Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 295 296 297 298 299 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Ziuzio
post Sat, 25 Sep 2021 - 20:20
Post #5921


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Zresetuj deta(ustawienia domyślne lub ponowny upgrade fw lepiej), jak nie pomoże to spróbuj innego:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Sep 2021 - 20:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kris4cars
post Sat, 25 Sep 2021 - 20:23
Post #5922


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





A nie jest tak jak w opelku? jeden pin czujnika do masy a drugi do det?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sun, 26 Sep 2021 - 00:49
Post #5923


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





CYTAT(kris4cars @ Sat, 25 Sep 2021 - 20:23) *
A nie jest tak jak w opelku? jeden pin czujnika do masy a drugi do det?

Tak dokładnie jest


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sun, 26 Sep 2021 - 14:22
Post #5924


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





Błąd zapłonu na zmianę OK i Un.Gap, status głównie NO SYNC, czasem złapie SYNCRONIZING, zaraz sprawdzę innego deta bo reset ( wgrane od nowa FI.1.46) nie pomógł
EDIT
Inny det i taka sama sytuacja
Sprawdzone już było inne koło foniczne, inny czujnik taki sam jak fabryczny, czujnik z seicento na kablu, do tego cały przewód sygnałowy z ekranem i jest tak samo, silnik odpala tylko w jednej konfiguracji przewodów czujnik > DET > ECU i dzieje sie sytuacja opisana wyżej


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 27 Sep 2021 - 08:55
Post #5925


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kondziaaa12 @ Sun, 26 Sep 2021 - 15:22) *
Błąd zapłonu na zmianę OK i Un.Gap, status głównie NO SYNC, czasem złapie SYNCRONIZING, zaraz sprawdzę innego deta bo reset ( wgrane od nowa FI.1.46) nie pomógł
EDIT
Inny det i taka sama sytuacja
Sprawdzone już było inne koło foniczne, inny czujnik taki sam jak fabryczny, czujnik z seicento na kablu, do tego cały przewód sygnałowy z ekranem i jest tak samo, silnik odpala tylko w jednej konfiguracji przewodów czujnik > DET > ECU i dzieje sie sytuacja opisana wyżej

Podpinasz to jak 1.1?
Spróbuj tylko jeden kabelek ciąć, IgnitionIN-IgnitionOut.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Mon, 27 Sep 2021 - 18:49
Post #5926


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





CYTAT(Ziuzio @ Mon, 27 Sep 2021 - 08:55) *
Podpinasz to jak 1.1?
Spróbuj tylko jeden kabelek ciąć, IgnitionIN-IgnitionOut.


Brak reakcji na taki zabieg, det nie widzi obrotów wogóle


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Sat, 02 Oct 2021 - 21:58
Post #5927


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Taki szybki temat.
Podpinam MAF Forestera Turbo pod DET3. Przepływka 0-5v, na zapłonie ma być 1v i tak jest.
Sprawa wygląda tak, auto kuleje wywala CE nie widzi przepływomierza. Obecnie tablice ustawione na wyłączone/zero (co najwyżej używam obciążenia analog in 1) żeby nic DET nie robił. Zresztą nawet ustawiony jak trzeba brak reakcji.

Analog in #1 pokazuje na wolnych pięknie 1.200v, reaguje na pedał gazu itp. Analog Out 0.000. Jak się ustawi offset to po prostu stoi na sztywno.

I teraz tak - w takim ustawieniu (DET nie robi korekcji) Analog OUT ma robić 1:1 to co podaje Analog In 1 czy coś jednak pominąłem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 03 Oct 2021 - 01:01
Post #5928


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





generalnie w trybie świnki dla analog in = analog out jest tak jak mówisz ,offset ustawiony na 0 i mapy paliwa na 0 , ale czy masz w zakładce " konfiguruj mapy" > "mapy paliwa" > "modyfikuj" wybrane wejście do którego podpięta jest przypływka ? , natomiast wejście ustawione jako "obciążenie" nie modyfikuje sygnału z przepływki , służy do zrobienia skali X na mapach i zazwyczaj jest to MAP sensor

więc jeśli przepływke masz podpiętą do analog in 1 , a map sensor do analog in 2

to w modyfikuj wybierasz analog in 1 , a w obciążeniu analog in 2

i masz modyfikowany sygnał przepływomierza w zależności od wartości ciśnienia z map sensora i obrotów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Sun, 03 Oct 2021 - 08:47
Post #5929


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Kurczę czyli nadal mam coś nie tak, bo analog out wisi na 0 po odpaleniu.
To det bez MAP jak coś.
Tak, w mapach miałem obciążenie z analog In, to samo modyfikacja mapy paliwa tez z Analog In i kicha nie puszcza sygnału do analog out :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Sun, 03 Oct 2021 - 12:47
Post #5930


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Dobra mam. Aplikacja ecumastera miała pamięć złotej rybki na Win10 i zapisywała (F10) jak jej się podobało. Na win7 te same nastawy fruwają elegancko. Jedynie zapłon synchronizacje gubi (problematyczny Trigger 6/7), ale to podratuje kablem w ekranie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Mon, 04 Oct 2021 - 22:47
Post #5931


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





BTW takie pytanie jeszcze mam, choć odpowiedź raczej znam.

Oszukuje MAF w tymże forku. Nie chce konwersji na MAP, im prościej tym lepiej bo nie jestem zwolennikiem świnek na tym sterowniku a wymagania mam małe. Wszystko poniżej 0.70bar mnie nie obchodzi i auto samo leje paliwo jakie potrzebuje, powyżej mu trochę pomagam czy to LPG czy teraz tym DETem. 0.9bar mi wystarcza ale uwzględniając overboosty fajnie byłoby mieć komórki w mapie.

MAF ma zakres 0-5v. Na zapłonie 1v minimum, w przypadku forestera równe 4v i wchodzi fuelcut (~0.80-0.84bar). Obecnie ustawiłem po prostu zakres 1-4v i tyle. Trochę to zawęża pole, ponieważ do tych 3.90v (~0.75bar) mam jeszcze jako tako kontrole, a potem przy tych 4v to tak trochę chybił trafił z paliwem, bo czy zapompuje 0.80 czy 0.95 dostaje ten sam sygnał dawki z DETa. Auto w zakresie 4v jedzie AFR ~9.7-10.3 ze względu na loterie w doładowaniu (impreza GT ma dokładnie ten sam AFR na tym booście).

Coś tu można jeszcze inaczej skonfigurować by tą mapę jakkolwiek pokryć bez puszczania 4v+ do ECU-matki, czy fizyki nie oszukam i konwersja MAP-MAF konieczna?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Mon, 04 Oct 2021 - 23:15
Post #5932


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





często problemy z zapisywaniem ustawień do det-a wynikają z błedów komunikacji , np gdy masz podpiętego laptopa do ładowarki ;]

co do drugiego pytania to masz dwa wyjścia

albo przejscie na fuel implant i masz sztywne dawki paliwa jakie chcesz

albo w trybie świnki:
- podpinasz MAP jako odniesienie osi X i wtedy masz możliwość bezpiecznego zwiększenia doładowania bo masz kontrole nad paliwem , to jeszcze nie konwesjia przepływki , tylko chodzi o to aby dla różnego ciśnienia doładowania wystawić inny sygnał z przepływki

i najlepiej zwiększyć dawkę paliwa ciut większymi wtryskami lub większym ciśnieniem paliwa , wtedy dostajesz zakres regulacji dla większego doładowani
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Mon, 04 Oct 2021 - 23:24
Post #5933


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





ja bym powiedział że wszystko poniżej 12 to już trochę przelane za mocno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 04 Oct 2021 - 23:29
Post #5934


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Subaru lubi bogato, nawet na tak damskim doładowaniu dobrze, by leciał sobie na 11,0-11,5 na końcu obrotów na bucie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Mon, 04 Oct 2021 - 23:40
Post #5935


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Nie miałem, ale za to miałem USB 3.1. Z doświadczenia wiem że praca z takimi urządzeniami i USB wyższym niż 2.0 to cyrk. Stary thinkpad z Core2Duo jak zawsze opanował laugh.gif

FIT miałem chwile, ale zaczynało robić się chłodniej to była lekka loteria czy auto odpali. Po prostu nie ogarniam tych opcji z odpalaniem na zimno mimo że wydaje się to dosyć proste. Z nagłą zmianą ciśnienia w kolektorze też był problem i auto dostawało czkawek. Ogólnie na ulicy zawsze było czuć że auto nie jedzie z ECU fabrycznego. Także na razie odpuściłem, bo defacto chciałem delikatnie doładowanie podnieść w aucie które turbo ma seryjnie, ma seryjne wtryski itp.

aaa.. w tą stronę. W sumie nie pomyślałem o tym. Uznałem że skala MAFa i tak nieźle odwzorowuje ciśnienie i nic tutaj nie wymyśle. Wrzucę MAPa, pobawie się tym jeszcze.

Z wtryskami czy ciśnieniem byłby taki problem, że rozjechałoby się wszystko w całym zakresie, nie tylko tam chce potrzebuje. Wiem, że auto samo nadrobi korekty ale wole nie kombinować.

Co do AFRu, wiem że jest przesadzony. Auto nie posiada IAT, a obecnie nawet knock sensora (długa historia) równocześnie jest upalane po torze. Dla spokoju jest ciut podlany, fabrycznie nie wzięli tego z powietrza. Z ciekawości testowałem 0.80bar i AFR jakoś 12.7 (tyle że LPG a nie 98) i zasadniczo nadal nie stukał. Różnicy w mocy dupohamownia nie stwierdziła. Subaru lubi paliwo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Wed, 06 Oct 2021 - 00:10
Post #5936


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Dobra, z zapłonem jest jednak cyrk. Patenty działające w MS czy te które sugerują od Ecumastera nie działają. Wpięcie zapłonu pod DETa powoduje gubienie synchronizacji.

Gdyby ktoś tutaj kiedyś walczył z Subaru Trigger 6/7 pod DETem i znalazł sposób na ustabilizowanie sygnału, prosił o kontakt bo mi się po dzisiejszym pomysły skończyły..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 06 Oct 2021 - 23:22
Post #5937


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





robiłem ostatnio ten zapłon we fiacie stilo i musiałem podłączyć inaczej niz wynikało ze schematu
- nie stosowałem rezystora
- w ecu jeden przewód z czujnika jest złączony z masa drugi to sygnał , i teraz tak , przewód czujnika który szedł do masy w ecu wpiołem do masy det3 , sygnałowy do ignition in , bipolar ign out wpiołem do sygnału ecu , a bipolar ign out inv do masy czujnika w ecu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Thu, 07 Oct 2021 - 16:03
Post #5938


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





U mnie o idzie tak z czujnika:
Signal (+)
Signal (-)
Shield.

Czyli według Ciebie, to mam wykonać teraz tak -

Signal (-) --> DET3 Ground
Signal (+) ---> DET3 IgnitionIn
DET3 bipolar ign out---> ECU Signal (+)
DET3 bipolar ign out inv ---> ECU Signal (-)

Z ciekawości, to jaki jest trigger w tym stillo? Sądziłem, ze auto EU ma cywilny trigger, a 6 teeth to unikat z FHI. Postaram się to przetestować wieczorem. Dzięki za wskazówkę!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 07 Oct 2021 - 21:04
Post #5939


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





no to taki dziwny wynalazek 2.0 fiata ale trigger 6 niesymetrycznych zębów i sterownik Hitachi , czy u ciebie zadziała gwarancji niema ale możesz spróbować
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Thu, 07 Oct 2021 - 22:33
Post #5940


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Spróbowałem, bez zmian szczerze. Pozostaje mi sprawdzić limity fabrycznego zapłonu i sprawdzić kiedy zacznie stukać
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 295 296 297 298 299 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 10:18