Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 289 290 291 292 293 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Ziuzio
post Wed, 21 Apr 2021 - 01:10
Post #5801


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Dokładnie jak wyżej, w logu doładowanie odczytujesz w wartościach bezwzględnych(czyli musisz odjąć ~1bar, w zależności od aktualnego ciśnienie atmosferycznego).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Apr 2021 - 01:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PawelD90
post Wed, 21 Apr 2021 - 08:26
Post #5802


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(Ziuzio @ Wed, 21 Apr 2021 - 00:10) *
Dokładnie jak wyżej, w logu doładowanie odczytujesz w wartościach bezwzględnych(czyli musisz odjąć ~1bar, w zależności od aktualnego ciśnienie atmosferycznego).

Ooo o tym niepomyślałem. Czyli mam dobrze doładowanie. Poprostu w pewnym momęcie przy przeciągnięciu odgłos był jak by startował boing, więc zaczełem szukać dziury w całym. Blow off valve mam skręcony na mięki pewnie dlatego. Dzięki wielkie za pomoc biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Sat, 24 Apr 2021 - 20:36
Post #5803


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Błagam o jeszczę jedną poradę. Walczę ze spalaniem stukowym. Czasem mi sie oda ustawić ze do pewnych obrotów jest dobrze a potem znowu zaczyna tłuc przy doładowaniu. Mam ustawione seryjnie zapłon max +20 i -20. Oczywiście przy doładowaniu mam ustawione na (-). Wcześniej myślalem ze mam dobrze ale szczerze niemiałem pojęcia co robię i mialem ustawione nawet do -40 a i tak det dawał max -20. Tera pytanko czy iść dalej i zwiększyć skale np do -30 ?? Czy mam coś źle podłączone lub ustawione byłbym wdzięczny za pomoc. Autko jedzie na chamownie do specjalisty i on mi to ogarnie na tip top ale zanim go oddam w fachowe ręce chciał bym sam zrobić tyle ile sie da.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 25 Apr 2021 - 02:28
Post #5804


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Na początek sprawdź na postoju lampą stroboskopową czy det3 przesuwa zapłon zgodnie z tym co wpisujesz w mapę. Na + nie potrzebujesz. Na -, na dobrym paliwie, pewnie nie więcej niż -10 przy 1 bar(oczywiście trzeba "słuchać" ile potrzeba). Dużo też zależy od konwersji MAF-MAP, bo jeśli ori ecu będzie widziało małe obciążenie, to będziesz musiał więcej wycofać zapłon; dlatego w zakresie max doładowania sygnał emulujący MAFa też powinien dążyć do maksymalnego zakresu tolerowanego przez ori ecu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Sun, 25 Apr 2021 - 10:04
Post #5805


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





A co jeżeli det nieprzestawia zapłonu? Bo bez sprawdzania myśle ze tak jest, ile bym nieustawił czy -5 czy -20 to i tak stuka jak karabin. Wiem że mam dwie opcje podłączenia crank do det z ignition i biopolar, ale kilkadziesiąt stron wcześniej ktoś podpowiedział mi jak podłaczyć, tak czy inaczej czyta obroty tak samo jak na obrotomierzu. Autko to subaru z silnikiem ej, wiec mam w opcji konfiguracja zaplonu mam subaru. Skoro czyta obroty i auto odpaliło to nic niezmieniałem. Może tu jest źle .. a i niemam konwersji maf map bo subarka ma tylko map niema maf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Mon, 26 Apr 2021 - 19:40
Post #5806


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





No i dziś sie okazało że det3 niezmienia mi wyprzedzenia/opuznienia zapłonu sad.gif dlatego tyle walcze ze stukowym. Dodam ze konfiguracja w trybie piggy back.Podpiełem sie kompem diagnostycznym do OBD2 i w parametrach sprawdzałem czy jak zmieniam zapłon w programie ecu master zmienia sie tez w programie diagnostycznym i niestety niereaguje. Próbowałem wszystkie dostępne ustawienia zapłonu ale jedyne co się zmienia to odczyt RPM który jest fałszywy. Dopiero na ustawiemiu subaru wskazuje tyle ile rzeczywiście. Wiem że niezastosowałem sie do trzech wytycznych w instrukcji 1 niezrobiłem kabla ekranowego do crank. 2 w schemacie podłączenia dla subaru do crank powinienem zamontować pulup 2K, niezamontowałem. 3 w instrukci pisze że wszyskie niewykorzystane analogi podłączyć do masy. Niewiem czy chodzi tylko o analog in czy o wszystkie piny. Ja mam wszystkie 4 analogi in wykorzystane. Tera powiedzcie mi proszę czy przez moje błędy det niezmienia mi zapłonu, czy moze podłączenie ignition in i bipolar ign out jest tu zle. Moze ma być ignition in i ignition out albo bipolar in i bipolar out ? Pomoże ktoś zanim sam coś nabroje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Mon, 26 Apr 2021 - 22:54
Post #5807


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





CYTAT(PawelD90 @ Mon, 26 Apr 2021 - 19:40) *
No i dziś sie okazało że det3 niezmienia mi wyprzedzenia/opuznienia zapłonu sad.gif dlatego tyle walcze ze stukowym. Dodam ze konfiguracja w trybie piggy back.Podpiełem sie kompem diagnostycznym do OBD2 i w parametrach sprawdzałem czy jak zmieniam zapłon w programie ecu master zmienia sie tez w programie diagnostycznym i niestety niereaguje. Próbowałem wszystkie dostępne ustawienia zapłonu ale jedyne co się zmienia to odczyt RPM który jest fałszywy. Dopiero na ustawiemiu subaru wskazuje tyle ile rzeczywiście. Wiem że niezastosowałem sie do trzech wytycznych w instrukcji 1 niezrobiłem kabla ekranowego do crank. 2 w schemacie podłączenia dla subaru do crank powinienem zamontować pulup 2K, niezamontowałem. 3 w instrukci pisze że wszyskie niewykorzystane analogi podłączyć do masy. Niewiem czy chodzi tylko o analog in czy o wszystkie piny. Ja mam wszystkie 4 analogi in wykorzystane. Tera powiedzcie mi proszę czy przez moje błędy det niezmienia mi zapłonu, czy moze podłączenie ignition in i bipolar ign out jest tu zle. Moze ma być ignition in i ignition out albo bipolar in i bipolar out ? Pomoże ktoś zanim sam coś nabroje



Ty nadal nie rozumiesz jak działa to magiczne pudełko laugh.gif
Pytanie zasadnicze, rozcinasz sygnał czujnika wału i puszczasz przez deta czy tylko pobierasz sygnał?
Użyj takiego archaicznego urządzenia jak lampa stroboskopowa i wtedy oceń czy det zmienia zapłon i w którą stronę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 27 Apr 2021 - 01:33
Post #5808


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kris4cars @ Mon, 26 Apr 2021 - 23:54) *
Ty nadal nie rozumiesz jak działa to magiczne pudełko laugh.gif
Pytanie zasadnicze, rozcinasz sygnał czujnika wału i puszczasz przez deta czy tylko pobierasz sygnał?
Użyj takiego archaicznego urządzenia jak lampa stroboskopowa i wtedy oceń czy det zmienia zapłon i w którą stronę.


+1

CYTAT(PawelD90)
Podpiełem sie kompem diagnostycznym do OBD2 i w parametrach sprawdzałem czy jak zmieniam zapłon w programie ecu master zmienia sie tez w programie diagnostycznym i niestety niereaguje.

Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 07:28
Post #5809


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(Ziuzio @ Tue, 27 Apr 2021 - 00:33) *
+1


Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę.

Ooo panie. Jasne ze mam lampe stroboskopową, jasne że wiem jak działa det3 i mam kabel przecięty i przepuszczony przez deta jak w instrukcji. Ale Det NIE zmienia mi zaplonu moge se zmienic w konfiguracji granice zaplonu do -30+ 30 i wtedy na mapie zapłonu ustawic te -30 lub + 30 a i tak auto pracuje bez zmian. Dodam ze det nówka podpięty tylko raz do tego auta. Tera jakies pomysły. Skoro w danych diagnostycznych programu WOW niezmienia sie kąt wyprzedzenia to tak samo pokarze mi i lampa. Ale jeszcze dzis to sprawdze chodz wiem ze mam rację.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 07:47
Post #5810


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(Ziuzio @ Tue, 27 Apr 2021 - 00:33) *
+1


Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę.

Ziuzio sorry odp miała być do kolegi wyzej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Tue, 27 Apr 2021 - 13:18
Post #5811


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(PawelD90 @ Tue, 27 Apr 2021 - 07:28) *
Skoro w danych diagnostycznych programu WOW niezmienia sie kąt wyprzedzenia to tak samo pokarze mi i lampa. Ale jeszcze dzis to sprawdze chodz wiem ze mam rację.


Weź pomyśl jeszcze raz , albo dziesięć , det3 modyfikuje sygnał z czujnika położenia wału i tyle , fabryczny komputer nie przestawia żadnego zapłonu , w jaki niby sposób WOW miałby odczytać jego zmianę rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 16:49
Post #5812


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(przema72 @ Tue, 27 Apr 2021 - 12:18) *
Weź pomyśl jeszcze raz , albo dziesięć , det3 modyfikuje sygnał z czujnika położenia wału i tyle , fabryczny komputer nie przestawia żadnego zapłonu , w jaki niby sposób WOW miałby odczytać jego zmianę rolleyes.gif

Spoko rozumiem. Dziś sprawdze lampą ale nawet jak przestawiam ustawienie zapłonu w det3 to silnik niereaguję. Wpierw sprawdzę lampą dzięki i sorry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 20:31
Post #5813


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Ok sprawdzone stroboskopem i zapłon na wolnych stoi na 20 przed zerem, w det3 zmieniałem na wolnych do końca w jedna i druga i dalej 20 sad.gif sygnał crank brałem ze schematu dla subaru ale jest ich pare więc może tu jest problem ? Czy realne jest to że jeżeli przepuściłem przez deta nie ten kabel od crank co trzeba (są dwa) to i tak det3 widział by obroty RPM ?? Niewiem czy jak przemienię na drugi kabel od crank to nieuszkodze ecu mastera. Ktoś ma jakiś pomysł lub miał podobną sytuację w innym aucie ?? Tylko błagam dajcie jakąś sensowną odp a nie krytykę smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Tue, 27 Apr 2021 - 21:30
Post #5814


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





det bedzie widział obroty z czegokolwiek co daje sygnał przemienny , nawet z wtryskiwacza

zamiast ciąć kable wystarczyło włożyć rękę pod maske , wypiąć wtyczkę z czujnika położenia wału i upewnić sie ze to te kable , następnie podłączasz samo wejście ignition in , funkcją oscyloskopu szczytujesz typ sygnału , wtedy masz pewność co to za sygnał i czy det w ogóle go obsługuje

piszesz że przemienisz na drugi kabel od crank , ? tam jest podwójny czujnik na wale ? to co za silnik ?

ps dostajesz same sensowne odpowiedzi , a skoro popełniasz błędy na poziomie zrozumienia instrukcji i działania det3 to czemu miałbyś nie zebrać krytyki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 22:00
Post #5815


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(przema72 @ Tue, 27 Apr 2021 - 20:30) *
det bedzie widział obroty z czegokolwiek co daje sygnał przemienny , nawet z wtryskiwacza

zamiast ciąć kable wystarczyło włożyć rękę pod maske , wypiąć wtyczkę z czujnika położenia wału i upewnić sie ze to te kable , następnie podłączasz samo wejście ignition in , funkcją oscyloskopu szczytujesz typ sygnału , wtedy masz pewność co to za sygnał i czy det w ogóle go obsługuje

piszesz że przemienisz na drugi kabel od crank , ? tam jest podwójny czujnik na wale ? to co za silnik ?

ps dostajesz same sensowne odpowiedzi , a skoro popełniasz błędy na poziomie zrozumienia instrukcji i działania det3 to czemu miałbyś nie zebrać krytyki ?

Wiem które kable przy wtyczce do ecu to crank sprawdziłem od wtyczki od czujnika do wtyczki do ecu multimetrem. Do czujnika położenia wału w kostce ida dwa kable toć to normalne o ile pamiętam to bmw ma ich trzy to nic dziwnego. Chodzi mi o to że niejestem na 100% pewny w który z tych dwóch kabli od czujnika mam sie wpiąć. Skoro na tym co mam niezmienia mi zapłonu to może trzeba go połączyć spowrotem a przeciąć ten drugi i przepuścic przez deta ? Chcem tylko wiedzieć czy nieuszkodze ecu mastera i tyle.
Ps. Po tym wszystkim zrobie film na youtube z wyjaśnieniem dla wszystkich początkujących i zielonych ludzi takich jak ja, jak podlączyc ecu mastera żeby im oszczędzić konwersacji na forach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Tue, 27 Apr 2021 - 22:20
Post #5816


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





CYTAT(PawelD90 @ Tue, 27 Apr 2021 - 22:00) *
Wiem które kable przy wtyczce do ecu to crank sprawdziłem od wtyczki od czujnika do wtyczki do ecu multimetrem. Do czujnika położenia wału w kostce ida dwa kable toć to normalne o ile pamiętam to bmw ma ich trzy to nic dziwnego. Chodzi mi o to że niejestem na 100% pewny w który z tych dwóch kabli od czujnika mam sie wpiąć. Skoro na tym co mam niezmienia mi zapłonu to może trzeba go połączyć spowrotem a przeciąć ten drugi i przepuścic przez deta ? Chcem tylko wiedzieć czy nieuszkodze ecu mastera i tyle.
Ps. Po tym wszystkim zrobie film na youtube z wyjaśnieniem dla wszystkich początkujących i zielonych ludzi takich jak ja, jak podlączyc ecu mastera żeby im oszczędzić konwersacji na forach.



Czyli podsumowując masz czujnik indukcyjny i przecinasz jeden przewód. W teorii powinno działać. Det pokazuje że zmienia zapłon? Może masz gdzieś zablokowany i przez to wszystko stoi.
PS. 20 stopni przed gmp na wolnych to trochę srogo. Zazwyczaj zapłon jest w okolicach 10 stopni przed gmp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 27 Apr 2021 - 23:20
Post #5817


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





0-10 stopni na jałowych ma większość silników.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 23:35
Post #5818


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(kris4cars @ Tue, 27 Apr 2021 - 21:20) *
Czyli podsumowując masz czujnik indukcyjny i przecinasz jeden przewód. W teorii powinno działać. Det pokazuje że zmienia zapłon? Może masz gdzieś zablokowany i przez to wszystko stoi.
PS. 20 stopni przed gmp na wolnych to trochę srogo. Zazwyczaj zapłon jest w okolicach 10 stopni przed gmp.

Tak czujnik indukcyjny. Silnik subaru boxer ej20 nic nieporadze tyle pokazała lampa stroboskopowa obroty na zimnym okolo 1300. Hmm zablokowane mowisz to by miało sens ale gdzie to szukać ? Chodzi ci o kalibracje/ustawienia det3 ?? Byłbym wdzięczny jak są jakieś pomysły
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Tue, 27 Apr 2021 - 23:54
Post #5819


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Aaa i to moze być ważne że wczoraj na kompie wow pokazywał zapłon cos pomiędzy 8 a 5 bo mi troche obroty falują ale auto było nagrzane. Niewiem może coś zle pomierzyłem ale to teraz niema znaczenia bo ile bym niedał dla ecu master det3 w mapie zapłonu to i tak stroboskop stał w miejscu a silnik nawet niezawacha się na obrotach sad.gif jestem już tak blisko a tak daleko. AFR gra (w miare) EGT też auto jezdzi ma dużo mocy ale strzela jak karabin i w koniec końcu sie posypie silnik. Wiem że auto jedzie do ludzików od ecumastera w irlandi tu gdzie mieszkam ale za każdy mój błąd podłączenia det3 płacę w € bo dla nich to kasa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Wed, 28 Apr 2021 - 21:47
Post #5820


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





No i dobra już se rozwiązałem mój problem bez waszych kwaśnych komentarzy. Szkoda że gdy Polak już coś wie to niepowie tylko będzie sie mądrzył. Tak jest na wszystkich forach ktore sie czyta. Przykre. Żeby dokończyć wszystko z ecu masterem musiałem was dużo pytać i zebrałem mocną krytyke zamiast krotkie odpowiedzi typu zrób „tak” a nie weź ty sie zastanów jak działa silnik. Dzięki za waszą pomoc i powodzenia.
Ps. Myśle że trzeba zmienić nazwe „ecu master zrób to sam” na „ecu master radź se sam”
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 289 290 291 292 293 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:45