![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5801
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Dokładnie jak wyżej, w logu doładowanie odczytujesz w wartościach bezwzględnych(czyli musisz odjąć ~1bar, w zależności od aktualnego ciśnienie atmosferycznego).
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5802
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Dokładnie jak wyżej, w logu doładowanie odczytujesz w wartościach bezwzględnych(czyli musisz odjąć ~1bar, w zależności od aktualnego ciśnienie atmosferycznego). Ooo o tym niepomyślałem. Czyli mam dobrze doładowanie. Poprostu w pewnym momęcie przy przeciągnięciu odgłos był jak by startował boing, więc zaczełem szukać dziury w całym. Blow off valve mam skręcony na mięki pewnie dlatego. Dzięki wielkie za pomoc ![]() |
|
|
![]()
Post
#5803
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Błagam o jeszczę jedną poradę. Walczę ze spalaniem stukowym. Czasem mi sie oda ustawić ze do pewnych obrotów jest dobrze a potem znowu zaczyna tłuc przy doładowaniu. Mam ustawione seryjnie zapłon max +20 i -20. Oczywiście przy doładowaniu mam ustawione na (-). Wcześniej myślalem ze mam dobrze ale szczerze niemiałem pojęcia co robię i mialem ustawione nawet do -40 a i tak det dawał max -20. Tera pytanko czy iść dalej i zwiększyć skale np do -30 ?? Czy mam coś źle podłączone lub ustawione byłbym wdzięczny za pomoc. Autko jedzie na chamownie do specjalisty i on mi to ogarnie na tip top ale zanim go oddam w fachowe ręce chciał bym sam zrobić tyle ile sie da.
|
|
|
![]()
Post
#5804
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Na początek sprawdź na postoju lampą stroboskopową czy det3 przesuwa zapłon zgodnie z tym co wpisujesz w mapę. Na + nie potrzebujesz. Na -, na dobrym paliwie, pewnie nie więcej niż -10 przy 1 bar(oczywiście trzeba "słuchać" ile potrzeba). Dużo też zależy od konwersji MAF-MAP, bo jeśli ori ecu będzie widziało małe obciążenie, to będziesz musiał więcej wycofać zapłon; dlatego w zakresie max doładowania sygnał emulujący MAFa też powinien dążyć do maksymalnego zakresu tolerowanego przez ori ecu.
|
|
|
![]()
Post
#5805
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
A co jeżeli det nieprzestawia zapłonu? Bo bez sprawdzania myśle ze tak jest, ile bym nieustawił czy -5 czy -20 to i tak stuka jak karabin. Wiem że mam dwie opcje podłączenia crank do det z ignition i biopolar, ale kilkadziesiąt stron wcześniej ktoś podpowiedział mi jak podłaczyć, tak czy inaczej czyta obroty tak samo jak na obrotomierzu. Autko to subaru z silnikiem ej, wiec mam w opcji konfiguracja zaplonu mam subaru. Skoro czyta obroty i auto odpaliło to nic niezmieniałem. Może tu jest źle .. a i niemam konwersji maf map bo subarka ma tylko map niema maf
|
|
|
![]()
Post
#5806
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
No i dziś sie okazało że det3 niezmienia mi wyprzedzenia/opuznienia zapłonu
![]() |
|
|
![]()
Post
#5807
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
No i dziś sie okazało że det3 niezmienia mi wyprzedzenia/opuznienia zapłonu ![]() Ty nadal nie rozumiesz jak działa to magiczne pudełko ![]() Pytanie zasadnicze, rozcinasz sygnał czujnika wału i puszczasz przez deta czy tylko pobierasz sygnał? Użyj takiego archaicznego urządzenia jak lampa stroboskopowa i wtedy oceń czy det zmienia zapłon i w którą stronę. |
|
|
![]()
Post
#5808
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Ty nadal nie rozumiesz jak działa to magiczne pudełko ![]() Pytanie zasadnicze, rozcinasz sygnał czujnika wału i puszczasz przez deta czy tylko pobierasz sygnał? Użyj takiego archaicznego urządzenia jak lampa stroboskopowa i wtedy oceń czy det zmienia zapłon i w którą stronę. +1 CYTAT(PawelD90) Podpiełem sie kompem diagnostycznym do OBD2 i w parametrach sprawdzałem czy jak zmieniam zapłon w programie ecu master zmienia sie tez w programie diagnostycznym i niestety niereaguje. Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę. |
|
|
![]()
Post
#5809
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
+1 Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę. Ooo panie. Jasne ze mam lampe stroboskopową, jasne że wiem jak działa det3 i mam kabel przecięty i przepuszczony przez deta jak w instrukcji. Ale Det NIE zmienia mi zaplonu moge se zmienic w konfiguracji granice zaplonu do -30+ 30 i wtedy na mapie zapłonu ustawic te -30 lub + 30 a i tak auto pracuje bez zmian. Dodam ze det nówka podpięty tylko raz do tego auta. Tera jakies pomysły. Skoro w danych diagnostycznych programu WOW niezmienia sie kąt wyprzedzenia to tak samo pokarze mi i lampa. Ale jeszcze dzis to sprawdze chodz wiem ze mam rację. |
|
|
![]()
Post
#5810
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
+1 Jak nie masz lampy stroboskopowej, to najłopatologiczniej sprawdzić to na słuch na wolnych obrotach. Wpisz w komórki, gdzie silnik pracuje na wolnych -10, silnik powinien odczuwalnie obniżyć swoje obroty na chwilę; potem spróbuj +10, wtedy silnik powinien słyszalnie podnieść wolne obroty na chwilę. Ziuzio sorry odp miała być do kolegi wyzej ![]() |
|
|
![]()
Post
#5811
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
Skoro w danych diagnostycznych programu WOW niezmienia sie kąt wyprzedzenia to tak samo pokarze mi i lampa. Ale jeszcze dzis to sprawdze chodz wiem ze mam rację. Weź pomyśl jeszcze raz , albo dziesięć , det3 modyfikuje sygnał z czujnika położenia wału i tyle , fabryczny komputer nie przestawia żadnego zapłonu , w jaki niby sposób WOW miałby odczytać jego zmianę ![]() |
|
|
![]()
Post
#5812
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Weź pomyśl jeszcze raz , albo dziesięć , det3 modyfikuje sygnał z czujnika położenia wału i tyle , fabryczny komputer nie przestawia żadnego zapłonu , w jaki niby sposób WOW miałby odczytać jego zmianę ![]() Spoko rozumiem. Dziś sprawdze lampą ale nawet jak przestawiam ustawienie zapłonu w det3 to silnik niereaguję. Wpierw sprawdzę lampą dzięki i sorry |
|
|
![]()
Post
#5813
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Ok sprawdzone stroboskopem i zapłon na wolnych stoi na 20 przed zerem, w det3 zmieniałem na wolnych do końca w jedna i druga i dalej 20
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5814
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
det bedzie widział obroty z czegokolwiek co daje sygnał przemienny , nawet z wtryskiwacza
zamiast ciąć kable wystarczyło włożyć rękę pod maske , wypiąć wtyczkę z czujnika położenia wału i upewnić sie ze to te kable , następnie podłączasz samo wejście ignition in , funkcją oscyloskopu szczytujesz typ sygnału , wtedy masz pewność co to za sygnał i czy det w ogóle go obsługuje piszesz że przemienisz na drugi kabel od crank , ? tam jest podwójny czujnik na wale ? to co za silnik ? ps dostajesz same sensowne odpowiedzi , a skoro popełniasz błędy na poziomie zrozumienia instrukcji i działania det3 to czemu miałbyś nie zebrać krytyki ? |
|
|
![]()
Post
#5815
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
det bedzie widział obroty z czegokolwiek co daje sygnał przemienny , nawet z wtryskiwacza zamiast ciąć kable wystarczyło włożyć rękę pod maske , wypiąć wtyczkę z czujnika położenia wału i upewnić sie ze to te kable , następnie podłączasz samo wejście ignition in , funkcją oscyloskopu szczytujesz typ sygnału , wtedy masz pewność co to za sygnał i czy det w ogóle go obsługuje piszesz że przemienisz na drugi kabel od crank , ? tam jest podwójny czujnik na wale ? to co za silnik ? ps dostajesz same sensowne odpowiedzi , a skoro popełniasz błędy na poziomie zrozumienia instrukcji i działania det3 to czemu miałbyś nie zebrać krytyki ? Wiem które kable przy wtyczce do ecu to crank sprawdziłem od wtyczki od czujnika do wtyczki do ecu multimetrem. Do czujnika położenia wału w kostce ida dwa kable toć to normalne o ile pamiętam to bmw ma ich trzy to nic dziwnego. Chodzi mi o to że niejestem na 100% pewny w który z tych dwóch kabli od czujnika mam sie wpiąć. Skoro na tym co mam niezmienia mi zapłonu to może trzeba go połączyć spowrotem a przeciąć ten drugi i przepuścic przez deta ? Chcem tylko wiedzieć czy nieuszkodze ecu mastera i tyle. Ps. Po tym wszystkim zrobie film na youtube z wyjaśnieniem dla wszystkich początkujących i zielonych ludzi takich jak ja, jak podlączyc ecu mastera żeby im oszczędzić konwersacji na forach. |
|
|
![]()
Post
#5816
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Wiem które kable przy wtyczce do ecu to crank sprawdziłem od wtyczki od czujnika do wtyczki do ecu multimetrem. Do czujnika położenia wału w kostce ida dwa kable toć to normalne o ile pamiętam to bmw ma ich trzy to nic dziwnego. Chodzi mi o to że niejestem na 100% pewny w który z tych dwóch kabli od czujnika mam sie wpiąć. Skoro na tym co mam niezmienia mi zapłonu to może trzeba go połączyć spowrotem a przeciąć ten drugi i przepuścic przez deta ? Chcem tylko wiedzieć czy nieuszkodze ecu mastera i tyle. Ps. Po tym wszystkim zrobie film na youtube z wyjaśnieniem dla wszystkich początkujących i zielonych ludzi takich jak ja, jak podlączyc ecu mastera żeby im oszczędzić konwersacji na forach. Czyli podsumowując masz czujnik indukcyjny i przecinasz jeden przewód. W teorii powinno działać. Det pokazuje że zmienia zapłon? Może masz gdzieś zablokowany i przez to wszystko stoi. PS. 20 stopni przed gmp na wolnych to trochę srogo. Zazwyczaj zapłon jest w okolicach 10 stopni przed gmp. |
|
|
![]()
Post
#5817
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
0-10 stopni na jałowych ma większość silników.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5818
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Czyli podsumowując masz czujnik indukcyjny i przecinasz jeden przewód. W teorii powinno działać. Det pokazuje że zmienia zapłon? Może masz gdzieś zablokowany i przez to wszystko stoi. PS. 20 stopni przed gmp na wolnych to trochę srogo. Zazwyczaj zapłon jest w okolicach 10 stopni przed gmp. Tak czujnik indukcyjny. Silnik subaru boxer ej20 nic nieporadze tyle pokazała lampa stroboskopowa obroty na zimnym okolo 1300. Hmm zablokowane mowisz to by miało sens ale gdzie to szukać ? Chodzi ci o kalibracje/ustawienia det3 ?? Byłbym wdzięczny jak są jakieś pomysły |
|
|
![]()
Post
#5819
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Aaa i to moze być ważne że wczoraj na kompie wow pokazywał zapłon cos pomiędzy 8 a 5 bo mi troche obroty falują ale auto było nagrzane. Niewiem może coś zle pomierzyłem ale to teraz niema znaczenia bo ile bym niedał dla ecu master det3 w mapie zapłonu to i tak stroboskop stał w miejscu a silnik nawet niezawacha się na obrotach
![]() |
|
|
![]()
Post
#5820
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
No i dobra już se rozwiązałem mój problem bez waszych kwaśnych komentarzy. Szkoda że gdy Polak już coś wie to niepowie tylko będzie sie mądrzył. Tak jest na wszystkich forach ktore sie czyta. Przykre. Żeby dokończyć wszystko z ecu masterem musiałem was dużo pytać i zebrałem mocną krytyke zamiast krotkie odpowiedzi typu zrób „tak” a nie weź ty sie zastanów jak działa silnik. Dzięki za waszą pomoc i powodzenia.
Ps. Myśle że trzeba zmienić nazwe „ecu master zrób to sam” na „ecu master radź se sam” |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:45 |