Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 285 286 287 288 289 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
tyla
post Sun, 03 Jan 2021 - 09:32
Post #5721


User
Dołączył: Wed, 15 January 2014





Rzeczywiście jest rozbieżność w wersji PL i ENG - aktualnie mam ustawione BankFire i divider 2, wiec według polskiej wersji instrukcji wtrysk następuje co 720st.
Czy ktoś lepiej zaznajomiony z DET3 mógłby się wypowiedzieć na temat divider ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 03 Jan 2021 - 09:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sun, 03 Jan 2021 - 12:15
Post #5722


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(tyla @ Sun, 03 Jan 2021 - 09:32) *
Rzeczywiście jest rozbieżność w wersji PL i ENG - aktualnie mam ustawione BankFire i divider 2, wiec według polskiej wersji instrukcji wtrysk następuje co 720st.
Czy ktoś lepiej zaznajomiony z DET3 mógłby się wypowiedzieć na temat divider ?

To można też ocenić po czasie wtrysku i DC. Przy 6000rpm czas otwarcia 20ms to DC = 100% przy pełnej sekwencji. Jeśli masz 10ms i DC 100% to znaczy,że każdy wtrysk wali 2x na 720 stopni wału.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tyla
post Sun, 03 Jan 2021 - 12:27
Post #5723


User
Dołączył: Wed, 15 January 2014





Przy 6krpm mam czas wtrysku 12,5-13ms ale niestety nigdzie w DET nie ma wzmianki o DC i nie wiadomo nawet czy te 13ms to nie jest przypadkiem suma czasu wszystkich wtryskow / 720st.

Czy da się zastosować TCS do wycinania zapłonów zamiast wtrysku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Fri, 08 Jan 2021 - 10:02
Post #5724


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Jak rozpoznajecie typ zapłonu patrząc na koło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 08 Jan 2021 - 12:44
Post #5725


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Liczysz ząbki i liczysz przerwy.
Jak jest nietypowo na przykład honda/renault to typ jest danej marki, w renault niby wygląda koło klasycznie, a przerwy są i ząbki połączone, co wyróżnia ten typ.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 08 Jan 2021 - 12:45
Post #5726


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(tyla @ Sun, 03 Jan 2021 - 12:27) *
Przy 6krpm mam czas wtrysku 12,5-13ms ale niestety nigdzie w DET nie ma wzmianki o DC i nie wiadomo nawet czy te 13ms to nie jest przypadkiem suma czasu wszystkich wtryskow / 720st.

Czy da się zastosować TCS do wycinania zapłonów zamiast wtrysku ?

Nie da się.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 08 Jan 2021 - 12:54
Post #5727


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Czy RaceTCS wycina poszczególne cykle wtryskiwania paliwa czy po prostu odcina obwód na dany kąt obrotu silnika?
Na chłopski rozum gdyby odcinać wtryskiwacze pojedynczo sterowane w półsekwie z det3 to każdy indywidualnie byłby odcinany. Ja rozumiem, że pewnie wycinać łatwiej cykle niż bawić się w wycinanie na podstawie kąta obrotu silnika.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Fri, 08 Jan 2021 - 15:00
Post #5728


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Miś - dziękuje za objaśnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 08 Jan 2021 - 15:20
Post #5729


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Mis @ Fri, 08 Jan 2021 - 12:54) *
Czy RaceTCS wycina poszczególne cykle wtryskiwania paliwa czy po prostu odcina obwód na dany kąt obrotu silnika?
Na chłopski rozum gdyby odcinać wtryskiwacze pojedynczo sterowane w półsekwie z det3 to każdy indywidualnie byłby odcinany. Ja rozumiem, że pewnie wycinać łatwiej cykle niż bawić się w wycinanie na podstawie kąta obrotu silnika.

RaceTCS czeka, aż pojawi się impuls z ECU do wtryskiwacza i wtedy decyduje, czy przpepuścić sygnał, czy nie. Dzięki temu zawsze wycina cały impuls.
Przy pół sekwencji myślę, że nie nastąpi zapłon w cylindrze, ale pewnie paliwo dopali się w wydechu.
Może wydzielić dyskusję do tematu oddzielnego, bo śmiecimy w ecumasterowym smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Fri, 08 Jan 2021 - 20:12
Post #5730


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Czy w det3 z wbudowanym map sensorem pin 14 (Analog In #2) jest kompletnie pusty, czy jest na nim sygnał z wbudowanego map sensora?


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sat, 09 Jan 2021 - 16:09
Post #5731


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





CYTAT(MArcin91 @ Fri, 08 Jan 2021 - 20:12) *
Czy w det3 z wbudowanym map sensorem pin 14 (Analog In #2) jest kompletnie pusty, czy jest na nim sygnał z wbudowanego map sensora?

pin jest odcięty od płytki


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Sat, 09 Jan 2021 - 17:31
Post #5732


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Mam zagwozdkę, próbowałem zrobić popcorn po puszczeniu gazu w trybie FI jak i piggyback, jedyne co się udało zrobić to szarpanie ;D ogólnie to nie jestem tego zwolennikiem ale czuje chęć do perfekcyjnego nauczenia się det 3 (daleka droga ;D)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Sat, 09 Jan 2021 - 17:33
Post #5733


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Jakie ustawienia przyjąłeś żeby to osiągnąć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sat, 09 Jan 2021 - 18:33
Post #5734


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





Ja robiłem popcorn, wystarczy wyłączyć fuel cut, w ustawieniach zapłonu zwiększyć maksymalny kąt opóźnienia zapłonu np na -30* a potem minusować 2 pierwsze tabelki od góry do tam 3000 rpm czy jak chcesz to nawet do 2000rpm, lecisz na minus aż zacznie strzelać, w cento turbo 1.2 czy 1.4 to ładuje marchewy i strzela jak karabin biggrin.gif

***

Panowie det się uszkodził, doszło do pomyłki i zamiast jednego z wtrysków został podpięty +12v do power OUT1, podczas kręcenia coś pyknęło i intensywnie błysnęło z obudowy, pachnie też wspaniale, gołym okiem nie widać uszkodzeń na płytce, da radę to wymienić w domu? da radę dostać uszkodzone elementy?


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek1602
post Sat, 09 Jan 2021 - 19:07
Post #5735


User
Dołączył: Sun, 03 May 2020





Odejmowałem zapłonu nawet do -40. Nie wyłączyłem fuel cut więc pewnie dlatego. A w piggyback? Afr mam przy końcu 12 w NA i po odjeciu zapłonu też powinno strzelać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 10 Jan 2021 - 08:55
Post #5736


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(kondziaaa12 @ Sat, 09 Jan 2021 - 18:33) *
Panowie det się uszkodził, doszło do pomyłki i zamiast jednego z wtrysków został podpięty +12v do power OUT1, podczas kręcenia coś pyknęło i intensywnie błysnęło z obudowy, pachnie też wspaniale, gołym okiem nie widać uszkodzeń na płytce, da radę to wymienić w domu? da radę dostać uszkodzone elementy?

Najprawdopodobniej tranzystor. Wyślij deta do ecumastera. Nawet jak jest po gwarancji to pierdołe typu upalony tranzystor robią gratis. Napisz do nich na FB lub zadzwoń.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Sun, 10 Jan 2021 - 21:36
Post #5737


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Widzę temat popcornu więc sie dopnę biggrin.gif
Moje stare delco mimo współpracy z det2 postanowiło się zbuntować.
Na początku podałem -50 stopni na zapłon i popcorn był miodzio na LPG (blos), z czasem popcorn zaczął zanikać i aktualnie nie ma go wcale w zadanych obrotach.
Z ciekawostek pojawił się w wąskim zakresie 2100-1800 rpm. Nie jest to wina deta2 bo nawet bez niego popcorn jest w tym zakresie. Czy ecu ma jakieś opcje adaptacji w zapłonie? Czy może sie kończy? Silnik c16se z starym delco na dwie fioletowe wtyki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Sun, 31 Jan 2021 - 14:11
Post #5738


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Witam, mam mały problem nie wiedzy możo ktoś mi pomoże. Do auta dodane turbo, det3 z map wszystko podpiete i czyta w trybie piggyback Dopiero co zamontowałem kontroler AFR z zegarem i sonda Bosha. Kontroler ma wyjscie analog out 0-5v które powinienem podpiąć do det3 w moim przypadku Analog in 3. Czy konieczne jest podłączanie AFR do Ecu Mastera skoro mam zegar na desce ? Czy na podstawie AFR Det3 robi korekcje jeżeli tak to czy ustawić w setup tables -> fuel table -> correction #1 -> Analog in 3 czyli moje AFR ? Czy moze AFR w Detcie niejest wymagany do podpiecia i ustawienia bo jest tylko do odczytu na wykresie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Mon, 01 Feb 2021 - 06:44
Post #5739


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Możesz zrobić korekcje po sondzie, ale nie jest niezbędna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Mon, 01 Feb 2021 - 17:17
Post #5740


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Sorki ale niezałapałem biggrin.gif chodzi mi tylko oto czy koniecznie musze podpiać kontroler afr do det3 czy nie. czy wystarczy robić korekcje mapy i patrzeć na wskazania AFR na zegarze? Jeżeli trzeba podpiąć do det3 to czy ustawic analog in AFR jako correction. Tylko tyle musze wiedzieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 285 286 287 288 289 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 17:34