Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
grifter
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:08
Post #621


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





CYTAT(Onyxt28 @ Wed, 25 Mar 2009 - 12:48) *
to moze teraz z innej beczki wink.gif przy takim ukladzie (maf + map) maf chyba powinien powedrowac przed turbo a nie tak jak dotychczas przed przepustnice i raczej wskazane jest zastosowanie bypass valve czy mozna smialo zastosowac blowoffa?


przeplywka przed turbo, ja mam blowoffa i dziala ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Onyxt28
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:13
Post #622


User
Dołączył: Fri, 02 May 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(grifter @ Wed, 25 Mar 2009 - 13:08) *
przeplywka przed turbo, ja mam blowoffa i dziala ;-)

dzialac dziala ale z tego co mi wiadomo to w ten sposob bedzie ci chyba bardziej przelewac bo przeplywka mierzy ilosc zassanego powietrza i dopasuje do tego odp ilosc wachy, a tak czesc powietrza zostanie upuszczona do atmo a wachy zostanie tyle samo - no chyba ze to juz zadanie mapa (czyli podobnie jak ja chce to rozwiazac)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:15
Post #623


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





CYTAT(ecru @ Wed, 25 Mar 2009 - 12:48) *
Witam,

Chciałbym prosić o kilka porad związanych z odpowiednim podłączeniem DET’a i konfiguracją.
Jeżeli dobrze rozumiem, po podłączeniu świnki musze trochę pojeździć by urządzenie zebrało odpowiednie dane z mojego silnika. Mam więc kilka pytań.
1. Niestety dokonałem już sporych przeróbek (zamontowałem turbinę, przebudowałem dolot, wydech, itp.), czy nie spowoduje to zafałszowania zbieranych danych?
2. Samochód niestety nie ma właściwych osiągów w pełnym zakresie obrotów ( brakuje mu paliwa przy wyższych obrotach ) , czy będzie można to później skorygować?
3. Silnik to R6 2,5 12v, znany jako M20B25, sterowny motronic’iem 1.3.
Jaki schemat wykorzystać do podłączenia DET’a? Niestety motronic 1.7 miał już oddzielne sterowanie każdą cewką i TPS był potencjometrem. W 1.3 TPS ma tylko pozycje skrajne i jest jedna cewka – czy schemat dla motronica 1.5 z opla będzie właściwy?
4. Jeżeli schemat do M1.5 jest odpowiedni, to czy mogę podłączyć coś innego pod Deflection ( dlaczego MAF jest podany na IN i na Deflection )
5. Planuje też włożenie większych wtryskiwaczy, czy lepiej przygotować mapę na seryjnych a później zmienić, czy lepiej włożyć większe od razu?

Przepraszam, że tyle pytań na raz, ale nie chcę czegoś pominąć.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


Tak naprawde to swinka nic nie zbiera tylko przerabia sygnal
Musisz samemu ustawic skrajne wartosci w zakladce setup

ad2 wszystkoe kwestia tego czy zamykasz juz przeplywke czy nie, jesli zamykasz to trzeba bedzie dolozyc dodatkowe wtryski, ecumasterem da rade je wysterowac

ad3 wrzuc tutaj schemat swojego ecu to sie ogarnie bez problemu ;-)

ad4 pod deflection przy turbo najlepiej jest zamontowac map sensor przeczytaj posty powyzej, maf jest podany na in i na deflection dlatego ze TPS nie jest potencjometrem

ad5 ja bym tak nie robil bo mozesz nie ogarnac tego swinia, zostaw seryjne wtryski i doloz dodatkowe wtryskiwacze ktore wysterujesz ecumasterem


CYTAT(Onyxt28 @ Wed, 25 Mar 2009 - 13:13) *
dzialac dziala ale z tego co mi wiadomo to w ten sposob bedzie ci chyba bardziej przelewac bo przeplywka mierzy ilosc zassanego powietrza i dopasuje do tego odp ilosc wachy, a tak czesc powietrza zostanie upuszczona do atmo a wachy zostanie tyle samo - no chyba ze to juz zadanie mapa (czyli podobnie jak ja chce to rozwiazac)


niby tak ale jakos u mnie strasznego efektu przelania podczas upuszczania nie ma, wazne zeby blowoff byl 2 tloczkowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:18
Post #624


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





U mnie też jest MAF przed turbo i to 'przelewanie', o którym wspominasz jest praktycznie niezauważalne.
Jest to właściwie ułamek sekundy, bo za chwilę silnik przechodzi na tryb pracy na wolnych obrotach bo zamykasz przepustnicę.
Wydaje mi się, że jest małe wahnięcie obrotów, ale prawie niewyczuwalne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyxt28
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:20
Post #625


User
Dołączył: Fri, 02 May 2008
Skąd: Warszawa





Dziekuje za wszytskie odpowiedzi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:21
Post #626


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow






1. Niestety dokonałem już sporych przeróbek (zamontowałem turbinę, przebudowałem dolot, wydech, itp.), czy nie spowoduje to zafałszowania zbieranych danych?


Zafałszuje, dla tego będziesz musiał więcej się namęczyć przy konwersji. Po prostu zrób loga dla zakresu podciśnienia, a wszystko powyżej dopiszesz z reki dla doładowania 0.0 bara smile.gif i po ustawieniu wolnych obrotów, zejścia z obrotów, i płynnej jazdy na podciśnieniu, wystroisz resztę mapy dla doładowania.


2. Samochód niestety nie ma właściwych osiągów w pełnym zakresie obrotów ( brakuje mu paliwa przy wyższych obrotach ) , czy będzie można to później skorygować?


Tak


3. Silnik to R6 2,5 12v, znany jako M20B25, sterowny motronic’iem 1.3.
Jaki schemat wykorzystać do podłączenia DET’a? Niestety motronic 1.7 miał już oddzielne sterowanie każdą cewką i TPS był potencjometrem. W 1.3 TPS ma tylko pozycje skrajne i jest jedna cewka – czy schemat dla motronica 1.5 z opla będzie właściwy?


TPS jest Ci zupełnie nie potrzebny, deflection i tak bierzesz z map sensora. Czy w Twoim silniku jest rozdzielacz zaponu ?



4. Jeżeli schemat do M1.5 jest odpowiedni, to czy mogę podłączyć coś innego pod Deflection ( dlaczego MAF jest podany na IN i na Deflection )


Patrz wyżej, ale przy systemie turbo, tylko mapsensor


5. Planuje też włożenie większych wtryskiwaczy, czy lepiej przygotować mapę na seryjnych a później zmienić, czy lepiej włożyć większe od razu?


Przygotuj mapę na seryjnych wtryskiwaczach, przynajmniej zakres podciśnień, zmień dopiero jak będziesz miał wszystko idealnie zrobione. Jak zmienisz od razy wtryski to możesz się z tym nie ogarnąć. Jak duże wtryski planujesz ?


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:43
Post #627


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Dziękuję za informacje.

Silnik ma rozdzielacz zapłonu z kopułką na wałku ( iskrą zarządza ECU )

Co do wtrysków to seryjnei są 155CC ja planuje włożyć 192 -200CC

Poniżej zamieszczam schemat ECU.
Rozumiem, że musze zakupić MAP sensor i wykorzystać go do korekcji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 25 Mar 2009 - 13:55
Post #628


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





pin 2 do 9 w ecumasterze
pin 37 do 1 w ecumasterze
pin 47 przecinasz i od strony silnika do 7 w ecumasterze
pin 47 od strony ecu do 4 w ecumasterze
pin 7 przecinasz i od strony silnika do 2 w ecumasterze
pin 7 od strony ecu do 12 w ecumasterze

do tego map sensor http://www.ecumaster.com/download/mpx4250AP.pdf

tak mi sie wydaje ze to tak powinno byc, niech ktos sprawdzi ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 25 Mar 2009 - 14:11
Post #629


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jeszcze firmware 1.80_60_2.bin

CYTAT(grifter @ Wed, 25 Mar 2009 - 14:55) *
pin 2 do 9 w ecumasterze
pin 37 do 1 w ecumasterze
pin 47 przecinasz i od strony silnika do 7 w ecumasterze
pin 47 od strony ecu do 4 w ecumasterze
pin 7 przecinasz i od strony silnika do 2 w ecumasterze
pin 7 od strony ecu do 12 w ecumasterze

do tego map sensor http://www.ecumaster.com/download/mpx4250AP.pdf

tak mi sie wydaje ze to tak powinno byc, niech ktos sprawdzi ;-)



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Wed, 25 Mar 2009 - 23:05
Post #630


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Rewelacja, bardzo dziękuję za pomoc.

Mam jeszcze jedno pytanie. Myślę, że to raczej niemożliwe, ale czy jest prawdopodobne by dostroić silnik bez sondy szerokopasmowej.
Czy warto ją kupić, spełnia ona jeszcze jakaś rolę już w momencie ekspolatacji - czy może pożyczyć tylko do wystrojenia?

I druga kwestia - jak zapobiec, by ECU nie próbował ustalać mieszanki na podstawie odczytu z seryjnej sondy?
Momentami będzie dość bogato i boję się, że ECU skróci czas otwarcia wtrysku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 25 Mar 2009 - 23:36
Post #631


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Sonda seryjna musi mieć zmasowany sygnał wywalasz sondę a pin sygnału z sondy do ecu dajesz na masę.
sonda szerokopasmowa przyda ci się do wystrojenia później już nie będzie potrzebna aczkolwiek można mieć jeżeli silnik jest wolnossący ponieważ temperatury powietrza zima/lato są różne i może zmieniać się w tych okresach skład mieszanki chodź nieznacznie zamiast tej sondy obowiązkowo potrzebny Ci czujnik EGT ze wskaźnikiem w kabinie wink.gif
A temu że afr w autach z dmuchawą się nie zmienia ponieważ praktycznie zawsze jest ta sama temperatura po rozgrzanej turbinie i ochłodzona przez intercoler, a wiadomo, że im zimniejsze powietrze tym bardziej sprężone = większa ilość tlenu.
Tak o do twoich wiadomości smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
twin
post Thu, 26 Mar 2009 - 16:12
Post #632


User
Dołączył: Wed, 22 August 2007





mam pytanko czy detII ogarnie silniki renowki f7p ?? pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Thu, 26 Mar 2009 - 16:27
Post #633


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Z k7m dziala a tutaj widze ze jest bardzo podobnie wiec mysle ze tez ruszy (co prawda potrzebny jest dodakowy modul do sterowania cewkami)

Z tego co wiem to Jadzwin pracuje nad softem wspolpracujacym z zaplonem od francuzow wiec mysle ze lada chwila bedzie to ogarniete (w autodacie ten sam przebieg z oscyloskopu na czujniku polozenia walu) wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
twin
post Thu, 26 Mar 2009 - 16:32
Post #634


User
Dołączył: Wed, 22 August 2007





a co to za dodatkowy modul ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Thu, 26 Mar 2009 - 17:04
Post #635


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





taki wynalazek autorstwa Jadzwina:



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 26 Mar 2009 - 17:15
Post #636


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ogolnie sprawa ma sie tak ze ktos zamiast dwoch wycietych zebow zrobil na odwrot i dal dwa pelne zeby....
Mam juz sciagniety oscyloskopem ten sygnal i jak znajde moce przerobowe to postaram sie dolozyc jego obsluge.

Jezeli chodzi o rozwiazanie u Griftera to jest to po prostu zewnetrzny modul zaplonowy.
DET2 wpina sie pomiedzy ECU a ten modol a nastepnie cewki zaplonowe.
W tej sytuacji mozna tylko opozniac zaplon.

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śledziu
post Thu, 26 Mar 2009 - 21:44
Post #637


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 March 2003
Skąd: Gdańsk





Witam

Chciałem Was prosić o pomoc w interpretacji jednego z logów jakie zebrałem podczas zabawy z ECU masterem.
pacjent to hyundai accent, silnik 1,3l 12V
Log pochodzi z hamowni, chodzi mi o przebieg z MAP'a (czarny przebieg):
- czemu wraz z obrotami sredni trend jest opadajacy?
- dla czego jest tak mocno poszarpany (smooth graph zrobil dobra robote)?
- zaznaczyłem czarnymi kreskami miejsca które w pewien sposób sie wyróżniają, i powtrzaja co 1000RPM, ktos potrafi powiedziec z czym to wiazac?

różowy - TPS
niebieski - RPM
czarny - MAP
czerwony.przerywany - AFR





Troche moich spostrzezen:
po podłączeniu AFR do wejscie AIN2 wyniki byly zawyżone (kombinowałem na wszystko sposoby opisane w tym wątku), zmieniając tylko wejście na AIN3 wszystko zaczęło działac poprawnie.
Moze przeoczyłem ale ile wynosi podziałka czasowa w logu?

pozdrawiam


--------------------
Śledziu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 27 Mar 2009 - 08:31
Post #638


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Trend opadajacy, bo cos zaczyna blokowac doplyw powietrza do kolektora ssacego - patrz dolot lub przepustnica.
Szarpanie - calkiem normalne zachowanie w przypadku stosowania MAPa. Na wskazniku mechanicznym tego nie widac.
Co do systematycznego zawachania co tysiac obrotow, to po dwoch ostatnich widac, ze sie zmienia afr i raczej nie sa to zakłocenia a rzeczywiste zmiany cisnienia w kolektorze. Niestety nie wiem o tym za wiele - jakies zjawiska dynamiczne?


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Mon, 30 Mar 2009 - 12:06
Post #639


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(Cieniu @ Wed, 25 Mar 2009 - 23:36) *
Sonda seryjna musi mieć zmasowany sygnał wywalasz sondę a pin sygnału z sondy do ecu dajesz na masę.

Dziękuje z informacje, ale tak się zastanawiam, czy to nie utrudni wysterowania układu. Sonda seryjna pracuje w zakresie od 0,1 do 0,9 Volta.
Stan 0,1 oznacza mieszankę ubogą a 0,9 bogatą. Jeżeli zewrę sondę do masy to ECU będzie 'myślał', że jest cały czas ubogo i będzie dłużej otwierał wtryski.
Będzie mi go zalewał na wolnych obrotach i będzie dawał nieproporcjonalnie więcej paliwa w stosunku do powietrza. Można to skorygować na mapie? Dla zakresu wolnych obrotów też?

Czy nie lepiej było by pin sygnału podłączyć do jakiegoś opornika, który ustalił by napięcie na tym pinie na poziomie napięcia, które stanowi wartość stechiometryczną poziomu mieszanki?
Trochę gdybam, ale zrobiłem ten zabieg bez regulacji na śwince i niestety samochód przestał jeździć ;-(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Mon, 30 Mar 2009 - 12:35
Post #640


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





Jadźwin skrzynkę odbiorczą opróżni wink.gif I daj znać jak znajdziesz chwilę by wysłać wink.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 08:34