAP ? Nie mam możliwości zrobienia precyzyjnej konwersji no bo wtryskiwacze większe no i mam teraz na skali nadciśnienie... Wolne obroty są niezbyt stabilne, szczególnie jak zatrzymuję się np na światłach zawsze zgaśnie jak jest rozgrzany. Jak przytrzymam gaz nogą przez chwilę wolne się stabilizują... PS. Temat przeczytałem cały... |
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 09:13
Post
#4989
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Czas wtrysku wyświetlany w fuel implant na dwa banki wtryskiwaczy(bank fire, injecton divider = 2) jaka wartość odpowiada zapetlniu przy np 7 tys? 17ms czy podzielić to na dwa? Wtrysk tutaj sika co jeden obrót czy dwa obroty?
I drugie pytanie jeśli det ma wbudowany map sensor to analog 2 jest dalej przypisany pod map czy można go wykorzystać do logowania afr zamiast 2 pinu ? i trzecie pytanie czy można pin 2 opcję Use as modified analog input wykorzystać co zasilenia przekaźnika a przekaźnik do np zmiennej fazy rozrządy ? -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Mon, 11 Jun 2018 - 21:58
Post
#4990
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 |
1. Czy sonda ma pozostać wpięta w ECU ? 2. Jak precyzyjna ma być mapa konwersji MAF>MAP ? Nie mam możliwości zrobienia precyzyjnej konwersji no bo wtryskiwacze większe no i mam teraz na skali nadciśnienie... Wolne obroty są niezbyt stabilne, szczególnie jak zatrzymuję się np na światłach zawsze zgaśnie jak jest rozgrzany. Jak przytrzymam gaz nogą przez chwilę wolne się stabilizują... 1. Jeśli jesteś w FI to sterowanie wtryskiwaczy jest całkowicie przejęte przez DET (który swoją drogą może również robić EGO correction), a do seryjnego ECU zostawiłbym sondę aby nie wywalało błędów i aby nie świrował z zapłonem 2. W takim przypadku ja staram się zrobić taką mapę konwersji aby sygnał z DET był jak najbardziej podobny do sygnału z ori MAF oczywiście w zakresie, który obsługuje MAF a powyżej tego zakresu już nie zwiększam wartości na mapie aby ori ECU nie łapał błędów (przepływ większy od maksymalnego zakładanego dla ori MAF) Jeśli chodzi o wolne obroty to w moim przypadku gdy było identycznie, że gasł przy dojeżdżaniu do świateł pomogła regulacja śrubką od wolnych obrotów (okolice silniczka krokowego) |
|
|
Wed, 13 Jun 2018 - 17:05
Post
#4991
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
det3 w FI. Zmiana korekty od temp. silnika wpływa na czas wtrysku/mieszanke natomiast zmiana korekty od IAT nie robi nic, mozna wpisac 0% czy 1 czy 150% i nic to nie zmienia. Mial ktos tak?
|
|
|
Wed, 13 Jun 2018 - 21:42
Post
#4992
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Czas wtrysku wyświetlany w fuel implant na dwa banki wtryskiwaczy(bank fire, injecton divider = 2) jaka wartość odpowiada zapetlniu przy np 7 tys? 17ms czy podzielić to na dwa? Wtrysk tutaj sika co jeden obrót czy dwa obroty? I drugie pytanie jeśli det ma wbudowany map sensor to analog 2 jest dalej przypisany pod map czy można go wykorzystać do logowania afr zamiast 2 pinu ? i trzecie pytanie czy można pin 2 opcję Use as modified analog input wykorzystać co zasilenia przekaźnika a przekaźnik do np zmiennej fazy rozrządy ? Zapętlenie jest normalnie przeliczane mimo wszystko, czyli klasycznie 20ms przy 6000rpm to 100% DC. Jak masz z wbudowanym map sensorem to analog in 2 jest zajęty i nic tam nie podłączasz. Pin 2 to wejście, a nie wyjście, nie możesz. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 07:15
Post
#4993
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Dzięki za odp z tym pinem 2 to miałem na myśli np tam podaje 5V i w pierwszej mapie ustawiam pewien zakres na max wartości i będzie on off a analog out do przekaźnika małego, ma to prawo dzialać?
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 08:54
Post
#4994
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 June 2015 |
1. Jeśli jesteś w FI to sterowanie wtryskiwaczy jest całkowicie przejęte przez DET (który swoją drogą może również robić EGO correction), a do seryjnego ECU zostawiłbym sondę aby nie wywalało błędów i aby nie świrował z zapłonem 2. W takim przypadku ja staram się zrobić taką mapę konwersji aby sygnał z DET był jak najbardziej podobny do sygnału z ori MAF oczywiście w zakresie, który obsługuje MAF a powyżej tego zakresu już nie zwiększam wartości na mapie aby ori ECU nie łapał błędów (przepływ większy od maksymalnego zakładanego dla ori MAF) Jeśli chodzi o wolne obroty to w moim przypadku gdy było identycznie, że gasł przy dojeżdżaniu do świateł pomogła regulacja śrubką od wolnych obrotów (okolice silniczka krokowego) Czyli uchylenie przepustnicy na stałe ? |
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 09:23
Post
#4995
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 |
Czyli uchylenie przepustnicy na stałe ? Nie wiem jak jest w przypadku Twojego sinika ale w moim silniku regulacja wolnych obrotów polega na zwiększeniu/zmniejszeniu przekroju by-pass'u w obudowie silniczka krokowego (właśnie za pomocą tej śrubki regulacyjnej) i dąży się do tego aby DC zaworu Idle było w zakresie 30-50% - u mnie przed regulacją gdy występował problem z gaśnięciem przy dojeżdżaniu do świateł ta śrubka była za mocno wkręcona i zawór Idle otwierał się na maxa ale to i tak nie wystarczyło aby utrzymać obroty przy hamowaniu, dopiero gdy wykręciłem śrubkę kilka obrotów to przepływ przez by-pass i zawór Idle był wystarczający |
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 11:50
Post
#4996
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Dzięki za odp z tym pinem 2 to miałem na myśli np tam podaje 5V i w pierwszej mapie ustawiam pewien zakres na max wartości i będzie on off a analog out do przekaźnika małego, ma to prawo dzialać? Tak będzie działać, macierzą fuel table modyfikujesz sygnał z pin2 (extra analog in) i wychodzi to na analog out, a analog out do przekaźnika. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 24 Jun 2018 - 23:01
Post
#4997
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
skoro jest iskra , i zaczyna w logu podawać paliwo to musi odpalić ;] bo jest synchronizacjia przykładowo u mnie na logu synchronizacja jest w około 0.4-0.5sek , mierząc od chwili spadku napięcia do chwili pojawienia sie czasu na wyj.wtrysku A jaki jest dobry czas (dla nagrzanego silnika) od pojawienia się wtrysku do uruchomienia silnika? jakie ustawienia w EMU (oprócz dawki) pozwalają ten czas zmniejszyć? |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 06:23
Post
#4998
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
sync without cam sync i idzie w wasted spark przy cranking
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 07:46
Post
#4999
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
To wiem, bardziej mi chodziło na myśl o ustawienia w zakładce primary trigger:
"Cranking gap detection scale" i "next edge rejection angle". Testował ktoś jakie ustawienia poprawiają skrócić rozruch? |
|
|
Thu, 28 Jun 2018 - 05:57
Post
#5000
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
jakie masz CR silnika ? Te parametry pomagaja przy wysokim CR odpalic. Z normalnym auto pali na strzal jak tylko cranking fuel i cranking angle jest ok.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 15:48 |