![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5681
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Hej,
Mam podpiętego DET3 do M42B18 w trybie Fuel Implant, podpięcie jest wykonane dokładnie wg schematu od ECU Mastera dostępnego na stronie producenta. Wiązka jest wykonana z ujęciem wszystkich wskazówek producenta (kable ekranowane od czujnika indukcyjnego położenia wału, bezpieczniki na wtryskiwaczach, masa do wtryskiwaczy jest wzięta od ECU od kabla masowego dla wtryskiwaczy [kabel około 1mm^2 pola przekroju], masa dla DETa jest współdzielona z masą dla samego ECU). DET steruje wtryskiwaczami w trybie półsekwencyjnym, wtryskiwacze 1-4 podpięte są do pinu 20, wtryskiwacz 2-3 do pinu 18. Aktualnie DET jest podpięty tak by widział wskazania z przepływomierza ale sygnał z przepływomierza idzie bezpośrednio do ECU (analog out jest nie podpięty do ECU) tak by ograniczyć ilość zmiennych mogących mieć wpływ na potencjalne problemy. Sam silnik ma kilka zmian wprowadzonych, z tych istotnych dla mojego problemu to: - usunięte visko, zastąpione wiatrakiem elektrycznym (niestety bez żadnego kondensatora czy systemu soft start), - wtryskiwacze Saab 0 280 155 749, 350 cc/min - kontroler szerokopasmowej lambdy z sondą LS 4.9, emulujący sygnał wąskopasmowy do ECU, - usunięte ogrzewanie przekładki na kolektorze ssącym, - usunięta odma z kolektora ssącego i zaślepiona - usunięte wyjście do disy i zaślepione - montaż indywidualnych cewek - nowe świece - podmieniałem już zawór biegu jałowego bez skutku Dolot jest sprawdzony ciśnieniem 2 bar i jest szczelny, były robione też testy czy podciśnienie nie ucieka (zaślepienie wyjścia na serwo). Injector divider to 2, dane wtryskiwaczy wprowadzone, wszystkie wskazania czujników widziane przez DETa sie zgadzaja z systemem pomiarowym zamontowanym osobno (różnice temperatur rzedu 1-2 stopni zasysanego powietrza i temp silnika). Ustawione wszystkie możliwe filtry na czujnikach z których det czyta, wyzerowane acceleration enrichment dla obrotów biegu jałowego. Odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem ma byc realizowane dla położenia przeputnicy mniej jak 5%, podciśnienia w dolocie mniejszego od 15 kPa, i dla obrotów powyżej 2000. Sterownik ma dawać paliwo spowrotem przy obrotach rzedu 1700 RPM. Generalnie cały problem polega na falowaniu obrotów i gaśnięciu silnika po hamowaniu silnikiem. Silnik sam w sobie odpalony na zimno odpala prawidłowo, pracuje stabilnie obroty nie falują, po nagrzaniu do 90 stopni dalej nie ruszając auta pracuje stabilnie, po przegazowaniu podczas postoju wraca do właściwych obrotów biegu jałowego (okolice 850 RPM) po uruchomieniu wentylatora zaczyna minimalnie falować, po wyłączeniu stabilizuje się, natomiast jak ruszę samochód to po zatrzymaniu zaczyna falować, jak wkręce go do 7 tys i zatrzymam się zaczyna tal falować że obroty spadają nawet do okolic 500. Co ciekawe po takiej przejażdżce silnik już nie trzyma okolic 850 RPM tylko faluje od 680 do 800. Generalnie pytanie które się pojawia to co ma wpływ na falowanie obrotów, po usunięciu nieszczelności dolotu, podmianie krokowca, przy prawidłowych wskazaniach z czujników i prawidłowym rozpoznaniu obrotów? Zakładam że ECU potrzebuje tylko wskazania z przepływomierza, pozycji TPS, obrotów silnika żeby móc regulować bieg jalowy, te sygnały niezakłócone trafiają do ECU. Musze jeszcze sprawdzić punkty masowe choć te powinny być dobre i zasilanie, pytanie czy coś komuś jeszcze do głowy przychodzi? -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5682
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na dzień dobry podkręć śrubkę ograniczającą maksymalne zamknięcie przepustnicy, a jak nie to połącz wkrętką gazową i wężykiem 3mm punkt przed i za przepustnicą.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5683
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Zrobiłem dzisiaj test regulując śrube przepustnicy i okazało się że problem się rozwiązał.
Jeszcze dla informacji napisze kilka rzeczy które udało mi się znaleźć które mogą się komuś przydać. Generalnie wyczytałem w dokumenacji opisującej algorytm działania sterowników silnika Bosch że jednak przepustnica nie jest w pełni zamknięta nawet jak mamy silnik krokowy/zawór regulacji biegu jałowego. A przyznam szczerze podczas wrzucania silnika i szukania minimalnego wskazania TPS i regulowania TPS w DETcie do tej wartości zmieniłem jej położenie sądząc że skoro jest zawór regulacji biegu jałowego to nic to nie zmieni bo jest przecież w stanie utrzymać obroty rzedu 1000 jak i totalnie zgasić silnik. Natomiast dokumentacja Boscha mówiła że kręcimy śrube biegu jałowego do momentu kiedy przepustnica zaczyna sie otwierać i w punkcie kiedy przepustnica drgnie dokręcamy śrube o 90 stopni, co by sugerowało że regulator położenia silnika krokowego/zaworu regulacji biegu jałowego ma wąskie zakresy zależne od temperatury silnika w których może zmieniać położenie i jeśli jest na granicy zakresu w którym ma regulować jakiś element może zachowywać się bardzo niestabilnie i oczekuje że część powietrza dostanie sie poprzez mikro uchył przepustnicy i pomimo tego ze TPS wykrywa ruch przepustnicy to nie wychodzi z funkcji regulacji biegu jałowego. -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#5684
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
Chce podpiac sonde szerokopasmowa do DET3 aby zczytac AFR,sonda to BOSCH 0 281 004 026,problem polega na tym ze nie moge znalec ktory PIN jest sygnalowy?
|
|
|
![]()
Post
#5685
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 29 November 2018 Skąd: Gorlice/Kraków ![]() |
DET3 nie obsługuje bezpośrednio sond szerokopasmowych - musisz użyć zewnętrznego kontrolera (np. Innovate albo STAGa) i z niego wziąć sygnał dla DETa na wejście analogowe.
-------------------- Trabant 601 1.0 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#5686
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Pomału przymierzam się do ITB + turbo. Pytanie w sprawie algorytmu "alpha n + map multiplication" w decie. Jak on działa tj. w jaki sposób odczyt z map sensora wpływa na mapę VE z obciążeniem po tps? Czy to działa na zasadzie że przy doładowaniu 1 bar dwukrotnie wydłuża czas wtrysku który wynikał by z mapy VE? Czy jest jakiś wpływ na tą korekcję? Jak wpływa ta korekcja na mapę zapłonu?
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5687
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Tarnów ![]() |
Pytanie pośrednio związane z ecumajstrem, konkretnie zaworek turbo pierburg chyba to jest N75, mam takiego z chyba 1.9tdi, pracował w podciśnieniu, dolny króciec opisany jako vacuum, będzie działał poprawnie w nadciśnieniu?
-------------------- fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5688
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 January 2016 ![]() |
Panowie taka sprawa. Det3 bez +, rev.c . Sytuacja taka że dalej walczę z mbc na n75 przez tranzystor i frg out. Problem polega na tym że nawet po włączeniu opcji w sofcie nie mam żadnej reakcji z wyjścia na detcie, cały czas jest w stanie wysokim. Coś robię źle czy uwalony det ?
|
|
|
![]()
Post
#5689
|
|
User Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Masz podpięta mase? W instrukcji nie jest napisane że do sygnału Hz jest potrzebna dodatkowa masa. Trzy tygodnie walczyłem aż łaskawie ecumaster napisał że przejrzał schematy i konieczne jest podpięcie power ground.
|
|
|
![]()
Post
#5690
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
jeśli masz det3+ to masz wbudowany tranzystor mocy i masa jest wtedy pin19 , ale on ma starsza wersję wiec ma zewnętrzny tranzystor a w tym wypadku masą dla freq out jest masa zasilania det3 czyli pin 11
jeśli wszystko poprawnie skonfigurowane to w okienku " Boost DC " powinnaś widzieć zmieniające sie wartości , jeśli tam jest zero to coś nie tak z konfiguracją , jeśli tam są jakieś wartości a mimo to n75 nie działa to albo źle podłaczony tranzystor mocy albo uwalone wyjście w decie |
|
|
![]()
Post
#5691
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Napisał, że ma DET3 bez plusa.
|
|
|
![]()
Post
#5692
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 January 2016 ![]() |
Wyjście z deta FREQ out cały czas jest w stanie wysokim, niezależnie od ustawionej funkcji jaką ma generować.
Oczywiście Boost DC pojawia się w okienku, i freq out też coś pokazuje przy innej konfiguracji... Ale wyjście cały czas tkwi w stanie wysokim. Badane i multimetrem i oscyloskopem. Do poprawnej pracy zewnętrznego mosfeta potrzebuję by wyjście FREQ out było kluczowane do masy, inaczej mam cały czas otwartego mosfeta. |
|
|
![]()
Post
#5693
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
Napisał, że ma DET3 bez plusa. a ja napisałem coś innego ? ![]() Wyjście z deta FREQ out cały czas jest w stanie wysokim, niezależnie od ustawionej funkcji jaką ma generować. Oczywiście Boost DC pojawia się w okienku, i freq out też coś pokazuje przy innej konfiguracji... Ale wyjście cały czas tkwi w stanie wysokim. Badane i multimetrem i oscyloskopem. Do poprawnej pracy zewnętrznego mosfeta potrzebuję by wyjście FREQ out było kluczowane do masy, inaczej mam cały czas otwartego mosfeta. tak jeszcze dla pewności zapytam , rozumiem że mówimy o oprogramowaniu det3 FI i masz wgrany do det3 soft FI1.46 ? możesz sobie jeszcze sprawdzić funkcje modyfikacji częstotliwosci , lub użycie wyjscia parametrycznego jako freq out , ale tak naprawdę jak operujesz multimetrem i oscyloskopem to weź sobie otwórz tego deta , małe szanse że poszło wyjscie w procku , możliwe że do wymiany masz tylko tranzystor |
|
|
![]()
Post
#5694
|
|
User Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Mam zwykłe det 3. U mnie pokazywało że częstotliwość wychodzi a na przewodzie nic nie było. Co ci szkodzi na chwile spiąc mase i spróbować?
|
|
|
![]()
Post
#5695
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Witam ponownie, tym razem jest problem z zaworkiem MAC. Mianowicie zapycha się syfem , co skutkuje brakiem doładowania. Zawór przeczyszczony chwilę działa, potem czasem działa , czasem nie. Oczywiście wydaje mi się że to wina zanieczyszczeń, ale może to zawór zaczyna niedomagać ? Przez parę miesięcy działał, potem się zaczeło że czasem doładowanie nie szło jak trzeba, Teraz to już loteria. A może to wina gumowego przewodu ? Co myślicie ?
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5696
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2020 ![]() |
Witam wszystkich
![]() Pozdrawiam ![]() |
|
|
![]()
Post
#5697
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Witam ponownie, tym razem jest problem z zaworkiem MAC. Mianowicie zapycha się syfem , co skutkuje brakiem doładowania. Zawór przeczyszczony chwilę działa, potem czasem działa , czasem nie. Oczywiście wydaje mi się że to wina zanieczyszczeń, ale może to zawór zaczyna niedomagać ? Przez parę miesięcy działał, potem się zaczeło że czasem doładowanie nie szło jak trzeba, Teraz to już loteria. A może to wina gumowego przewodu ? Co myślicie ? Jakim syfem? Tam wszystko powinno być już za filtrem, więc co zapycha zaworek? |
|
|
![]()
Post
#5698
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pytanie pośrednio związane z ecumajstrem, konkretnie zaworek turbo pierburg chyba to jest N75, mam takiego z chyba 1.9tdi, pracował w podciśnieniu, dolny króciec opisany jako vacuum, będzie działał poprawnie w nadciśnieniu? Nie. Zrobiłem dzisiaj test regulując śrube przepustnicy i okazało się że problem się rozwiązał. Jeszcze dla informacji napisze kilka rzeczy które udało mi się znaleźć które mogą się komuś przydać. Generalnie wyczytałem w dokumenacji opisującej algorytm działania sterowników silnika Bosch że jednak przepustnica nie jest w pełni zamknięta nawet jak mamy silnik krokowy/zawór regulacji biegu jałowego. A przyznam szczerze podczas wrzucania silnika i szukania minimalnego wskazania TPS i regulowania TPS w DETcie do tej wartości zmieniłem jej położenie sądząc że skoro jest zawór regulacji biegu jałowego to nic to nie zmieni bo jest przecież w stanie utrzymać obroty rzedu 1000 jak i totalnie zgasić silnik. Natomiast dokumentacja Boscha mówiła że kręcimy śrube biegu jałowego do momentu kiedy przepustnica zaczyna sie otwierać i w punkcie kiedy przepustnica drgnie dokręcamy śrube o 90 stopni, co by sugerowało że regulator położenia silnika krokowego/zaworu regulacji biegu jałowego ma wąskie zakresy zależne od temperatury silnika w których może zmieniać położenie i jeśli jest na granicy zakresu w którym ma regulować jakiś element może zachowywać się bardzo niestabilnie i oczekuje że część powietrza dostanie sie poprzez mikro uchył przepustnicy i pomimo tego ze TPS wykrywa ruch przepustnicy to nie wychodzi z funkcji regulacji biegu jałowego. Nie ma za co, cieszę się, że pomogłem. Dla uproszczenia powiem, że to nie prom kosmiczny, a w dłubanym silnik krokowiec wszystkiego nie uzupełni z ecu prehistorycznym, więc czasem najprostsze metody są najlepsze, ustawienie metodą prób i błędów maksymalnego kąta zamkniętej przepustnicy jest kluczowe dla jałowych w starym Motronicu. Witam ponownie, tym razem jest problem z zaworkiem MAC. Mianowicie zapycha się syfem , co skutkuje brakiem doładowania. Zawór przeczyszczony chwilę działa, potem czasem działa , czasem nie. Oczywiście wydaje mi się że to wina zanieczyszczeń, ale może to zawór zaczyna niedomagać ? Przez parę miesięcy działał, potem się zaczeło że czasem doładowanie nie szło jak trzeba, Teraz to już loteria. A może to wina gumowego przewodu ? Co myślicie ? Może masz pełno syfu olejowego z odmy/turbo? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5699
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Może masz pełno syfu olejowego z odmy/turbo? To raczej wygląda na zuzytą gumę, taki pył. Dobra, zagadka rozwiązana. Padła sonda, a w decie mam kaganiec na AFR, tnący doładowanie i to jest przyczyną niskiego doładowania od czasu do czasu (czasem zadziała sonda, czasem nie). -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5700
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 November 2020 ![]() |
Witam.
Jest to mój pierwszy post w sprawie DETa 3. Sporo tutaj przeczytałem lecz pewnie nie wszystko bo stron jest od groma. Mam podłączone DETa w trybie FI w Passacie B4 2.0 2E Jest tam czujnik Halla. Wszystko działa jak należy ale fabryczny sterownik ingeruje mi w zapłon czy mogę go pominąć i zamiast sygnał modyfikować i wpuszczać go z powrotem do ECU, wpuszczać go prosto na cewkomoduł ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 05:41 |