Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 243 244 245 246 247 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
MichalST
post Mon, 15 Jan 2018 - 19:07
Post #4881


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Problem polega na tym że EDIS ma czas ładowania dopasowany do cewek fordowych. Dlatego też na tych cewkach iskra by była najlepsza. Dając teraz niefordowe cewki czas ładowania może być inny, stąd problem z iskrą. Pół biedy jak czas ładowania dla tych fajkocewek będzie krótszy niż fabryka kazała bo ich nie spalisz, a słabość iskry możesz poprawić sklepaniem przerwy.
A takie ważne pytanie skoro są spięte parami: to są cewki aktywne czy pasywne? Pasywnych nie zaleca się łączyć parami bo są potem problemy z iskrą.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 15 Jan 2018 - 19:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin137
post Mon, 15 Jan 2018 - 22:03
Post #4882


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Dokładnie takie mam cewki (3 piny) , nie ma żadnych zewnętrznych modułów zapłonowych wszystkie kable od zapłonu idą do ecu simensa sim4 mam nadzieje że te dane podpowiedzą czy mam pasywne czy aktywne ? fordowskie chyba nie są pojedyncze ? widziałem że dość popularne są czerwone z tfsi/vag może takie ? na świecach zawsze ustawiam 0.6-0.7mm ale jak jest możliwość to chciał bym to zrobić najlepiej jak się da smile.gif



--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 15 Jan 2018 - 22:11
Post #4883


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Pasywne.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Mon, 15 Jan 2018 - 22:24
Post #4884


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





CYTAT(Mis @ Mon, 15 Jan 2018 - 22:11) *
Pasywne.

dziękuje wink.gif
czyli powinno być jako tako na ori ?
a z forda to to będzie naj ? :

a te czerwone coś poprawią ?


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 15 Jan 2018 - 22:33
Post #4885


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Aktywne, czerwone cewki z TFSI po prostu dają mocną iskrę, można na nich walić po 2b i jest okej. Nie psują się też co 1000km jak się dba o świece i odpowiednią przerwę.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Tue, 16 Jan 2018 - 15:09
Post #4886


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Na oryginalnej cewce fordowej będzie najlepiej. Gorzej z cewkami aktywnymi bo one są zazwyczaj sterowane +5V, a EDIS ma wyjścia spinające do masy (low side). Trzeba by zrobić jeszcze 2 moduły na tranzystorach MOSFET z zasilaniem 5V (stabilizator), które będzie sterować EDIS, a dopiero z tranzystorów podawać sygnał na wejścia cewek. Są podobno jakieś fajkocewki w Hondach sterowane masą - tu by nie było problemu z bezpośrednim sterowaniem przez EDIS, tylko pasowałoby żeby jakiś znawca japonców się wypowiedział i potwierdził że tak jest.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Tue, 16 Jan 2018 - 17:52
Post #4887


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





nie spotkałem sie z takimi w żadnej hondzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 17 Jan 2018 - 09:51
Post #4888


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





A edis8 do 4cylindrów? Tak z ciekawości pytam czy iskra będzie w odpowiednim momencie biggrin.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Wed, 17 Jan 2018 - 17:15
Post #4889


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





EDIS8 nadal pracuje w wasted sparku bo bierze sygnał tylko z wału korbowego. To są jakby 2 EDISy 4 w jednej obudowie z tym że iskra na drugi zestaw cewek jest przesunięta o kąt rozwidlenia tego V8.

I wobec tych EDISów jedyna wada DET3 to brak kontroli obrotów jałowych chociażby zaworem PWM a mielibyśmy proste standalone. W sumie u mnie na Zetecu poza tymi dwoma nie ma żadnego innego ECU, a jałowe są ustawione na stałe 1000rpm żeby silnik zimny odpalał. Szkoda bo konkurencja z Ottomotive ma.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 18 Jan 2018 - 00:13
Post #4890


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





Ottomotive jest raczej uzupełnieniem luki niż konkurencją , z jednej strony mamy det3 SA który pozwala "liznąć" sterowania SA za połowe kasy , ale ma swoje ograniczenia , z drugiej mamy EMU clasic które przewyższa ottomotive pod każdym względem ale za odpowiednio większą kwote

wniosek taki jeśli masz zacięcie hobbysty elektronika , to nie problem zrobić w det3 SA jałowe obroty , EDISa z COP , a nawet same COP podpięte do det3

jeśli prosty silnik , zwyczajny trigger i chcesz podpiąć odpalić bez seryjnego ECU to ottomotive

natomiast prawdziwa nauka pracy i sterowanie silnika zaczyna sie od emu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Thu, 18 Jan 2018 - 18:40
Post #4891


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





CYTAT(przema72 @ Thu, 18 Jan 2018 - 00:13) *
jeśli masz zacięcie hobbysty elektronika

No mam chodź się na tym nie znam biggrin.gif podzielę się moimi wynikami , zrobiłem przyrząd do sprawdzania długości iskry czyli jej mocy itp. wyniki przedstawiły się następująco

Oryginalny zapłon + oryginalne cewki mercedesa 19mm
Edis z białą naklejką + oryginalne cewki mb 22mm
Edis z czerwona + oryginalne cewki mb 21mm
Edis niebieski + oryginalne cewki chodź iska wyglądała dużo bladsza 18mm
Edis każdy kolor + Cewka od forda jak na zdjęciu niżej (tragedia) ---> 8mm






--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Thu, 18 Jan 2018 - 19:30
Post #4892


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





CYTAT(przema72 @ Thu, 18 Jan 2018 - 00:13) *
Ottomotive jest raczej uzupełnieniem luki niż konkurencją , z jednej strony mamy det3 SA który pozwala "liznąć" sterowania SA za połowe kasy , ale ma swoje ograniczenia , z drugiej mamy EMU clasic które przewyższa ottomotive pod każdym względem ale za odpowiednio większą kwote

wniosek taki jeśli masz zacięcie hobbysty elektronika , to nie problem zrobić w det3 SA jałowe obroty , EDISa z COP , a nawet same COP podpięte do det3

jeśli prosty silnik , zwyczajny trigger i chcesz podpiąć odpalić bez seryjnego ECU to ottomotive

natomiast prawdziwa nauka pracy i sterowanie silnika zaczyna sie od emu

tak wszyscy wychwalają EMU, powtarzają jak mantre.. rozumiem że polski wyrób.


ale jest tyle sterowników stand alone, znacznie tańszych niż EMU a o podobnych możliwościach.
Pamiętajmy że większość użytkowników nie wykorzystuje tego urządzenia nawet w 60% smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Thu, 18 Jan 2018 - 20:34
Post #4893


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





A podasz jakieś przykłady tych sterowników?


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Fri, 19 Jan 2018 - 09:14
Post #4894


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





VEMS pod kilkoma względami EMU przewyższa i jest tańszy. Sam miałem dylemat czy EMU czy VEMS ale padło na emu bo polskie a trzeba wspierać rodzime produkty no i moim zdaniem lepszy soft w EMU.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 19 Jan 2018 - 14:10
Post #4895


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Dysponuje ktos schematem ecu dla peugeot 206 2.0 16v 136km EW10J4 rocznik 2000 bez mux? bylbym wdzieczny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Fri, 19 Jan 2018 - 20:03
Post #4896


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Cena jest zbliżona, a mowa była o znacznie tańszych sterownikach. Tak jak piszesz Vemstune jest toporny, a konfiguracja emu to sama przyjemność. Nie do przecenienia jest też support Ecumajstra.

CYTAT(nomaster @ Fri, 19 Jan 2018 - 09:14) *
VEMS pod kilkoma względami EMU przewyższa i jest tańszy. Sam miałem dylemat czy EMU czy VEMS ale padło na emu bo polskie a trzeba wspierać rodzime produkty no i moim zdaniem lepszy soft w EMU.



--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 19 Jan 2018 - 22:33
Post #4897


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(Cyccx @ Thu, 18 Jan 2018 - 19:30) *
tak wszyscy wychwalają EMU, powtarzają jak mantre.. rozumiem że polski wyrób.

ale jest tyle sterowników stand alone, znacznie tańszych niż EMU a o podobnych możliwościach.
Pamiętajmy że większość użytkowników nie wykorzystuje tego urządzenia nawet w 60% smile.gif


CYTAT(nomaster @ Fri, 19 Jan 2018 - 09:14) *
VEMS pod kilkoma względami EMU przewyższa i jest tańszy. Sam miałem dylemat czy EMU czy VEMS ale padło na emu bo polskie a trzeba wspierać rodzime produkty no i moim zdaniem lepszy soft w EMU.


szkoda tylko ze nikt nie pisze jakie to te sterowniki , jakie mają podobne lub przewyższające funkcje ,
znam software i hardware kilkunastu sterowników na rynku i być może dowiedział bym sie czegoś nowego

CYTAT(marcin137 @ Thu, 18 Jan 2018 - 18:40) *
No mam chodź się na tym nie znam biggrin.gif podzielę się moimi wynikami , zrobiłem przyrząd do sprawdzania długości iskry czyli jej mocy itp. wyniki przedstawiły się następująco

Oryginalny zapłon + oryginalne cewki mercedesa 19mm
Edis z białą naklejką + oryginalne cewki mb 22mm
Edis z czerwona + oryginalne cewki mb 21mm
Edis niebieski + oryginalne cewki chodź iska wyglądała dużo bladsza 18mm
Edis każdy kolor + Cewka od forda jak na zdjęciu niżej (tragedia) ---> 8mm

generalnie EDIS nie ma stałego czasu ładowania cewki , posiada graniczny prąd ładowania i nieraz stosując nie orginalne coil paki iskra jest słaba

niestety nie spotkałem sie z dokładnymi danymi , najlepsze efekty uzyskuje sie dobierając moduł z wysokim prądem granicznym , i ze cewką o wysokiej sprawności , niektórzy stosują fajkocewki pasywne (np z cbr ) niestety fajkocewka ma małą sprawność i iskra jest słaba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sat, 20 Jan 2018 - 13:04
Post #4898


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





8 cewek+8 wtryskiwczy VEMS vs 6+6 naprzykład w EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 21 Jan 2018 - 01:18
Post #4899


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





8cyl bez problemu odpalisz w pół sekwencji na EMU , mając bardziej przyjazny soft i polskie wsparcie , a jeśli ktoś potrzebuje w 8cyl sekwencji chociażby z racji dużej mocy i bardzo dużych wtrysków , to kupno emu black lub dużo bardziej zaawansowanego sterownika to dla niego nie problem

dodatkowo w tej chwili ogromnym plusem są gabaryty emu clasic

tak czy inaczej porównywanie emu clasic z vems niema sensu bo to niemal " bliźniacze" ECU , różniące sie szczegółami , wiec nie wiem czemu miałbym nie wspierać naszego produktu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Sun, 21 Jan 2018 - 17:15
Post #4900


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





CYTAT(Al Ed Upek @ Thu, 18 Jan 2018 - 20:34) *
A podasz jakieś przykłady tych sterowników?


VEMS, a i również Megasquirt który jest jeszcze tańszy od VEMSa a do 95% projektów posiada wystarczająca "moc". p.s. Mało kto potrzebuje wpinać stand alone w siec CAN auta.


Ładnie to brzmi, wspierać lokalne produkty. Ale pod względem ekonomicznym nie zawsze jest to rozsądne.
Wielu hobbystów zapewne chciało by "pobawić" się w tuning silnika, ale cena ich powala, Bo chyba lepiej dać 1kzł niż 2kzł+ prawda ? a znowu DET3 to nie to samo co stand alone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 243 244 245 246 247 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 19:45