![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5861
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Witam, mam proste pytanie odnośnie starego Ecumastera DET2. Czy Ecumaster DET2 poradzi sobie z takim trigger'em jaki jest pokazany na zdjęciu poniżej? (czujnik Halla współpracuje z tą tarczą pokazaną na rysunku) ![]() ![]() Jest to silnik Suzuki M16A i chciałbym podłączyć do niego DET2 tylko pytanie, czy jak skonfiguruję urządzenie DET2 na "Opóźnianie pojedynczego sygnału unipolarnego" i jak wpiszę odpowiednią ilość sygnałów na dwa obroty wału korbowego to czy Ecumaster będzie widział faktyczną prędkość obrotową silnika i czy będzie możliwość przynajmniej opóźniania zapłonu? Czy DET2 jednak nie można skonfigurować z tym trigger'em i nie będzie go obsługiwał? Pozdrawiam Obroty będzie widziało ok, ale czy seryjny sterownik będzie zadowolony, to już musisz sprawdzić. Lepiej przejść na det3 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5862
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 June 2021 ![]() |
Wlasnie nie chcial bym robic na FI bo wtedy cala mape trzeba od poczatku tworzyc:-(
|
|
|
![]()
Post
#5863
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Wlasnie nie chcial bym robic na FI bo wtedy cala mape trzeba od poczatku tworzyc:-( Uwierz mi na słowo że będzie to lepsze rozwiązanie. Idzmy teraz twoim tokiem rozumowania: -wrzucisz większe wtryski (jakieś 25% większe) -cały mod układu dolotowego i wydechowego -zmiana maf na map to już pierdoła i teraz chcesz odpalić. Ecu nadal myśli że ma ori wtryski, det nie ingeruje w czas wtrysku podczas rozruchu. Dodatkowo wszystkie opory na ssącym i wydechu potęgują efekt. No i masz klopsa przy odpalaniu. |
|
|
![]()
Post
#5864
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 June 2021 ![]() |
Tego nie wzialem pod uwage;-)
to co mam przejsc na fi wytryski przepiac pod deta a co zrobic zeby ecu nie wywalal.bledu? ;-) Bo nie bedzie widzial.wtryskow. Konwersje maf map zrobic jeszcze teraz? Dzieki za podpowiedzi;-) |
|
|
![]()
Post
#5865
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Tego nie wzialem pod uwage;-) to co mam przejsc na fi wytryski przepiac pod deta a co zrobic zeby ecu nie wywalal.bledu? ;-) Bo nie bedzie widzial.wtryskow. Konwersje maf map zrobic jeszcze teraz? Dzieki za podpowiedzi;-) Konwersję zrób teraz. Dla ori ecu zamiast każdego wtryskiwacza podepnij +12V przez rezystory 2kOhm |
|
|
![]()
Post
#5866
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 June 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5867
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Uwierz mi na słowo że będzie to lepsze rozwiązanie. Idzmy teraz twoim tokiem rozumowania: -wrzucisz większe wtryski (jakieś 25% większe) -cały mod układu dolotowego i wydechowego -zmiana maf na map to już pierdoła i teraz chcesz odpalić. Ecu nadal myśli że ma ori wtryski, det nie ingeruje w czas wtrysku podczas rozruchu. Dodatkowo wszystkie opory na ssącym i wydechu potęgują efekt. No i masz klopsa przy odpalaniu. Tak jest dokładnie, przy wtryskach 630, jeszcze na zimnym odpalisz, ale po rozgrzaniu jest kupa, zalewa. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5868
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5869
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 June 2021 ![]() |
Ale ja max 180koni chce zrobic. Wiec mysle ze wtryski takie 300 wystarcza. Skoro NE ma 200
|
|
|
![]()
Post
#5870
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 23 March 2020 ![]() |
ktoś się orientuje czy det3+ ma wbudowanego pull up pod ignition out?
|
|
|
![]()
Post
#5871
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dzień dobry Panowie,
Chciałbym podpytać jak radzicie sobie z konfiguracją kontroli startu w DET3 podpiętym jako FI. Opóźnianie zapłonu jeszcze jako tako działa, ale wzbogacanie nie przynosi żadnego rezultatu. Instrukcja wskazuje, że zmiana wartości wzbogacania powoduje zwiększenie wartości parametru Analog Out, który emuluje sygnał MAF dla oryginalnego ECU. Jaki ma sens zmiana tego parametru skoro to DET3 steruje wtryskiem na podstawie mapy VE a Analog Out wynika z mapy Fuel? Trochę dla mnie nie ma to sensu i działa tylko przy podłączeniu DET'a w trybie piggyback. Czy czegoś nie rozumiem i jest jakiś sposób na to? Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#5872
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mapa paliwa = mod analog in na analog out lub konwersja zmiana analog out wartości.
VE to sterowanie wtryskiwaczy. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5873
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Mapa paliwa = mod analog in na analog out lub konwersja zmiana analog out wartości. VE to sterowanie wtryskiwaczy. Ok dokładnie tak jest i akurat w moim wypadku mapa fuel odpowiada za konwersje MAF-MAP a dokładniej MAF-TPS. Jak więc zmiana wartości analog out może wpłynąć na zwiększenie dawki paliwa, przy wtryskach sterowanych przez DET? Bo tak rozumiem opcję wzbogacania. |
|
|
![]()
Post
#5874
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie, jak sterujesz z det3 wtryskiwaczami to analog out nie wpłynie na dawkę, a tylko na zapłon, przecież to logiczne.
Jak masz wtryski z ori ecu i konwersję albo świniowanie mafa sygnałem to wpłynie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5875
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Nie, jak sterujesz z det3 wtryskiwaczami to analog out nie wpłynie na dawkę, a tylko na zapłon, przecież to logiczne. Jak masz wtryski z ori ecu i konwersję albo świniowanie mafa sygnałem to wpłynie. No właśnie - to wiem!! Wracam więc do pytania - jak ustawić kontrolę startu, by prócz cofania zapłonów można było również ustawić wzbogacanie? Czy DET3 daje taką możliwość? |
|
|
![]()
Post
#5876
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
No właśnie - to wiem!! Wracam więc do pytania - jak ustawić kontrolę startu, by prócz cofania zapłonów można było również ustawić wzbogacanie? Czy DET3 daje taką możliwość? CYTAT CrankingParametry odpowiedzialne za rozruch silnika definiujemy w menu Cranking. Podstawowym ustawieniem jestczas otwarcia wtryskiwaczy podczas rozruchu silnika. Czas ten definiujemy w mapie 2D Cranking timetable. Warto zauważyć iż czas ten podawany jest w1/10ms czyli 1ms = 10 jednostka w mapie. Dawka startowa zależy od temperatury silnika i wydłuża się wraz z jej spadkiem. Prime pulse width W trakcie zasilenia urządzenia DET3 (kluczyk wstacyjce w pozycji ON) możliwe jest podanie dawki paliwa (prime pulse) która odparowując może ułatwić rozruch silnika.Cranking RPM threshold Wartość obrotów przy której urządzenie zmienia tryb pracy z Cranking na Afterstart. Powyżej tych obrotów silnika zaczyna pracować z wykorzystaniem mapy wolumetrycznej efektywności oraz wszystkich wzbogaceń i korekcji. Wartość ta musi być ustawiona co najmniej kilkadziesiąt obrotów wyżej niż prędkość obrotowa silnika w trakcie kręcenia rozrusznikiem.Use both banks during cranking W przypadku skonfigurowania wtryskiwaczy do pracy w systemie Bank Fire, zaznaczając tą opcję w trybie Cranking wtryskiwacze pracują w systemie Batch Fire co może ułatwić rozruch silnika.W trakcie pracy w trybie cranking wtrysk paliwa realizowany jest dwa razy na pojedynczy obrót wału. W przypadku gdy wybrany jest tryb wtrysku Bank Fire, oraz nie jest wybrana opcja Use both banks during cranking, każdy bank uruchamiany jest raz na obrót wału
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5877
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W Fuel Implant możesz, w piggy back nie możesz podczas LC modyfikować wzbogacenia.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5878
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5879
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
Dzięki, ale raczej odwrotnie. Tak sie składa że wzbogacenie można modyfikować zarówno w trybie świnki jak i w trybie FI w trybie świnki wartość wzbogacenia to dodana wartość do "analog out" , oczywiście pod warunkiem ze mamy większe wtryski i odejmujemy (oszukujemy) wartości z maf bądź map , kolejne ograniczenie to że w tym trybie LC wywoływane jest przez zanik sygnału położenia wału a mało który sterownik chce wtedy nadal podawać paliwo ;] , wiec tutaj raczej pozostaje tylko cofanie zapłonu i podlewanie paliwem ale tak aby nie osiągać obrotów odcięcia LC w trybie FI to oczywiście dodane wzbogacenie do mapy paliwa i tutaj jeśli wtryski są na "styk" to też nie podlejemy więcej niż 100%DC wtrysków |
|
|
![]()
Post
#5880
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Tak sie składa że wzbogacenie można modyfikować zarówno w trybie świnki jak i w trybie FI w trybie świnki wartość wzbogacenia to dodana wartość do "analog out" , oczywiście pod warunkiem ze mamy większe wtryski i odejmujemy (oszukujemy) wartości z maf bądź map , kolejne ograniczenie to że w tym trybie LC wywoływane jest przez zanik sygnału położenia wału a mało który sterownik chce wtedy nadal podawać paliwo ;] , wiec tutaj raczej pozostaje tylko cofanie zapłonu i podlewanie paliwem ale tak aby nie osiągać obrotów odcięcia LC w trybie FI to oczywiście dodane wzbogacenie do mapy paliwa i tutaj jeśli wtryski są na "styk" to też nie podlejemy więcej niż 100%DC wtrysków I mówimy tutaj o konfiguracji funkcji "Kontrola Startu"??? Zgodnie z instrukcją DET3 FIT cytuję: "Fuel Enrichment – wartość dodawana do aktualnej wartości Analog Out," Piszesz, że wzbogacanie wpływa na mapę paliwa - czyli jak rozumiem masz na myśli mapę FUEL bo ta mapa modyfikuje wyjście analogowe - i to się zgadza. Więc niestety nie będzie to działało. Bo w opcji FIT to DET steruje czasem otwarcia wtrysków na pdst. mapy wolumetrycznej (VE). Mam wtryski ze sporym zapasem i niestety silnik nie reaguje na nastawy LC. Poprzednio gdy pracował z DET'em podpiętym jako piggyback, wszystko działało OK. Teraz gdy jest FIT, reaguje jedynie na zapłon a nie ma reakcji na wzbogacanie. Jeżeli działa to tak jak opisuje instrukcja to rozumiem dlaczego jest z tym problem. Myślałem, że może ktoś coś wykombinował jakiś obejście tematu? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 10:35 |