Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
henry
post Wed, 08 Apr 2009 - 21:22
Post #661


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





moze ktos ma pomysl co sie dzieje
wczoraj wszytko dobrze a dzisiaj afr szaleje


nie ma znaczenia czy auto stoi i chodzi na wolnych czy jedzie ze stala predkoscia tak samo afr chodzi bogato-ubogo
ale czuc na silniku ze cos sie dzieje,jak jade z rowna predkoscia stala to auto na przemian jakby przyduszalo sie i odzywalo(bardzo delikatnie)
jakies sugestie?



--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Apr 2009 - 21:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Wed, 08 Apr 2009 - 21:53
Post #662


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Napisz co gdzie podlaczone bo ja niestety nie wiem jak sie do tego zabrac bez informacji smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 09 Apr 2009 - 05:40
Post #663


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





analog2 afr
deflection -przeplywka


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek111
post Thu, 09 Apr 2009 - 08:18
Post #664


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: zabrzeg





a wypiołeś fabryczną sonde jak nie to wypinaj


--------------------
calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 09 Apr 2009 - 09:47
Post #665


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Henry wrzuc sobie ta kosc bez obslugi sondy lambda
Problem zniknie jak reka odjal...


Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 09 Apr 2009 - 09:58
Post #666


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





A czy ja mógłbym prosić o sugestie związane z moimi poprzednim postem. Pytałem o kilka sugestii odnośnie zmian jakich powinienem dokonac przed strojeniem.
Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, tzn. co po kolei a może wszystko na raz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 09 Apr 2009 - 10:16
Post #667


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ile masz tych wtryskow 200cc ze na 320KM starcza? Na moje oko to ze 7 przynajmniej.
Co do wolnych obrotow to zdejmij troche a reszte zrobi sonda.
Nie ma wiekszego sensu stroic na seryjnych wtryskach i zakladac wiekszych zeby znowu robic ta sama robote.
Nie wiem czy ta mapa to byl jakis zart, czy wybryk mojego komputera ale ja sie nie dziwie ze na tym nie chce jechac. Wogole to dobra rada po wyczytaniu czegos z tej mapy - jak cos takiego tworzysz, to szczerze mowiac nie masz o tym pojecia i predzej czy pozniej cos zepsujesz (ze wskazaniem na predzej). Lepiej dac to komus kto ma jakies pojecie.

CYTAT(ecru @ Sat, 04 Apr 2009 - 22:09) *
No właśnie taki jest mój cel. Wstawić większe wtryski i podnieść ciśnienie na listwie do 4bar. Ale ktoś mi poradził, żeby zrobić mapę na oryginalnych wtryskach a później zmienić na większe.
Jeżeli bym włożyl większe wtryski, to jak zmniejszyć dawkę na wolnych obrotach? Na pewno będzie go zalewało. Zostawić sprawę oryginalnemu ECU i sondzie Lambda? Jak sie okaże że jest zbyt bogato do ECU samemeu skróci czas wtrysku nawet na wolnych obrotach?

Czy można coś wyczytać z tej mapy?

Wywaliłem FMU, bo nie jest miarodajne. tzn. nie do końca można nad nim zapanować. Teoretycznie przełożenie jest 12:1, ale ciężko na tym wysterować dokładnie silnik. Większe wtryski to lepszy pomysł.
Chcę włożyc niewiele większe. teraz mam 150CC a władam 200CC podniesienie ciśnienia do 4bar da mi zapas do 320KM a ja bym chciał zrobić na wstepie z tego silnika 280KM

Rozumiem, że muszę wsadzić większe wtryski i zrobić mapę od początku?
Może na razie nie podnosić ciśnienia? Czy lepiej podnieść do tego jakie ma być i dopiero stroić?
Tylko co z tymi wolnymi obrotami i zalewaniem? Nie chcę by DET sterował mi wtryskami w FullGroup.

Wspominałeś coś o jakimś nieopublikowanym jeszcze nowym sofcie, który ma lepiej współpracować z M1.3. Czy te soft lepiej radzi sobie z wtryskiem? Dalej jest to tylko FullGroup?



--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 09 Apr 2009 - 12:01
Post #668


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(jarek111 @ Thu, 09 Apr 2009 - 08:18) *
a wypiołeś fabryczną sonde jak nie to wypinaj


nie odpiolem seryjnej sondy



CYTAT(Jadzwin @ Thu, 09 Apr 2009 - 09:47) *
Henry wrzuc sobie ta kosc bez obslugi sondy lambda
Problem zniknie jak reka odjal...


Jadzwin



kosc zalozona

jak nie zalozona mialem to fajna zabawa byla prze moze max 1o min,ustawienia byly jak ustawilem a pozniej wracalo do normy

i walnolem sie w opisie ze deflection to przeplywka a naprawde to TPS


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 09 Apr 2009 - 13:06
Post #669


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(Colin @ Thu, 09 Apr 2009 - 10:16) *
Ile masz tych wtryskow 200cc ze na 320KM starcza? Na moje oko to ze 7 przynajmniej.
Co do wolnych obrotow to zdejmij troche a reszte zrobi sonda.
Nie ma wiekszego sensu stroic na seryjnych wtryskach i zakladac wiekszych zeby znowu robic ta sama robote.
Nie wiem czy ta mapa to byl jakis zart, czy wybryk mojego komputera ale ja sie nie dziwie ze na tym nie chce jechac. Wogole to dobra rada po wyczytaniu czegos z tej mapy - jak cos takiego tworzysz, to szczerze mowiac nie masz o tym pojecia i predzej czy pozniej cos zepsujesz (ze wskazaniem na predzej). Lepiej dac to komus kto ma jakies pojecie.


Dzięki.
Wtrysków jest 6 i przy ciśnieniu paliwa 4bar spokojnie mi wystarczą do 280KM (przecież można to policzyć). Co do mapy to próbowałem wyjaśnić, że była ona zrobiona w bardzo wąskim paśmie obrotów, bo na seryjnych wtryskach jest za mało paliwa, żeby silnik chciał się wyżej wkręcić. A FMU odłączyłem żeby mieć niezafałszowany obraz przebiegów.
Słusznie, nie mam za bardzo o tym pojęcia i wolałabym nic nie popsuć. Ale łudziłem sie, że uda mi się coś dowiedzieć na tym forum i zrozumieć zasadę tworzenia map. Przecież to nie jest wiedza tajemna, którą nieliczni otrzymali w jakiś cudowny sposób.

Do tej pory cały setup turbo to homemade, ale poparty dokładnymi wyliczeniami zawiązanymi z doborem turbosprężarki, długości kanałów, odprężenia silnika itp. Do tego doszło sporo modyfikacji związanych z update'm silnika na potrzeby projektu. Popsucie go jest ostatnią rzeczą, którą chciałbym uczynić.
Mam jakieś pojęcie o mechanice, zasadzie działania silników i wiem czym grożą zbyt duże ciśnienia, ubogie mieszanki, zbyt wczesne zapłony itd. Dlatego staram sie podchodzić do tematu dość zachowawczo.

Gdyby był ktoś uprzejmy wyjaśnić mi choć drobne podstawy - tego z czym się wiąże tworzenie a co ważniejsze zasady modyfikacji map. Będę bardzo wdzięczny. Wierzę ze takim celom służy właśnie to forum. Ze swojej strony chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami związanymi z modyfikacjami silników BMW i tego konkretnego projektu.
Z góry dziękuję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 09 Apr 2009 - 13:18
Post #670


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





W pierwszej kolejnosci skonfiguruj sobie poprawnie zakres deflection zeby wykorzystac cala mape..
Wyegenrowanie mapy ci nie wyszlo poniewaz masz za male wtryski.
Poz zalozeniu wiekszych wtrsykow mozesz sprobowac wygenerowac mape na zalanym motorze, a potem recznie ja poprawic zeby afr byl powiedzmy 12

Jadzwin

CYTAT(ecru @ Thu, 09 Apr 2009 - 14:06) *
Dzięki.
Wtrysków jest 6 i przy ciśnieniu paliwa 4bar spokojnie mi wystarczą do 280KM (przecież można to policzyć). Co do mapy to próbowałem wyjaśnić, że była ona zrobiona w bardzo wąskim paśmie obrotów, bo na seryjnych wtryskach jest za mało paliwa, żeby silnik chciał się wyżej wkręcić. A FMU odłączyłem żeby mieć niezafałszowany obraz przebiegów.
Słusznie, nie mam za bardzo o tym pojęcia i wolałabym nic nie popsuć. Ale łudziłem sie, że uda mi się coś dowiedzieć na tym forum i zrozumieć zasadę tworzenia map. Przecież to nie jest wiedza tajemna, którą nieliczni otrzymali w jakiś cudowny sposób.

Do tej pory cały setup turbo to homemade, ale poparty dokładnymi wyliczeniami zawiązanymi z doborem turbosprężarki, długości kanałów, odprężenia silnika itp. Do tego doszło sporo modyfikacji związanych z update'm silnika na potrzeby projektu. Popsucie go jest ostatnią rzeczą, którą chciałbym uczynić.
Mam jakieś pojęcie o mechanice, zasadzie działania silników i wiem czym grożą zbyt duże ciśnienia, ubogie mieszanki, zbyt wczesne zapłony itd. Dlatego staram sie podchodzić do tematu dość zachowawczo.

Gdyby był ktoś uprzejmy wyjaśnić mi choć drobne podstawy - tego z czym się wiąże tworzenie a co ważniejsze zasady modyfikacji map. Będę bardzo wdzięczny. Wierzę ze takim celom służy właśnie to forum. Ze swojej strony chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami związanymi z modyfikacjami silników BMW i tego konkretnego projektu.
Z góry dziękuję.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN63T
post Fri, 10 Apr 2009 - 18:24
Post #671


Rookie
Dołączył: Mon, 29 December 2008





ma ktoś może mape po konwersji z maf na map bez przeróbek do eclipse 4g63T??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 10 Apr 2009 - 18:54
Post #672


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





a co? zepsula sie przeplywka i taniej kupic map+ecumaster niz nowy maf?
bo jakos innego powodu dzialania nie widze
mysle ze ciezko bedzie o taka mape tymbardziej ze bylaby zrobiona w oparciu o konktretny map - niekoniecznie taki jak ty masz.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hansik
post Fri, 10 Apr 2009 - 20:44
Post #673


Super User
Dołączył: Sun, 21 December 2003
Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;)





dzisiaj polutowane i jest maly problem rozmawialem juz z Grifterem i byc moze jest to rozwiazanie
det II w c25xe , w ecumasterze wrzucony firmware DET_1_80_60_2 i objaw przy ostrym ruszeniu wystepuje ostre szarpniecie silnikiem, zapala sie check i po ok secundzie wraca wszycho do normy, niestety logow nie zrobilem, ale objaw jak by zaplon wypadal, podobnie ma kumpel w c20xe - czy moze to byc wina oprogramowania - Grifter poradzil zmienic na DET_1_75_60_2. gorzej jak bedzie tak dalej :/
ew porobie logi i moze trafie w szarpniecie
pozdr


--------------------
yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 10 Apr 2009 - 22:00
Post #674


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Podeslij prosze loga na schematy@ecumaster.com

CYTAT(Hansik @ Fri, 10 Apr 2009 - 21:44) *
dzisiaj polutowane i jest maly problem rozmawialem juz z Grifterem i byc moze jest to rozwiazanie
det II w c25xe , w ecumasterze wrzucony firmware DET_1_80_60_2 i objaw przy ostrym ruszeniu wystepuje ostre szarpniecie silnikiem, zapala sie check i po ok secundzie wraca wszycho do normy, niestety logow nie zrobilem, ale objaw jak by zaplon wypadal, podobnie ma kumpel w c20xe - czy moze to byc wina oprogramowania - Grifter poradzil zmienic na DET_1_75_60_2. gorzej jak bedzie tak dalej :/
ew porobie logi i moze trafie w szarpniecie
pozdr



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Fri, 10 Apr 2009 - 22:38
Post #675


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





to samo co u mnie
opornik trzeba dac


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hansik
post Sat, 11 Apr 2009 - 08:32
Post #676


Super User
Dołączył: Sun, 21 December 2003
Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;)





dzisiaj wrzucilem starszy firmware i w drodze do pracy - 11km nie mialo miejsca zadne szarpniecie :/
a i po podlaczeniu pamietam ze na logach pojawil tez sie taki pik jak u kolegi Spiacego
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=702871
tylko , ze u mnie nie byl taki wysoki - maks na 3mm na wykresie i przez krotszy czas i silnik nie zgasl tylko zaswiecil sie check
jaka wartosc popornika ma byc na wejsciu od czujnika pol walu?
pozdr


--------------------
yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Sat, 11 Apr 2009 - 10:08
Post #677


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Jadzwin, to jest wlasnie to o czym pisalem Ci na PW, u mnie na tym 1.80-60-2 jest wlasnie podobnie, tez szarpniecie jakby zaplon wypadl komp wywala blad czujnika polozenia walu a potem fura juz jedzie normalnie, loga nie mam bo hamulcy brakuje i dopiero we wtorek bede mogl pojezdzic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 11 Apr 2009 - 10:50
Post #678


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





hans tylek zawracasz i pytasz sie o to samo wszedzie
napisalem ci co pomoglo


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hansik
post Sat, 11 Apr 2009 - 15:10
Post #679


Super User
Dołączył: Sun, 21 December 2003
Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;)





CYTAT(henry @ Sat, 11 Apr 2009 - 10:50) *
hans tylek zawracasz i pytasz sie o to samo wszedzie
napisalem ci co pomoglo

nie wszedzie tylko do CIebie na gg tongue.gif wiec nie placza wink.gif
po wrzuceniu firmware 1.75 i zrobieniu 30 km , lacznie z odlaczeniem akumulatora i roznymi startami i jazdami - ani razu nic nie szarpnelo, Grif pisal zeby wrzucic 1.89 wrzuce i zobacze czy bedzie to samojak nie powrot do 1.75 ew w ostatecznosci ten opornik w paski wink.gif
pozdr


--------------------
yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 11 Apr 2009 - 16:55
Post #680


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Proponuje wrzucic zamiast 1.80 soft 1.89 smile.gif

http://www.ecumaster.com/download/EcumasterDET2_1_19.exe

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:46