![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5421
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Panowie jutro odbieram wkońcu kontroler AFR z sonda bosha. I mam parę błachych niewiadomych.
W subarce mam 2 sondy szerokopasmowe jedna za druga przed katem. Zaznaczam że operacja w trybie piggy back nie fi 1. Rozumiem ze ori. sondy maja być wciąż podpięte ? Czy może mam odłączyć którąś, jeśli tak to tam wkręcę tą od AFR mniej zachodu ze spawaniem 2. Gniazdo sondy od AFR mam wspawać obok sondy przed czy za katem? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5422
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Witam ponownie, czy ta hamownia drogowa z DET-a pokazuje dobre dane przy założeniu, że droga płaska, parametry przełożeń, rozmiarów opon, oporów powietrza i masy wklepane dobrze ?
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5423
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Wymieniłem Det3 bez mapsensora na Det3 + ,przerzucilem rowniez mapy ,ale Det 3+ zupelnie z nimi nie wspolpracuje,wtryski 630cc a musze dolac bardzo duxo paliwa,ustawienia tskue jak wczesniej,w czym tkwi problem? Mapy czy cały projekt? Firmware ta sama wersja? |
|
|
![]()
Post
#5424
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Panowie jutro odbieram wkońcu kontroler AFR z sonda bosha. I mam parę błachych niewiadomych. W subarce mam 2 sondy szerokopasmowe jedna za druga przed katem. Zaznaczam że operacja w trybie piggy back nie fi 1. Rozumiem ze ori. sondy maja być wciąż podpięte ? Czy może mam odłączyć którąś, jeśli tak to tam wkręcę tą od AFR mniej zachodu ze spawaniem 2. Gniazdo sondy od AFR mam wspawać obok sondy przed czy za katem? Sondy ori zostaw podpięte, gwint wspawaj przed katalizatorem. |
|
|
![]()
Post
#5425
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Witam ponownie, czy ta hamownia drogowa z DET-a pokazuje dobre dane przy założeniu, że droga płaska, parametry przełożeń, rozmiarów opon, oporów powietrza i masy wklepane dobrze ? W miarę ok, wynik masz na kołach w danych warunkach temperatury,wilgotności i ciśnienia otoczenia. Parametry na silniku to rezultat na kołach powiększony o straty napędu; jak masz jakieś szacunkowe z hamowni stacjonarnej, to jest opcja dodania(choć straty na hamowni są z reguły lekko rozbieżne z tymi na drodze, zależy jak mocno dopięty masz wóz, jak "klei" asfalt, itp.) |
|
|
![]()
Post
#5426
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
Firmwarw ta sama wersja,tak caly projekt,ustawienia tez te same,map sensor tam byl.dolozony ,tutaj wbudowany,ale o takim samym zakresie dzialania
|
|
|
![]()
Post
#5427
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Firmwarw ta sama wersja,tak caly projekt,ustawienia tez te same,map sensor tam byl.dolozony ,tutaj wbudowany,ale o takim samym zakresie dzialania Może map sensor ma inny offset -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#5428
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
Wlasnie jak podniose offset to faktycznie zaczyna lepiej pracowac ze tak sie wyraze ale zmienia sie zakres cisnienia na mapie jak mam 20-250KPA to jak posniose offset to zaczyna siw od 30KPA ,nie czaje zupelnie o co kaman
|
|
|
![]()
Post
#5429
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Sprawdź na starym oraz na nowym jakie masz ciśnienie otoczenia i tak doreguluj offset, aby odczyty zgadzały(choć powinno ustawić się offset tak, aby odczytywane ciśnienie atmosferyczne zgadzało się z rzeczywistością, a resztę dostroić wg potrzeb:) ). Niestety nie każdy mapsensor działa idealnie tak samo, szczególnie jak czasem wykorzystuje się sztukę z jakiegoś diesla, który przyjął mnóstwo oleju przez 15lat pracy w klekocie:)
|
|
|
![]()
Post
#5430
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Panowie dziś po małych testach okazało się że moja subarka straciła doładowanie
![]() Okazało się że rurka podciśnienia od regulatora paliwa na listwie wyleciała w kosmos bo niebyła zabezpieczona. Pytanko czy mogę odłączyć podciśnienie regulatora na stałe i zaślepić otwór czy musi być podłączony. Bo se tak myślę że i tak nie będzie spełniał swojej funkcji bo podczas jazdy będzie doładowanie a regulator działa na podciśnienie no chyba że podczas chamowania silnikiem albo na wolnych bo tylko wtedy będzie podciśnienie. No chyba że lepiej wymienić listwę z reulatorem ciśnienia paliwa od subarki z turbo. Jako iż tak będe musiał wymienić wtryski bo są seryjne narazie. |
|
|
![]()
Post
#5431
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Zostaw podłaczony regulator, na ciśnieniu powyżej atmosferycznego też działa i nadal utrzymuje stałą różnicę ciśnienia między wnętrzem kolektora a układem paliwowym:) Dlatego ważna jest też wydajna pompa paliwa oprócz samych wtryskiwaczy.
|
|
|
![]()
Post
#5432
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Zostaw podłaczony regulator, na ciśnieniu powyżej atmosferycznego też działa i nadal utrzymuje stałą różnicę ciśnienia między wnętrzem kolektora a układem paliwowym:) Dlatego ważna jest też wydajna pompa paliwa oprócz samych wtryskiwaczy. Dzięki, tak wiem już kolega wcześniej mi podpowiedział że seryjna pompa i wtryski szybko się poddadza |
|
|
![]()
Post
#5433
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Jeszcze jedno pisałem już w temacie o kompresorach ale zapytam jeszcze tu.
Zauważyłem że kompresor się trochę grzeje i po przygazowaniu z BOVa upuszcza się dość ciepłe powietrze. Niewiem jak ciepłe ono jest ale zastanawia mnie czy niewpłynie to na mięszanke podczas długiej jazdy. Ciśnienie z kompresora jest poprowadzony odrazu do przepustnicy a kompresor zamontowany jest z boku silnika mocowanie dorobione do kolektora ssącego bo w boxerze niema za wiele miejsca więc niepowinien sie grzać np od gorąca kolektora wydechowego bo jest daleko. Zastanawiam się czy nie puścić tego przez intercooler ?? |
|
|
![]()
Post
#5434
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2020 ![]() |
Jeszcze jedno pisałem już w temacie o kompresorach ale zapytam jeszcze tu. Zauważyłem że kompresor się trochę grzeje i po przygazowaniu z BOVa upuszcza się dość ciepłe powietrze. Niewiem jak ciepłe ono jest ale zastanawia mnie czy niewpłynie to na mięszanke podczas długiej jazdy. Ciśnienie z kompresora jest poprowadzony odrazu do przepustnicy a kompresor zamontowany jest z boku silnika mocowanie dorobione do kolektora ssącego bo w boxerze niema za wiele miejsca więc niepowinien sie grzać np od gorąca kolektora wydechowego bo jest daleko. Zastanawiam się czy nie puścić tego przez intercooler ?? Pamiętaj że przy kompresorze powietrze też sie mocno nagrzewa. Wynika to z samego faktu sprężania powietrza. Nie masz IAT gdzieś w dolocie? Albo w seryjnym ECU nie idzie sprawdzić? Na intercoolerze na pewno będą dużo lepsze przyrosty Pozatym lepsza bylaby dodatkowa przepustnica niz bov |
|
|
![]()
Post
#5435
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
Det 3+ w Fuel implant na zapłonie Edis
Wtryskiwacze 12.8Ohma połączone w bank fire divaider 2 Tak więc 6,4ohma na końcówkę co daje 1,99A i 26, 8W obciazenia na kanał (13,5V zasilania ) Auto podczas strojenia przejechało z 70kilometrow bez najmniejszych problemów, na parkingu kilka przygazowek i przy schodzeniu z obrotów silnik gaśnie, świece zalane wtryskiwacze ciągle otwarte po włączeniu zapłonu PIN 20 i 18 zwarte do masy (na odłączonym decie pin 20 ma 68 Ohm do masy na pinie 19 zaś pin 18 ma 200 Ohm do pinu 19) Ktoś podpowie co się mogło stało bo w końcu DETa nie przeciazylem, za ciepło też nie miał bo był w kabinie, wiązka też niema zwarcia |
|
|
![]()
Post
#5436
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Wygląda że padły tranzystorki w decie.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#5437
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
Domyślam się tylko nie potrafię zrozumieć dlaczego, czy powodem może być ze power graound i graound DETa przykręcone są do bloku (na osobnych kablach)
|
|
|
![]()
Post
#5438
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Zdarza się, wg elektronika który 2 dety mi naprawiał podzespoły są podłej jakości. Po wymianie na porządne tranzystory problem znika. Masy są ok
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#5439
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
A jeszcze pytanie jak w det3 z wodoodpornością ? Bo tego nie przemyślałem i zamontowałem obok ECU w podszybiu.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5440
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
det 2 oraz 3 ma brak wodoodporności xD nie wiem jak 3+
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 03:43 |