![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5641
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jak masz taki alternator: https://allegro.pl/oferta/suzuki-gsf-1200-b...ator-9737268173 to problem regulatora nie dotyczy. Jest natomiast inny problem, bo to bardzo słabe alternatory, do gaźnikowych olejaków wystarczają; ale może wydoli.
Problem występuje przy kole magnesowym i statorze, gdzie regulator masz takiego typu (Bandit 650 i 1250 miały już takie) https://allegro.pl/oferta/regulator-napieci...ndit-8366274665 , a wskazane przy wtrysku stosować taki: https://allegro.pl/oferta/dze-regulator-nap...abli-9129737423 Zapnij Innovate do akumulatora w samochodzie, jak problem E8 zniknie, to będziesz musiał pomyśleć nad dobrym układem ładowania w moto:) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5642
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Mam taki jak z 1 linku. Aku padł, ale naładowałem. Z samego aku naładowanego też wskaźnik nie startuje.
Wydaje mi się, że altek da rade, ponieważ na megasqirt 3 ludziom to dziala, wiele projektow jest z turbinami i nikt nie narzeka na kłopoty z prądami. Zarówno przy silnikach z banditów , jak i starszych gsxr 1100. Jutro przyjdzie sonda, to będzie wszystko wiadomo. Swoją drogą zdziwiło mnie przy zakupie innovate, że jest wpis że sonda nie podlega gwarancji, ale jakoś to zlekceważyłem, a chyba coś jest na rzeczy. W każdym razie dzięki za pomoc. "W zestawie: zegar z kontrolerem, 2 tarcze i 2 ramki, sonda lambda, kable do podłączenia do komputera, tulejka do wspawania z gwintem i zaślepką, instrukcja obsługi. Uwaga! Sonda nie jest objęta gwarancją producenta." dopisane1: Dzis sonda ozyla na chwile, wiec ja wykrecilem celem skalibrowania i ... E8. Wiec znow wkrecilem, znow za ktoryms razem ozyła, w pewnym momencie AFR latał od 7 do 22 i ... E8. Jutro będzie uzywka i chwila prawdy czy to sonda, czy wskaznik padl. dopisane2: (06.10) Sonda przyszla uzywka, wskaźnik odrazu ożył, działa, moim zdaniem bardziej stabilnie pokazuje, wcześniej tamta sonda od nowości miała większe skoki rzędu +-1 AFR, teraz 0,1. ... i gwarancji na ten szit nie ma. A jak się ma do tego rękojmia ? Bo gwarancja producenta, to chyba co innego ? -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5643
|
|
User Dołączył: Thu, 06 February 2020 ![]() |
Mam podłączonego DET3 (piggyback) z zaworem MAC 35a pod wyjście Power Out #1, zrobiłem jakąś mapkę no i nie działa, nie wiem czy problem leży w DET czy może zawór MAC, ew. turbo jest zjeb*** i nie da rady więcej (nie mogę przekroczyć seryjnego doładowania, sterowanego grucha).
Da się to jakoś sprawdzić? Po podaniu 12v na zawór niby stuka, więc powinien działać. Chodzi mi po głowie podłączenie małej żarówki do tego wyjścia i sprawdzenia czy po zwiększaniu wartości na mapach będzie się rozjaśniać... Drugie pytanie, w tablicach PWM która wartość oznacza 100%? 100 czy 255? |
|
|
![]()
Post
#5644
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
U mnie działa, ale pełne otwarcie i zamknięcie nie jest przy max i min. trzeba to eksperymentalnie dobrac, i czestotliwosc PWM tez dobrac do zaworu.
ps. najlepsze wyniki sa gdy mapa pwm jest zrobiona po cisnieniu doladowania lub z przeplywki z dodatkowa korekta z TPS, oraz AFR (taki kaganiec przed wyzszym afr przy bucie). Przynajmniej u mnie. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5645
|
|
User Dołączył: Thu, 06 February 2020 ![]() |
U mnie działa, ale pełne otwarcie i zamknięcie nie jest przy max i min. trzeba to eksperymentalnie dobrac, i czestotliwosc PWM tez dobrac do zaworu. Częstotliwość mam chyba 31 wpisane, tyle bodajże było podane na stronce gdzie kupiłem zawór. ps. najlepsze wyniki sa gdy mapa pwm jest zrobiona po cisnieniu doladowania lub z przeplywki z dodatkowa korekta z TPS, oraz AFR (taki kaganiec przed wyzszym afr przy bucie). Przynajmniej u mnie. Czyli jako Load masz wybrany zawór MAP? Możesz mi wysłać screena jak u ciebie mapka wygląda? Może być na PW. Ja mogę jako obciążenie dać dołożonego MAP (mpx) lub seryjnego MAF. |
|
|
![]()
Post
#5646
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Wyslalem pw. U mnie jest jednak po maf glowna mapa, ale to kazdy musi dojsc empirycznie jak mu lepiej pasuje.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5647
|
|
User Dołączył: Thu, 06 February 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5648
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Wpisujac w Google „Odcinka det3” nic nie moge madrego znalezc. Jak zrobic ciekawa odcinke det3 fuel implant?
|
|
|
![]()
Post
#5649
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Chyba skonczyly sie mozliwosci swiniaka po zalozeniu wtryskow 630, wszystko ladnie dziala oprocz odpalania, org sterownik w trybie cranking zalewa silnik. Jak juz odpali to wszystko ok. Czy wyjsciem z tej sytuacji jest jedynie przejscie na FI ? Czy dłubać org sterownik pod kątem zmniejszenia wzbogacania przy odpalaniu ? Ale szczerze mowiac to nie mam do tego ani sprzetu, ani wiedzy. (chodzi tym razem o M3.8.3 w audi)
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5650
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
jak możliwość dłubania org sterownika pod kątem dawek paliwa to po co świnka ?
przejście na fi rozwiązuje poważniejsze problemy , jak np zbyt przyśpieszony zapłon , czy praca sterownika w open loop na dużym doładowaniu albo do czujnika temperatury silnika wstaw równolegle rezystor , będzie on zawyżał temperaturę silnika , zmieniając dawkę rozruchową , przekłamanie będzie większe w niskich temperaturach i mniejsze w wyższych co jest korzystne , przykładowo podłącz rezystor 2kOhm , 1kOhm , 500Ohm i zobacz co będzie sie działo , ale to taka metoda typu " chwilowe eksperymenty" |
|
|
![]()
Post
#5651
|
|
User Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Mam problem z pracą silnika na full group. Auto to felicia 1.3 . Fabrycznie wtrysk paliwa był 1-4 2-3. Gdy podłącze jedn z przewodów to auto jeździ, zbiera się ale mogłoby lepiej gdyby był jeszcze jeden wtrysk. Po złączeniu wyjść wtryskiwaczy z ecu pojazd nie odpala. Wiem, że gdy chodzi na jednym przewodzie to nie ma pełnej mocy chociaż jest lepiej niż w serii.
|
|
|
![]()
Post
#5652
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
... Po złączeniu wyjść wtryskiwaczy z ecu pojazd nie odpala... Masz to w trybie FI ? Bo jak tak to nie rozumiem po co łączyć wyjscia wtryskow w org. ECU. Jeśli w trybie świnii to też sie nie rusza tego. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5653
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
jak możliwość dłubania org sterownika pod kątem dawek paliwa to po co świnka ? przejście na fi rozwiązuje poważniejsze problemy , jak np zbyt przyśpieszony zapłon , czy praca sterownika w open loop na dużym doładowaniu albo do czujnika temperatury silnika wstaw równolegle rezystor , będzie on zawyżał temperaturę silnika , zmieniając dawkę rozruchową , przekłamanie będzie większe w niskich temperaturach i mniejsze w wyższych co jest korzystne , przykładowo podłącz rezystor 2kOhm , 1kOhm , 500Ohm i zobacz co będzie sie działo , ale to taka metoda typu " chwilowe eksperymenty" Hehe, na zimnym odpala przy +5 na zewnątrz. Teraz pytanie czy ten rezystor duzo da przy rozgrzanym silniku, bo skoro na zimnym silniku dawka przy kreceniu rozrusznikiem jest ok. a na rozgrzanym zalewa, to" symulacja" rozgrzanego silnika nic nie da. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5654
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
skoro jest problem z dawką na ciepłym silniku to juz niewiele możesz zrobić bo nie oszukasz sterownika żeby zrobił jeszcze mniejszą , jedyne co mi przychodzi do głowy to załączenie pompy paliwa podczas rozuchu silnika , tak żeby nie nabijała ciśnienia przed rozruchem tylko już w trakcie crankingu gdy jest iskra
można by do sterowania przekaźnika pompy użyć np wyjscia parametrycznego w det3 , żeby det załączał pompę np powyżej 200rpm |
|
|
![]()
Post
#5655
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
skoro jest problem z dawką na ciepłym silniku to juz niewiele możesz zrobić bo nie oszukasz sterownika żeby zrobił jeszcze mniejszą , jedyne co mi przychodzi do głowy to załączenie pompy paliwa podczas rozuchu silnika , tak żeby nie nabijała ciśnienia przed rozruchem tylko już w trakcie crankingu gdy jest iskra można by do sterowania przekaźnika pompy użyć np wyjscia parametrycznego w det3 , żeby det załączał pompę np powyżej 200rpm Jest to pomysł dobry, tak samo użyłem wyjścia parametrycznego do sterowania pompą paliwa w motocyklu i to bezpośrednio (przez przekaźnik SSR bo wyjscie było z frequency out) silnika pompy sygnałem PWM i to działa elegancko. I w mapie PWM usawić np. żeby przy 300 obr/min biło np. 1 bar, a powyżej RPM już 100%. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5656
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tylko wtedy przy 1bar na rozruch zimnego może byc znów za mało ,
|
|
|
![]()
Post
#5657
|
|
User Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Det w trybie świni , w full group
|
|
|
![]()
Post
#5658
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Oj to do tego nie doszedlem ze wtryskami steruje sie w trybie świni, a czemu nie chcesz zrobic tego w FI ? Ja zrobilem w motocyklu w FI pół sekwencje i przy tym sa wieksze mozliwosci niz w trybie świni. Zastanawiam się czy nie przejść na FI w 1,8t AGU, bo wraz z grubszymi modami świnia nie daje rady.
ps. A wytlumaczy mi ktos po co jest w trybie FI mapa paliwa ? U mnie zmiany na tej mapie kompletnie nic nie powodują. Chyba że coś w konfiguracji nie umiem ustawić. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5659
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
do konwersi map>maf
|
|
|
![]()
Post
#5660
|
|
User Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
To po co jest sterowanie wtryskiwaczami w trybie świni? Cytat z instrukcji:
Bezpośrednie sterowanie czasem otwarcia wtryskiwaczy W przypadku systemu wtryskowego pracującego w trybie „ Full group” (wszystkie wtryskiwacze pracują równocześnie) istnieje możliwość bezpośredniego sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy. Aby uaktywnić opcję bezpośredniego sterowania czasem wtrysku należy z opcji Setup/Injection Control Configuration, wybrać Injection control type: Full group input, Power Output #1. Można także ustawić czas otwarcia wtryskiwaczy nie podlegający skalowaniu (wartość domyślna to 1ms). Skalowanie czasu wtryskiwaczy odbywa się na mapie Pwm Table #1. Wartość 100 oznacza 100%, czyli brak modyfikacji czasu otwarcia wtryskiwaczy. Podłączone według schematu. Przeszedłbym na FI tylko martwi mnie ustawienie dawki rozruchowej bo auto musi jeździć. Sonda afr też jest więc to nie problem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 09:35 |