Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 292 293 294 295 296 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Ziuzio
post Tue, 22 Jun 2021 - 22:06
Post #5861


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(tomxx92 @ Mon, 21 Jun 2021 - 23:07) *
Witam, mam proste pytanie odnośnie starego Ecumastera DET2.
Czy Ecumaster DET2 poradzi sobie z takim trigger'em jaki jest pokazany na zdjęciu poniżej? (czujnik Halla współpracuje z tą tarczą pokazaną na rysunku)





Jest to silnik Suzuki M16A i chciałbym podłączyć do niego DET2 tylko pytanie, czy jak skonfiguruję urządzenie DET2 na "Opóźnianie pojedynczego sygnału unipolarnego" i jak wpiszę odpowiednią ilość sygnałów na dwa obroty wału korbowego to czy Ecumaster będzie widział faktyczną prędkość obrotową silnika i czy będzie możliwość przynajmniej opóźniania zapłonu? Czy DET2 jednak nie można skonfigurować z tym trigger'em i nie będzie go obsługiwał?

Pozdrawiam


Obroty będzie widziało ok, ale czy seryjny sterownik będzie zadowolony, to już musisz sprawdzić.
Lepiej przejść na det3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Jun 2021 - 22:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Radars
post Wed, 23 Jun 2021 - 10:24
Post #5862


Rookie
Dołączył: Tue, 22 June 2021





Wlasnie nie chcial bym robic na FI bo wtedy cala mape trzeba od poczatku tworzyc:-(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Wed, 23 Jun 2021 - 21:29
Post #5863


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





CYTAT(Radars @ Wed, 23 Jun 2021 - 10:24) *
Wlasnie nie chcial bym robic na FI bo wtedy cala mape trzeba od poczatku tworzyc:-(



Uwierz mi na słowo że będzie to lepsze rozwiązanie.
Idzmy teraz twoim tokiem rozumowania:
-wrzucisz większe wtryski (jakieś 25% większe)
-cały mod układu dolotowego i wydechowego
-zmiana maf na map to już pierdoła
i teraz chcesz odpalić. Ecu nadal myśli że ma ori wtryski, det nie ingeruje w czas wtrysku podczas rozruchu.
Dodatkowo wszystkie opory na ssącym i wydechu potęgują efekt.
No i masz klopsa przy odpalaniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radars
post Wed, 23 Jun 2021 - 22:43
Post #5864


Rookie
Dołączył: Tue, 22 June 2021





Tego nie wzialem pod uwage;-)
to co mam przejsc na fi wytryski przepiac pod deta
a co zrobic zeby ecu nie wywalal.bledu? ;-)
Bo nie bedzie widzial.wtryskow.
Konwersje maf map zrobic jeszcze teraz?
Dzieki za podpowiedzi;-)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 24 Jun 2021 - 02:53
Post #5865


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Radars @ Wed, 23 Jun 2021 - 23:43) *
Tego nie wzialem pod uwage;-)
to co mam przejsc na fi wytryski przepiac pod deta
a co zrobic zeby ecu nie wywalal.bledu? ;-)
Bo nie bedzie widzial.wtryskow.
Konwersje maf map zrobic jeszcze teraz?
Dzieki za podpowiedzi;-)


Konwersję zrób teraz.
Dla ori ecu zamiast każdego wtryskiwacza podepnij +12V przez rezystory 2kOhm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radars
post Thu, 24 Jun 2021 - 12:39
Post #5866


Rookie
Dołączył: Tue, 22 June 2021





CYTAT(Ziuzio @ Thu, 24 Jun 2021 - 02:53) *
Konwersję zrób teraz.
Dla ori ecu zamiast każdego wtryskiwacza podepnij +12V przez rezystory 2kOhm


Jakas wieksza moc tych rezystorow?


Czyli konwersje zrobie teraz i pozniej przepne wtryski;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Thu, 24 Jun 2021 - 13:11
Post #5867


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(kris4cars @ Wed, 23 Jun 2021 - 21:29) *
Uwierz mi na słowo że będzie to lepsze rozwiązanie.
Idzmy teraz twoim tokiem rozumowania:
-wrzucisz większe wtryski (jakieś 25% większe)
-cały mod układu dolotowego i wydechowego
-zmiana maf na map to już pierdoła
i teraz chcesz odpalić. Ecu nadal myśli że ma ori wtryski, det nie ingeruje w czas wtrysku podczas rozruchu.
Dodatkowo wszystkie opory na ssącym i wydechu potęgują efekt.
No i masz klopsa przy odpalaniu.


Tak jest dokładnie, przy wtryskach 630, jeszcze na zimnym odpalisz, ale po rozgrzaniu jest kupa, zalewa.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 24 Jun 2021 - 21:17
Post #5868


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Radars @ Thu, 24 Jun 2021 - 13:39) *
Jakas wieksza moc tych rezystorow?


Czyli konwersje zrobie teraz i pozniej przepne wtryski;-)


Nie, zwykłe 0.25W wystarczą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radars
post Thu, 24 Jun 2021 - 23:02
Post #5869


Rookie
Dołączył: Tue, 22 June 2021





Ale ja max 180koni chce zrobic. Wiec mysle ze wtryski takie 300 wystarcza. Skoro NE ma 200
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m54b25
post Sun, 04 Jul 2021 - 13:29
Post #5870


Rookie
Dołączył: Mon, 23 March 2020





ktoś się orientuje czy det3+ ma wbudowanego pull up pod ignition out?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 15 Jul 2021 - 17:28
Post #5871


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Dzień dobry Panowie,
Chciałbym podpytać jak radzicie sobie z konfiguracją kontroli startu w DET3 podpiętym jako FI.
Opóźnianie zapłonu jeszcze jako tako działa, ale wzbogacanie nie przynosi żadnego rezultatu.

Instrukcja wskazuje, że zmiana wartości wzbogacania powoduje zwiększenie wartości parametru Analog Out, który emuluje sygnał MAF dla oryginalnego ECU.
Jaki ma sens zmiana tego parametru skoro to DET3 steruje wtryskiem na podstawie mapy VE a Analog Out wynika z mapy Fuel?
Trochę dla mnie nie ma to sensu i działa tylko przy podłączeniu DET'a w trybie piggyback. Czy czegoś nie rozumiem i jest jakiś sposób na to?

Z góry dziękuje za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 15 Jul 2021 - 17:55
Post #5872


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Mapa paliwa = mod analog in na analog out lub konwersja zmiana analog out wartości.
VE to sterowanie wtryskiwaczy.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 15 Jul 2021 - 18:12
Post #5873


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(Mis @ Thu, 15 Jul 2021 - 17:55) *
Mapa paliwa = mod analog in na analog out lub konwersja zmiana analog out wartości.
VE to sterowanie wtryskiwaczy.


Ok dokładnie tak jest i akurat w moim wypadku mapa fuel odpowiada za konwersje MAF-MAP a dokładniej MAF-TPS.
Jak więc zmiana wartości analog out może wpłynąć na zwiększenie dawki paliwa, przy wtryskach sterowanych przez DET?
Bo tak rozumiem opcję wzbogacania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 15 Jul 2021 - 20:06
Post #5874


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nie, jak sterujesz z det3 wtryskiwaczami to analog out nie wpłynie na dawkę, a tylko na zapłon, przecież to logiczne.
Jak masz wtryski z ori ecu i konwersję albo świniowanie mafa sygnałem to wpłynie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 15 Jul 2021 - 20:21
Post #5875


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(Mis @ Thu, 15 Jul 2021 - 20:06) *
Nie, jak sterujesz z det3 wtryskiwaczami to analog out nie wpłynie na dawkę, a tylko na zapłon, przecież to logiczne.
Jak masz wtryski z ori ecu i konwersję albo świniowanie mafa sygnałem to wpłynie.


No właśnie - to wiem!!
Wracam więc do pytania - jak ustawić kontrolę startu, by prócz cofania zapłonów można było również ustawić wzbogacanie?
Czy DET3 daje taką możliwość?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Fri, 16 Jul 2021 - 11:18
Post #5876


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(ecru @ Thu, 15 Jul 2021 - 20:21) *
No właśnie - to wiem!!
Wracam więc do pytania - jak ustawić kontrolę startu, by prócz cofania zapłonów można było również ustawić wzbogacanie?
Czy DET3 daje taką możliwość?



CYTAT
CrankingParametry odpowiedzialne za rozruch silnika definiujemy w menu Cranking. Podstawowym ustawieniem jestczas otwarcia wtryskiwaczy podczas rozruchu silnika. Czas ten definiujemy w mapie 2D Cranking timetable. Warto zauważyć iż czas ten podawany jest w1/10ms czyli 1ms = 10 jednostka w mapie. Dawka startowa zależy od temperatury silnika i wydłuża się wraz z jej spadkiem. Prime pulse width W trakcie zasilenia urządzenia DET3 (kluczyk wstacyjce w pozycji ON) możliwe jest podanie dawki paliwa (prime pulse) która odparowując może ułatwić rozruch silnika.Cranking RPM threshold Wartość obrotów przy której urządzenie zmienia tryb pracy z Cranking na Afterstart. Powyżej tych obrotów silnika zaczyna pracować z wykorzystaniem mapy wolumetrycznej efektywności oraz wszystkich wzbogaceń i korekcji. Wartość ta musi być ustawiona co najmniej kilkadziesiąt obrotów wyżej niż prędkość obrotowa silnika w trakcie kręcenia rozrusznikiem.Use both banks during cranking W przypadku skonfigurowania wtryskiwaczy do pracy w systemie Bank Fire, zaznaczając tą opcję w trybie Cranking wtryskiwacze pracują w systemie Batch Fire co może ułatwić rozruch silnika.W trakcie pracy w trybie cranking wtrysk paliwa realizowany jest dwa razy na pojedynczy obrót wału. W przypadku gdy wybrany jest tryb wtrysku Bank Fire, oraz nie jest wybrana opcja Use both banks during cranking, każdy bank uruchamiany jest raz na obrót wału


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 16 Jul 2021 - 14:05
Post #5877


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





W Fuel Implant możesz, w piggy back nie możesz podczas LC modyfikować wzbogacenia.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Fri, 16 Jul 2021 - 14:13
Post #5878


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(Mis @ Fri, 16 Jul 2021 - 14:05) *
W Fuel Implant możesz, w piggy back nie możesz podczas LC modyfikować wzbogacenia.


Dzięki, ale raczej odwrotnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sat, 17 Jul 2021 - 03:04
Post #5879


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(ecru @ Fri, 16 Jul 2021 - 14:13) *
Dzięki, ale raczej odwrotnie.

Tak sie składa że wzbogacenie można modyfikować zarówno w trybie świnki jak i w trybie FI

w trybie świnki wartość wzbogacenia to dodana wartość do "analog out" , oczywiście pod warunkiem ze mamy większe wtryski i odejmujemy (oszukujemy) wartości z maf bądź map , kolejne ograniczenie to że w tym trybie LC wywoływane jest przez zanik sygnału położenia wału a mało który sterownik chce wtedy nadal podawać paliwo ;] , wiec tutaj raczej pozostaje tylko cofanie zapłonu i podlewanie paliwem ale tak aby nie osiągać obrotów odcięcia LC

w trybie FI to oczywiście dodane wzbogacenie do mapy paliwa i tutaj jeśli wtryski są na "styk" to też nie podlejemy więcej niż 100%DC wtrysków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 17 Jul 2021 - 09:32
Post #5880


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(przema72 @ Sat, 17 Jul 2021 - 03:04) *
Tak sie składa że wzbogacenie można modyfikować zarówno w trybie świnki jak i w trybie FI

w trybie świnki wartość wzbogacenia to dodana wartość do "analog out" , oczywiście pod warunkiem ze mamy większe wtryski i odejmujemy (oszukujemy) wartości z maf bądź map , kolejne ograniczenie to że w tym trybie LC wywoływane jest przez zanik sygnału położenia wału a mało który sterownik chce wtedy nadal podawać paliwo ;] , wiec tutaj raczej pozostaje tylko cofanie zapłonu i podlewanie paliwem ale tak aby nie osiągać obrotów odcięcia LC

w trybie FI to oczywiście dodane wzbogacenie do mapy paliwa i tutaj jeśli wtryski są na "styk" to też nie podlejemy więcej niż 100%DC wtrysków


I mówimy tutaj o konfiguracji funkcji "Kontrola Startu"???
Zgodnie z instrukcją DET3 FIT cytuję: "Fuel Enrichment – wartość dodawana do aktualnej wartości Analog Out,"

Piszesz, że wzbogacanie wpływa na mapę paliwa - czyli jak rozumiem masz na myśli mapę FUEL bo ta mapa modyfikuje wyjście analogowe - i to się zgadza.
Więc niestety nie będzie to działało. Bo w opcji FIT to DET steruje czasem otwarcia wtrysków na pdst. mapy wolumetrycznej (VE).
Mam wtryski ze sporym zapasem i niestety silnik nie reaguje na nastawy LC. Poprzednio gdy pracował z DET'em podpiętym jako piggyback, wszystko działało OK.
Teraz gdy jest FIT, reaguje jedynie na zapłon a nie ma reakcji na wzbogacanie.

Jeżeli działa to tak jak opisuje instrukcja to rozumiem dlaczego jest z tym problem. Myślałem, że może ktoś coś wykombinował jakiś obejście tematu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 292 293 294 295 296 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 10:35