![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5581
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 November 2016 ![]() |
Ciśnienie rośnie wraz z zapotrzebowaniem na paliwo, a tego im większe obciążenie potrzeba więcej. Podłącz obd i zrób sobie wykres ciśnienia paliwa w czasie jazdy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5582
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2011 ![]() |
Ciśnienie rośnie wraz z zapotrzebowaniem na paliwo, a tego im większe obciążenie potrzeba więcej. Podłącz obd i zrób sobie wykres ciśnienia paliwa w czasie jazdy Dzięki sprawdzę to. Chodzi żeby czujnik symulował wykres mocy. Im większa moc tym więcej powietrza i więcej wydzielonego ciepła a więc więcej czynnika do chłodzenia potrzeba (metanolu). |
|
|
![]()
Post
#5583
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Jeszcze jedno pytanie. Czy jest sens podłączać mapsensor do silnika atmosferycznego i ustawić na Speed Density, czy lepiej bez i ustawić na Alpha-N ? Oryginalnie tam nie ma żadnych sensorów, bo to na gaźnikach i chłodzone olejem.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5584
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zależy jaki silnik - czy ma itb i ostre wałki czy nie.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5585
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jeszcze jedno pytanie. Czy jest sens podłączać mapsensor do silnika atmosferycznego i ustawić na Speed Density, czy lepiej bez i ustawić na Alpha-N ? Oryginalnie tam nie ma żadnych sensorów, bo to na gaźnikach i chłodzone olejem. Nie ma sensu przy przepustnicach, stosunkowo niedużej pojemności i krótkim dolocie; bo nie wystroisz precyzyjnie w obrębie niskich obrotów nawet ze zbiorczym podciśnieniem. Sterowniki motocyklowe do około 10-12% procent korzystają z TPSa, powyżej tej wartości przechodzą na IAP dopiero. |
|
|
![]()
Post
#5586
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Jeszcze pytanie teoretyczne, gdyby nie udało się zsynchronizowaać sygnłu niesymetrycznego, czy można w jakiś sposób pobrać sygnał z modułu zapłonowego ? Z modułu idzie sygnał do cewek zapłonowych bezpośrednio. Do uzwojenai pierwotnego z jednej strony cewki jest +12 a z drugiej idzie do modułu zapłonowego, czyli moduł zapłonowy zwiera do masy prawdopodobnie. Jak z takiego układu pobrać sygnał do DET, aby go nie zniszczyć ?
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5587
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Podlaczylem pod jeden kabel z czujnika indukcyjnego (wpialem sie) i dziala ustawienie tylko jako "inne czujniki". Pod drugi kabel dziala jako czujnik indukcyjny - niesymetryczy sygal, oraz sygal wielozabkowy. Lecz moim zdaniem pokzywane obroty sa dziwnie poszarpne, jakby gubil sygnal, fakt ze silnik chodzi nierowno, ale nie az w takim zakresie obrotow (przynajmniej obrotomierz pokazuje mniejsze odchylki). Przeciecie kabla i podlaczenie z czujnika do DET ign in nie pokazuje obrotow. Czy to by wskazywalo iz nalezy to podlaczyc wg schematu jak w śwince czyli jeden kabel z czujnika zmasowac a drugi do IGN IN, natomiast z deta do modulu IGN OUT bipolar i bipolar inverted ?
A tu obroty ![]() -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5588
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Wiec tak po podlaczeniu jak na schemacie det fi widzi obroty , zaskoczy na chwile i gasnie. Podgladnalem sygnal oscyloskopem i sa 2 waskie slupki jeden sredni i jeden szeroki i od poczatku. Po ustawieniu na sygnal niesymetryczny wogole zle pokazuje obroty. Po ustawieniu na sygnal wielozabkowy dobrze ookazuje obroty. Po wpieciu sie w jeden kabel czujnika pokazuje obroty, lecz wyglada na to ze sobie nie poszaleje ze zmiana kata zaplonu, ale moze przynajmniej ruszy wtrysk i bedzie dobrze podawal. Komputer z wbudowanym modulem zaplonowym to jakies stare denso i chyba ono nie dogaduje sie z sygnalem z deta, odwracanie polaryzacji skutkuje tym, ze juz wcale nie zaskakuje.
Na oscyloskopie ten sygnał tak wyglada: ![]() Aktualizacja: wolne obroty dobrze pokazuje, natomiast wysokie zaniza. Probowalem podpiac jak w schemacie i zapalił, jak mu dam "opoznij sygnal pojedynczy" , nawet moge opoznic zaplon. Niestety odczyt obrotow jest zly tzn na niskich dobrze pokazuje , a jak mam 4500 obr na obrotomierzu, to pokazuje ok 3500 obr. Na trigerze sa 4 zeby w tym jeden gruby. Obrotomierz bierze sygnal z zasilania cewki, wiec raczej nie on oszukuje. Zastanawiam sie skad wziasc sygnal, aby poprawnie pokazywalo obroty. Pomocy !! ps. Czy można by zastosować czujnik halla w pobliżu cewki zapłonowej ? (pasywna), Ewentualnie na elektrodzie znalazlem sposób druciarski (dosłownie): "Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten sposób są pobierane impulsy do wysterowania niektórych "dokładanych" obrotomierzy." Akrualizacja 2 Niestety sygnal z cewki WN ma przebieg impulsu ____^^^______^^^_____^^^____ I det znow szaleje, nie potrafi tego zinterpretowac. Pomysly mi sie skonczyly. Podlaczylem znow jedna strone czujnika indukcyjnego do masy, druga do deta , wyjscie z deta na DENSO i dziala, pali, opoznia zaplon. Niestety obroty zle pokazuje. Ciekawe jest dla mnie ,że status pokazuje zsynchronizowany i nie wali bledami zaplonu. Akrualizacja 3 Wtryski klepią równo. https://youtu.be/d0tnC1hWnpw Akrualizacja 4 Jescze jeden pomysł: wstawić zamiast triggera oryginalnego kółeczko 36-1 , wywalić org moduł zapłonowy i wstawić fordowskiego EDISA, tylko czy on da rade z obrotami pod 12000? ps. Wszyscy pojechali na wakacje, że nikt nie ma pomysłu ? -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5589
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 September 2020 Skąd: Oława ![]() |
Witam.
Pacjent - chrysler 300m special. Problem - podłączenie czujnika położenia wału. Owy samochód posiada czujnik halla. Podłączony poprawnie z pullupem. Problem tkwi w ustawieniu trybu zapłonu. Samochód posiada koło zamachowe z wieńcem na 33 otowry w tym jeden wielkości conajmniej 3 i jedna długa "przerwa" też na 3. Gdy wybieram tryb "opóźnij zapłon rover serii k" to samochód odpala od strzała, bez check lecz status igni sync jest na synchronizing i sie nie zmienia. Napisałem do działu technicznego ekumastera i mówią, że jedyną opcją na uruchomienie tego to ustawienie "opóźnij pojedynczy sygnał" i wpisanie ilości sygnałów. Gdy wpisuje 66 (na 720 stopni) to samochód nie odpala bądź odpala w trybie awaryjnym. Pytanie - czy zostało mi tylko FI? czy da rade jakoś to uruchomić? a jeśli da radę to uruchomić tak to ile sygnałów wpisać? Logi postaram się dosłać w wolnym czasie |
|
|
![]()
Post
#5590
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Witam. Pacjent - chrysler 300m special. Problem - podłączenie czujnika położenia wału. Owy samochód posiada czujnik halla. Podłączony poprawnie z pullupem. Problem tkwi w ustawieniu trybu zapłonu. Samochód posiada koło zamachowe z wieńcem na 33 otowry w tym jeden wielkości conajmniej 3 i jedna długa "przerwa" też na 3. Gdy wybieram tryb "opóźnij zapłon rover serii k" to samochód odpala od strzała, bez check lecz status igni sync jest na synchronizing i sie nie zmienia. Napisałem do działu technicznego ekumastera i mówią, że jedyną opcją na uruchomienie tego to ustawienie "opóźnij pojedynczy sygnał" i wpisanie ilości sygnałów. Gdy wpisuje 66 (na 720 stopni) to samochód nie odpala bądź odpala w trybie awaryjnym. Pytanie - czy zostało mi tylko FI? czy da rade jakoś to uruchomić? a jeśli da radę to uruchomić tak to ile sygnałów wpisać? Logi postaram się dosłać w wolnym czasie Spróbuj jako pojedyńczy sygnał niesymetryczny jeszcze. Możesz też zostawić w trybie odczytu obrotów, jeśli nie potrzebujesz ruszać zapłonu. |
|
|
![]()
Post
#5591
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 01 September 2020 ![]() |
Spróbuj jako pojedyńczy sygnał niesymetryczny jeszcze. Możesz też zostawić w trybie odczytu obrotów, jeśli nie potrzebujesz ruszać zapłonu. Dzięki za zainteresowanie ![]() Ciągle mam wątpliwości do ilości sygnałów Edit. Ogarnąłem. Wgrałem firmware do świnki nie fuel implant a podstawowa i udało się. Teraz tylko pytanie czemu nie działaja te ustawienia na fi... |
|
|
![]()
Post
#5592
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Upsss, dostałem odpowiedz od ecumastera
KOD Witam, Niestety z przykrością musze poinformować, że software w DET3 nie jest już rozwijany, i nie będziemy dodawać żadnych dodatkowych trybów zapłonowych. Szkoda, bo myślałem, że uruchomią chociaż logowanie w pamięci wewnętrznej, wszędzie istniejące w opisach reklamowych urządzenia, a fizycznie nieobecne. ![]() -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5593
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5594
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 January 2016 ![]() |
Chce zrobić EBC na N75 z grupy vag używając frequency out. Kto mi powie jaki mam użyć rezystor ?
|
|
|
![]()
Post
#5595
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
do sterowania n75 przez wyj freq.out nie stosuje sie żadnego rezystora
|
|
|
![]()
Post
#5596
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 January 2016 ![]() |
do sterowania n75 przez wyj freq.out nie stosuje sie żadnego rezystora Właśnie dla tego pytam . W instrukcji nie ma wzmianki o tej możliwości a w samym oprogramowaniu ( ver.1.46 ) jest taka możliwość i z adnotacja w nawiasie (przy użyciu dodatkowego rezystora). Czyli mogę bezpośrednio podłączyć zawór N75 w det3 do freg.out ? |
|
|
![]()
Post
#5597
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Właśnie dla tego pytam . W instrukcji nie ma wzmianki o tej możliwości a w samym oprogramowaniu ( ver.1.46 ) jest taka możliwość i z adnotacja w nawiasie (przy użyciu dodatkowego rezystora). Czyli mogę bezpośrednio podłączyć zawór N75 w det3 do freg.out ? Wskazane jest użycie tranzystora, np. IRL540, aby nie uszkodzić Deta:-) |
|
|
![]()
Post
#5598
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
Właśnie dla tego pytam . W instrukcji nie ma wzmianki o tej możliwości a w samym oprogramowaniu ( ver.1.46 ) jest taka możliwość i z adnotacja w nawiasie (przy użyciu dodatkowego rezystora). Czyli mogę bezpośrednio podłączyć zawór N75 w det3 do freg.out ? jeśli masz det3+ to posiada on już wbudowany tranzystor mocy i nie musisz nic dokładać tranzystor dokłada sie do starych wersji det3 schemat |
|
|
![]()
Post
#5599
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Pamiętacie może który użytkownik sprzedawał własne kontrolery sondy lambda ? Bo gdzieś było nie mogę znaleść.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5600
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Pamiętacie może który użytkownik sprzedawał własne kontrolery sondy lambda ? Bo gdzieś było nie mogę znaleść. xxx. Z tego co wiem to już ich nie robi, chyba że zamówisz kilka sztuk od razu. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 16 September 2025 - 04:32 |