![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#661
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
moze ktos ma pomysl co sie dzieje
wczoraj wszytko dobrze a dzisiaj afr szaleje nie ma znaczenia czy auto stoi i chodzi na wolnych czy jedzie ze stala predkoscia tak samo afr chodzi bogato-ubogo ale czuc na silniku ze cos sie dzieje,jak jade z rowna predkoscia stala to auto na przemian jakby przyduszalo sie i odzywalo(bardzo delikatnie) jakies sugestie? ![]() -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#662
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Napisz co gdzie podlaczone bo ja niestety nie wiem jak sie do tego zabrac bez informacji
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#663
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
analog2 afr
deflection -przeplywka -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#664
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: zabrzeg ![]() |
a wypiołeś fabryczną sonde jak nie to wypinaj
-------------------- calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
|
|
|
![]()
Post
#665
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Henry wrzuc sobie ta kosc bez obslugi sondy lambda
Problem zniknie jak reka odjal... Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#666
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
A czy ja mógłbym prosić o sugestie związane z moimi poprzednim postem. Pytałem o kilka sugestii odnośnie zmian jakich powinienem dokonac przed strojeniem.
Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, tzn. co po kolei a może wszystko na raz? |
|
|
![]()
Post
#667
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ile masz tych wtryskow 200cc ze na 320KM starcza? Na moje oko to ze 7 przynajmniej.
Co do wolnych obrotow to zdejmij troche a reszte zrobi sonda. Nie ma wiekszego sensu stroic na seryjnych wtryskach i zakladac wiekszych zeby znowu robic ta sama robote. Nie wiem czy ta mapa to byl jakis zart, czy wybryk mojego komputera ale ja sie nie dziwie ze na tym nie chce jechac. Wogole to dobra rada po wyczytaniu czegos z tej mapy - jak cos takiego tworzysz, to szczerze mowiac nie masz o tym pojecia i predzej czy pozniej cos zepsujesz (ze wskazaniem na predzej). Lepiej dac to komus kto ma jakies pojecie. No właśnie taki jest mój cel. Wstawić większe wtryski i podnieść ciśnienie na listwie do 4bar. Ale ktoś mi poradził, żeby zrobić mapę na oryginalnych wtryskach a później zmienić na większe. Jeżeli bym włożyl większe wtryski, to jak zmniejszyć dawkę na wolnych obrotach? Na pewno będzie go zalewało. Zostawić sprawę oryginalnemu ECU i sondzie Lambda? Jak sie okaże że jest zbyt bogato do ECU samemeu skróci czas wtrysku nawet na wolnych obrotach? Czy można coś wyczytać z tej mapy? Wywaliłem FMU, bo nie jest miarodajne. tzn. nie do końca można nad nim zapanować. Teoretycznie przełożenie jest 12:1, ale ciężko na tym wysterować dokładnie silnik. Większe wtryski to lepszy pomysł. Chcę włożyc niewiele większe. teraz mam 150CC a władam 200CC podniesienie ciśnienia do 4bar da mi zapas do 320KM a ja bym chciał zrobić na wstepie z tego silnika 280KM Rozumiem, że muszę wsadzić większe wtryski i zrobić mapę od początku? Może na razie nie podnosić ciśnienia? Czy lepiej podnieść do tego jakie ma być i dopiero stroić? Tylko co z tymi wolnymi obrotami i zalewaniem? Nie chcę by DET sterował mi wtryskami w FullGroup. Wspominałeś coś o jakimś nieopublikowanym jeszcze nowym sofcie, który ma lepiej współpracować z M1.3. Czy te soft lepiej radzi sobie z wtryskiem? Dalej jest to tylko FullGroup? -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#668
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a wypiołeś fabryczną sonde jak nie to wypinaj nie odpiolem seryjnej sondy Henry wrzuc sobie ta kosc bez obslugi sondy lambda Problem zniknie jak reka odjal... Jadzwin kosc zalozona jak nie zalozona mialem to fajna zabawa byla prze moze max 1o min,ustawienia byly jak ustawilem a pozniej wracalo do normy i walnolem sie w opisie ze deflection to przeplywka a naprawde to TPS -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#669
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Ile masz tych wtryskow 200cc ze na 320KM starcza? Na moje oko to ze 7 przynajmniej. Co do wolnych obrotow to zdejmij troche a reszte zrobi sonda. Nie ma wiekszego sensu stroic na seryjnych wtryskach i zakladac wiekszych zeby znowu robic ta sama robote. Nie wiem czy ta mapa to byl jakis zart, czy wybryk mojego komputera ale ja sie nie dziwie ze na tym nie chce jechac. Wogole to dobra rada po wyczytaniu czegos z tej mapy - jak cos takiego tworzysz, to szczerze mowiac nie masz o tym pojecia i predzej czy pozniej cos zepsujesz (ze wskazaniem na predzej). Lepiej dac to komus kto ma jakies pojecie. Dzięki. Wtrysków jest 6 i przy ciśnieniu paliwa 4bar spokojnie mi wystarczą do 280KM (przecież można to policzyć). Co do mapy to próbowałem wyjaśnić, że była ona zrobiona w bardzo wąskim paśmie obrotów, bo na seryjnych wtryskach jest za mało paliwa, żeby silnik chciał się wyżej wkręcić. A FMU odłączyłem żeby mieć niezafałszowany obraz przebiegów. Słusznie, nie mam za bardzo o tym pojęcia i wolałabym nic nie popsuć. Ale łudziłem sie, że uda mi się coś dowiedzieć na tym forum i zrozumieć zasadę tworzenia map. Przecież to nie jest wiedza tajemna, którą nieliczni otrzymali w jakiś cudowny sposób. Do tej pory cały setup turbo to homemade, ale poparty dokładnymi wyliczeniami zawiązanymi z doborem turbosprężarki, długości kanałów, odprężenia silnika itp. Do tego doszło sporo modyfikacji związanych z update'm silnika na potrzeby projektu. Popsucie go jest ostatnią rzeczą, którą chciałbym uczynić. Mam jakieś pojęcie o mechanice, zasadzie działania silników i wiem czym grożą zbyt duże ciśnienia, ubogie mieszanki, zbyt wczesne zapłony itd. Dlatego staram sie podchodzić do tematu dość zachowawczo. Gdyby był ktoś uprzejmy wyjaśnić mi choć drobne podstawy - tego z czym się wiąże tworzenie a co ważniejsze zasady modyfikacji map. Będę bardzo wdzięczny. Wierzę ze takim celom służy właśnie to forum. Ze swojej strony chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami związanymi z modyfikacjami silników BMW i tego konkretnego projektu. Z góry dziękuję. |
|
|
![]()
Post
#670
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
W pierwszej kolejnosci skonfiguruj sobie poprawnie zakres deflection zeby wykorzystac cala mape..
Wyegenrowanie mapy ci nie wyszlo poniewaz masz za male wtryski. Poz zalozeniu wiekszych wtrsykow mozesz sprobowac wygenerowac mape na zalanym motorze, a potem recznie ja poprawic zeby afr byl powiedzmy 12 Jadzwin Dzięki. Wtrysków jest 6 i przy ciśnieniu paliwa 4bar spokojnie mi wystarczą do 280KM (przecież można to policzyć). Co do mapy to próbowałem wyjaśnić, że była ona zrobiona w bardzo wąskim paśmie obrotów, bo na seryjnych wtryskach jest za mało paliwa, żeby silnik chciał się wyżej wkręcić. A FMU odłączyłem żeby mieć niezafałszowany obraz przebiegów. Słusznie, nie mam za bardzo o tym pojęcia i wolałabym nic nie popsuć. Ale łudziłem sie, że uda mi się coś dowiedzieć na tym forum i zrozumieć zasadę tworzenia map. Przecież to nie jest wiedza tajemna, którą nieliczni otrzymali w jakiś cudowny sposób. Do tej pory cały setup turbo to homemade, ale poparty dokładnymi wyliczeniami zawiązanymi z doborem turbosprężarki, długości kanałów, odprężenia silnika itp. Do tego doszło sporo modyfikacji związanych z update'm silnika na potrzeby projektu. Popsucie go jest ostatnią rzeczą, którą chciałbym uczynić. Mam jakieś pojęcie o mechanice, zasadzie działania silników i wiem czym grożą zbyt duże ciśnienia, ubogie mieszanki, zbyt wczesne zapłony itd. Dlatego staram sie podchodzić do tematu dość zachowawczo. Gdyby był ktoś uprzejmy wyjaśnić mi choć drobne podstawy - tego z czym się wiąże tworzenie a co ważniejsze zasady modyfikacji map. Będę bardzo wdzięczny. Wierzę ze takim celom służy właśnie to forum. Ze swojej strony chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami związanymi z modyfikacjami silników BMW i tego konkretnego projektu. Z góry dziękuję. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#671
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
ma ktoś może mape po konwersji z maf na map bez przeróbek do eclipse 4g63T??
|
|
|
![]()
Post
#672
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
a co? zepsula sie przeplywka i taniej kupic map+ecumaster niz nowy maf?
bo jakos innego powodu dzialania nie widze mysle ze ciezko bedzie o taka mape tymbardziej ze bylaby zrobiona w oparciu o konktretny map - niekoniecznie taki jak ty masz. -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#673
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
dzisiaj polutowane i jest maly problem rozmawialem juz z Grifterem i byc moze jest to rozwiazanie
det II w c25xe , w ecumasterze wrzucony firmware DET_1_80_60_2 i objaw przy ostrym ruszeniu wystepuje ostre szarpniecie silnikiem, zapala sie check i po ok secundzie wraca wszycho do normy, niestety logow nie zrobilem, ale objaw jak by zaplon wypadal, podobnie ma kumpel w c20xe - czy moze to byc wina oprogramowania - Grifter poradzil zmienic na DET_1_75_60_2. gorzej jak bedzie tak dalej :/ ew porobie logi i moze trafie w szarpniecie pozdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#674
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Podeslij prosze loga na schematy@ecumaster.com
dzisiaj polutowane i jest maly problem rozmawialem juz z Grifterem i byc moze jest to rozwiazanie det II w c25xe , w ecumasterze wrzucony firmware DET_1_80_60_2 i objaw przy ostrym ruszeniu wystepuje ostre szarpniecie silnikiem, zapala sie check i po ok secundzie wraca wszycho do normy, niestety logow nie zrobilem, ale objaw jak by zaplon wypadal, podobnie ma kumpel w c20xe - czy moze to byc wina oprogramowania - Grifter poradzil zmienic na DET_1_75_60_2. gorzej jak bedzie tak dalej :/ ew porobie logi i moze trafie w szarpniecie pozdr -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#675
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
to samo co u mnie
opornik trzeba dac -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#676
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
dzisiaj wrzucilem starszy firmware i w drodze do pracy - 11km nie mialo miejsca zadne szarpniecie :/
a i po podlaczeniu pamietam ze na logach pojawil tez sie taki pik jak u kolegi Spiacego http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=702871 tylko , ze u mnie nie byl taki wysoki - maks na 3mm na wykresie i przez krotszy czas i silnik nie zgasl tylko zaswiecil sie check jaka wartosc popornika ma byc na wejsciu od czujnika pol walu? pozdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#677
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Jadzwin, to jest wlasnie to o czym pisalem Ci na PW, u mnie na tym 1.80-60-2 jest wlasnie podobnie, tez szarpniecie jakby zaplon wypadl komp wywala blad czujnika polozenia walu a potem fura juz jedzie normalnie, loga nie mam bo hamulcy brakuje i dopiero we wtorek bede mogl pojezdzic.
|
|
|
![]()
Post
#678
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
hans tylek zawracasz i pytasz sie o to samo wszedzie
napisalem ci co pomoglo -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#679
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
hans tylek zawracasz i pytasz sie o to samo wszedzie napisalem ci co pomoglo nie wszedzie tylko do CIebie na gg ![]() ![]() po wrzuceniu firmware 1.75 i zrobieniu 30 km , lacznie z odlaczeniem akumulatora i roznymi startami i jazdami - ani razu nic nie szarpnelo, Grif pisal zeby wrzucic 1.89 wrzuce i zobacze czy bedzie to samojak nie powrot do 1.75 ew w ostatecznosci ten opornik w paski ![]() pozdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#680
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Proponuje wrzucic zamiast 1.80 soft 1.89
![]() http://www.ecumaster.com/download/EcumasterDET2_1_19.exe Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:46 |