![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#641
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Dziękuje z informacje, ale tak się zastanawiam, czy to nie utrudni wysterowania układu. Sonda seryjna pracuje w zakresie od 0,1 do 0,9 Volta. Stan 0,1 oznacza mieszankę ubogą a 0,9 bogatą. Jeżeli zewrę sondę do masy to ECU będzie 'myślał', że jest cały czas ubogo i będzie dłużej otwierał wtryski. Będzie mi go zalewał na wolnych obrotach i będzie dawał nieproporcjonalnie więcej paliwa w stosunku do powietrza. Można to skorygować na mapie? Dla zakresu wolnych obrotów też? Czy nie lepiej było by pin sygnału podłączyć do jakiegoś opornika, który ustalił by napięcie na tym pinie na poziomie napięcia, które stanowi wartość stechiometryczną poziomu mieszanki? Trochę gdybam, ale zrobiłem ten zabieg bez regulacji na śwince i niestety samochód przestał jeździć ;-( Ale jak zwierasz do masy, to nie masz 0,1V tylko 0,0000000000000000000000000000000000. I to dla sterownika nie jest mieszanka uboga w zadnym wypadku. Jak juz sie zaglebiac w temat - to jest uszkodzona sonda ![]() ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#642
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Uchmm,
Skoro sygnal z sondy lambda 0V (masa) to dla ECU informacja o uszkodzeniu sondy, to czy przypadkiem nie przejdzie on w tryb awaryjny? A w trybie awaryjnym nieco inaczej jest zarządzany silnik i większość nastawów jest korygowana w sposób bezpieczny a nie optymalny. Sam już nie wiem ... |
|
|
![]()
Post
#643
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Dziękuje z informacje, ale tak się zastanawiam, czy to nie utrudni wysterowania układu. Sonda seryjna pracuje w zakresie od 0,1 do 0,9 Volta. Stan 0,1 oznacza mieszankę ubogą a 0,9 bogatą. Jeżeli zewrę sondę do masy to ECU będzie 'myślał', że jest cały czas ubogo i będzie dłużej otwierał wtryski. Będzie mi go zalewał na wolnych obrotach i będzie dawał nieproporcjonalnie więcej paliwa w stosunku do powietrza. Można to skorygować na mapie? Dla zakresu wolnych obrotów też? Czy nie lepiej było by pin sygnału podłączyć do jakiegoś opornika, który ustalił by napięcie na tym pinie na poziomie napięcia, które stanowi wartość stechiometryczną poziomu mieszanki? Trochę gdybam, ale zrobiłem ten zabieg bez regulacji na śwince i niestety samochód przestał jeździć ;-( widzę ze masz podobne pomysły jak ja, z pewnych żródeł dowiedziałem sie ,że dioda schotkiego obniża napięcie o około 0,3v , co wg mojego toku myślenia wbrew ecu wzbogaci mieszankę ,bo jeśli ecu zobaczy np 0,2 volta , (w zeczywistości będzie 0,5V) to podniesie ją niby do 0,5V (w żeczywistości 0,8V) czyli bogato , a ecu będzie "myslało" ze jest w sam raz. Wszyscy na tym forum , twierdzą że to sie nie uda i nie miałem okazji jeszcze tego zweryfikować ,ale w krótce jak juz będe na etapie zabawy z elektroniką w moim m50b25 napewno to wyprubuję. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#644
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
a jakby dac taki emulator lambdy ktory do lpg sie stosuje?
nie wiem tylko czy tam da sie cos ustawiac -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#645
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Nie rozumiem po cą drążyć dalej temat jak przecież masowanie sondy działa i nie wywala żadnego czeku
przynajmniej na motroniku 1.5 u quicy-iego który ma taki trick w calibrze turbo c20ne-t |
|
|
![]()
Post
#646
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Masowanie pinu, nie sondy
|
|
|
![]()
Post
#647
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Masowanie pinu, nie sondy czyli przekaznik ma rozpinać sonde od ecu i masowac pin ? a sonda zostaje na otwartym obwodzie? tak? po 3tyś rpm? czy po innym zakresie?
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#648
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
czyli przekaznik ma rozpinać sonde od ecu i masowac pin ? a sonda zostaje na otwartym obwodzie? tak? po 3tyś rpm? czy po innym zakresie? Nie musi, wystarczy ze do przewodu sygnalowego sondy dolacza przekaznik mase i juz wszystko dziala. A zakres to wybierasz Ty sam - jak sonda przeszkadza to masujesz. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#649
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT Masowanie pinu, nie sondy tak potocznie ![]() ale ale sonda na przekaźniku przekaźniku z ecu który ma autoadaptacje chyba nie wypali z tego co wiem ponieważ i tak gdy ją załączy będzie korygował i będą pieroły wychodzić . |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#651
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Przepraszam, a skąd moge taki firmware zdobyć? Na stronie Ecumaster.com nie mogę tego znaleźć! Pobierz najnowszy program na kompa i tam bedzie nowy soft. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#652
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dziękuję, nie sądziłem, że to już tak zaawansowana technologia ;-)
Zibi mam pytanie, jak się toczy projekt tej beemki z silnikiem M50? W mojej też jest sterowanie wtryskami w 2 'bankach'. Udało się ogarnąć sterowanie czasem wtrysków i zapłon? Może masz jakieś sugestie jak to zrobić? Czekam na sondę WB i mam chwilkę by dopracować stronę elektroniki. Powiedziałbyś coś więcej o tym projekcie. Jakie turbo, jaka zakładana moc, jakie modyfikacje ( tłoki, korby ) itp. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#653
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Dziękuję, nie sądziłem, że to już tak zaawansowana technologia ;-) Zibi mam pytanie, jak się toczy projekt tej beemki z silnikiem M50? W mojej też jest sterowanie wtryskami w 2 'bankach'. Udało się ogarnąć sterowanie czasem wtrysków i zapłon? Może masz jakieś sugestie jak to zrobić? Czekam na sondę WB i mam chwilkę by dopracować stronę elektroniki. Powiedziałbyś coś więcej o tym projekcie. Jakie turbo, jaka zakładana moc, jakie modyfikacje ( tłoki, korby ) itp. Pozdrawiam Dokonanych modyfikacji M50 nie znam dokładnie i nie chce zgadywać. Co do elektroniki to standardowo ecumaster pomiedzy przpływkę a kompa, wtryski 360 ustawione na 4 bary. Zapłon wogóle nie ruszany. Z tego co wiem to nie da się w tym silniku sterować wtryskami bezpośrednio bez ingerencji w kompa(niech Jadzwin dokładniej to wyjaśni). Samochód jeździ bezawaryjnie od września zeszłego roku. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#654
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
witam
sprawa przedstawia sie tak: ten motronic 1.3 ma bardzo nietypowy sygnal sterowania wtryskiem... jakkolwiek udalo sie dojsc do poruzmienia z tym autem i auto jezdzi bez problemow. Trzeba zastosowac pullup o niskim oporze (z tego co pmaietam to bylo cos kolo 20 ohmow) oraz nowy firmware (jeszcze oficjalnie niedostepny) z obsluga wtrysku synchronicznego. Oczywiscie ze sterowaniem zaplonem nie ma problemow... Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#655
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Podpinałem EM do silnika X20XEV na Simteu 56.1. Niestety EM nie widzi sygnału z czujnika położenia wału(czujnik 3-pinowy,FW to 1.75 dla 60-2), pull-upy nie pomagają, po podpięciu pod sygnał do obrotomierza i wgraniu FW jak dla klasycznego zapłonu EM widzi obroty poprawnie, no ale przydaloby sie jeszcze modyfikować zapłon;).
Silnik przed modyfikacją działał poprawnie, nie wywalał checka, miał wymieniony czujnik popłożenia wału na ori GM:). Co zrobić żeby EM zobaczył sygnał z czujnika wału? |
|
|
![]()
Post
#656
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
No wiec tak. Po podpieciu do pinu 3 ECU wejsciem ign #1 in i ustawieniem ign level na high, powinienles widziec obroty...
Pullup bylby potzebny dopiero jakbys rozcial kabelek... Patrzylem na sygnal w autodacie i wyglada ze jest "inverted" (wiec tzeba by uzyc takiej opocji w setupie)... Najlepiej jakbys pdopial sie oscyloskopem do pinu 3 i zobaczyl jak wyglada sygnal... Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#657
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Kolejny krok mam juz za sobą. Potrzebuję jednak kilku sugestii.
Podpiąłem świnkę. Dzieki wam (schemat podłączenia - dziękuję ) wszystko od razu zadziałało. Podpiąłem MAP jako deflection. Chwilkę dzisiaj pojeździłem i mam kilka pytań. Pierwszy problem jaki sie pojwaił to za mało paliwa. Do tej pory jeździłem z FMU 12:1 i samochód bardzo ładnie sie zachowywał w zakresie doładowania. Teraz nie pozwala mi zbyt wysoko wejscna obroty bo szarpie i EGT rośnie dość szybko do 800 stopni. Nie chcę ryzykować. Zamieszczam dwa screeny. Kawałek logu i mapę na jego podstawie wygenerowaną. Mizerne to dosć, ale może zwrócicie uwage na coś ciekawego. Kolor czarny i czerwony sie pokrywają bo nie było żadnych modyfikacji sygnału. Dlaczego AccVolt - tak dziwnie sie zachowuje - nie jest gładką linią. Chyba powinno. ![]() A teraz mapa. Mały zakres, ale to chyba ze względu na niemożliwość wejścia na wyższe obroty. Czy da sie coś z tym zrobić. można mu jakoś podnieśc dawkowanie paliwa ? Nie jesetm pewien czy dobrze ustawiłem w setup wartość obrotów max i min. wartości napięcia przepływki. Zakres MAF ma 0-5V, ale przy przekręconej stacyjce log wskazuje poziom 0,23V. Max obroty to 6500 a w setupie jest 7000. Turbo pompuje do ok 0,6bar. ![]() |
|
|
![]()
Post
#658
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Po piewsze musisz ustawic deflection max na jakas sensowan wartosc tak aby doladowanie na osi x nie bylo wieksze niz maksymalne ktore ladujesz... Co do acc volt to jest to napiecie w instalcji auta (a dokladnie w "magistali" sluzacej do zasialanie ecumasterea. A jako ze w uacie jest duzo dziwnych o dobironikow padu, oraz prad alternatora zalezy od obrotow wiec ta linia nigdy nie bedzie idealnie prosta. Czemu zrezygnowales z FMU ? Teraz bedziesz musial zalozyc wieksze wtryski albo powocic do FMU i Ecumasterem dokladnie dostroic paliwo Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#659
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
No właśnie taki jest mój cel. Wstawić większe wtryski i podnieść ciśnienie na listwie do 4bar. Ale ktoś mi poradził, żeby zrobić mapę na oryginalnych wtryskach a później zmienić na większe.
Jeżeli bym włożyl większe wtryski, to jak zmniejszyć dawkę na wolnych obrotach? Na pewno będzie go zalewało. Zostawić sprawę oryginalnemu ECU i sondzie Lambda? Jak sie okaże że jest zbyt bogato do ECU samemeu skróci czas wtrysku nawet na wolnych obrotach? Czy można coś wyczytać z tej mapy? Wywaliłem FMU, bo nie jest miarodajne. tzn. nie do końca można nad nim zapanować. Teoretycznie przełożenie jest 12:1, ale ciężko na tym wysterować dokładnie silnik. Większe wtryski to lepszy pomysł. Chcę włożyc niewiele większe. teraz mam 150CC a władam 200CC podniesienie ciśnienia do 4bar da mi zapas do 320KM a ja bym chciał zrobić na wstepie z tego silnika 280KM Rozumiem, że muszę wsadzić większe wtryski i zrobić mapę od początku? Może na razie nie podnosić ciśnienia? Czy lepiej podnieść do tego jakie ma być i dopiero stroić? Tylko co z tymi wolnymi obrotami i zalewaniem? Nie chcę by DET sterował mi wtryskami w FullGroup. Wspominałeś coś o jakimś nieopublikowanym jeszcze nowym sofcie, który ma lepiej współpracować z M1.3. Czy te soft lepiej radzi sobie z wtryskiem? Dalej jest to tylko FullGroup? |
|
|
![]()
Post
#660
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 March 2007 Skąd: wrocław ![]() |
witam. czy ktos moze mi podpowiedziec ktoer piny od ecu link http://www.plxdevices.com/ECUDatabase/Mits...lthTT_91_97.pdf
powinienem podlaczyc do ecumastera , tzn moze nie konkretnie piny ,ale jakies urzadzenia (zaplon, crank, boosta..) jaki czujnik cisnienia MAP sensor powinienm dokupic i zalaczyc pod ecumastera... ? -------------------- 3000gt tt 2x GT3267 , WG tial , bov tial, fmic
1000cc, 2x aeromotive 340lph , FPR aeromotive aem ems2 , egt,afr,hks dli..., aem meth. hamulce 380mm,gwint d2,....tloki wiseco , korby carrillo,walki 272, porting.. 522ps@0.85bar , 647ps@707Nm/1.4ba |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:45 |