![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5541
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
będzie działał normalnie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5542
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2020 ![]() |
Hej. Mam problem z podlaczeniem zaplonu. Seat arosa 1.4 aub, rozumiem ze musze podlaczyc modul, tak? Sa tam 4 piny, z czego wydaje mi sie ze 2 steruja zaplonem po 2 swiecami kazdy, jak to wpiac?
Czy zamiast tego moge poprostu podpiac czujnik polozenia walka zeby sterowac zaplonem? |
|
|
![]()
Post
#5543
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Najlepiej się wpiąć w czujnik położenia wału.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5544
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Mam pytanie: Kiedy DET w trybie FI rozpoznaje moment wtrysku, jeśli trigger jest asymetryczny i nietypowy ? Bo rozumiem gdy mamy typowy 36-1, 36-2 itp to przerwa jest w GMP i od tego momentu sobie zlicza impulsy ? A w niesymetrycznym sygnale jest jakis algorytm, czy sygnał otwarcia wtrysku leci na pałe ?
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5545
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
I tak nie ma pełnej sekwencji więc paliwko sobie czeka.
Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe? -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#5546
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Tarnów ![]() |
Jako że projekt powoli zbliża się do pierwszego odpalenia to poszukuje kogoś kto ogarnia strojenie z okolic Tarnowa, Buska i okolic. Coś tam ogarniamy z kolegą ale wolałbym żeby ogarnął to ktoś z większym doświadczeniem
-------------------- fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5547
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
I tak nie ma pełnej sekwencji więc paliwko sobie czeka. Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe? Więc rozumiem, że wtrysk następuje gdzieś w okolicy miejsca gdzie tłok jest w połowie między górnym a dolnym położeniem ? Mam też pytanie jak lepiej to chodzi , czy w trybie batch, czy bank? Silnik to rzędowa 4 , triger jest na wale korbowym. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5548
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Więc rozumiem, że wtrysk następuje gdzieś w okolicy miejsca gdzie tłok jest w połowie między górnym a dolnym położeniem ? Mam też pytanie jak lepiej to chodzi , czy w trybie batch, czy bank? Silnik to rzędowa 4 , triger jest na wale korbowym. Co to za różnica kiedy następuje wtrysk. Jeżeli nie jest to sekwencja to ważne żeby nastąpił w czasie jednego cyklu i tak jest też zrobione w śwince. Co do tego czy batch czy bank to w sumie żadna różnica. Jedynie co to zajmują ci wtryskiwacze dodatkowe wyjście mocy którego, mógłbyś użyć do czegoś innego. A jeżeli chodzi Ci o wskazania loga a czas wtrysku w zależności od divider. To pewnego czasu pisałem z supportem w sprawie czasów wtrysku ogólnych a podawanych w logu i doszliśmy do takich wniosków. Poniżej wycinek rozmowy: " Nie dawało mi to spokoju, więc to zmierzyłem na oscyloskopie. Działa to tak: Wieniec zębaty 60-2, silnik 4 cylindrowy, Bach fire. Divider 1: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 4 (co 180*) czas 2ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Divider 2: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 2 (co 360*) czas 4ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Divider 4: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 1 (co 720*) czas 8ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Na logu pokazany jest czas pojedynczego otwarcia wtrysku. " -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5549
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe? Przypomnij mi się wieczorem na PW, bo teraz nie mam dostępu do pc. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5550
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Co to za różnica kiedy następuje wtrysk. Jeżeli nie jest to sekwencja to ważne żeby nastąpił w czasie jednego cyklu i tak jest też zrobione w śwince. Co do tego czy batch czy bank to w sumie żadna różnica. Jedynie co to zajmują ci wtryskiwacze dodatkowe wyjście mocy którego, mógłbyś użyć do czegoś innego. A jeżeli chodzi Ci o wskazania loga a czas wtrysku w zależności od divider. To pewnego czasu pisałem z supportem w sprawie czasów wtrysku ogólnych a podawanych w logu i doszliśmy do takich wniosków. Poniżej wycinek rozmowy: " Nie dawało mi to spokoju, więc to zmierzyłem na oscyloskopie. Działa to tak: Wieniec zębaty 60-2, silnik 4 cylindrowy, Bach fire. Divider 1: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 4 (co 180*) czas 2ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Divider 2: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 2 (co 360*) czas 4ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Divider 4: - Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 1 (co 720*) czas 8ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms Na logu pokazany jest czas pojedynczego otwarcia wtrysku. " Dzięki za odpowiedz, wyjście dodatkowe parametryczne raczej mi się nie przyda, silnik to rzedowa 4 chłodzona olejem, wolnossąca z przepustnicą na linkę. (przeróbka z gaźników na listwe wtryskową). Tam nie ma żadnych czujników ani cieczy chłodzącej, ani zasysanego powietrza, nie mówiąc o czujnikach ciśnienia. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5551
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Dzięki za odpowiedz, wyjście dodatkowe parametryczne raczej mi się nie przyda, silnik to rzedowa 4 chłodzona olejem, wolnossąca z przepustnicą na linkę. (przeróbka z gaźników na listwe wtryskową). Tam nie ma żadnych czujników ani cieczy chłodzącej, ani zasysanego powietrza, nie mówiąc o czujnikach ciśnienia. Co to za archaiczny wynalazek ![]() -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5552
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Co to za archaiczny wynalazek ![]() Silnik suzuki bandit 1200, z czasów kiedy to było na gaźnikach, czyli 2003r. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5553
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2020 ![]() |
Podlaczylem zaplon, ale przy okolo 4800 odcina, ktos ma rozwiązanie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#5554
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tak ja ,masz coś źle ustawione bądź źle podłączone
![]() gdybyś wstawił loga wtedy możną by powiedzieć coś więcej |
|
|
![]()
Post
#5555
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Podlaczylem zaplon, ale przy okolo 4800 odcina, ktos ma rozwiązanie? ![]() Skąd wziąłeś masę dla det3? -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5556
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2020 ![]() |
Z masy ecu.
Zaplon mam w ignition in, out i pullup z deta wg.instrukcji |
|
|
![]()
Post
#5557
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Z masy ecu. Zaplon mam w ignition in, out i pullup z deta wg.instrukcji Masa do wyjść mocy powinna iść bezpośrednio z akumulatora albo grubego przewodu. Co do problemów z odcinaniem, jeżeli masz dokładany trigger i czujnik to sprawdź czy nie ma bicia promieniowego i osiowego bo wtedy możesz mieć problemy z obrotami, a także czujnik może być za daleko od koła zębatego. Spróbuj ustawić wyżej odcinkę i zobacz co się będzie działo. Problem może być też w złym wybraniu sygnału obrotów. -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5558
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
naprawdę tak ciężko wstawić loga z odpalenia ? zresztą sam możesz go prześledzić , które wartości spadają w momencie dojścia do 4800
piszesz że zapłom masz " ignition in, out i pullup" w sensie pullup masz do ignition out ? czy in? , i jak patrze po necie to bandit ma czujnik indukcyjny wiec nie powinneś podciągac sygnału do pullup , podciągasz tylko gdy masz czujnik halla i podciągasz zawsze ignition in z tego co jeszcze widzę to masz tam fabrycznie jakiś niesymetryczny trigger , jesteś pewny że det to obsługuje ? czy masz zmienony na np 36-1 ? |
|
|
![]()
Post
#5559
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
kolega @Rascal ma seata arose 1,4. Bandita mam ja i jeszcze nic nie podpinałem, czekam na wtrski z przepustnicą.
![]() Trigger wiem że jest asymetryczny , albo symetryczny, bo sygnały są co +-90 stopni, tylko jeden jest dłuższy i nie mam pojęcia czy to będzie działać z det. W każdym razie moduł daje sygnał na cewki parami, czyli strzelają 1-4 i po 180 stopniach 2-3. Wygląda na to że dodatkowe 2 piny w triggerze są pomocnicze do ustawiania kąta wyprzedzenia czy opóźnienia przez moduł zapłonowy. Mnie wystarczy tylko aby det przekazywał te sygnały dalej do modułu i ewetualnie opóźniał, wyprzedzenie sobie ustawie przesunięciem czujnika. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5560
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2020 ![]() |
Pullup wpiety w przewod idacy do ignition in. Nie, nie ciezko wstawic c loga, pracowalem do pierwszej w nocy dlatego probowalem podac informacje ktore znam, loga sprawdze za godzinke. Mam halla, nie indukcyjny, 60-2 zaplon, mase sprobuje zmienic, oprocz tego sprawdzalem wszystko kilka razy i nie moge dojsc czemu tak sie dzieje. Odcinki nie przestawie narazie bo w trybie swinki mam w tym momencie, za godzine odezwe sie po sprawdzeniu loga
Oto i on: https://zapodaj.net/1966b8744de96.jpg.html Na wolnych obrotach faluje w okolicach 1400, i odcina jak w logu. Synchronizacja jest kiedy odcina |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:14 |