Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 287 288 289 290 291 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Heniek22
post Thu, 04 Mar 2021 - 07:51
Post #5761


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Super bardzo dziękuje za odp .

Tam z tyłu zrobiłem literówkę M52 nie 54

To odrazu drugi temat

pedał gazu 6 pin. wykorzystałem 3 - +5v / masa do czujników / invert do TPS in w EMU
Przepustniece VDO podłączyłem tak - Zasilanie +12 po bezpieczniku ze skrzynki / masa na budzie/ +5v na wejście wdg schematu / masa do czujników i signal do Analoga. - Efekt jest taki że przy ruszaniu pedałem gazu Target nie zmienia się w ogóle a przepustnica jest cały czas przyatakowana na zmknięciu . Tak jakby chciała zamknąć się na maxa. - Coś napierdzieliłem w kablach tylko jeszcze nie wiem co. Czy Invert input musi być tez podpięty i z pedału i z przepustnicy ?? Czy musza być wykorzystane wszystkie 6 pinów ?

OK juz trochę rozpracowałem temat
M+ i M- nie może być pod + ze skrzynki bezpieczników tylko z EMU
dodatkowo czy ktoś moze poratowac na który kabel ma przyjść napięcie +12 a na który masa dla

Czujnika wałka
Czujnika wału
i pedału gazu ale tutaj nie wiem czy jest +12 czy +5.

Auto jest z kołem zębatym z przodu silnika- do 2000r autodata podaje 3 pin z ecu po 2000 podaje 2 pin z ecu + trzeci do +12

Autodata takich info nie podaje :/

Na stronie haltecha znalazłem info i to jest chyba mój czujnik





Więc tu nie wychodz żeby był to czujnik na +12 więc tym samym jest to schemat ok 97-00




Ok dupa ze mnie bo nie przemierzyłem sobie wczęsniej emu

Wiec nie ma +5v

Masy są igła
napiecia igła

z obu pinów +5v wychodzi +1.7v

Podłączenie prawidłowe sprawdziłem 2x
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 Mar 2021 - 07:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Heniek22
post Thu, 04 Mar 2021 - 19:02
Post #5762


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Ok powyżej zrobiłem sobie troszeczkę notatnik z dzisijeszego dnia.

Wiec tak od końca

problem z 5v jest z powodu czujnika wałka

Po odpięciu wszystkich odbiorników na pinach emu pojawiło sie 5v .
podpinałem pokoleji odbiorniki i było wszystko ok az do momentu czujnika wałka. Czujnik podpiety w kolejności : zółty sygnał , czarny masa i brązowy +5v wdg schematu
Tak czy siak po jego wpieciu odrazu napiecie na wyjściach 5v spada do 1,7v

Czy ten czujnik to napewno hall a nie indukcyjny ??

Przepustnice podpiołem pod H-Bridge1A dla M+ i H-Bridge 1B dla M- oraz sygnał do analog. : jak ruszam przepustnicą to na analog pokazuje mi napięcie od 0,5v do 5v więc zakładam że tu jest OK problem jest taki że ni widzi PPS



Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Fri, 05 Mar 2021 - 07:07
Post #5763


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Pacjent bmw m52tub28- po podpięciu w FI co ileś obrotów traci zapłon, tak jakby gubił sygnał z czujnika położenia wału. Błędy: wypadanie zapłonu. Cylinder 1,3,5 , aktywacja paliwa wtryskiwacza 4 i 6. Zapłon ustawiony na 60-2, pullup. Podpięty. Jakieś pomysły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 05 Mar 2021 - 09:01
Post #5764


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Heniek22 @ Thu, 04 Mar 2021 - 19:02) *
Ok powyżej zrobiłem sobie troszeczkę notatnik z dzisijeszego dnia.

Wiec tak od końca

problem z 5v jest z powodu czujnika wałka

Po odpięciu wszystkich odbiorników na pinach emu pojawiło sie 5v .
podpinałem pokoleji odbiorniki i było wszystko ok az do momentu czujnika wałka. Czujnik podpiety w kolejności : zółty sygnał , czarny masa i brązowy +5v wdg schematu
Tak czy siak po jego wpieciu odrazu napiecie na wyjściach 5v spada do 1,7v

Czy ten czujnik to napewno hall a nie indukcyjny ??

Przepustnice podpiołem pod H-Bridge1A dla M+ i H-Bridge 1B dla M- oraz sygnał do analog. : jak ruszam przepustnicą to na analog pokazuje mi napięcie od 0,5v do 5v więc zakładam że tu jest OK problem jest taki że ni widzi PPS

Źle podpięty wałka czujnik zwarcie robi albo jest zepsuty normalnie.
Jaka wersja DET3 FI, najnowsza?

CYTAT(przemek1602 @ Fri, 05 Mar 2021 - 07:07) *
Pacjent bmw m52tub28- po podpięciu w FI co ileś obrotów traci zapłon, tak jakby gubił sygnał z czujnika położenia wału. Błędy: wypadanie zapłonu. Cylinder 1,3,5 , aktywacja paliwa wtryskiwacza 4 i 6. Zapłon ustawiony na 60-2, pullup. Podpięty. Jakieś pomysły?

Jaki AFR? Te błędy są normalne. Konwersja zrobiona?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Fri, 05 Mar 2021 - 09:07
Post #5765


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Miś - EMU Black - Napisałem w złym temacie ?
Czujnik od wałka wpięty prawidłowo z tym że nie wiem już sam czy ma mieć +12 czy +5

Co do samego wału też na Scope nic się nie dzieje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Fri, 05 Mar 2021 - 09:38
Post #5766


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Przepływka nie ruszana, bez konwersji- afr na postoju 10 i co bym nie zrobil to nie rośnie. Podczas jazdy w połowie mapy ma większe zapotrzebowanie na paliwo niż przy pełnym bucie żeby utrzymać afr. Podczas normalnej jazdy jestem w stanie ustawić stabilne afr 14.5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 05 Mar 2021 - 10:05
Post #5767


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Masz za bogato na jałowych i stąd wypadanie zapłonu.
Zdejmij injectors dead time.

Heniek spróbuj dać +12V na wałek, często halle w bmw są tak zasilane. Zmierz mu rezystancję pomiędzy zasilaniem i masą, nie ma prawa zmniejszać napięcia zasilającego taki czujnik tak mocno.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Fri, 05 Mar 2021 - 11:10
Post #5768


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Jak zdejme paliwa to chodzi podobnie- dalej wypada zapłon i dodatkowo gaśnie jak tylko dotkne gazu. Potestuje. Nasuwa mi się jeszcze myśl że może podpiąłem źle wtryskiwacze. Dzięki za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Fri, 05 Mar 2021 - 15:00
Post #5769


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Narazie dezaktywowałem go w emu . Odpaliłem tez na wał PullUp i pokazały sie na logu obroty Niestety na skope dalej cisza żadnego sygnału nic zero

Na kreceniu rozrusznikiem ignition angle wskakuje na 10 stopni

Przepustnica też ogarnięta - zmieniłem TPS z pedału na przepustnice a pedał na analog. Śmiga w invert direction 13% do 85%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 05 Mar 2021 - 21:06
Post #5770


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Też mi ostatnio na scope nie pokazywał nic, a obroty widział i silnik odpalał bez synchro z wałkiem i pracował. Grunt to ustawić dobrze trigger i zbocze.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Sat, 06 Mar 2021 - 05:16
Post #5771


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Auto odpalone. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi

odpalone na samym wale i faktycznie dalej na scope nic nie widać.
Wałek nie zadziała trzeba go wymienić na czujnik z M50 i M54

Ten co jest tutaj to nie jest ani hall ani VR i dlatego mam problem.

Zostało mi podłączyć vanosa i silnik krokowy cz. ciśnienia paliwa i flexa

No i podszkolić się żeby to ustawić i jakos wjechać na lawetę. Nie mniej jednak nie taki wilk straszny.

Do odpalenia zaznaczyłem enable prime puls i batch all injectors - bardzo to pomogło w odpaleniu.
Na prime pulse CLT wisi mi na 80 stopni nie umiem go skalibrować ale w tym przedziale podniosłem wartości bo na początku ewidentnie brakowało paliwa

Wtryski deka 630

reszty parametrów na razie nie ruszałem

EGT pokazuje OK IAT OK
Problem mam z CLT ale zmierzę jego oporność w 3 temperaturach i spróbuję to ogarnąć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Sat, 06 Mar 2021 - 09:16
Post #5772


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Clt dobrze ustawić jak masz podpięte auto pod obd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Sat, 06 Mar 2021 - 09:25
Post #5773


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





I mierzyć np termometrem bezdotykowym ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Sat, 06 Mar 2021 - 11:40
Post #5774


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Przecież ci pokaże temp po obd i będziesz widział jak kalibrować
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 06 Mar 2021 - 11:48
Post #5775


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nic mu nie pokaże, bo on na EMU odpala. biggrin.gif
Kalibruj normalnie rankiem do temperatury otoczenia albo garażowej. wink.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rekin528
post Fri, 26 Mar 2021 - 18:37
Post #5776


User
Dołączył: Thu, 17 May 2018
Skąd: Nederland/Gdańsk





Fiat panda 1.4 100hp rocznik 2007 kod silnika 169A3000,chce dolozyc turbo,robil ktos ten silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalvw
post Fri, 02 Apr 2021 - 17:10
Post #5777


User
Dołączył: Sun, 27 July 2014





Panowie mam problem.
Miałem deta 3 w trybie fit ale bez ori sterownika. Zrobione na samym det 3 jako standalone.
Zapłon aparat chodziło to dosyć dobrze ale korciło mnie zmienić na edis 4.
I teraz jest problem bo. Auto pali tylko na 2 i 3 cyl. Na 1 i 4 niema za kopcenia na świecach.
Iskra jest. Zmieniłem wtrysk na bank fire na 1 divider może delikatnie się polepszyło ale nadal bez zmian 2i3 cyl reaguje natomiast 1 i 4 bez zmian. Macie jakieś pomysły? Dodam że czujnik położenia walu to hall 60-2 wpiąłem tak że 1 i 3 pin do zasilania a sygnał do 5 pinu.
Pin 6 luźny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Fri, 02 Apr 2021 - 21:54
Post #5778


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





edis potrzebuje 36-1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalvw
post Sat, 03 Apr 2021 - 11:20
Post #5779


User
Dołączył: Sun, 27 July 2014





To założę na dniach trigger 36-1 zobaczę czy to coś zmieni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Mon, 05 Apr 2021 - 14:14
Post #5780


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Witam Panowie, o ile pamietacie pracuje na subaru impreza. Wstawilem wiekszy silnik i dodałem turbo. I z waszą pomocą wkońcu subarka została wysterowana w piggy back. Dziś po długich próbach katowania na drodze wszystko gra jak należy. Autko odpala trzyma AFR od 11,5 do 17, EGT 450C max 620C jezdzi i ładnie się zbiera. Dzięki wszystkim za pomoc w ogarnięciu ECU master det3 i jak macie ochotę to zapraszam na youtube „Like HardShip” pełny proces budowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 287 288 289 290 291 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 02:05