Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 276 277 278 279 280 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
przema72
post Thu, 16 Jul 2020 - 08:48
Post #5541


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





będzie działał normalnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 16 Jul 2020 - 08:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rascal
post Sat, 18 Jul 2020 - 11:55
Post #5542


Rookie
Dołączył: Wed, 15 July 2020





Hej. Mam problem z podlaczeniem zaplonu. Seat arosa 1.4 aub, rozumiem ze musze podlaczyc modul, tak? Sa tam 4 piny, z czego wydaje mi sie ze 2 steruja zaplonem po 2 swiecami kazdy, jak to wpiac?
Czy zamiast tego moge poprostu podpiac czujnik polozenia walka zeby sterowac zaplonem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 19 Jul 2020 - 22:45
Post #5543


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Najlepiej się wpiąć w czujnik położenia wału.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Tue, 21 Jul 2020 - 10:39
Post #5544


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





Mam pytanie: Kiedy DET w trybie FI rozpoznaje moment wtrysku, jeśli trigger jest asymetryczny i nietypowy ? Bo rozumiem gdy mamy typowy 36-1, 36-2 itp to przerwa jest w GMP i od tego momentu sobie zlicza impulsy ? A w niesymetrycznym sygnale jest jakis algorytm, czy sygnał otwarcia wtrysku leci na pałe ?


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Tue, 21 Jul 2020 - 20:45
Post #5545


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





I tak nie ma pełnej sekwencji więc paliwko sobie czeka.

Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe?


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Wed, 22 Jul 2020 - 04:26
Post #5546


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





Jako że projekt powoli zbliża się do pierwszego odpalenia to poszukuje kogoś kto ogarnia strojenie z okolic Tarnowa, Buska i okolic. Coś tam ogarniamy z kolegą ale wolałbym żeby ogarnął to ktoś z większym doświadczeniem


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Wed, 22 Jul 2020 - 07:35
Post #5547


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(moritz86 @ Tue, 21 Jul 2020 - 20:45) *
I tak nie ma pełnej sekwencji więc paliwko sobie czeka.

Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe?


Więc rozumiem, że wtrysk następuje gdzieś w okolicy miejsca gdzie tłok jest w połowie między górnym a dolnym położeniem ?

Mam też pytanie jak lepiej to chodzi , czy w trybie batch, czy bank? Silnik to rzędowa 4 , triger jest na wale korbowym.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Wed, 22 Jul 2020 - 08:07
Post #5548


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





CYTAT(redwater @ Wed, 22 Jul 2020 - 07:35) *
Więc rozumiem, że wtrysk następuje gdzieś w okolicy miejsca gdzie tłok jest w połowie między górnym a dolnym położeniem ?

Mam też pytanie jak lepiej to chodzi , czy w trybie batch, czy bank? Silnik to rzędowa 4 , triger jest na wale korbowym.


Co to za różnica kiedy następuje wtrysk. Jeżeli nie jest to sekwencja to ważne żeby nastąpił w czasie jednego cyklu i tak jest też zrobione w śwince. Co do tego czy batch czy bank to w sumie żadna różnica. Jedynie co to zajmują ci wtryskiwacze dodatkowe wyjście mocy którego, mógłbyś użyć do czegoś innego.

A jeżeli chodzi Ci o wskazania loga a czas wtrysku w zależności od divider. To pewnego czasu pisałem z supportem w sprawie czasów wtrysku ogólnych a podawanych w logu i doszliśmy do takich wniosków. Poniżej wycinek rozmowy:

"
Nie dawało mi to spokoju, więc to zmierzyłem na oscyloskopie.

Działa to tak: Wieniec zębaty 60-2, silnik 4 cylindrowy, Bach fire.

Divider 1:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 4 (co 180*) czas 2ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Divider 2:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 2 (co 360*) czas 4ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Divider 4:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 1 (co 720*) czas 8ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Na logu pokazany jest czas pojedynczego otwarcia wtrysku.

"


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 22 Jul 2020 - 10:45
Post #5549


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(moritz86 @ Tue, 21 Jul 2020 - 20:45) *
Ktoś stworzył może plik def dla AFR Staga, tak żeby odczyty były jednakowe?

Przypomnij mi się wieczorem na PW, bo teraz nie mam dostępu do pc.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Wed, 22 Jul 2020 - 10:53
Post #5550


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(RaQu @ Wed, 22 Jul 2020 - 08:07) *
Co to za różnica kiedy następuje wtrysk. Jeżeli nie jest to sekwencja to ważne żeby nastąpił w czasie jednego cyklu i tak jest też zrobione w śwince. Co do tego czy batch czy bank to w sumie żadna różnica. Jedynie co to zajmują ci wtryskiwacze dodatkowe wyjście mocy którego, mógłbyś użyć do czegoś innego.

A jeżeli chodzi Ci o wskazania loga a czas wtrysku w zależności od divider. To pewnego czasu pisałem z supportem w sprawie czasów wtrysku ogólnych a podawanych w logu i doszliśmy do takich wniosków. Poniżej wycinek rozmowy:

"
Nie dawało mi to spokoju, więc to zmierzyłem na oscyloskopie.

Działa to tak: Wieniec zębaty 60-2, silnik 4 cylindrowy, Bach fire.

Divider 1:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 4 (co 180*) czas 2ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Divider 2:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 2 (co 360*) czas 4ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Divider 4:
- Ilość wtryśnięć na cały cykl silnika 1 (co 720*) czas 8ms pojedynczego wtryśnięcia na logu, sumarycznie 8ms

Na logu pokazany jest czas pojedynczego otwarcia wtrysku.

"


Dzięki za odpowiedz, wyjście dodatkowe parametryczne raczej mi się nie przyda, silnik to rzedowa 4 chłodzona olejem, wolnossąca z przepustnicą na linkę. (przeróbka z gaźników na listwe wtryskową). Tam nie ma żadnych czujników ani cieczy chłodzącej, ani zasysanego powietrza, nie mówiąc o czujnikach ciśnienia.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Wed, 22 Jul 2020 - 12:49
Post #5551


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





CYTAT(redwater @ Wed, 22 Jul 2020 - 10:53) *
Dzięki za odpowiedz, wyjście dodatkowe parametryczne raczej mi się nie przyda, silnik to rzedowa 4 chłodzona olejem, wolnossąca z przepustnicą na linkę. (przeróbka z gaźników na listwe wtryskową). Tam nie ma żadnych czujników ani cieczy chłodzącej, ani zasysanego powietrza, nie mówiąc o czujnikach ciśnienia.


Co to za archaiczny wynalazek biggrin.gif ?


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Wed, 22 Jul 2020 - 13:51
Post #5552


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(RaQu @ Wed, 22 Jul 2020 - 12:49) *
Co to za archaiczny wynalazek biggrin.gif ?


Silnik suzuki bandit 1200, z czasów kiedy to było na gaźnikach, czyli 2003r.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rascal
post Wed, 22 Jul 2020 - 14:43
Post #5553


Rookie
Dołączył: Wed, 15 July 2020





Podlaczylem zaplon, ale przy okolo 4800 odcina, ktos ma rozwiązanie?smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 22 Jul 2020 - 15:23
Post #5554


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





tak ja ,masz coś źle ustawione bądź źle podłączone tongue.gif

gdybyś wstawił loga wtedy możną by powiedzieć coś więcej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 22 Jul 2020 - 18:23
Post #5555


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(Rascal @ Wed, 22 Jul 2020 - 14:43) *
Podlaczylem zaplon, ale przy okolo 4800 odcina, ktos ma rozwiązanie?smile.gif

Skąd wziąłeś masę dla det3?


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rascal
post Wed, 22 Jul 2020 - 19:05
Post #5556


Rookie
Dołączył: Wed, 15 July 2020





Z masy ecu.
Zaplon mam w ignition in, out i pullup z deta wg.instrukcji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Wed, 22 Jul 2020 - 23:09
Post #5557


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





CYTAT(Rascal @ Wed, 22 Jul 2020 - 19:05) *
Z masy ecu.
Zaplon mam w ignition in, out i pullup z deta wg.instrukcji


Masa do wyjść mocy powinna iść bezpośrednio z akumulatora albo grubego przewodu. Co do problemów z odcinaniem, jeżeli masz dokładany trigger i czujnik to sprawdź czy nie ma bicia promieniowego i osiowego bo wtedy możesz mieć problemy z obrotami, a także czujnik może być za daleko od koła zębatego. Spróbuj ustawić wyżej odcinkę i zobacz co się będzie działo. Problem może być też w złym wybraniu sygnału obrotów.


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 22 Jul 2020 - 23:16
Post #5558


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





naprawdę tak ciężko wstawić loga z odpalenia ? zresztą sam możesz go prześledzić , które wartości spadają w momencie dojścia do 4800

piszesz że zapłom masz " ignition in, out i pullup" w sensie pullup masz do ignition out ? czy in? , i jak patrze po necie to bandit ma czujnik indukcyjny wiec nie powinneś podciągac sygnału do pullup , podciągasz tylko gdy masz czujnik halla i podciągasz zawsze ignition in

z tego co jeszcze widzę to masz tam fabrycznie jakiś niesymetryczny trigger , jesteś pewny że det to obsługuje ? czy masz zmienony na np 36-1 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Thu, 23 Jul 2020 - 07:51
Post #5559


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





kolega @Rascal ma seata arose 1,4. Bandita mam ja i jeszcze nic nie podpinałem, czekam na wtrski z przepustnicą. wink.gif
Trigger wiem że jest asymetryczny , albo symetryczny, bo sygnały są co +-90 stopni, tylko jeden jest dłuższy i nie mam pojęcia czy to będzie działać z det.
W każdym razie moduł daje sygnał na cewki parami, czyli strzelają 1-4 i po 180 stopniach 2-3. Wygląda na to że dodatkowe 2 piny w triggerze są pomocnicze do ustawiania kąta wyprzedzenia czy opóźnienia przez moduł zapłonowy. Mnie wystarczy tylko aby det przekazywał te sygnały dalej do modułu i ewetualnie opóźniał, wyprzedzenie sobie ustawie przesunięciem czujnika.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rascal
post Thu, 23 Jul 2020 - 13:09
Post #5560


Rookie
Dołączył: Wed, 15 July 2020





Pullup wpiety w przewod idacy do ignition in. Nie, nie ciezko wstawic c loga, pracowalem do pierwszej w nocy dlatego probowalem podac informacje ktore znam, loga sprawdze za godzinke. Mam halla, nie indukcyjny, 60-2 zaplon, mase sprobuje zmienic, oprocz tego sprawdzalem wszystko kilka razy i nie moge dojsc czemu tak sie dzieje. Odcinki nie przestawie narazie bo w trybie swinki mam w tym momencie, za godzine odezwe sie po sprawdzeniu loga

Oto i on:
https://zapodaj.net/1966b8744de96.jpg.html
Na wolnych obrotach faluje w okolicach 1400, i odcina jak w logu. Synchronizacja jest kiedy odcina
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 276 277 278 279 280 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:14